ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، فواید اعتماد به نفس و مقاله اعتماد به نفس و نقش اعتماد به نفس در زندگی و متن سخنرانی در مورد اعتماد به نفس و مقدمه برای اعتماد به نفس و چکیده در مورد اعتماد به نفس و اعتماد به نفس چیست و اهمیت اعتماد به نفس چیست و افزایش اعتماد به نفس و اثرات اعتماد به نفس بالا در شاد بودن و دلیل شاد بودن با اعتماد به نفس بالا و ارتباط اعتماد به نفس بالا و شادی را در نم نمک ببینید.

نقش اعتماد به نفس بالا در شاد بودن در زندگی

زمانی که در مورد نتایج مهم اعتماد به نفس بالا سوال می کنیم ، بسیاری از افراد به موفقیت اشاره می کنند یعنی افراد با اعتماد به نفس هم احترام دیگران را دارند و هم به موفقیت می رسند. شادی نیز یکی از احساساتی است که بعد از اعتماد به نفس در افراد ایجاد می شود زیرا آن ها می توانند دوستان خوب ، رابطه های خوب و شغل های خوبی داشته باشند.نقش اعتماد به نفس بالا در شاد بودن در زندگینقش اعتماد به نفس بالا در شاد بودن در زندگی

در این قسمت از نم نمک در مورد دلایل ارتباط اعتماد به نفس و شادی با شما صحبت خواهیم کرد. مطالعه ای در سال 2014 روی 200 دانش آموز انجام شد و به این نتیجه رسیدند که اعتماد به نفس با میزان شادی رابطه مستقیم دارد. یعنی اعتماد به نفس باعث شادی این افراد می شود.

بهترین راه شاد بودن

اما به نظر شما دلیل شاد بودن با اعتماد به نفس بالا چیست؟

بی توجه بودن به نظر دیگران و دنبال کردن علاقه مندی ها

همان طور که گفتیم در تحقیقی که انجام شده ، از شرکت کنندگان خواسته شد که لیستی از پنج کلمه در مورد دانش آموزانی با اعتماد به نفس بالا بنویسند آن ها به کلماتی مثل اعتماد به نفس ، صمیمیت ، شادی ، خوش بینی ، مثبت نگری و انگیزه اشاره کردند اما دانش آموزانی که اعتماد به نفس پایین داشتند ، از لغاتی مثل خجالت ، سکوت ، نا امنی ، زیر دست بودن ، منفی نگری ، غم ، دوری از اجتماع ، بی انگیزگی ، افسردگی و وابستگی اشاره کردند.

در واقع آن ها به این نتیجه رسیدند که افراد با اعتماد بنفس بالا بیشتر به احساسات خود اهمیت می دهند. آن ها تجارب منفی هم در زندگی داشتند و توانستند از آن ها عبور کنند.

افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند ، نسبت به انتقاد دیگران حساس تر هستند. از لحاظ احساسی پایدار نیستند و همیشه به شکست خود به طور منفی پاسخ می دهند ، استرس و فشار اجتماعی دارند و همین مسائل باعث می شود که احساس شادی نکنند.

شاد بودن با اعتماد به نفس بالا

افراد با اعتماد به نفس به دنبال روابط می گردند

اعتماد بنفس پایین اغلب می تواند با چیزهایی مثل خجالت ، ترس از تنها ماندن ، بی انگیزگی و علاقه مند بودن به ارتباط با افراد جدید مرتبط باشد.

در مقایسه افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند ، اجتماعی تر هستند ، بیشتر به ارتباطات خود و دوستانشان اهمیت می دهند ، آن ها به خودشان باور دارند و ارزش زندگی خود را می شناسند ، اهمیت کار گروهی را می دانند. آن ها به ارتباط صمیمانه و نزدیک خود با دیگران اهمیت می دهند و در نتیجه شادی بیشتری را احساس می کنند.

شادی افراد با اعتماد به نفس بالا

افراد دارای اعتماد به نفس به دنبال اعتبار گرفتن از دیگران نیستند

افرادی که اعتماد بنفس دارند عموما به دنبال اعتبار گرفتن از دیگران نیستند. آن ها خودشان را با دیگران مقایسه نمی کنند. دقیقا همان چیزی را که می خواهند انجام می دهند.

مقایسه کردن خود با دیگران عاملی برای غم و غصه ، اضطراب و نارضایتی در زندگی است زیرا ما دوست داریم همیشه بیشتر از دیگران داشته باشیم و زمانی که می فهمیم آن ها از ما موفق ترند ، احساس غم و ناراحتی می کنیم.

البته نکته ای که وجود دارد این است که افراد با اعتماد به نفس خودشان را با کسانی که جایگاه بالاتری از آن ها دارند مقایسه می کنند تا بتوانند دلیل موفقیت آن ها را فهمیده و آن ها را الگوی خود قرار دهند. در واقع با مقایسه خود با افراد موفق تر انگیزه بیشتری می گیرند تا تلاش کنند و به آن ها برسند.

مزایای اعتماد به نفس بالا

نتیجه گیری

این طور نیست که فکر کنید افراد با اعتماد به نفس هرگز دچار غم و ناراحتی ، شکست ، اتفاقات بد ، اضطراب و غیره نمی شوند. بلکه آن ها هم این تجربه ها را دارند اما این تجربه ها فقط بخشی از زندگی آن ها است.

این افراد می دانند که چگونه از لحاظ احساسی خودشان را کنترل کنند ، ظاهر خود را حفظ کنند ، احساس بهتری در خود ایجاد کنند و به خودشان احترام بگذارند و آن چیزی که هست را بپذیرند. آن ها همچنین روی اتفاقات مثبت زندگی تمرکز می کنند و بیشتر سعی می کنند از روابط لذت ببرند تا این که خودشان را آزار دهند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
20%

نظر دادن