ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از جالب ترین موجودات آمازون آشنا کنیم.

منطقه آمازون از چندین زیست بوم مختلف و گونه های جانوری بسیار فراوان تشکیل شده است و 40 درصد از قاره آمریکای جنوبی را در برگرفته است. تقریبا یک دهم از تمامی موجودات شناخته شده روی زمین و یک پنجم از همه پرندگان این کره خاکی در جنگل های آمازون زندگی می کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از جالب ترین موجودات آمازون آشنا کنیم.با عجیب ترین موجودات جنگل آمازون آشنا شویدبا عجیب ترین موجودات جنگل آمازون آشنا شوید

 

کاپی بارا

این برگچه خوار بشکه مانند با حدودا 68 کیلوگرم وزن و 120 سانتی متر قد یک حیوان جونده چاق محسوب می شود. بدنش پوشیده از خزهای قهوه ای و شبیه به خوکچه هندی است.

 

مورچه خوار بزرگ

این جانوران با حدودا 2٫1 متر طول و پوزه لوله مانند و زبان درازشان حشرات را بسیار ساده شکار می کنند.

 

ایگوانای سبز

ایگوانای سبز ترجیح می دهد از برگ درختان ، گل ها و علف به جای گوشت جانوران تغذیه کند و از این رو حیوان خانگی مورد علاقه بسیاری از مردم جهان است. طول یک ایگوانای سبز بزرگ ممکن است تا 180 سانتی متر نیز برسد.

 

عقاب هارپی

به دلیل از بین رفتن جنگل های آمازون به دست بشر ، زیستگاه این جاندار با خطر جدی روبرو شده است. گونه نر این شکارچی ماهر و زبردست با ماده آن بسیار متفاوت است.

 

تامارین شیری طلایی

بخاطر موها و یال های زیبا و طلایی پشت سر این میمون ، به آن تامارین شیری می گویند. تامارین ها معمولا بچه های دوقلو به دنیا می آورد و نکته جالب اینجاست که وظیفه پدر است که نوزاد را پس از به دنیا آمدن حمل کرده و از آن مراقبت کند.

 

مار آناکوندا

این مار سنگین و قوی 10 متر طول و 250 کیلوگرم وزن دارد که در طول زندگی اش نیز دائما رشد می کند. آناکوندای ماده معمولا بزرگتر از گونه نر است و در هر بار تخم گذاری ، 20 الی 40 آناکوندای کوچک به دنیا می آورد.

 

حشره کله بادامی

ظاهر این حشره بسیار شبیه به یک بادام زمینی پوست دار است و روی بال های آن نیز خال هایی شبیه به چشمان جغد دارد. طبق افسانه های قدیمی نیش این حشره کشنده است ولی حقیقت این است که موجودی بی آزار و بی دفاع است.

 

کین کاجو

به دلیل داشتن انگل ، این موجود می تواند خطرناک باشد. این جانور از خانواده راکون هاست و به دلیل داشتن یک دم دایره ای شکل به خرسک دم حلقه ای نیز معروف است. کین کاجو یک زبان 13 سانتی متری نیز دارد و عمده غذای خود را از میوه ها و گیاهان تأمین می کند.

 

تنبل

این حیوان غیرمعمول و عجیب در طول روز ده ساعت می خوابد و فقط در صورت لزوم حرکت می کند. این جانور با زبان 25 تا 30 سانتی متری اش به آرامی برگ گیاهان را می جود و دو سوم از کل هیکلش را شکمش در بر گرفته است.

 

دلفین رودخانه ای آمازون

این دلفین صورتی رنگ و بسیار زیبا از معروف ترین موجودات آمازون محسوب می شود. نکته جالب یک افسانه قدیمی است که می گوید این دلفین ها شبانه به شکل انسان در می آیند و افراد دیگر را هیپنوتیزم می کنند!

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن