ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، انسان ها برای دیدن اشیاء بسیار دور مانند منظومه ها و ستاره ها از تلسکوپ استفاده می کنند و امروزه با پیشرفت علم شاهد بزرگترین و قویترین تلسکوپ ها در جهان هستیم.

لیست کشورهایی با بزرگترین تلسکوپ جهان

تلسکوپ ها به انسان را در دیدن ستاره ها و منظومه ها یاری می دهد. این اختراع نور مرئی (نوعی تابش الکترومغناطیسی) از اشیا دور را نشان می دهد و از این نور برای ایجاد تصویر استفاده می کند. این عملکرد برای دانشمندان و اخترشناسان بسیار حائز اهمیت است.بزرگترین تلسکوپ های جهان متعلق به کدام کشورهاست؟ + تصاویربزرگترین تلسکوپ های جهان متعلق به کدام کشورهاست؟ + تصاویر

اگرچه گالیله مخترع تلسکوپ نیست اما اغلب نام او با اولین تلسکوپ همراه می شود با این حال او اولین کسی بود که از تلسکوپ برای مشاهده آسمان شب و راه شیری استفاده کرد. انواع مختلف تلسکوپ برای مشاهده تابش های مختلف الکترومغناطیسی بکار می رود. تلسکوپ های نوری ، رادیویی و اشعه ایکس همه برای علوم مفید هستند. این بخش از سرگرمی نم نمک بزرگترین تلسکوپ های نوری بر روی زمین را بررسی می کند.

بزرگترین تلسکوپ نوری جهان

بزرگترین تلسکوپ جهان کجاست؟

بزرگترین تلسکوپ جهان در کدام کشور است؟

1. تلسکوپ کاناریاس

بزرگترین تلسکوپ جهان واقع در جزایر قناری اسپانیا می باشد. تلسکوپ کاناریاس بزرگترین تلسکوپ روی زمین به اندازه 34 فوت است. ساخت و طراحی این تلسکوپ بیش از 1000 نفر از بیش از 100 شرکت و بالای یک دهه به طول انجامید که تکمیل شود. افتتاح این تلسکوپ در سال 2009 توسط شاه ژوان کارلوس اول در اسپانیا صورت گرفت.

بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان

کاناریاس بزرگترین تلسکوپ جهان واقع در جزایر قناری اسپانیا

2.تلسکوپ های بزرگ Keck1 و Keck 2

پس از آن ، در لیست تلسکوپ های بزرگ نام Keck1 و Keck 2 واقع در هاوایی ایالات متحده است. این تلسکوپ ها در سال های 1993 و 1996 افتتاح شدند که 394 یا 32.8 فوت هستند. آزمایشگاه های دانشگاه های کالیفرنیا و لارنس برکلی در سال 1977 شروع به طراحی کردند.با افزایش محبوبیت ساخت این تلسکوپ و بدنبال آن اهدای کمک ها توسط موسسات گوناگون اجازه ساخت Keck2 داده شد.

تلسکوپ های غول پیکر

تلسکوپ های بزرگ Keck1 و Keck 2 واقع در هاوایی ایالات متحده

3.تلسکوپ بزرگ آفریقای جنوبی SALT

بعد از Keck یک و دو بزرگترین تلسکوپ SALT است. SALT (تلسکوپ بزرگ آفریقای جنوبی ) در قله شمالی آفریقای جنوبی واقع شده است. که بزرگترین تلسکوپ در نیمکره جنوبی می باشد. SALT میتواند تصاویری را که نیمکره جنوبی نمیتوانند بگیرند را دریافت کند. این تلسکوپ نتیجه مشارکت بین المللی است.

تلسکوپ SALT آفریقای جنوبی

از بزرگترین تلسکوپ های جهان SALT آفریقای جنوبی

4.تلسکوپ بزرگ دوچشمی LBT

شماره چهار در این لیست تلسکوپ بزرگ دو چشمی LBT است. این ابزار 330 اینچی به ستاره شناسان و دیگر محققان کمک می کند که از کوه گراهام در رصدخانه ای در آریزونا آسمان شب را رصد کنند.

اما سرانجام به علت مقدس بودن این کوه برای بومیان و نگرانی محیط زیستی دولت آمریکا مجبور به تخریب این تلسکوپ شد. این تلسکوپ نتیجه تلاش و مشارکت بین ایتالیایی ها ، دانشگاه آریزونا ، دانشگا نوتردام ، دانششگاه میسوری ، دانشگاه ویرجینا ، و شرکت آلمانی بود.

قویترین تلسکوپ جهان

تلسکوپ دو چشمی LBT در رصدخانه ای در آریزونا

5.سوبارو

پنجمین تلسکوپ بزرگ در جهان سوبارو 323 اینچی است. این تلسکوپ همچون تلسکو های Keck1 و keck 2 در هاوایی و در رصدخانه مائوناکیا قرار دارند. تلسکوپ سوبارو توسط یک گروه مهندسی از دانشگاه توکیو آغاز به کار کرد.

پنجمین تلسکوپ بزرگ در جهان

تلسکوپ 323 اینچی سوبارو

6.تلسکوپ شیلی

جالب توجه است ، بزرگترین تلسکوپ های باقی مانده در جهان همه در آمریکای جوبی و واقع در شیلی است. و به علت کویر آتاکاما تلسکوپ هایی که در رصدخانه پارانال واقع شده است.

تلسکوپ بزرگ ماژلان

تلسکوپ شیلی از بزرگترین و قوی ترین تلسکوپ ها دنیا

برنامه های آینده

طرح هایی برای تلسکوپ های آینده ممکن است حتی پتانسیل های بیشتری نسبت به آنچه هم اکنون در آن ها شاهد هستیم باشد. تلسکوپی که برای سال 2020 برنامه ریزی شده تلسکوپ غول پیکر ماژلان است با قطر 80 فوتی است. این تلسکوپ همچنین در شیلی واقع خواهد شد. و انتظار میرود که دید مستقیمی از سیارات و سایر مظومه شمسی را برای اولین بر در علم ستاره شناسی نشان دهد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن