ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، خرید بخاری و بخاری گازی با برچسب انرژی a و قیمت و برند و مارک بخاری و بخاری شومینه ای بهتر است یا معمولی و بخاری گازی خوب و قدرت حرارتی بخاری گازی و قدرت بخاری گازی و گرمایش بخاری گازی و پرفروش ترین بخاری گازی و آشنایی با انواع بخاری و راهنمای خرید بخاری مناسب و با کیفیت و نکات مهم در خرید بخاری گازی و مزایا و معایب بخاری گازی را در نم نمک ببینید.

راهنمای خرید بخاری(گازی و برقی) خوب با قدرت حرارتی

بخاری یک وسیله گرمایشی است که در انواع مختلفی تولید می شوند و با اتصال به منبع انرژی گاز ، برق ، نفت و … شروع به کار می کنند. در میان انواع بخاری ، بخاری گازی پر مصرف ترین نوع بخاری است.راهنمای خرید بخاری(گازی و برقی) خوب باکیفیتراهنمای خرید بخاری(گازی و برقی) خوب باکیفیت

انتخاب بخاری باید با توجه به مواردی نظیر میزان گرمادهی ، نوع سوخت ، مدل و برند ، ترموستات و تجهیزات جانبی صورت گیرد. در این بخش از نم نمک به معرفی انواع بخاری و نکاتی برای خرید بخاری می پردازیم.

معرفی انواع بخاری

آشنایی با انواع بخاری

بخاری برقی

بخاری برقی با مصرف برق کار می کند و مناسب گرمایش فضاهای بزرگ طراحی نشده است. این نوع بخاری قابل حمل و جا به جایی هستند و بازدهی بالایی دارد اما هزینه مصرف برق بسیار بالا خواهد رفت. بخاری برقی در دو نوع فن دار و تابشی وجود دارد.

در بخاری برقی فن دار در جلوی المنت های بخاری یک فن نصب می شود تا گرمای المنت ها را به بیرون از بخاری انتقال دهد. این فن هوا را به گردش درآورده و محیط را سریع تر گرم می کند. بخاری برقی فن دار ایمنی بالایی دارند اما نمی توان در محیط مرطوب از آن استفاده نمود.

بخاری برقی تابشی انرژی برق را به انرژی تابشی تبدیل می کند. گرمادهی بخاری برقی تابشی از طریق تابش المنت های تعبیه شده در آن می باشد. یک سطح براق و انعکاس دهنده در قسمت پشت این المنت ها وجود دارد که گرما را به فضا منتقل می کند. در این نوع بخاری مصرف برق پایین تر از سایر بخاری برقی هاست.

خرید بخاری برقی

بخاری گازی

رایج ترین نوع بخاری مورد استفاده در منازل بخاری گازی است که با گاز طبیعی کار می کند. بخاری گازی در انواع دیواری ، زمینی ، با دودکش و بدون دودکش وجود دارد.

بخاری گازی دیواری با اینکه جای کمی اشغال می کند اما توان گرمایشی آنها پایین تر است در مقابل با اینکه بخاری زمینی جای بیشتری اشغال می کند اما نصب و جمع کردن آن پس از فصل سرما در مقایسه با بخاری های دیواری راحت تر است و فضا را گرمتر می کند.

بخاری های بدون دودکش باید در مکانی نصب شود که هوای تازه در آن جریان دارد و مناسب مکان های بسته نیست. در صورت قرار گرفتن بخاری های بدون دودکش در فضای سربسته ، اکسیژن هوا کاهش یافته و مسمومیت و گاز گرفتگی را به دنبال دارد.

بخاری گازی رایج ترین نوع بخاری

بخاری پاسیو

برای تامین گرمای مورد نیاز ویلاها ، منازل پنت هوس ، کافی شاپ ها ، رستوران ها ، آلاچیق ها و فضای باز از یک وسیله گرمایشی به نام بخاری پاسیو یا بخاری چتری استفاده می شود که در بالای آن یک مشعل تعبیه شده که گاز مایع را مشتعل کرده و شعله ها را به سمت یک ورقه فلزی دارای سوراخ منتقل می کند سپس این گرما از سطح این ورقه به محیط می تابد.

این بخاری ها قابل جا به جایی هستند و به آسانی نصب و راه اندازی می شوند. نمونه های جدید این نوع بخاری ها با انرژی برق کار می کنند و انرژی مادون قرمز را با سوراخ های سطحشان به بیرون انتقال داده و فضا را گرم می کنند. این بخاری با ضریب ایمنی بالا هنگام وزش باد خاموش نمی شود.

بخاری پاسیو مناسب فضاهای باز

بخاری صنعتی

برای تامین گرمای سالن های ورزشی ، مساجد ، مدرسه ها ، آمفی تئاترها ، اماکن عمومی و … از بخاری صنعتی که کوره هوای گرم نام دارد ، استفاده می شود. در پشت مبدل حرارتی این بخاری ، فنی وجود دارد که گرما را با وزش باد به سمت محیط می فرستد.

به صورت اتوماتیک عملیات گرمایش در این بخاری انجام می شود و فن دستگاه گازهای ناشی از احتراق را خارج می کند. مبدل حرارتی این بخاری ها گرما را از مشعل دریافت کرده و منواکسید کربن ایجاد شده در بخاری به علت احتراق کامل ، خیلی کم است.

شومینه

شومینه در در دو نوع شومینه گازی و شومینه چوب سوز در بازار وجود دارد. شومینه چوب سوز به شدت به طبیعت آسیب می رساند و شومینه گاز سوز گاز زیادی مصرف می کند و اقتصادی نیست.

شومینه از انواع بخاری

هنگام خرید بخاری گازی به این نکات توجه نمایید

به علت اینکه بخاری گازی از سایر بخاری ها رایج تر است. در ادامه این مطلب نکاتی که برای خرید بخاری گازی باید به آن توجه نمود را آورده ایم.

متراژ خانه تان را در نظر بگیرید :

برای انتخاب و خرید بخاری گازی باید متراژ خانه یا محلی که قرار است بخاری ، گرمابخش آنجا باشد را در نظر بگیرید. بخاری های کوچک یا با ظرفیت تولید انرژی کم که مناسب اتاق خواب و فضاهای کوچک هستند. اگر بخواهید بدانید میزان تولید حرارت روی بخاری نصب شده برای منزل شما مناسب است یا نه ، این عدد را (که واحدش کالری است) بر عدد 24 تقسیم کنید.

سپس متراژ خانه تان را در عدد سه ضرب کنید. حاصل تقسیم باید با حاصل ضرب برابر یا نزدیک به آن باشد. اگر متراژ خانه شما بزرگ است ، می توانید بخاری هایی با برچسب تولید حرارت هشت هزار و 9 هزار کالری تهیه کنید.

همچنین در هنگام خرید به ارتفاع سقف ، اقلیم ، عایق کاری دیوارها ، پنجره ها ، اندازه پنجره ها ، نورگیر بودن یا نبودن و پرده پنجره ها دقت کنید.

نکات خرید بخاری

به رده انرژی بخاری توجه کنید :

به رده انرژی بخاری توجه کنید ، رده انرژی بخاری با یک برچسب شفاف روی آن مشخص می شود. برچسب رده بندی انرژی به شما نشان می دهد که بازده نهایی بخاری چقدر است. بهترین انتخاب ، رده A و B است اما اگر دردسترس نیست ، بخاری با رده انرژی C و D بخرید.

اگر به محصولی برخوردید که رده انرژی را نداشت ، بخاری اصلا استاندارد نیست. توجه به برچسب رده انرژی به شما کمک می کند که یک محصول کم مصرف و پربازده انتخاب کنید. به این صورت در طولانی مدت هزینه زیادی برای مصرف انرژی پرداخت نمی کنید.

سیستم ایمنی ترموکوپل در بخاری ها الزامی است :

همه بخارهای گازی باید سیستم ایمنی ترموکوپل داشته باشند تا با خاموش شدن بخاری ، جریان گاز به طور اتوماتیک قطع شود.

سیستم ایمنی ترموکوپل در بخاری گازی

بخاری را حتما از فروشگاه های معتبر بخرید :

چنانچه در این بخش از سبک زندگی نم نمک اشاره کرده ایم دقت کنید که بخاری را حتما از فروشگاه های معتبر بخرید و از اعتبار مارک بخاری و استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید. بخاری را از فروشگاهی تهیه کنید که یک فرصت چند روزه برای تست وضعیت بخاری به شما بدهد تا در صورتی که از عملکرد آن رضایت نداشتید ، بتوانید آن را پس بدهید یا تعویض کنید.

به خدمات پس از فروش بخاری توجه نمایید :

بخاری باید دارای خدمات پس از فروش که در دفترچه ضمانت نامه قید شده ، باشد و حتما توسط سرویس کاران مجاز نصب و راه اندازی شود. بخاری های استاندارد دارای خدمات پس از فروش و گارانتی هستند که به شما اجازه می دهد با اطمینان بیشتری خرید کنید. خدمات پس از فروش شامل نصب ، راه اندازی و تست خروج گاز های منوکسید کربن می شود.

نکات خرید بخاری گازی

اگر خانه تان تهویه هوا ندارد ، بخاری بدون دود کش نخرید :

بخاری های بدون دودکش را همه جا نمی توان استفاده کرد. قبل از خرید بخاری بدون دودکش به دقت کنید که فضای مورد نظر شما باز یا بسته است ، چرا که اگر قصد استفاده از بخاری های بدون دودکش را داشته باشید باید حتما فضای شما باز باشد.

سیستم ایمنی ODS در بخاری های بدون دودکش زمانی که اکسیژن محیط به 18درصد و پایین تر برسد ، جریان گاز ورودی به بخاری را قطع می کند و تا زمانی که ترکیب هوا مناسب نشده و روشن شدن بخاری خطرناک باشد ، اجازه روشن کردن آن را هم نمی دهد.

به تمهیدات ایمنی بخاری توجه نمایید :

در زمان خرید بخاری گازی محصولات جدیدی را بخرید که دارای امکانات جانبی مانند حسگرهای میزان مونوکسید کربن و اکسیژن هستند. بخاری گازی خوب باید ترموکوبل داشته باشد. سیستم ایمنی ترموکوپل باعث می شود در صورت خاموش شدن بخاری ، جریان گاز به طور اتوماتیک قطع شود.

راهنمای خرید بخاری گازی

به برچسب راهنما توجه نمایید :

اگر میزان تولید صدا بخاری برای شما مهم است در هنگام خرید به برچسب راهنما دقت کنید.

بهترین بخاری را از نظر قیمت انتخاب نمایید :

قیمت خرید بخاری بر اساس چند منطق مشخص متغییر است. سایز بخاری ، نوع بخاری ، جنس بخاری و ورقه های فلزی به کار رفته در آن ، برند بخاری و... در قیمت بخاری تاثیرگذار است.

بسیاری از افراد هنگام خرید بخاری گازی به دنبال این هستند که محصول ارزان قیمتی خریداری کنند و هیچ اهمیتی به کیفیت نمی دهند به همین خاطر بعد از مدتی بخاری گازی آنها خراب شده و مجبور به پرداخت هزینه های زیادی برای تعمیر و یا خرید قطعات جانبی آن هستند.

نکات مهم در خرید بخاری

به ظرفیت حرارتی بخاری توجه نمایید :

اگر ظرفیت حرارتی بخاری ها از 7/11 درصد بالاتر باشد باید تمهیدات نصب لوله بخاری را در نظر داشته باشد و اگر ظرفیت حرارتی کمتر از 7/11 درصد باشد ، بخاری نیازی به نصب لوله ندارد.

مزایا و معایب بخاری گازی

مزایا

بخاری گازی دارای کارایی بهتر هستند و آلودگی زیست محیطی آنها نسبت به سوخت های فسیلی دیگر کمتر است و مقرون به صرفه می باشند. چنانچه در نم نمک عنوان شده به دلیل در دسترس بودن گاز این بخاری ها بدون دردسر هستند و نسبت به بخاری برقی بسیار ارزان تر است و مانند بخاری برقی هنگام قطع برق ، گرمایش آنها مختل نمی شود. بخاری گازی دارای گرمایش بسیار مطبوع و مناسب است و در صورت رعایت نکات ایمنی می تواند بسیار کم خطر هم باشد.

مزایا و معایب بخاری گازی

معایب

استفاده از بخاری های گازی تبعات منفی هم دارد ، حوادث تلخی که هر سال در فصل سرما به خاطر رعایت نکردن ایمنی وسایل گازسوز اتفاق می افتد که بیشتر به علت عدم توجه به نکات ایمنی و استانداردها است.

یکی از اشکالات بخاری گازی تولید منواکسید کربن است. برای اینکه میزان تولید منواکسید کربن بخاری ها کم شود ، حس گرهایی روی بخاری گازی تعبیه شده اند تا در صورت نشت منواکسید کربن و کاهش میزان اکسیژن ، بخاری خاموش شود.

یک ایراد دیگر این است که گچ دیوار پشت بخاری گازی در اثر گرمای زیاد ممکن است ، بسوزد و از بین برود ، با راویز کشی دیوار پشت بخاری گازی می توان تا حدی مانع ریزش گچ دیوار شد.

میزان تولید گرمای بخاری گازی چقدر است؟

هر کیلووات یا کیلوکالری انرژی 10 متر مربع فضا (در مناطق سرد) را گرم می کند. در مناطق خیلی سرد و کوهستانی به ازای هر کیلووات انرژی ، 5/8 متر مربع فضا گرم می شود. در مناطق گرم تر به ازای هر کیلووات انرژی ، 13 تا 16 متر مربع فضا گرم می شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن