ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، رفع ترس کودک از دندانپزشکی با این روش ها و ترس کودکان از دندانپزشکی را کنترل نمایید و روش های کاهش ترس کودک از دندانپزشکی و ترس کودکان از دندانپزشکی و  با ترس کودک از دندانپزشکی چگونه برخورد کنیم و انواع ترس در کودکان کدامند در نم نمک.

غلبه بر ترس کودک از دندانپزشکی با 18 روش

مراجعه کودکان به دندانپزشک تاثیر زیادی در سلامت آینده دندان های آن ها دارد و شاید برای همیشه دندان هایی سالم را به آن ها بدهد و همچنین باعث می شود که بهداشت دهانی اش افزایش پیدا کند اما مشکل اینجاست که کودکان از پزشکان ، مخصوصا دندانپزشکی می ترسند که علت آن هم استفاده از ابزارهای دندانپزشکی است که باعث ترس بیشتر کودک می شود. در این قسمت از سلامت دهان و دندان نم نمک راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم تا با کمک آن به ترس کودک خود در دندانپزشکی غلبه کنید.رفع ترس کودک از دندانپزشکی با 18 راهکاررفع ترس کودک از دندانپزشکی با 18 راهکار

از زمانی که خیلی کوچک هستند ، این کار را انجام دهید

وقتی که کودکتان از همان سنین بسیار پایین به دندانپزشک مراجعه کند ، کم کم به این قضیه عادت می کند و در نتیجه دندانپزشک و ابزارهای آن به نظرش چیز عجیب و غریبی نمی آیند.

کودک را هر سه ماه یکبار نزد دندانپزشک ببرید

بهتر است کودکتان را هر سه ماه یکبار نزد دندانپزشک ببرید تا ارتباط مؤثری بین کودک و دندانپزشک برقرار شود و درمان های پیشگیرانه به موقع انجام شوند و اگر دندان آنها دچار مشکل یا پوسیدگی بود ، دندانپزشک در مراحل ابتدایی این مشکل را تشخیص دهد و با درمان ساده دندان کودک را درمان نماید زیرا اگر کودک برای اولین بار به حالت اورژانسی (درد ، تورم ، آبسه و عفونت) به دندانپزشک مراجعه کند چون در این حال پزشک برای برطرف شدن مشکل مجبور است ، اقدامات درمانی که معمولا منجر به درمان های ناخوشایند و دردناک می گردد ، انجام دهد ، کودک می ترسد و این برخورد اول در نگرش او اثر گذاشته و او را تبدیل به مریضی ترسو وگریزان از دندانپزشکی می کند.

ترس از دندانپزشکی کودکان

مسئله را برای او ساده کنید

زمانی که می خواهید برای اولین بار کودک خود را به دندان پزشکی ببرید ، یک دید کلی به او بدهید و بیش از حد وارد جزئیات نشوید و همچنین از پزشکتان بخواهید که در ملاقات اول ، کار را طولانی نکند و یک کار و معاینه کلی را انجام دهد ، مثلا اقداماتی مثل پر کردن دندان نباید در اولین جلسه انجام شود زیرا باعث می شود که کودک شما برای همیشه از دندانپزشک بترسد.

مراقب حرف هایتان باشید

از کلماتی مثل آمپول ، درد یا صدمه استفاده نکنید زیرا کلماتی که به کار می برید ، باعث می شود کودک شما از چیزی بترسد یا نسبت به آن بی تفاوت باشد . به جای آن بهتر است که مسواک های زیبا برای او خریداری کنید و با کلام زیبا و مهربانانه ، کار با مسواک را مثل یک بازی به او آموزش دهید و همیشه لبخند خود را با او حفظ کنید و از بهترین و شاد ترین لغات برای صحبت کردن با او استفاده کنید.

قبل از مراجعه واقعی ، نقش دندانپزشک را ایفا کنید

قبل از این که برای اولین بار به پزشک مراجعه کنید ، خودتان را در نقش دندان پزشک قرار دهید و او نیز بیمار باشد و با مهربان ترین حالت ممکن با او رفتار کنید و صداهای خشن و ترسناک ابزار را تقلید نکنید و به او نشان دهید که دندانپزشک چگونه دندان پزشک دندان شما را چک می کند و سپس از او بخواهید که جای دندانپزشک قرار بگیرد و مسواک زدن را به شما آموزش دهد.

ترس کودک از دندانپزشکی

سعی کنید که دندانپزشک های جداگانه ای داشته باشید

بعضی از والدین همیشه کودک خود را نزد دندانپزشک خودشان می برند اما این کار اشتباه است. همچنین نباید تجربیات خود را در مورد دندانپزشکی مثل کشیدن دندان ، پر کردن و یا عصب کشی برای او تعریف کنید. حتما کودک خود را به یک دندانپزشکی معتبر با لوازم استریل شده ببرید که کاملا مخصوص کودکان باشند و هیچ گونه اضطراب و استرسی را به کودک شما وارد نکند.

خودتان را برای بهانه گیری کودک آماده کنید

هرچقدر که شرایط را آرام و بدون استرس فراهم کنید و کودک خود را به بهترین کلینیک مخصوص کودکان ببرید ، باز هم ممکن است که با نق زدن او مواجه شوید. خودتان را برای این موضوع آماده کنید تا برخورد خشن و شدیدی با کودک تان نداشته باشید زیرا تمام زحماتتان برای فراهم کردن آرامش از بین می رود و باعث می شود که کودک برای همیشه خاطره بعدی از دندانپزشکی داشته باشد.

به کودک خود رشوه ندهید

بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که هرگز به کودکتان وعده و وعید ندهید ، مثلا به او نگویید که اگر در دندانپزشکی آرام باشد ، برای او خوراکی یا اسباب بازی می خرید که چنین اقداماتی باعث افزایش اضطراب و استرس در کودک می شود و او را بد عادت می کند و باعث می شود زمان هایی که واقعا ترسی از کاری ندارد ، این گونه نشان دهد و به نوعی از شما باج بگیرد و در عوض از او قول بگیرید که به توصیه های پزشک عمل کند. مثلا همیشه مسواک بزند ، از نوشیدنی های قنددار دوری کند و همیشه رفتار خوبی با دندان هایش داشته باشد.

به کودک خود برای رفتن به دندانپزشکی رشوه ندهید

هیچگاه مفصل در مورد کار دندانپزشک صحبت نکنید

هیچگاه در مورد کاری که قرار است دندانپزشک انجام دهد با مفصل کودک صحبت نکنید و اجازه دهید پزشک با زبان کودکانه و به روش خاص خود با کودک صحبت کند و به تدریج او را با محیط و وسایل کار خود آشنا کند و از درمان های سبک شروع به کار کرده و درمان ها را پله پله سنگین تر کند.

خاطرات ناخوشایند خود را تعریف نکنید

در حضور کودک ، خاطرات ناخوشایند و درمان های خود از دندانپزشکی را برای دیگران تعریف نکنید و نگذارید او از نزدیک درمان دندان های دیگران را ببیند.

به صحبت های دندانپزشک گوش دهید

روش هر دندانپزشکی برای درمان متفاوت است بنابراین اگر دندانپزشک به شما توصیه کرد که حین درمان داخل یا خارج اتاق باشید ، به او گوش کنید تا درمان با بهترین کیفیت انجام شود و شاهد کودکانی شاد و علاقه مند به دندانپزشکی باشیم.

روی اهمیت بهداشت دهانی او تاکید کنید.

حتما برای کودک خود توضیح دهید که همه انسان ها در هر سنی باید برای تقویت دندان ها و بهتر غذا خوردن به پزشک مراجعه کنند و در نتیجه کار آن ها بسیار راحت تر از دیگران خواهد بود و بدن و دندان سالم تری خواهند داشت. حال برای این که بتوانند ملاقات های خود را به دندانپزشکی به حداقل برسانند ، باید بهداشت لازم و کافی دهان و دندان خود را رعایت کنند.

ترس از دندانپزشکی چیست؟

به سوالات کودکتان پاسخ دهید.

همانطور که در بخش سلامت نم نمک اشاره کرده ایم زمانی که کودک شما بزرگ شد ، حتما اگاهی بیشتری نسبت به محیط دندانپزشکی پیدا می کند که در این شرایط می توانید به سوالات و ترس های او پاسخ دهید و مسائل را برایش شرح دهید.

اسباب بازی را فراموش نکنید

حتما او را نزد دندانپزشکی ببرید که لوازم کافی و عالی برای بچه ها از جمله اسباب بازی های جذاب داشته باشد و حتما خودتان از قبل کلینیک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باب میل کودک شماست.

از قبل با پزشک هماهنگ کنید

اگر کودک حساسی دارید یا شرایطی برایتان پیش آمد که نتوانستید کودک را به کلینیک دندانپزشکی مخصوص کودکان ببرید ، حتما با پزشک صحبت کنید و از او بخواهید که در مهربان ترین حالت ممکن با کودک شما برخورد کند.

او را با خود به مطب دندانپزشکی ببرید

او را همراه خود به مطب دندانپزشکی ببرید تا او کارهایی را که دندانپزشک روی دندان های شما انجام می دهد را تماشا کند.

روش هایی برای غلبه بر ترس از دندانپزشکی

کودکتان را به مکالمه داشتن و صحبت کردن تشویق کنید

او را تشویق کنید تا با پزشک خود ارتباط برقرار کند ، به سوالات او پاسخ بدهد و نسبت به او خوشبین باشد.

فضایی مثبت را در ذهن او بسازید

اگر اولین بار است که کودک خود را نزد دندانپزشکی می برید ، حتما با عبارات مثبت به شرح و توضیح در مورد دندانپزشکی ، مهربان بودن دندانپزشک و آسان بودن اقدامات بپردازید.

نکته : اولین ویزیت کودک توسط دندانپزشک باید پس از اولین رویش دندان شیری کودک باشد و این ملاقات نباید دیرتر از یک سالگی باشد. هر سه ماه یکبار رشد دندان ها و فک بررسی می شود و تقریبا از دو سالگی فلورایدتراپی حرفه ای در مطب شروع خواهد شد .این ملاقات های پی در پی موجب انس تدریجی کودک با دندانپزشک می شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
60%

نظر دادن