ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، خودکار و مداد و چرا نوشته مداد پاک میشه ولی جوهر خودکار نه؟ و حلال جوهر خودکار و خشک شدن جوهر خودکار و ماده اصلی جوهر خودکار و نحوه پاک کردن جوهر خودکار از روی کاغذ و ساخت جوهر خودکار در خانه و جوهر خودکار و پاک شدن جوهر خودکار و پاک شدن مداد از کاغذ و تفاوت خودکار و مداد و خودکار چرا پاک نمیشه و پاک شدن مداد از برگه را در نم نمک ببینید.

چرا نوشته با جوهر خودکار پاک نمیشه و با مداد میشه؟

از کتاب ها ، روزنامه ها ، مجلات و اسنادی که در دسترس داریم ، می توانیم متوجه مقداری جوهر روی کاغذ شویم. تمام کلماتی که روی کتاب ها نوشته شده اند با جوهر هستند. این جوهر می تواند حدود 2000 سال روی کتاب دوام بیاورد. یکی از مهم ترین علت هایی است که تبادل اطلاعات در داخل کتاب از طریق جوهر انجام می شود برای همین به این راحتی ها از بین نمی روند. یکی از سوالاتی که همیشه در ذهن شما هم بوده این است که " چرا نوشته مداد پاک میشه ولی جوهر خودکار نه؟ " و ما دراین بخش از سرگرمی نم نمک قصد داریم با توضیح بیشتر در مورد جوهر خودکار و مداد پاسخ این سوال را بدهیم.چرا نوشته با جوهر خودکار برخلاف مداد پاک نمیشه؟چرا نوشته با جوهر خودکار برخلاف مداد پاک نمیشه؟

جوهر خودکار

کاغذ و جوهری که از روش پاک نمیشه

اکثر کاغذ ها در سطوح پایه با راهکار های یکسانی تولید می شوند. فقط ممکن است توزیع فیبرها که از سلول ساخته شده اند ، در بین آن ها متفاوت باشد که به آن ها منفذ یا حفره گفته می شود. این حفره ها بسیار ریز هستند و ذرات جوهر را در یک عمل مویینگی در خودشان جا می دهند.

عمل مویینگی یک عملکرد غیر طبیعی از جذب شدن مایعات به فضاهای بسیار کوچک بدون نیاز به جاذبه است. این پدیده می تواند همه جا حتی از روی شن و ماسه های خیس در ساحل تا انتهای روی کاغذ دیده شود. علت آن هم نتیجه نیروی مولکول های داخلی است که روی سطح بیرونی و سطح مایع وارد می شوند.

جوهر خودکار روی کاغذ

ترکیب تنش سطحی مایع در مورد جوهر و ویژگی های چسبندگی فیبرهای کاغذ ، باعث می شود که جوهر داخل حفره های کاغذ برود و آنقدر آنجا بماند تا خشک شود.

کاغذها منافذی با تعداد مختلف دارند. مثلا کاغذ های گلاسه برای پرینت عکس هیچ منفذی ندارند و فیبر آن ها کاملا بسته است و جوهر به داخل آن نفوذ نمی کند. انواع مختلفی از این منفذ ها به شکل های گوناگون می توانند روی زمان خشک شدن جوهر اثرگذار باشند. کاغذهایی با قدرت جذب کنندگی بالا دیرتر خشک می شوند زیرا هر چقدر میزان جذب کنندگی آن ها بالاتر باشد اکسیژن کمتری به آن ها می رسد.

کاغذ برای پرینت عکس

بنابراین کاغذهای گلاسه هم منفذ دارند اما سریع تر خشک می شوند زیرا جوهر روی سطح آن ها در معرض اکسیژن و خشک شدن قرار می گیرد.

اما مدادها از گرافیت ساخته شده اند و زمانی که با مداد روی کاغذ می کشید ، اجزای گرافیت داخل فیبر های کاغذ گیر می کنند و زمانی که با پاک کن روی آن ها می کشید ، اثرات گرافیک پاک می شوند زیرا کشیدن پاک کن روی برگه ، باعث گرم شدن مولکول های پاک کن شده و آن ها را چسبناک می کند. این مولکول های چسبنده همزمان با جدا کردن اجزای گرافیت از سطح پاک کن جدا می شوند.

نوشتن با مداد

آیا جوهر هم نقشی در این مورد دارد؟

نوع کاغذی که استفاده می کنید ، تنها دلیل جذب شدن جوهر و خشک شدن آن نیست. خود جوهر هم نقش مهمی در این زمینه دارد. انواع مختلفی از جوهر ها در دسترس هستند اما جوهر هایی که برای پرینت کتاب ها و مجلات استفاده می شوند ، دارای رنگدانه مشکی کربنی هستند و از رزین ، مواد نرم کننده و خشک کننده تشکیل شده اند. این رنگدانه ها با مواد دیگری ترکیب می شوند و رنگ را ایجاد می کنند. میزان روغن موجود در جوهر مسئول زمان خشک شدن آن است.

نقش جوهر روی غذا

این روغن ها از رزین ، روغن معدنی و روغن سبزیجات تشکیل شده اند که سطح خشک شدن را سرعت می بخشند. روغن های معدنی باید جذب شوند اما رزین ها و روغن های سبزیجات زمانی که در لایه های نازک پخش شوند ، اکسید می گردند که خشک شدن روی سطح را سرعت می بخشند. حتی اگر جوهر زیر آن به طور کامل سفت نشده باشد.

انتخاب یک جوهر با یک ترکیب مناسب برای عوامل خشک کننده می تواند جوهر و نوشته را چند سال روی کاغذ نگه دارد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن