ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

زیباترین طبیعت جهان و عکس زیباترین مناظر جهان و مناظر زیبای جهان با کیفیت بالا و زیباترین طبیعت اروپا و زیباترین طبیعت ایران و زیباترین منظره جهان و زیباترین منظره های ایران و مناظر زیبای طبیعت جهان و زیباترین طبیعت جهان در کدام کشور است در نم نمک.

زیباترین طبیعت جهان در کدام کشور است؟

سیاره ما پر از مکان های زیبا و حیرت انگیز است. از یخچال های طبیعی عظیم گرفته تا کوه ها بلند و دشت های پر از حیوانات وحشی ، منظره های زیبای جهان حقیقتا غیر قابل شمارش به نظر می رسند!زیباترین طبیعت جهان در کدام کشور است؟زیباترین طبیعت جهان در کدام کشور است؟

زیباترین طبیعت جهان

انبوه درختان سیز و سر به فلک کشیده در دل جنگل دقیقا به همان اندازه جذاب است که یک جزیره کوچک در دل اقیانوس! و شاید یک کویر بی انتها و البته کوهستان های یخ زده و مغرور!

در این مقاله از سایت نم نمک قصد داریم 27 مورد از زیباترین مناظر طبیعی دنیا را به شما عزیزان نشان دهیم. اگر عاشق این کره خاکی و جذابیت های آن هستید ، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

1- آزور - پرتغال

این مجمع الجزایر فوق العاده ، کمی آنطرف تر از شهر لیسبون در کشور پرتغال قرار دارد. دره های سرسبز ، صخره های شیب دار کنار اقیانوس ، ردیف های پراکنده ای از آبشارها و … آزور را به یک بهشت حیرت انگیز تبدیل کرده است.

مجمع الجزایر آزور در پرتغال

Azores در پرتغال یکی از منظره های دیدنی جهان

این منطقه خودمختار ، از 9 جزیره آتشفشانی تشکیل شده و در اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. آزور حدود 1400 کیلومتر از لیسبون فاصله دارد.

2- کوه کلیمانجارو - تانزانیا

کلیمانجارو بلندترین قله آفریقا است و از بسیاری جهت ها ، چشم گیرتر و زیباتر از سایر کوه های اطراف خود است. جالب ترین نکته درباره کلیمانجارو این است که بخشی از هیچ رشته کوهی نیست!

کوه کلیمانجارو در تانزانیا

کلیمانجارو یکی از مناظر طبیعی جهان

جالب است بدانید که این قله 19 هزار فوتی ، از هر دو طرف به دشت سرازیر می شود! به عنوان یک مزیت دیگر ، برای فتح این کوه ، نیاز به هیچ گونه مهارت کوهنوردی نیست.

3- دریاچه سنت کروا - فرانسه

دریاچه سنت کروا یکی از مناظر دیدنی جهان است که در کشور فرانسه واقع شده است. این دریاچه فیروزه ای باشکوه از بستن سد سنت کروا بر روی رودخانه وردون در سال 1975 پدید آمده است. این دریاچه با واقع شدن در فلات باز والنسول و پهنه آهکی کانجورز ، احساس فضا و نوری بی پایان به تماشاگران القا می کند.

دریاچه سنت کروا در فرانسه از مناظر دیدنی جهان

در انتهای شمال شرقی دریاچه در پونت دو گالتاس ، یک شکاف تقریبا نامرئی در دیواره کوه ، دره عمیق و وحشی وردون را مخفی می کند که در آن آب های سبز تندرو رودخانه وارد دریاچه می شوند. این دریاچه در وسیع ترین قسمت خود ، حدود 10 کیلومتر طول و 3 کیلومتر عرض دارد.

دریاچه سنت کروا در فرانسه

از بین مناظر چشمگیر دره وردون و فلات والنسول ، دریاچه سنت کروا از محبوب ترین مقاصد تعطیلات در ایالت پروانس است. داشتن سواحل دریاچه شنی ، درجه حرارت آب با دمای دریای مدیترانه و جمعیتی کمتر از دیگر نقاط توریستی فرانسه ، این نقطه را به یک مقصد ایده آل برای مسافرانی تبدیل کرده است که می خواهند دور از هیاهو از تعطیلات خود لذت ببرند.

4- پل های طبیعی ساحل جنوبی اورگون - آمریکا

پل های طبیعی ساحل جنوبی اورگون یکی از بهترین منظره های جهان به شمار می رود که در ایالت اورگون آمریکا واقع شده است. این مناظر دیدنی ، در ناحیه ای موسوم به کوریدور ایالتی ساموئل بوردمن قرار دارند.

پل های طبیعی ساحل جنوبی اورگون از مناطق زیبای جهان

این شگفتی طبیعی بی نظیر ، به دلیل جابه جایی دریا و سنگ در در طی هزاران سال شکل گرفته و در نهایت ، به شکل مجموعه ای از قوس های طبیعی زیبای احاطه کننده یک خلیج مخفی درآمده اند.

پل های طبیعی ساحل اورگون

تعداد کمی از دیدنی های دنیا ، می توانند با زیبایی طبیعی ناهموار ساحل اورگون رقابت کنند. خط ساحلی به طول بیش از 300 مایل بستر یکی از برترین دست ساخته های طبیعت است.

این نوار ساحلی به دلیل داشتن پشته های دریایی پر شده از حیات وحش ، سواحل شنی وسیع ، صخره های برجسته و تپه های ناهموار ، به شکل یک مقصد زیبا برای سفرهای جاده ای فراموش نشدنی تبدیل شده است.

5- جنگل بامبو در آرشامیا - ژاپن

بامبو یکی از زیباترین درخت ها است و جنگل انبوهی از این درخت چه های دلفریب ، می تواند یکی از زیباترین منظره های جهان را خلق کند. جنگل بامبو در آرشامیا واقع در کشور ژاپن ، چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند.

جنگل بامبو در ژاپن

جنگل بامبو در ژاپن یکی از مناظر زیبای جهان

جنگل بامبو که به عنوان یکی از 100 منظره زیبا و منحصر به فرد ژاپن شناخته می شود ، سالانه گردشگران بسیار زیادی را به سمت این کشور روانه می کند.

6- دریاچه پیتو- کانادا

دریاچه پیتو یکی از زیباترین مکان های دنیاست که در پارک ملی بنف در نواحی کوهستانی کانادا واقع شده است. آب دریاچه پیتو از یخچال های طبیعی موجود در نزدیکی دریاچه حاصل می شود.

نمایی از دریاچه پیتو ، از منظره های زیبای دنیا

در طول تابستان ، مقادیر قابل توجهی پودر سنگ یخبندان از یخچال های طبیعی موجود در نزدیکی دریاچه ، به داخل دریاچه جاری می شوند و این ذرات سنگ معلق همان چیزی هستند که به دریاچه رنگ روشن و فیروزه ای بی نظیری می بخشد.

دریاچه پیتو در کانادا یکی از منظره های زیبای جهان

هنگامی که دریاچه پیتو در حال آب شدن است ، آب حاصل از آن به رودخانه میستایا درچند کیلومتری پایین دست و بعداً به رودخانه ساسکاچوان جاری می شود.

این دریاچه ، به عنوان مهم ترین سوژه برای عکاسان طبیعت علاقمند به کانادا به شمار می رود. این دریاچه ، به یادبود بیل پیتو ، یکی از اولین راهنمایان طبیعت گردی تاریخ کانادا به این نام خوانده می شود.

بهترین زمان برای بازدید از بنف ژوئن تا آگوست و دسامبر تا مارس است. دوست داران طبیعت ترجیح می دهند در ماه های گرم سال به پارک ملی بنف بروند. اسکی بازان ، در اوج زمستان برای استفاده از دامنه های کوه های مجاور این دریاچه به این ناحیه سفر می کنند.

7- پارک ملی دنالی - آمریکا

پارک ملی دنالی ، یکی از منظره های زیبای جهان است که در بخش مرکزی آلاسکا ، در آمریکا واقع شده است. مرکز این پارک ، قله دنالی ، مرتفع ترین قله سراسر آمریکای شمالی است.

پارک ملی دنالی در آمریکا

این پارک بیشتر از 9 هزار مایل مربع وسعت دارد و از ایالت نیوهمپشایر بزرگتر است. چشم انداز دنالی ترکیبی از جنگل در پایین ترین ارتفاعات ، تندرا در ارتفاعات میانی ، و یخچال های طبیعی ، برف و صخره های برهنه در بالاترین ارتفاعات است. یخچال کهلتنا ، طولانی ترین یخچال این منطقه است. فعالیت های زمستانی شامل کوهپیمایی سگ ، اسکی در سطح کشور و موتور برفی است.

پارک ملی دنالی

بازدید کنندگان از مشهورترین پارک ملی آلاسکا ، اغلب شاهد مناظری هستند که خاطره آن ها تا آخر عمر در ذهن شان ماندگار خواهد بود. ممکن است یک عقاب طلایی در حال پرواز بر فراز صخره های رنگارنگ گذر پلیکروم را مشاهده کنند یا گله ای از گوسفندان دال را در حال استراحت در کنار شانه سبز پریم رز ریج ببینند.

ممکن است شاهد عبور یک خرس گزیرلی عظیم از تندراهای موجود در گذر سابل باشند و شاید در ساعات انتهایی روز ، یک گوزن عظیم الجثه کانادایی را مشاهده کنند که تابش آفتاب طلایی بر پیکر آن ، تصویر باشکوه پدید آورده است. پارک ملی دنالی یک بیابان وسیع است که بخش عمده آن ، به دور از دست انسان و زندگی مدرن باقی مانده است.

پارک ملی دنالی یکی از منظره های زیبای جهان

این شهر به دلیل زندگی وحشی افسانه ای و ماجراهای بزرگ ، از کمپ های چادری گرفته تا کوهنوردی شناخته شده است. حتی افرادی که برای لذت بردن از این پارک ، از تورهای دارای اتوبوس های مجهز استفاده می کنند نیز ، هر لحظه آماده مواجهه با رویدادها و مناظر عجیب هستند.

8- صحرای نامیب - نامیبیا

صحرای نامیب شبیه به هیچ نقطه دیگری از کره زمین نیست! تپه های شنی قرمز و درختان اسکلتی آن ، باعث می شوند در نگاه اول فکر کنید به جای جنوب غربی قاره آفریقا ، به مریخ سفر کرده اید!

صحرای نامیب در کشور نامیبیا

صحرای نامیب یکی از زیباترین منظره های جهان

جالب است بدانید که نامیبیا با مناظر رویایی ، اقامت گاه های مجلل ، جمعیت زیاد کرگدن ، فیل و زرافه و … یکی از زیباترین و بهترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می رود.

9- کوه برومو - اندونزی

کوه برومو در اندونزی یکی دیگر از منظره های زیبای دنیا است که در جزیره مشهور جاوا واقع شده است. جالب است بدانید که اندونزی با داشتن حداقل 129 آتشفشان فعال و زمین لرزه های روزانه ، از نظر زمین شناسی ، متنوع ترین و بی ثبات ترین مکان در این سیاره است!

کوه برومو

کوه برومو در قسمت شرقی جاوا اگرچه از بلندترین آتشفشان های فعال اندونزی نیست ، اما مطمئنا بیشترین بازدید را در این منطقه به خود اختصاص داده است.

کوه برومو در اندونزی

به دلیل سهولت دسترسی ، توریست ها می توانند به راحتی به بالای کوه رفته و منظره افسانه ای را مشاهده کنند که بر روی اکثر کارت پستال های ارسالی از اندونزی نقش بسته است.

طلوع آفتاب از بالا واقعا دیدنی است. بر خلاف گونونگ رانجینیکه با آب احاطه شده است ، کوه برومو توسط یک دشت احاطه شده است که به “دریای ماسه” معروف است : شن و ماسه آتشفشانی ریز که از سال 1919 به عنوان منطقه حفاظت شده قرار دارد.

کوه برومو یکی از زیباترین منظره های دنیا

اگرچه فعالیت آتش فشانی کوه برومو به اندازه کوه های مجاور نیست ، اما ستون دود سفیدی که پیوسته از آن بالا می رود ، یادآور این موضوع است که می تواند هر لحظه فوران کند.

10- آبشار سی پی - اوگاندا

آبشار سی پی یکی دیگر از منظره های زیبای جهان است که در منطقه کپچوروا در شرق کشور اوگاندا واقع شده است. آبشار سی پی یک سری از سه آبشار تشکیل شده است که در حاشیه پارک ملی کوه الگون در نزدیکی مرز کنیا واقع شده اند.

آبشار سی پی از مناظر دیدنی دنیا

به عنوان یکی از رمانتیک ترین مکان های اوگاندا ، این جاذبه طبیعی مجموعه ای از سه آبشار برجسته است که طولانی ترین آنها به ارتفاع 100 متر است.

آبشار سی پی در اوگاندا

آبشار دوم 75 متر ارتفاع دارد و ارتفاع آب آبشار سوم 85 متر است. این مجموعه آبشار دارای یک جریان شدید با قطرات ریز آب است و حتی هنگامی که خورشید به آن برخورد می کند ، گویی باران در جای جای این آبشار در حال بارش است.

آبشارهای زیبا نام خود را از رودخانه سی پی گرفته اند که به نوبه خود به نام گیاه محلی در حال رشد در کنار رودخانه ها به نام “سپه” نامگذاری شده است.

آبشار سی پی یکی از زیباترین منظره های جهان

این گیاه ، به نوعی موز وحشی شبیه به سبزیجات شفاف سبز شباهت دارد که برای اهداف دارویی مانند درمان سرخک و تب استفاده می شود.

به گفته افسانه های محلی ، روزی گردشگران انگلیسی به هنگام بازدید از آبشار به زنی برخورد می کنند که در حال جمع کردن این نوع گیاه بوده و نام آبشارها را از او می پرسند. او به اشتباه ، در پاسخ نام گیاه را به آنها می گوید : “سپ”.

11- دشت نمکی عیونی - بولیوی

دشت نمکی عیونی ، یکی از مناظر دیدنی جهان است که در کشور بولیوی در آمریکای جنوبی واقع شده است. این دشت نمکی با مساحت بیش از ده هزار کیلومتر ، در ارتفاع 3650 متری از سطح دریا قرار دارد.

دشت نمکی عیونی

سطح این ناحیه از یک پوسته با ضخامت چند متر تشکیل شده است و بیشینه تفاوت ارتفاع نمک در نقاط مختلف آن به یک متر می رسد.

پوسته به عنوان معدن نمک عمل می کند و یک دریاچه آب نمک غلیظ را در خود دارد که محلول موجود در دریاچه سرشار از لیتیوم است. این دریاچه ، منبع 50 تا 70 درصد ذخایر لیتیوم شناخته شده جهان است. گردشگران در دو فصل متفاوت به دشت نمکی عیونی ، سفر می کنند.

عیونی در بولیوی

فصل بارانی (دسامبر تا آوریل) ، زمانی است که بازدید کنندگان برای دیدن اثر آینه ای اعجاب انگیز دشت به این منطقه سفر می کنند. در طول فصل خشک (ماه مه تا نوامبر) دمای هوا سردتر است ، زمین سفت شده است ، و مسافران می توانند با گذر از سطح سفید رنگ دریاچه ، به مکانهایی دسترسی پیدا کنند که در فصل باران قابل دسترسی نیستند.

12- رینیسفارا - ایسلند

اگر ماه خط ساحلی داشت ، احتمالا چیزی شبیه به ساحل رینیسفارا در کشور ایسلند بود! شن های سیاه و ستون های بازالتی ، این ساحل را به یکی از چشمگیرترین مناطق کشورهای اسکاندیناوی تبدیل کرده است.

ساحل رینیسفارا در ایسلند

ساحل رینیسفارا یکی از منظره های زیبای دنیا

کشور کوچک ایسلند که در منطقه اسکاندیناوی قرار گرفته است ، با آبشارهای فراوان و صد البته ساحل رینیسفارا یکی از زیباترین کشورهای اروپا به شمار می رود.

13- پارک ملی و رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا - فیلیپین

رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا یکی دیگر از منظره های زیبای جهان است که در کشور فیلیپین واقع شده است. این رودخانه بخشی از پارک ملی پورتوپرینسسا در در محدوده کوه سنت پل در ساحل غربی جزیره پاوالان است.

یکی از منظره های زیبای دنیا

این پارک از سال 1992 توسط مدیریت شهر پورتو پرینسسا اداره می شود و در سال 1999 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی رودخانه زیر زمینی پورتو پرینسسا یکی از چشمگیرترین سیستم های غار دنیا را شامل می شود که دارای مناظر کارستی آهکی فوق العاده بکر ، زیبایی طبیعی ، و جنگل های قدیمی دست نخورده و حیات وحش متمایز است.

پارک ملی پورتو پرنسسا در فیلیپین

پورتو پرینسسا در قسمت جنوب غربی فیلیپین واقع شده است. یک رودخانه زیرزمینی به طول 8.2 کیلومتر در این پارک قرار دارد.

نکته برجسته این سیستم رودخانه ای زیرزمینی این است که مستقیما به دریا می رسد و نیمه پایینی آن در معرض نفوذ جزر و مد قرار دارد که آن را به عنوان یک پدیده مهم جهانی طبیعی متمایز می کند. در غار رودخانه تعداد زیادی ساختار سنگی چشمگیر و چشم نواز وجود دارد.

پورتو پرنسسا یکی از زیباترین منظره های جهان

این پارک ملی حاوی اکوسیستم کامل کوه و دریا است که شرایط زیست برای بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری را فراهم کرده و بسیاری از گونه های در معرض خطر انقراض در آن محافظت می شوند.

14- غارهای مرمر - شیلی

غارهای مرمر در کشور شیلی در آمریکای جنوبی قرار دارد. غارهای مرمر در شیلی در وسط دریاچه یخبندان جنرال کاررا در پاتاگونیا ، در مرز با آرژانتین واقع شده است.

غارهای مرمر

غارهای مرمر خیره کننده ، با اشکال حیرت انگیز ساخته شده از سنگ ها و رسوبات درخشنده شکل گرفته در طول قرن ها ، سطح برجسته دریاچه یخبندان جنرال کاررا را تشکیل می دهند.

غارهای مرمر در شیلی

بلوزهای صاف و تابناک دیواره های غار از قرص بیش از شش هزار ساله موج های دریاچه و دیواره های کربنات کلسیم ساخته شده اند و حاصل آن ، بازتاب آبهای لاجوردی دریاچه است که رنگ آن ها بسته به سطح آب و زمان سال تغییر می کند.

بهترین زمان سال برای بازدید از غارهای مرمری ، تقریباً بین سپتامبر و فوریه است که یخ ها در حال تغذیه دریاچه هستند و آب به رنگ فیروزه ای مسحور کننده است. از نظر ساعت ، بهترین زمان برای یک تور قایق در صبح زود برای گرفتن نور مناسب برای عکس های عالی است.

15- کاپری - ایتالیا

ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای جهان است و جزیره کاپری ، از بهترین نقاط ایتالیا به شمار می رود. قله های سنگی ، تپه های سرسبز ، آب های فیروزه ای و … تنها بخشی از جذابیت های کاپری محسوب می شوند.

جزیره کاپری در ایتالیا

جزیره کاپری یکی از منظره های زیبای جهان

این جزیره زیبا و حیرت انگیز ، معمولا به عنوان یکی از اولین مقاصد سفر در نزد گردشگران ایتالیا محبوبیت دارد. کافیست یک بار به کاپری سفر کنید؛ تا پایان عمر خاطره آن را فراموش نخواهید کرد.

16- رودخانه کانوکریستال - کلمبیا

رودخانه کانوکریستال یکی دیگر از منظره های زیبای دنیا است که در کشور کلمبیا واقع شده است. این رودخانه معمولا “رودخانه پنج رنگ” یا “رنگین کمان مایع” نامیده می شود.

رودخانه کانوکریستال از منظره های زیبای دنیا

این رودخانه ، به خاطر رنگ های حیرت انگیز خود به عنوان زیباترین رودخانه جهان یاد شده است و به دلیل رنگ قرمز باورنکردنی آن ، یکی از بی نظیرترین و جالب ترین جاذبه های گردشگری کلمبیا است.

در ماه های جولای ، آگوست و سپتامبر ، درست در بین فصل مرطوب و خشک ، این رودخانه به رنگین کمان مایع تبدیل می شود که رشد یک گیاه بومی به نام ماکارنیا کلاویرا در بستر رودخانه دلیل این اتفاق است.

رودخانه کانوکریستال در کلمبیا

در زمستان آفتاب کافی نیست و رودخانه خیلی سریع جریان دارد ، اما با شروع تابستان گیاهان شکوفا می شوند. این باعث می شود بسیاری از رنگ ها ، عمدتا قرمز ، سفید ، سیاه و زرد در آب دریاچه قابل مشاهده باشند.

17- ساحل مخفی ایلاس ماریتاس - مکزیک

پلایا دل آمور یا ساحل مخفی ایلاس ماریتاس یکی از زیباترین مناطق دنیا است که در جزایر ماریتا در 22 مایلی دریایی غرب پورتوریو والتا در مکزیک واقع شده است.

 پلایا دل آمور

هنگامی که به این ساحل می رویم گویی منظره پیش رو ، ساخته و پرداخته نویسنده یک رمان تخیلی است : یک غار شنی گسترده که آبهای آبی اقیانوس آرام با عجله بین آن و دریا در رفت و آمد اند.

جزایر ماریتا گروهی از جزایر غیر مسکونی است که با فوران آتشفشان زیر آب شکل گرفته است. بسیاری معتقدند این ساحل به دلیل فعالیت های طبیعت به وجود آمده است اما برخی دیگر معتقدند چیزی غیر از فعالیت آتشفشانی طبیعت بوده است که باعث ظهور این ساحل مخفی در جزیره شده است.

ساحل مخفی ایسلاس ماریتاس در مکزیک

شایعاتی وجود دارد که این سوراخ ایجاد کننده ساحل پنهان نتیجه بمب گذاری های عمدی بوده است. این پارک به عنوان یک بیوسفر یونسکو در لیست ذخایر طبیعی جهان ثبت شده است. ساحل پنهان از خارج قابل مشاهده نیست و فقط از طریق یک تونل آب طولانی که ساحل را به اقیانوس آرام وصل می کند ، قابل دسترسی است و بازدیدکنندگان می توانند با شنا یا قایقرانی به ساحل برسند.

با وجودی که این جزایر خالی از سکنه اند ، اما اغلب مورد بازدید گردشگرانی هستند که برای لذت بردن از حیوانات وحشی متنوع دریایی و بهشت گرمسیری پلایا دل آمور به آن سفر می کنند.

18- آبشار ایگوازو - مرز برزیل و آرژانتین

آبشار ایگوازو یکی از منظره های زیبای دنیا است که در آمریکای جنوبی و در مرز برزیل و آرژانتین قرار دارد. آبشارهای ایگوازو یکی از زیباترین آبشارهایی است که در کل دنیا وجود دارد و تعجبی ندارد که چرا بخشی از 7 عجایب جدید طبیعت است. آبشار ایگوازو بخشی از میراث جهانی یونسکو هم محسوب می شود.

آبشار ایگوازو از منظره های زیبای دنیا

آبشارهای ایگوازو مجموعه ای از جریان های شدید آب در رودخانه ایگواچو هستند که در فاصله 14 مایلی از محل تلاقی آن با رودخانه آلتو پارانا ، در مرز آرژانتین و برزیل قرار دارند.

این آبشار شبیه یک نعل اسب بلند است که 1.7 کیلومتر عرض داشته و تقریبا سه برابر آبشارهای نیاگارا در آمریکای شمالی بوده و به طور قابل توجهی عریض تر از آبشارهای ویکتوریا در آفریقا است.

آبشار ایگوازو مرز بین برزیل و آرژانتین

ارتفاع آبشار بین 60 و 82 متر متغیر است. سیستم عظیم آبشار مرز بین آرژانتین ، پاراگوئه و برزیل را پوشانده است و در ناحیه دورافتاده شمال شرقی استان میسیونس آرژانتین واقع شده است و 80 درصد آن در درون مرزهای آرژانتین واقع است. در تمام فصول سال می توانید به این آبشار زیبا سفر کنید..

تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که فصل ها با فصل بارانی یا خشک تقسیم می شوند. سپتامبر و اکتبر بهترین ماه ها برای بازدید از آبشار است زیرا درجه حرارت مناسب بوده ، هتل ها ارزان تر هستند و بازدیدکنندگان کمتری نیز به این منطقه سفر می کنند.

19- کاپادوکیا - ترکیه

کاپادوکیا یک منطقه در کشور ترکیه است که در آن ، کل شهر در داخل یک صخره تراشیده شده است. این شهر زیبا ، در کنار استانبول ، آنتالیا ، بدروم و … یکی از شهرهای توریستی ترکیه به شمار می رود.

شهر کاپادوکیا در ترکیه

کاپادوکیا یکی از زیباترین منظره های جهان

پرواز بالن ها به ویژه در زمان غروب خورشید ، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کاپادوکیا در کشور ترکیه به شمار می رود که توصیه می کنیم ، تجربه آن را هرگز از دست ندهید.

20- دریاچه ناکورو - کنیا

دریاچه ناکورو یکی دیگر از مکان های دیدنی دنیاست که در دره ریفت کنیا واقع شده است و توسط نهاد پارک ملی دریاچه ناکورو محافظت می شود.

زیباترین طبیعت جهان در کدام کشور است؟

دریاچه ناکورو یکی از مشهورترین مناظر کنیا را در معرض دید بازدیدکنندگان می گستراند. هزاران فلامینگو ، که به شکل یک دسته عظیم هستند ، سواحل این دریاچه جادویی را زینت بخشیده اند.

تصویر فلامینگوهای صورتی بر روی دریاچه ، به مانند روبان زنده صورتی رنگی است که سطح دریاچه را می پوشاند : آنها به عقب و جلو حرکت می کنند ، از جلبک های دریاچه تغذیه کرده و گاه به گاه با پروازهای کوتاه مدت خود ، آسمان دریاچه را به رنگ صورتی درمی آورند.

دریاچه ناکورو در کنیا

جاذبه های طبیعی ناکورو محدود به فلامینگوها نیست. پارک ملی ناکورو یک پناهگاه مهم برای کرگدن های آفریقایی است. هر دو نوع کرگدن سیاه و سفید در اینجا یافت می شوند و اغلب در حال استراحت در زیر سایه درختان اقاقیا در کنار ساحل دریاچه هستند.

گله های عظیم آهوان آب دوست ، گورخر ، گاومیش ، زرافه در معرض انقراض روتشیلد از جمله دیگر حیواناتی هستند که در این پارک ملی زندگی می کنند.

21- پارک ملی آرچز- آمریکا

پارک ملی آرچز ، یکی از منظره های زیبای دنیا است که در ایالت یوتا در آمریکا قرار دارد. پارک ملی آرکس در موآب ، یوتا واقع شده است و با استفاده از طریق هوا یا اتومبیل از لاس وگاس ، سالت لیک سیتی ، و گراند جانکشن قابل دسترسی است.

پارک ملی آرچز از منظره های زیبای دنیا

پارک ملی آرکس در شرق یوتا یک سرزمین عجایب فوق العاده سنگ قرمز ، برخلاف هر پارک دیگری در جهان است. سالها باد و باران ، سنگ های زنگ زده منطقه را به بیش از 2،000 طاق طبیعی تبدیل کرده است.

به لطف آب و هوای گرم کویری ، پارک ملی آرچز مکانی عالی برای بازدید در طول سال است. از دوچرخه سواری گرفته تا سفر با کوله پشتی و پیاده روی تا اسب سواری ، کارهای مختلفی برای انجام در پارک ملی آرچز وجود دارد.

با این حال ، یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از مناظر دیدنی ، نشستن در میان صخره ها و تماشای غروب خورشید است.

22- پارک ملی کیباله - اوگاندا

پارک ملی کیباله در کشور اوگاندا در آفریقا واقع شده است. پارک ملی کیباله در اوگاندا یکی از بهترین مکان های مسافرتی در آفریقا است. وسعت این پارک در حدود 800 کیلومتر مربع بوده و دارای تعداد زیادی از گونه های گیاهی موجود در جنگل های مناطق آفریقایی است.

پارک ملی کیباله

این مکان برای تعدادی از حیوانات وحشی جنگلی آفریقا به ویژه 13 گونه از پریماها همراه با شامپانزه هاست. قسمت مرکزی و شمالی پارک در فلات مرتفع فورت پورتال ، بیشترین پوشش جنگلی این پارک قرار دارد. مرتفع ترین نقطه پارک به ارتفاع 1590 متر از سطح دریا ، در قسمت شمالی پارک واقع شده است.

پارک ملی کیباله یکی از بهترین مقصد سافاری در آفریقا برای مشاهده شامپانزه هاست و طی یک پیاده روی 12 کیلومتری معمولاً در فصول خشک سال انجام می شود.

پارک ملی کیباله در اوگاندا

ماه های اواسط نوامبر - فوریه ، ژوئن و سپتامبر بهترین زمان برای انجام این پیاده روی اند. در طول مسیر می توان زیستگاههای متنوعی از پارک مانند جنگل های امتداد رودخانه ، باتلاق ، مرتع و جنگلهای بارانی گرمسیری را کشف کرد.

23- تونل عشق - اوکراین

تونل عشق یکی از منظره های زیبای دنیا است که در کلوان در کشور اوکراین قرار دارد. در خارج از شهر کلوان در اوکراین ، نزدیک به دو مایلی راه آهن خصوصی یک کارخانه چوب ، درختان اطراف ریل ، آن را به یک تونل طبیعی دلربا تبدیل کرده اند. قطار حمل و نقل چوب به کارخانه فیبرنورد روزانه سه بار حرکت می کند.

تونل عشق از منظره های زیبای دنیا

در زمان هایی که قطار حرکت نمی کند ، مسیرهای ریلی درون تونل درخت ، پیاده روی زیبایی را برای زوج ها و مجردها ایجاد می کنند.

فضای عاشقانه موجود ، باعث شده است این تونل به نام “تونل عشق” خوانده شود. همچنین به دلیل شاخه های برگدار روشن که روی راه آهن طاق زده اند ، به آن تونل مایل سبز نیز گفته می شود.

تونل عشق در کشور اوکراین

این تونل در بهار و تابستان در حالی که درختان در اوج سطح برگهای خود قرار دارند ، در سبزترین حالت خود قرار دارد ، اما شاخ و برگهای رنگارنگ پاییز و شاخه های پوشیده از برف زمستان نیز باعث ایجاد مناظر جذاب می شود.

بر طبق افسانه های محلی ، زوج هایی که در این تونل قدم می زنند به شرط حقیقی بودن عشقشان ، سرانجام به وصال می رسند!!!

24- ساحل شن های سیاه هونوکالانی - آمریکا

ساحل شن های سیاه هونوکالانی ، یکی از مناظر دیدنی دنیاست که در جزیره مائوی در هاوایی واقع شده است. این ساحل در در پارک ایالتی وایاناپاناپا در حدود سه مایلی شمال شهر حنا واقع شده است و چیزی فراتر از یک ساحل معمولی است.

جزیره مائوی

این ساحل از لحاظ تاریخی مکان بسیار مهمی برای اهالی هاوایی بوده و افسانه های مختلفی در مورد این مکان وجود دارد که توسط مردم هاوایی مقدس تلقی می شود.

این پارک 122 هکتاری شامل ساحل ، غارهای گدازه ای ، بزرگترین هاویو (معبد) شناخته شده هاوایی ، طاق های سنگی و حفره های انفجاری است.

این پارک از نظر پیاده روی بسیار جالب است ، و حتی چند غار دریایی مرطوب دارای جریان های آب و لوله های گدازه نیز وجود دارد. این ساحل در واقع از سنگهای کوچکی تشکیل شده است که به مرور زمان توسط امواج صاف شده اند.

سواحل شن های سیاه هونوکالانی

هر بازدیدکننده ای که از جاده حنا پایین می رود ، مجذوب زیبایی خیره کننده تضاد بین آب اقیانوس و ماسه های سیاه ساحل می گردد.

این ساحل یک مکان مناسب برای برنزه شدن زیر آفتاب و شناست و مکان های زیادی برای کشف وجود دارد. در سراسر پارک ، لوله های گدازه ، مسیرهای پیاده روی ، جنگل ها و موارد دیگر به وفور مشاهده می شوند.

25- پارک ملی بانف - کانادا

پارک ملی بانف ، یکی دیگر از منظره های زیبای دنیا است که در آلبرتا واقع در کانادا قرار دارد. پارک ملی بانف نگین پارک های ملی کانادا است و هر ساله میلیون ها بازدیدکننده را به سمت قله های کوهستانی بلند و دریاچه های آبی جادویی خود جلب می کند. این پارک یکی از قدیمی ترین پارک های ملی جهان است که در سال 1885 تأسیس شده است.

پارک ملی بانف از منظره های زیبای دنیا

قله های کوهستانی ، دریاچه های یخبندان فیروزه ای ، یک شهر و روستای کوهستانی ، حیوانات وحشی فراوان و مناظر دیدنی در پارک ملی بانف ، اولین پارک ملی کانادا و پرچمدار سیستم پارک های ملی کانادا ، همه ساله بیش از سه میلیون بازدید کننده را برای انواع فعالیت ها از جمله پیاده روی ، دوچرخه سواری ، اسکی و کمپینگ در برخی از زیباترین مکان های جهان ، به خود جذب می کنند. بانف بخشی از سایت های میراث جهانی یونسکو در پارک های راکی کوهی کانادا است.

26- قله ماترهورن - سوئیس

قله ماترهورن ، یکی از نمادهای کشور سوییس ، یکی دیگر از مناظر دیدنی دنیا است. قله نمادین ماترهورن واقع در جنوب غربی زرمات ، 4478 متر ارتفاع دارد. کوه مانند هرم شکل است و چهار چهره آن تقریباً با جهت های جغرافیایی مطابقت دارد. اگر از شمال به کوه نگاه کنید ، به نظر می رسد یک مار کبری ، آماده حمله است.

قله ماترهورن

وجه های شمالی ، غربی و شرقی کوه در سوئیس قرار دارد ، اما وجه جنوبی در ایتالیا واقع شده است. شکل فعلی کوه نتیجه فرسایش یک دره است که از جریان های روان یخچال های طبیعی دامنه شمالی مانند یخچال های طبیعی ماترهورن ناشی شده است.

گاهی اوقات از ماترهورن به عنوان کوهستان کوهستان ها یاد می شود. ماترهورن یکی از نمادهای معروف رشته کوه های آلپ است. از ابتدای قرن نوزده میلادی و با ساخت راه آهن ، این کوه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و کوهنوردان را به خود جلب کرده است.

هر سال ، تعداد زیادی از کوهنوردان سعی در صعود از ماترهورن دارند. از سال 1930، روستای زرمات با قطار پانورامیک گلاسیر اکسپرس مستقیما به جاده موریتز متصل شده است ، اما هیچ ارتباطی با روستای بروی سروینیا در سمت ایتالیایی وجود ندارد.

قله ماترهورن در سوییس

مسافران برای عبور از گذرگاه تئودول یخچال و فریزر به وسعت 3 هزار و 300 متر بایستی راهنمایان محلی را اجاره کنند.

از بین دو استراحتگاه جدا می شود. دهکده زرمات تقریباً کاملاً عاری از وسایل نقلیه احتراق داخلی است و فقط با قطار می توان به آن جا رسید. غیر از خدمات پلیس محلی که از فولکس واگن استفاده می کند ، فقط خودروهای برقی توسط افراد محلی استفاده می شوند.

27- پارک ملی گونونگ مولو -مالزی

پارک ملی گونونگ مولو یکی دیگر از منظره های زیبای دنیا که در مالزی قرار دارد. این پارک که به عنوان منطقه میراث جهانی گونونگ نیز شناخته می شود ،

پارک ملی گونونگ مولو از منظره های زیبای دنیا

یکی از باشکوه ترین و هیجان انگیز مناطق طبیعی در جنوب شرقی آسیا است. هم از نظر تنوع زیستی زیاد و هم به دلیل ویژگی های کارستی مهم ، پارک ملی گونونگ مولو در جزیره بورنئو در ایالت ساراواک ، مورد مطالعه ترین منطقه کارستی گرمسیری در جهان است.

پارک پنجاه هزار هکتاری دارای هفده منطقه پوشش گیاهی است که حدود 3500 گونه از گیاهان گرمسیری را شامل می شود. این پارک زیستگاه بیش از صد گونه نخل است.

قله سنگی گونونگ مولو به ارتفاع 3700 متر ، مرتفع ترین نقطه این پارک است. این پارک ، حداقل 295 کیلومتر غارهای کاوش شده با مناظر دیدنی را در خود جای داده است که محل زندگی بسیاری از گونه های خفاش اند.

اتاق ساراواک ، 600 متر با 415 متر و 80 متر ارتفاع ، بزرگترین اتاق غار شناخته شده جهان است. گونونگ مولو را می توان در تمام سال بازدید کرد. این منطقه در یک جنگل بارانی گرمسیری قرار دارد ، بنابراین اغلب در هر دوره ای که می روید شاهد بارش باران خواهید بود. مرطوب ترین ماه ها اکتبر تا ژانویه و می تا ژوئن است.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
20%

نظر دادن