ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، برای پس انداز کردن به میزان حقوق ماهیانه نباید توجه کرد زیرا با حقوق کم و برنامه ریزی دقیق هم می توان به راحتی در طول زمان پس انداز خود را افزایش داد و به اهداف مورد نظر رسید.

نکات مهم برای پس انداز با حقوق کم

خانواده در طول حیات خود به سرمایه ای دست پیدا می کند که بخشی از آن در آینده به اعضای جوانتر می رسد که به این سرمایه پس انداز می گویند . پس انداز کردن پشتوانه ای قوی برای بهتر زندگی کردن خود و فرزندانمان است . کسانی که پس انداز می کنند به مشکلات کمتری در زندگی دارند و خانواده آنها از آرامش روانی بیشتری برخوردارند .روش های پس انداز صحیح و موثر با حقوق کمروش های پس انداز صحیح و موثر با حقوق کم

پس انداز را می توان به دو گروه پولی و غیرپولی تقسیم کرد که خانواده نقش اساسی در آن دارند و تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل نمی شود. در این بخش از رازهای موفقیت در مدیریت کار و زندگی در نم نمک شما را با ساده ترین راه های پس انداز آشنا می کنیم.

روش های پس انداز با حقوق کم

چگونه با حقوق کم پس انداز کنیم؟

راه های پس انداز با حقوق کم

پس انداز تنها در قالب پس انداز پولی قرار نمی گیرد یعنی اگر از وسایل زندگی به درستی نگه داری شود با افزاش طول عمر آنها ، خانواده لازم نیست دوباره پولی را در جهت خرید این وسایل بپردازد و هزینه های ثابت خانواده کاهش می یابد و از این رو امکان پس اندازپولی افزایش می یابد.

خانواده در طول حیات خودبه سرمایه ای دست پیدا می کندکه بخشی از آن در آینده به اعضای جوانتر می رسد . پس انداز های ما از راه های سهیم کردن نسل آینده در دارایی امروز ماست . نسل جوان بعد از ما از این ثروت در جهت پیشرفت خود استفاده می کند اما حفظ این دارایی ها و تلاش برای بیشتر نمودن آنها سبب می شود فرزندان ما در آینده پشتوانه قوی برای بهتر زندگی کردن داشته باشند.

خانواده در برخی مواقع با مسائل و مشکلات متعددی مواجه می شود ، که پس انداز نمودن بخشی از این مشکلات می کاهد و سبب امنیت خاطر اعضای خانواده می شود ، امنیت خاطر اضطراب و فشارهای روانی را کم تر می کند . خانواده هایی که پس انداز دارند ، با مشکلات کمتری مواجهند و آسیب کمتری می بینند.

پس انداز کردن

پس انداز کردن و کاهش مشکلات مالی

چگونه با همین درآمد پس انداز بیشتری داشته باشیم؟

پس انداز امری مشارکتی است و اینگونه نیست که تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل شود ، بلکه تمام افراد خانواد باید در پس انداز نمودن کوشا باشند و با مدیریت صحیح هزینه ها و صرفه جویی و استفاده درست از وسایل خانه به پس انداز خانواده کمک نمایند.

ما نباید خانواده را به مشارکت در امر پس انداز مجبور سازیم ، بهتر است آنها با میل و رغبت خود در این کار مشارکت کنند . شما می توانید با صحبت کردن با خانواده درباره راه های پس انداز و رابطه صرفه جویی با آن و تاثیر پس انداز در زندگی آینده و نقش آن در ایجاد اطمینان خاطر و کاهش فشارهای روانی ، به خانواده کمک کنید تا در پس انداز کردن مشارکت نمایند.

خانواده های مرفه نسبت به خانواده های دیگر پس انداز بیشتری دارند و هرچه وضعیت اقتصادی خانواده ضعیف تر باشد ، پس انداز کمتری دارند.با افزایش قیمت کالا و گران شدن ، هزینه ها و مخارج خانواده ها بالا می رود و خانواده های کمتری می توانند پول خود را پس انداز کنند. برای صرفه جویی و پس انداز پول راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن اشاره شده است.

روش های پس انداز با حقوق کارمندی

راه های صرفه جویی و پس انداز حقوق ماهانه

فهرستی از مخارج خود تهیه کنید

برای کنترل بیشتر روی مخارج ماهانه فهرستی تهیه کنید و همه هزینه ها را یادداشت کنید و بدین ترتیب از خرج های غیر ضروری خود داری کنید و انگیزه بیشتری برای صرفه جویی داشته باشید.

وقتی احساساتی یا گرسنه اید به خرید نروید

در مواقعی که احساساتی هستید مثلا خیلی خوشحالید و یا ناراحتید به خرید نروید زیرا ممکن است ولخرجی کنید و چیزهای غیر ضروری بخرید.

در برخی اوقات برای فرار از احساسات منفی به خرید کردن لوازم غیر ضروری روی می آوریم . اگرچه خرید چنین وسایلی برای لحظاتی ما را شاد می کنند ، اما این شادی به زودی از بین می رود و آن وقت ما می مانیم و جیب خالی ! در مواقع گرسنگی نیز به خرید نروید چون ممکن است گرسنگی به شما فشار بیاورد و به محض دیدن هر خوراکی و وسیله ای آن را بخرید.

ولخرجی کردن

جلوگیری از ولخرجی و خرید های غیر ضروری

مبلغی را به تفریح و سرگرمی اختصاص دهید

هزینه ای را به فعالیت های تفریحی اختصاص دهید چون اگر تفریح نداشته باشید ، ممکن است از شرایط خسته شوید وناگهان تصمیم بگیرید تمام پس اندازتان را یک شبه خرج کنید.

خودتان را سرگرم کنید

برخی از افراد می پندارند نمی توانند پس انداز داشته باشند چون در آمدشان کم است اما همه افراد می توانند کم کم پس انداز کنند و این کار را همیشه ادامه دهند. حتما لازم نیست قسمت بزرگی از حقوق ماهانه تان را پس انداز کنید همانطور که گفتیم می توانید مبلغ کمی را پس انداز نمایید و هر ماه آن را ادامه دهید در آخر خواهید دید پس اندازتان به مبلغ قابل توجهی می رسد. مثلا برای صرف هزینه زیاد و رفتن به فست وفود و رستوران در مواقعی که بی حوصله اید باغبانی کنید و خودتان را سرگرم نمایید.

چگونه پس انداز کنیم

افزایش پس انداز با مرور زمان

از دیگران کمک بخواهید

برای حل مشکلات مالی اگر خودتان توانایی ندارید به افراد باتجربه و کارشناس امور مالی مراجعه کنید و شرایط تان را با او در میان بگذارید و خیلی راحت و بدون خجالت از او کمک بخواهید. او برنامه ای را برای حل مشکلات شما ارائه خواهد داد.

اجناس ارزان در بلندمدت دیگر ارزان نیست

اگر جزو افرادی هستید که برای خود هر روز خوراکی های ارزان می خرید ، دیگر این کار را نکنید زیرا اجناس ارزان در بلندمدت دیگر ارزان نیست و هزینه این اجناس در ماه چشمگیر و در سال مبلغ هنگفتی می شود.

تحت تاثیر سالن های آرایش قرار نگیرید

قبل از رفتن به سالن زیبایی برنامه خود را مشخص کنید تا دیگر وسوسه نشوید دیگرخدمات مختلف زیبایی که در آن جا به مشتری ها پیشنهاد می دهند ، امتحان کنید.

خرج های اضافی برای زیبایی

برنامه ریزی برای انجام خدمات آرایشی

در سوپرمارکت ها گردش نکنید و پرسه نزنید.

قبل از رفتن به فروشگاه لیستی از مایحتاجخود تهیه کنید تا هنگام رفتن به فروشگاه هر چه دیدید را نخرید و به همان لیست پایبند باشید.

همیشه لازم نیست از هر چیزی بهترین را بخرید

به صورت معمول لازم نیست همیشه گران ترین چیز را انتخاب کنید مثلا اگر نوشابه دوست دارید همیشه معمولی آن را بخرید و در مواقع خاص از نوع گران تراستفاده کنید.

مخارج خود را یادداشت کنید

مخارج خود را یادداشت کنید با انجام این کار می توانید بفهمید پولتان صرف چه چیزی می شود و فرصت های دیگر پس انداز را نیز پیدا کنید.

برنامه ریزی برای پس انداز

یادداشت کردن خرج و مخارج

واقعیت را بررسی کنید

از روی احساس خریدهایی غیرضروری انجام ندهید و قبل از خرید هر چیز گران قیمت و بزرگ ، اطمینان پیدا کنید که به آن نیاز دارید.

قیمت ها را مقایسه کنید

به سرعت دست به خرید نزنید و قبل از خرید همه جا را ببینید. اگر وقت کافی برای گشتن ندارید ، جزییات را از یک فروشنده سوال کنید و بعد با فروشگاه های دیگر برای چک کردن و مقایسه قیمت ها تماس بگیرید و هنگامی که ارزان ترین فروشگاه ها را یافتید ، خرید کنید.

چانه بزنید

خجالت و غرور را کنار بگذارید و با فروشنده سر قیمت چیزی با فروشنده چانه بزنید. پولدارترین مردم همیشه ارزش پولی که به زحمت به دست آورده اند می دانند و هیچ وقت آن را بیهوده دور نمی اندازند و بیش از سایرین هنگام خرید چانه می زنند.

چانه زدن با مشتری

چانه زدن با فروشنده در هنگام خرید

همه حقوقتان را خرج نکنید

هر ماه 10 تا 20 درصد از حقوق دریافتی تان را کنار بگذارید و این کار را در هر ماه ادامه دهید تا پس اندازتان افزایش یابد.

کمتر سراغ وام های کوتاه مدت بروید

سراغ وام گرفتن به ویژه وام های کوتاه مدت مثل وام دانشجویی ، وام ماشین و ... بروید زیرا پولی که صرف سود وام می شود را می توانید پس انداز کنید. به جای گرفتن وام پولی هر چند ناچیز را پس انداز نمایید و پس انداز را جزء برنامه منظم زندگی خود قرار دهید.

تعداد برداشت از حساب خود را کمتر کنید

به جای برداشت های مختلف ، هزینه یک هفته خود را از حسابتان برداشت کنید و اگر از آن پول باقی ماند ، به پس انداز خود اضافه کنید زیرا هرگاه از حساب تان پولی برداشت می کنید ، یک نرخ اضافی هزینه می کنید.

برداشت پول مورد نیاز از حساب

کم کردن میزان برداشت پول از حساب

بودجه بندی کنید

حال که تصویر واضحی از مخارج تان در یک ماه دارید ، می توانید بودجه بندی کنید. خرج های تان را محدود کنید و مطمئن شوید که پول برای روز مبادا کنار گذاشته آید. باید بودجه بندی تان شامل تمام مخارج تان شود ، از جمله مخارجی که معمولا پیش می آید ولی نه هر ماه ، مانند هزینه تعمیر و نگهداری ماشین. هدف های تان را مشخص کنید.

تعیین هدف های پس انداز

با تعیین هدف های پس انداز می توانید بسیار راحت تر پول پس انداز کنید . گاهی پس اندازکوتاه مدت است و برای مخارج شش ماه تا یک سال شما مانند پس انداز برای بیکاری و وقایع ضروری دیگر ، خرید ماشین و سفر در تعطیلات تعیین می شود. اما گاهی پس انداز بلند مدت است مانند پس انداز برای بازنشستگی ، پس انداز برای خرج تحصیل و دانشگاه فرزندان و پس انداز برای خرید خانه یا بازسازی خانه فعلی.

اولویت های تان را مشخص کنید

تصمیم بگیرید که کدام یک از هدف های پس انداز بیشترین اهمیت را دارد و کنار گذاشتن ماهانه چه مقدار پول ، برای دستیابی به هدف تان کمک می کند.حالا که این کار را برای اهداف تان انجام دادید ، آن ها را براساس اولویت شان مرتب کنید و بر مبنای بودجه ماهانه تان مبلغ آن را کنار بگذارید.

راههای پس انداز بیشتر

برنامه ریزی برای پس انداز کردن

پس اندازهای متفاوت و راهبردهای سرمایه گذاری برای هدف های متفاوت

اگر برای اهداف کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنید این روش های مطمئن را امتحان کنید : افتتاح حساب کوتاه مدت عادی؛افتتاح حساب بلندمدت که نرخ بهره بیشتری از حساب های عادی دارد.

اگر برای اهداف بلند مدت سرمایه گذاری می کنید این روش های مطمئن را امتحان کنید : خرید بیمه های عمر و سرمایه گذاری؛خرید سهام و اوراق مشارکت

بر رشد پس اندازتان نظارت کنید.

هر ماه مقدارپس اندازتان را بررسی کنید. این کار به یافتن مشکلات و رفع فوری پس اندازتان کمک خواهدکرد و پس اندازتان را تثبیت می کند. برای پس انداز بیشتر به میزان درآمدمان دقت نکنیم و پس اندازمان را به صورت نقدینگی نگه نداریم و در بورس سرمایه گذاری کنیم.

جهت پس انداز صندوق اضطراری داشته باشید

یک صندوق اضطراری داشته باشید یعنی بودجه ای را برای حوادث غیرمنتظره زندگی کنار بگذارید . اگر بتوانید سه تا شش ماه از هزینه های خود را در این صندوق ذخیره کنید ، می توانید از وام گرفتن و قرض نمودن راحت شوید .

راه های افزایش پس انداز

صندوق ذخیره برای پس انداز

برای پس انداز کردن همواره مواظب تغذیه خود باشید

از غذاخوردن در بیرون اجتناب کنید چرا که بیرون غذاخوردن در اکثر موارد بیشتر از پخت و پز در خانه هزینه دارد. بنابراین حتی اگر از دوست ندارید غذا بپزید ، غذاهای سریع را برای پختن انتخاب کنید.

سخن آخر :

هنگامی که برای پس انداز کردن به مشکل برخوردید ، ناامید نشوید و به مقدار پولتان برای شروع پس انداز توجه نکنید چون با همین پول کم در مدت طولانی می توانید پس اندازتان را افزایش دهید و به استقلال مالی برسید و به هدف تان نزدیک تر شوید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن