ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، استفاده از موبایل در محل کار و بخشنامه عدم استفاده از موبایل و استفاده از موبایل در محل کار و عدم استفاده از تلفن همراه در محل کار و متن استفاده از تلفن همراه ممنوع و محدودیت استفاده از تلفن همراه در محیط کار و روش عدم استفاده از تلفن همراه و قوانین استفاده از تلفن همراه و نحوه استفاده از تلفن همراه در محیط کار و قوانین استفاده از موبایل در محل کار و آداب استفاده از تلفن همراه و ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در محل کار در نم نمک .

اصول استفاده از گوشی موبایل در محل کار

هیچ کس نیست که از استفاده کردن راحت از موبایل در محل کار بدش بیاید. معمولا اعضای خانواده و دوستان تمایل دارند که در هر زمانی به شما دسترسی داشته باشند و فرقی ندارد که کجا هستید اما قطعا نمی توان در محل کار به راحتی همیشه با موبایل کار کرد و یا به تماس ها پاسخ داد. به همین دلیل در این قسمت از نم نمک قوانینی را برای استفاده از موبایل در محل کار به شما معرفی می کنیم که بهتر است آن ها را در نظر داشته باشید.نحوه استفاده از تلفن همراه و گوشی موبایل در محیط کارنحوه استفاده از تلفن همراه و گوشی موبایل در محیط کار

آداب استفاده از تلفن همراه در محل کار

اثر منفی استفاده از تلفن همراه در محل کار

استفاده از تلفن همراه در محل کار مشکلات زیر را ایجاد می کند :

  • حواس پرتی در انجام وظایف
  • مزاحمت برای همکاران و بر هم زدن تمرکز آنان
  • ایجاد اختلال در مسائل امنیتی و تجهیزاتی که در شرکت وجود دارد
  • ترافیک بیش از حد شبکه اینترنت

قوانینی که برای استفاده از تلفن همراه در محل کار باید بدانید و رعایت کنید :

1. گوشی موبایل را از خودتان دور نگه دارید

استفاده بیش از حد از موبایل در محل کار قطعا سطح خلاقیت و بهره وری شما را کاهش می دهد. حتی اگر کسی بالای سر شما نیست ، بهتر است که استفاده از موبایل را محدود کنید. اساسا نگه داشتن موبایل در دست ، روی میز کار و چک کردن قسمت های مختلف آن باعث می شود که کارهای مهم را از دست بدهید.

استفاده زیاد از گوشی همراه در محل کار

2. گوشی را سایلنت کنید

اگر اعضای خانواده یا دوستانتان قرار است یک تماس مهم با شما داشته باشند ، گوشی را در حالت ویبره قرار دهید و آن را داخل جیب لباس خود بگذارید. هر زمان که اس ام اس و یا تماس داشته باشید با ویبره گوشی متوجه آن خواهید شد و همکاران شما از صدای زنگ تلفن عصبانی نمی شوند . همچنین هیچ کس متوجه تماس های شما نخواهد شد.

3. هنگامی که جلسه دارید به موبایل خود نگاه نکنید ، مگر این که...

گوشی موبایل علاوه بر پاسخ دادن به تماس و یا پیامک یک ابزار بسیار ضروری برای محل کار هم محسوب می شود اما این قانون را به یاد داشته باشید که اگر در رابطه با جلسه ، کاری با موبایل خود ندارید ، بهتر است برای کارهای متفرقه به آن نگاه نکنید. مثلا استفاده از موبایل برای نوت برداری و یا نگاه کردن به تقویم و یا انجام کارهای مربوط به جلسه مشکل ندارد اما نباید این کار بهانه شود که حین جلسه شبکه اجتماعی را چک کنید ، پست های دیگر افراد را ببینید یا بازی کنید زیرا قطعا دیگران متوجه حواس پرتی شما خواهند شد.

ممنوعیت استفاده از گوشی همراه در محل کار

4. به جای تماس از پیام متنی یا صوتی استفاده کنید

بدون این که تماس ها را به سرعت پاسخ دهید ، می توانید گوشی موبایل خود را تنظیم کنید و همه کارهای خود را با یک پیام صوتی انجام دهید. پیام های خود را چک کنید و به همه آن ها اگر اورژانسی هستند با یک پیام صوتی پاسخ دهید. مثلا اگر پرستار بچه یک سوال مهم دارد ، می توانید با پیام صوتی به او پاسخ دهید.

5. از موبایل فقط برای تماس های ضروری استفاده کنید

مثلا شاید دلتان بخواهد در محل کار با یکی از دوستان تان چت کنید اما بهتر است خودتان را کنترل کنید. موبایل در محل کار فقط برای تماس های بسیار ضروری می باشد. به همه اعضای خانواده و دوستانتان اطلاع دهید که نمی توانید در محل کار صحبت های بی مورد و غیر ضروری داشته باشید اما اگر خبر مهم و یا اتفاق خیلی خاصی رخ داده است می توانند با شما تماس بگیرند.

سایلنت کردن گوشی بهترین راه برای تمرکز

6. یک مکان خصوصی برای پاسخ دادن به تماس ها پیدا کنید

اگر چه که پاسخ به تماس های شخصی هنگامی که وقت استراحتتان است اصلا مشکلی ندارد اما بهتر است برای راحتی خود یک مکان خصوصی برای این کار پیدا کنید. هیچ کس نباید صدای شما را بشنود؛ مخصوصا اگر قرار باشد راجع به یک موضوع شخصی صحبت کنید.

7. موبایل را به دستشویی نبرید

حتی اگر در محل کار یا هر جای دیگری مجبور هستید که به گوشی موبایل خود جواب دهید ، نباید گوشی را با خودتان به دستشویی ببرید. قطعا با این کار به مخاطب پشت تلفن خود بی احترامی خواهید کرد و طرز فکر همکارانتان را نسبت به خود تغییر خواهید داد.

استفاده از گوشی همراه

برخی دیگر از قوانین استفاده از موبایل در محل کار

  • موبایل خود را هرگز به محل صرف ناهار نبرید و تعاملات خود را با افراد بیشتر کنید.

  • زمان صحبت ارباب رجوع گوشی تان را خاموش نگه دارید.

  • از گوشی خود برای کارهای شخصی در طول کار استفاده نکنید.

  • زمانی که از شما خواسته شد تلفن را خاموش کنید ، این کار را انجام دهید.

  • زمان زنگ خوردن گوشی خود ، اول صحبت با ارباب رجوع را تمام کنید و سپس جواب دهید.

  • تلفن هوشمند خود را در محل کار روی میز خود قرار ندهید.

  • در محیط کار گوشی خود را با یک زنگ و آلارم حرفه ای تنظیم کنید.

  • خارج از محیط اداری تماس های شخصی تان را انجام دهید .

  • برای شنیدن پیام های صوتی و یا صحبت با کسی ، از حالت بلندگو استفاده نکنید.

  • برای اینکه در محل کار دچار حواس پرتی نشوید ، اعلانیه ها ، پیام ها و یا شبکه های اجتماعی را ببندید.

  • از قابلیت Downtime یا Digital Wellbeing استفاده کنید تا برنامه ها تنها به شما نوتیفی ارسال کنند.

  • از قابلیتی به نام Do Not Disturb استفاده نمایید تا تمام نوتیفی ها و تماس ها به مرکز کنترل و نوتیفی ها انتقال پیدا کنند بدون این که شما متوجه آن شوید.

آداب استفاده از موبایل در محل کار

کارکنان می توانند از تلفن همراه خود در شرایط و مجوزهای زیر استفاده کنند :

  • برای برقراری تماس های مهم و ضروری

  • برای استفاده از برنامه های بهره وری

  • برای بررسی پیامهای مهم

  • برای برقراری تماس کوتاه شخصی و ضروری

نکته : اگر کارمندان از قوانین استفاده از موبایل پیروی نکنند ، قطعا تبعات و پیامدهای انضباطی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. کارفرما می تواند هنگام استخدام نیروهای خود از آنها بخواهید فرم مربوط به عدم استفاده از تلفن همراه شخصی را امضا کنند تا تمامی عواقب آن را در نظر داشته باشند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن