ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، درمان حساسیت فصلی زمستانی کودکان در طب سنتی و درمان حساسیت فصلی دکتر خیر اندیش و درمان حساسیت فصلی نوزاد در منزل و درمان حساسیت دارویی با طب سنتی و درمان گیاهی آلرژی تنفسی و درمان حساسیت فصلی در طب اسلامی تبریزیان و درمان آلرژی با طب سنتی دکتر روازاده و درمان حساسیت فصلی پاییز بچه ها در طب سنتی در نم نمک.

درمان حساسیت فصلی کودکان در طب سنتی

حساسیت های فصلی با علائمی همانند خارش پوست ، جوش زدن ، آلرژی ، سرفه و عطسه کردن ظاهر می شوند ، که برای رفع آن می توان دمنوش ها و انواع میوه ها استفاده کرد. در ادامه انواع دمنوش ها و میوه هایی را که به بهبود حساسیت و آلرژی های فصلی کمک می کنند ، به شما معرفی می کنیم.درمان حساسیت فصلی کودکان در طب سنتیدرمان حساسیت فصلی کودکان در طب سنتی

سیب برای درمان گیاهی آلرژی در کودکان

سیب یکی از میوه های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که به بهبود آلرژی بدن کمک بسیاری می کند. سیب دارای مواد مغذی فلاونوئید است که از واکنش های آلرژیکی محافظت می کنند. در طول روز یک عدد سیب بخورید. سیب برای میان وعده بسیار مناسب است. می توانید سیب را با جو دو سر بخورید یا با آن سالاد میوه درست کنید و از خواص خوب آن بهره مند شوید.

درمان حساسیت فصلی کودکان در طب سنتی

لیمو برای بهبود آلرژی فصلی

لیمو یکی از میوه های مقوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری می کند. این میوه منبع ویتامین سی و انواع آنتی اکسیدان های مفید است و از بروز آلرژی های فصلی جلوگیری می کنند.

اگر شما در طول روز آب لیمو بخورید ، بدن به طور کامل سم زدایی می شود و سموم و ناخالصی ها از بدن دفع می شوند. آبلیمو یکی از چاشنی های اصلی برای انواع سالادها است. همچنین شما می توانید در فصل تابستان شربت آبلیمو خنک هم تهیه کنید. در برخی از غذاها همانند عدسی و خوراک لوبیا هم از چاشنی لیمو استفاده می کنند.

عناب؛ درمان حساسیت فصلی در طب سنتی

میوه عناب به صورت خشک و تازه مصرف می شود. در طب سنتی مصرف عناب را برای کاهش قند خون و فشار خون توصیه می کنند. علاوه بر این ها ، عناب خواص زیادی دارد؛ از جمله ضدالتهاب ، ضد تب ، ضد سرفه ، خلط آور و محافظ از کبد.

نارنج

نارنج یکی از گیاهان پرخاصیتی است که برای افرادی که دچار حساسیت های فصلی می شوند ، بسیار مفید است. از آب نارنج در سالاد ، انواع غذا و … استفاده می کنند.

چای سبز

چای سبز یکی از داروهای موثری است که ویتامین سی موجود در آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری می کند و از بدن در برابر ابتلا به بیماری ها و حساسیت های فصلی مراقبت می کند. همچنین چای سبز ، آرام بخش است و در بهبود حالت های تنش و افسردگی و رفع استرس و هیجان زیاد تاثیر زیادی دارد.

دمنوش زنجبیل سرد

زنجبیل خواص زیادی دارد که از مهم ترین آن می توان به تسکین دردهای شکمی و رفع حالت تهوع ، رفع ورم بدن و تسکین تب یونجه اشاره کرد. این دمنوش در بهبود حساسیت های فصلی تاثیر زیادی دارد.

درمان حساسیت فصلی کودکان در طب سنتی

طرز تهیه دمنوش زنجبیل با یخ

برای تهیه این دمنوش به مواد زیر نیاز دارید :

  • زنجبیل رنده شده : 2 قاشق غذاخوری
  • آب : 1 لیتر + 1/4 لیتر
  • لیموی تازه : 1 عدد
  • یخ : چند تکه

زنجبیل رنده شده را داخل یک چای ساز بریزید و روی آن آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه بجوشد. سپس آب لیموی تازه را بگیرید و به نوشیدنی جوشیده اضافه کنید. نوشیدنی را در یک لیوان بریزید و آن را در یخچال بگذارید. به هنگام سرو ، یخ را به آن اضافه و میل کنید.

درمان گیاهی آلرژی تنفسی با چای بادرنجبویه

چای بادرنجبویه خواص بسیاری همانند کاهش فشار خون ، رفع حساسیت های تنفسی و رفع دردهای شکمی دارد و عطر آن شبیه به مرکبات است.

درمان حساسیت فصلی عطسه و آبریزش بینی با دمنوش گزنه

ترکیبات موجود در گیاه گزنه در بهبود حساسیت های فصلی نقش موثری دارند. همچنین گزنه به کاهش التهاب مجاری تنفسی فوقانی ، بهبود گرفتگی بینی و رفع سرفه ، عطسه و خارش کمک بسیاری می کند.

اگر احساس می کنید که سرماخوردگی دارید و علائم شما از آلرژی فصلی نیست ، به پزشک مراجعه و طبق توصیه او عمل کنید. اگر مطمئن شدید که سرما خورده اید ، می توانید به سراغ تهیه دمنوش های مفید برای سرماخوردگی بروید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله خواندید ، حساسیت های فصلی معمولا در فصل پاییز و بهار به شکل های مختلفی ظاهر می شوند. از علائم حساسیت می توان به خارش پوست ، جوش زدن ، سرفه و عطسه کردن اشاره کرد. حساسیت های فصلی از بین نمی‏روند. شما تنها می توانید با مصرف دمنوش و میوه هایی که در این مقاله آوردیم ، به بهبود آلرژی خود کمک کنید.

درمان حساسیت فصلی کودکان در طب سنتی

سوالات متداول :

دمنوش گزنه چه خواصی دارد؟

کاهش التهاب مجاری تنفسی فوقانی ، بهبود گرفتگی بینی و رفع سرفه ، عطسه و خارش جزو خواص دمنوش گزنه است.

آلرژی و حساسیت های فصلی در چه فصل هایی بیشتر دیده می‏ شوند؟

آلرژی و حساسیت های فصلی معمولا در فصل پاییز و بهار ظاهر می شوند.

آلرژی و حساسیت های فصلی با چه علائمی ظاهر می ‏شوند؟

خارش پوست ، جوش زدن ، سرفه و عطسه کردن جزو علائم آلرژی و حساسیت های فصلی هستند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن