ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، کار کمتر نتیجه بهتر و چطور کمتر کار کنیم اما نتیجه بهتری بگیریم و چگونه کمتر کار کنیم اما نتیجه بهتری بگیریم و با این ترفندها کمتر کار کنید و بیشتر نتیجه بگیرید و راهکار برای کار کمتر و نتیجه بهتر در زندگی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان و چگونگی نتیجه بیشتر با کار و زحمت کمتر را در نم نمک ببینید.

چطور کمتر کار کنیم و بهتر نتیجه بگیریم؟!

بسیاری از افراد تصور می کنند که کلید رسیدن به موفقیت و خلاقیت ، پیدا کردن راه هایی است که نیاز به تلاش خیلی زیاد دارد اما خلاقیت به معنای این است که شما راهی را پیدا کنید که در عین موثر بودن ، نیاز به تلاش بالایی نداشته باشد اما شما را به حداکثر نتیجه ممکن برساند. در این قسمت از سبک زندگی و موفقیت نم نمک استراتژی هایی را به شما معرفی می کنیم که برای چنین خلاقیتی کمک کننده خواهد بود.چطور کمتر کار کنیم و بهتر نتیجه بگیریم؟!چطور کمتر کار کنیم و بهتر نتیجه بگیریم؟!

1. وظایفی را که بیشترین تاثیر را دارند در اولویت بگذارید

سعی کنید در هر چیزی نوآوری داشته باشید. مثلا وظایفی که در لیست کارهای روزانه شما قرار گرفته است را نگاه کنید که بعضی از آن ها تاثیر بسیار زیادی در رسیدن به هدفتان دارند و سپس آن ها را در اولویت لیست قرار دهید.

سپس به انتهای لیست نگاه کنید و چیزهایی که خیلی موثر نیستند را حذف کنید یا آنها را به بعد موکول کنید. همین باعث می شود که همیشه عواملی با بیشترین تاثیرگذاری را شناسایی کنید.

الویت بندی لیست کارهای روزانه

2. ذهن خود را برای تمرکز کردن ، تمرین دهید

هنگامی که تصمیم می گیرید روی یک کاری سرمایه گذاری کنید و بیشترین تاثیر را بگیرید ، سعی کنید که تمرکز 100 درصدی خود را روی آن قرار دهید. مثلا به دو مورد زیر توجه کنید :

  1. فرض کنید که برای کار کردن روی یک گزارش به مدت 45 دقیقه زمان می گذارید. در طول این مدت زمان ، کل تمرکز و توجه شما باید به گزارش باشد.
  2. حال فرض کنید که به مدت یک ساعت برای گزارش زمان می گذارید. در این مدت زمان توجه شما پراکنده می شود و همزمان ایمیل چک می کنید ، به تماس های تلفنی پاسخ می دهید ، توییتر چک می کنید و دیگر کارهای مختلف را به انجام می رسانید.

قطعا 45 دقیقه زمان با تمرکز 100 درصدی ، بسیار مفید تر از یک ساعت با کمبود تمرکز و توجه است و شما می توانید در کمترین زمان ، بهترین نتیجه را بگیرید.

3. به ساعت بدن خود گوش دهید

یکی از بهترین راه ها برای انجام دادن کارها در کوتاه ترین زمان ، این است که بدانید چه وظایفی را در چه زمانی انجام دهید تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. همه ما در طول روز یک زمان یا ساعت پیک یا اوج داریم که در آن زمان ، ظرفیت مغز و ذهن مان در بالاترین حد ممکن است.

سعی کنید آن زمان از روز را برای خودتان پیدا کنید و حتما مدت زمانی را برای انجام مهم ترین کار ها در طول روز اختصاص دهید. معمولا بسیاری از جوانان در ساعات آخر صبح ، عملکرد بهتری نسبت به هر زمان دیگری دارند.

انجام بیشترین کار در کمترین زمان

4. روی نقاط قوت خود کار کنید

این که بتوانید چیزهایی که در آن ها خوب می درخشید را در خودتان پرورش دهید ، بسیار اثرگذار است تا اینکه وقت خود را صرف انجام کارهایی کنید که خیلی در آن خوب ظاهر نمی شوید.

مثلا فرض کنید که یک زمین کشاورزی دارید و می خواهید محصولاتی را روی آن پرورش دهید. شما می توانید بین سیب و هلو یک مورد را انتخاب کنید. زمانی که نوبت به تصمیم گیری می رسد باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

  • فرض کنید که وضعیت خاکتان برای سیب مناسب است.
  • از طرفی وضعیت خاک شما برای کاشت هلو ضعیف است.

پس قطعا کاشت سیب بیشتر به نفع شماست ، کار کردن روی نقاط قوت هم تقریبا شبیه به کاشت سیب و یا کاشت بهترین محصول روی زمین است ، زیرا بهترین نتیجه را به شما می دهد اما اگر بخواهید روی نقاط ضعف خود کار کنید و محصولی را پرورش دهید که خیلی باروری خوبی ندارد ، به مشکل بر می خورید. فرقی ندارد که چقدر برای آن تلاش کرده باشید ، در هر صورت به نتیجه مناسبی نمی رسید.

5. متفاوت و استثنایی باشید

شما می توانید با انجام کارهای کوچک ، خودتان را از دیگران استثنا کنید. حتی ممکن است بعضی از این کارها را در سطح متوسط به انجام برسانید. پس به جای این که زمان خود را هدر دهید ، سعی کنید زمان و تلاش خود را روی کارهایی متمرکز کنید که از آن ها لذت می برید و در آن ها عملکرد خوبی دارید و می توانید به بهترین نتیجه برسید. انجام کارهایی که به کم ترین زمان نیاز دارند ، بیشترین نتیجه را به شما می دهند.

راهکارهایی برای کار کمتر نتیجه بهتر

6. اره تیز داشته باشید

شاید این یکی از مهمترین 7 عادتی باشد که باید آن را در خودتان ایجاد کنید. تصور کنید که می خواهید یک درخت تنومند را با یک اره کند قطع کنید. پس قطعا باید مدت زمان زیادی را صرف کنید تا بتوانید این کار را به انجام برسانید اما فرض کنید که یک اره تیز به شما دادند ، پس قطعا در کمترین زمان ممکن این کار را انجام می دهید. تیز بودن لبه های اره باعث رسیدن به نتیجه ای بهتر و سریع تر می شود.

حال این تیز بودن اره در شخصیت شما به معنای انجام موارد زیر است :

  • شب ها به اندازه کافی بخوابید.
  • در طول روز برای خودتان زمان استراحت تعیین کنید.
  • حداقل یک روز در هفته را به استراحت و ریلکسیشن بپردازید.
  • حداقل یک بار در سال به مسافرت بروید.

7. از بهترین ابزار برای شغل استفاده کنید

زمانی که می خواهید روی کارتان تمرکز کنید ، باید به دنبال بهترین ابزاری باشید که اطرافتان وجود دارد. در ادامه این بخش از نم نمک مثال هایی آورده ایم که شامل :

  • مثلا اگر می خواهید خانه را تمیز کنید ، از بهترین ابزار پاک کننده منزل استفاده کنید.
  • اگر می خواهید در مورد موضوعی در اینترنت تحقیق کنید ، از بالاترین سرعت اینترنت استفاده کنید.
  • اگر می خواهید پروژه ای را مدیریت کنید ، از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه استفاده کنید.

چگونگی نتیجه بیشتر با کار و زحمت کمتر

8. زمان بندی یا ددلاین داشته باشید

ددلاین اهداف مهمی دارد که دو مورد از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است :

تنظیم یک ددلاین یا زمان بندی برای یک پروژه ، شما را مجبور به شروع کار می کند. یعنی یک تاریخی است که شما باید به موقع کار مورد نظر را به انجام برسانید. تنظیم یک ددلاین به شما می گوید که چه زمانی باید پروژه یا کار را متوقف کنید و در نتیجه زمان شروع و پایان را می دانید.

فرقی ندارد که چقدر یک کار را به خوبی انجام می دهید. همیشه فضا برای پیشرفت وجود دارد زیرا می توانید همان کار را به شکل بهتر و در زمان کمتر به انجام برسانی ؛ به شرطی که یک زمان شروع و پایان برای آن در نظر بگیرید.

9. کاری را انجام دهید که واقعا کار آمد است

اینکه یک ساعت زمان اختصاص دهید و کاری را به انجام برسانید که واقعا نتیجه بخش است ، بهتر از این است که زمان بیشتری را صرف انجام کاری کنید که معلوم نیست شما را به نتیجه برساند یا خیر.

اگر چه بسیار مهم است به روش خودتان عمل کنید و منحصر به فرد باشید اما خیلی نیاز نیست که در مسیرهای مختلف کارهای جدید را به انجام برسانید. گاهی اوقات استفاده از روش های از قبل امتحان شده ، شما را به نتیجه بهتری می رساند. پس ببینید که چه کارهایی برای دیگران کارآمد بوده و سپس آن ها را به جریان بیندازید.

رسیدن به موفقیت با کار کمتر

10. در زمان صرفه جویی کنید

به سه مورد از سناریوی زیر توجه کنید :

  • فرض کنید که با چند نفر کار می کنید و به هر کدام جداگانه یک مهارت را آموزش می دهید.
  • حال فرض کنید که یک ورک شاپ دارید و این مهارت را همزمان به چند نفر آموزش می دهید.
  • حال فرض کنید که یک ویدیو آموزشی در مورد یک مهارت دارید و آن را روی اینترنت پخش می کنید.

در همه این سه مورد یک کار را انجام می دهید اما از زمان خود استفاده های مختلف می کنید. در نتیجه با انتخاب هر کدام ، نتیجه متفاوت می گیرید.

این که بخواهید به هر فردی یک مهارت را به صورت جداگانه بیاموزید ، قطعا تاثیر پذیری کم تری دارد تا اینکه یک ورکشاپ بزنید و از طرفی ، این که آموزش خود را در سطح اینترنت پخش کنید ، قطعا از دو روش دیگر موثر تر است زیرا مهارت خود را در کم ترین زمان ، به افراد بیشتری یاد داده اید.

11. از اطلاعات و آگاهی خود استفاده کنید

پیدا کردن راهی موثر برای به کارگیری اطلاعات و آگاهی ، یکی از بهترین راهکارها برای کمتر زحمت کشیدن و بیشتر به دست آوردن است. اگر یک ایده هسته ای و مرکزی دارید ، می توانید با انجام اقدامات زیر آن را به اجرا در بیاورید :

  • یک پست وبلاگ بنویسید و آن را روی وبلاگ خود در گوگل ارسال کنید تا از ترافیک برای خواندن پستتان ، پول در بیاورید.
  • سه راهکار از پست خود بیرون بیاورید و آن را به صورت یک ویدئو در یوتیوب پست کنید.
  • یک اسلاید و ویدئو از توضیح پستتان در وبلاگ ایجاد کنید و آن را در اپلیکیشن slideshare پست کنید.
  • سپس پست را گسترش دهید و آن را شبیه به کتاب الکتریکی کنید و بفروشید.
  • در واقع در تمامی این موارد ، یک ایده و اطلاعات را انتقال می دهید اما از چند مسیر مختلف می توانید از آن پول در بیاورید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن