ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، خرید دوچرخه کودک و دوچرخه کودک سایز ۱۲ و دوچرخه کودک بونیتو و بهترین مارک دوچرخه کودک و دوچرخه کودک جاینت و دوچرخه بچه گانه دست دوم و دوچرخه شهری ارزان و دوچرخه دخترانه صورتی و راهنمای خرید دوچرخه کودک آنلاین یا حضوری و دوچرخه مناسب کودکان در سنین مختلف و سایز مناسب دوچرخه کودکان را در نم نمک ببینید.

راهنمای انتخاب و خرید دوچرخه کودکان دخترانه و پسرانه

دوچرخه های متنوعی برای خردسالان وجود دارد که برای بزرگسالان نیز چنین است. از کوهستان گرفته تا جاده ای و موارد دیگر. اما حال با این انتخاب های زیاد چگونه می توان دوچرخه ای مناسب برای کودک را خریداری کرد که در این قسمت از نم نمک به توضیح آن خواهیم پرداخت.راهنمای انتخاب و خرید دوچرخه کودک دخترانه و پسرانهراهنمای انتخاب و خرید دوچرخه کودک دخترانه و پسرانه

بهترین نشانه مناسب بودن یک دوچرخه ، سایز آن می باشد تا کودک احساس راحتی هنگام سواری داشته باشد . برای خرید یک دوچرخه مناسب بهتر است کودک به صورت حضوری چندین دوچرخه را امتحان کند ، بدان صورت که بتواند روی صندلی بنشیند ، فرمان را بگیرد ، بتواند ترمز کند و دوچرخه را بچرخاند و رکاب بزند.

دو قانون ساده و کلی برای خرید دوچرخه کودک با سایز مناسب

  1. بلند ترین نقطه تنه دوچرخه ، پیشانی دوچرخه است . زمانی که کودک کنار دوچرخه می ایستد پیشانی دوچرخه نباید از قد پاهای او بلندتر باشد.
  2. حداقل 2/5 سانتی متر از قد پا نسبت به تنه دوچرخه باید فاصله باشد(زمانی که پاها در دو طرف تنه وسط دوچرخه قرار می گیرد).

هنگام خرید حضوری دوچرخه موارد زیر را تست کنید :

1. تست کلرنس ( تناسب) برای تشخیص سایز مناسب دوچرخه کودک

هنگامی که کف پاهای دوچرخه سوار بر روی زمین قرار می گیرد فاصله قد پاها تا تنه وسط دوچرخه ، کلرنس (clearance ) نام دارد. تشخیص و رعایت این اندازه اهمیت دارد چرا که نوع دوچرخه مورد استفاده دوچرخه سوار ، این کلرنس تغییر می کند.

2.تست زین در زمان خرید دوچرخه برای کودک

زمانی که کودک بر روی زین می نشیند تا دوچرخه سواری کند ، راه حلی سریع برای تشخیص وضعیت راحتی او وجود دارد . هنگامی که پدال در نزدیکترین فاصله با زمین قرار دارد و پاها کاملا باز و خمیدگی جزئی در زانوها وجود دارد ، نشان دهنده فیکس بودن زین و لوله زین را می دهد . اگر در همین حالت کنترل فرمان برای کودک راحت باشد نشان دهنده سایز مناسب دوچرخه برای او می باشد.

3. تست سواری گرفتن توسط کودک

روش مناسب برای انتخاب سایز دوچرخه ، قرار دادن پاهای کودک در دو طرف قسمت بالای وسط تنه دوچرخه است . یعنی در این زمان کف پاها باید بدون اینکه تنه وسط دوچرخه کودک را اذیت کند بر روی زمین قرار بگیرد.

راهنمای خرید دوچرخه بچه گانه

دوچرخه مناسب کودکان در سنین مختلف

کودکان در 2 سالگی

کودکان 2 ساله و بزرگ تر اغلب دوست دارند تا سوار وسایل چرخ دار و با ارتفاع کمی از زمین شوند مانند ماشین های پدال دار. کودکان در این سن پدال زدن را می آموزند و می توان برای آنها سه چرخه خریداری نمود.

کودکان در 3 سالگی

در این سن کودکان مهارت بیشتری در رکاب زدن دارند اما تعادل خود را نمی توانند حفظ کنند . سه چرخه ها و دوچرخه هایی که دارای کمکی هستند برای این سن مناسب می باشند . نکته قابل توجه برای کودکان سه ساله ، اندازه چرخ ها است . قطر30 تا 35 سانتی متر برای چرخ ها مناسب است.

کودکان 4 تا 5 سال

در این سن ، اگر کودک از قبل با دوچرخه های دارای کمک ، تمرین کرده باشد می تواند تعادل خود را حفظ کند و به مرور نیازی به چرخ های کمکی نداشته باشد . البته در این سن والدین باید مراقبت بیشتری از کودکان داشته باشند زیرا آنه به خطرات افتادن آگاه نیستند و احتمال آسیب آنها زیاد است.

کودکان 6 تا 8 سال

در این رده سنی کودکان اپتوانایی کافی برای دوچرخه سواری دارند . آنها با درک خطرات ، می توانند در معابر شلوغ سواری کنند . در سنین کمتر کودکان برای توقف از پاهای خود استفاده می کردند اما در این سن ، به رحتی با استفاده از ترمز از حرکت باز می ایستند.

کودکان 9 تا 12 سال

در این رده سنی آنها با دوچرخه های دنده دار رحت تر و با سرعت بیشتری سواری می کنند. در این سنین کودکان به راحتی می توانند در شیب ها و سطوح مختلف دوچرخه سواری کنند.

نکات خرید دوچرخه کودک

چه سایزی از دوچرخه مناسب کودک است؟

اولین چیزی که هنگام خرید دوچرخه برای کودک باید بدانید آن است که دوچرخه کودکان همانند بزرگسالان براساس قطر چرخ ها اندازه گیری می شود . به عبارتی سایز دوچرخه براساس لوله زین بررسی خواهد شد.

لوله زین لوله ای است که یک سمت آن به زین و سمت دیگر آن به رکاب متصل می شود . رایج ترین دوچرخه برای کودکان از سایز 12 شروع و تا سایز 24 ادامه دارد . پس از آن دوچرخه ها مناسب بزرگسالان خواهد بود.

در ادامه سایز دوچرخه متناسب با کودک براساس سن او ذکر شده است ، اما به خاطر داشته باشید سن عامل تعیین کننده اصلی نمی باشد زیرا دوچرخه مناسب یک کودک 7ساله ممکن است با کودکی 7ساله دیگر که قد کوتاهی دارد متفاوت باشد . بهترین گزینه امتحان حضوری است . همچنین ممکن است سایز دوچرخه ها بین تولیدکنندگان متفاوت باشد.

  • سایز12 برای کودکانی با قد 89-102 سانتی متر ، سن تقریبی 2-4 سال و ارتفاع داخلی پا 30-43 سانتی متر مناسب است.
  • سایز14 برای کودکانی با قد 93-111 سانتی متر ، سن تقریبی 3-5 سال و ارتفاع داخلی پا 40-50 سانتی متر مناسب است.
  • سایز16 برای کودکانی با قد 96-110 سانتی متر ، سن تقریبی 5-8 سال و ارتفاع داخلی پا 45-55 سانتی متر مناسب است.
  • سایز20 برای کودکانی با قد 113-144 سانتی متر ، سن تقریبی 6-10سال و ارتفاع داخلی پا 53-63 سانتی متر مناسب است.
  • سایز 24 برای کودکانی با قد 145-169 سانتی متر ، سن تقریبی 8-12 سال و ارتفاع داخلی پا 60-71 سانتی متر مناسب است.
  • سایز26 برای کودکانی با قد 170-1 80سانتی متر ، سن تقریبی 10سال به بالا مناسب است.

دوچرخه ای که مناسب کودک باشد سواری او را بی خطر خواهد کرد.

برای خرید دوچرخه جدید کودک چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

قد کودک یا ارتفاع پاهای او :

ایستادن در کنار ارتفاع دوچرخه یک عامل مهم در اندازه گیری دوچرخه کودک محسوب می شود. او باید بتواند هنگام سواری پاهای خود را صاف برروی زمین نگه دارد.

گرفتن میله فرمان دوچرخه :

کودک باید بدون دراز کردن بازوهایش به راحتی فرمان را بگیرد با این حال کمی خم کردن آرنج ها ایده آل است . او باید همچنین بتواند بر ترمز ها تسلط داشته باشد.

ارتفاع صندلی:

دوچرخه بچه ها به گونه ای طراحی شده است که در حال ایستاده بتواند سوار شود . او باید به راحتی بنشیند و محیط اطرافش را به راحتی مشاهده کند . پاهای کودک باید در قسمت انتهایی رکاب کمی خم شود.

سایز مناسب دوچرخه کودکان

نکاتی برای خرید آنلاین دوچرخه:

در رابطه با سوالاتی که شما کاربران از نم نمک در این مورد داشتید و مایل به کسب اطلاعات برای خرید آنلاین دوچرخه داشتید لازم دانستیم توضیحاتی را ارائه دهیم که در ادامه خواهید خواند. اگر قصد خرید دوچرخه بصورت آنلاین دارید می توانید با اندازه گیری ارتفاع داخلی پا و قد کودک سایز مناسب برای او را انتخاب کنید.

1. اندازه گیری ارتفاع ساق پای کودک :

برای اندازه گیری ارتفاع ساق پای کودک احتیاج است از او بخواهید به دیوار تکیه دهد سپس قد و ارتفاع داخلی پا (فاصله بین باسن تا کف پا ) او را اندازه بزنید.

2. سایز12 سن تقریبی 2-4سال :

این دوچرخه ها صندلی هایی با ارتفاع کم دارند تا کودک هنگام نشستن احساس راحتی و آزادی داشته باشد و بتواند پاهای خود را پایین آورده و تعادل خود را حفظ کند.

3. دوچرخه های تعادلی :

این دوچرخه ها با سایز 12متنوع هستند. آن ها بدون رکاب بوده و برای شروع یادگیری مناسب می باشند . دوچرخه های تعادلی برخلاف سایر دوچرخه ها که با زنجیر و رکاب کار می کنند به کمک پاها حرکت کرده و متوقف می شود . استفاده از این دوچرخه ها به کودک اصول اساسی تعادل ، کنترل و هدایت را می آموزد . این دوچرخه ها معمولا سبک بوده و دارای چرخ های تمرینی هستند.

4. دوچرخه های تعادلی با رکاب :

چرخ های کمکی می توانند اعتماد به نفس کودک را افزایش دهند و به آن ها کمک کند تا به تنهایی سوار دوچرخه شوند . این دوچرخه ها دارای ترمزهای عقب هستند.

5. سایز16 سن تقریبی 5-8سال :

پس از آن که کودک اولین مرحله دوچرخه سواری خود را پشت سر گذاشت ، در مرحله بعدی یک دوچرخه با این سایز مناسب او می باشد. این دوچرخه اغلب اولین دوچرخه رکاب دار کودک می باشد و معمولا دارای ترمزهای نگهدارنده عقب هستند . همچنین می توانید دوچرخه های کروزر را نیز انتخاب کنید.

6. سایز20 مناسب برای سنین 6-10سال :

این دوچرخه ها به استثنای دوچرخه های کروزر که دارای ترمزهای نگهدارنده هستند دارای ترمز دستی و گزینه هایی برای دنده های مختلف می باشند.

7. سایز 24مناسب برای سنین8-12 سال :

هنگامی که به دنبال دوچرخه سایز 24 هستید می توانید گزینه های بیشتری با دوچرخه بزرگسالان انتخاب کنید . بسته به سبک دوچرخه گزینه هایی برای دنده های مختلف وجود دارد.

دوچرخه کودکان در سنین مختلف

انتخاب دنده ها :

دوچرخه های تک سرعته :

این دوچرخه ها پیچیدگی کم تری دارند. عملکرد آن ها راحت بوده اما سواری بر تپه ها را دشوار می کند.

چرخ دنده :

چرخ دنده به دوچرخه کمک می کند تا با سرعت بیشتر بر فراز و نشیب ها حرکت کند .اگر می خواهید کودک سواری بر فراز و نشیب را بیاموزد این دوچرخه ها مناسب او خواهند بود.

انتخاب مدل:

دوچرخه های کوهستان :

دوچرخه های کوهستان معمولا دارای چرخ هایی پهن و دندانه دار است که به پایداری کلی کمک می کند . این دوچرخه ها دارای ویژگی هایی چون :سیستم تعلیق جلو ، چرخ دنده های بیشتر و قطعاتی چون ترمز دیسک های هیدرولیکی هستند.

دوچرخه های هیبریدی (دوگانه یا ترکیبی) :

این دوچرخه ها در سواری عالی هستند و حد وسط دوچرخه جاده ای و کوهستان محسوب می شوند . چرخ هایی باریک و وزنی سبک دارند که دارای شوک های جلویی بوده و برای تردد در شهر و محله مناسب خواهند بود.

سایر نکات هنگام خرید دوچرخه برای کودک:

1. ترمز دوچرخه را امتحان کنید:

مطمئن شوید که کودک می تواند به راحتی ترمز بگیرد.

2. با گذشت زمان تنظیماتی را انجام دهید :

هنگامی که کودک برای اولین بار دوچرخه سواری را آموخت دقت کنید تا ارتفاع صندلی و رکاب را تنظیم کنید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن