ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، درست شدن عسل و محل خروج عسل و تولید عسل و عسل چیست و ساخت عسل و فرایند تولید عسل و عسل از کجا تولید میشود و زندگی زنبورهای عسل برای کودکان و عسل درست کردن زنبور و زنبورعسل چگونه عسل درست می کند و فرآیند تولید عسل توسط زنبور عسل و غذای زنبورها را در نم نمک ببینید.

فرایند عسل درست کردن زنبورها چگونه است؟

زمانی که راجع به زنبور صحبت می کنیم ، معمولا منظور ما زنبور عسل است که نام علمی آن Apis mellifera می باشد. انسان ها هم از عسل این زنبور ها استفاده های بسیار وسیعی دارند و هزاران سال است که از خواص آن بهره مند هستند. اما به نظر شما این حشرات چگونه عسل درست می کنند؟عسل چطور درست میشود؟عسل چطور درست میشود؟

درست کردن عسل توسط این زنبور ها یک کار کاملا تیمی و گروهی است تا به نتیجه خوب برسند؛ جزئیات بیشتر کار زنبورها و نحوه درست کردن عسل توسط این گروه سخت کوش منظم را در این بخش از سرگرمی نم نمک خواهید خواند.

نحوه درست شدن عسل

زنبورعسل چگونه عسل درست می کند؟

زنبورها به دو نوع غذا مختلف احتیاج دارند. یکی آن عسل ساخته شده از شهد و مورد دیگر بساک است که حاوی تعداد زیادی دانه کوچک به نام گرده می باشد و به کمک زنبورهای عسل برای تولید عسل می آید.

گروهی از زنبور ها در طول روز بر روی بیش از 50 میلیون گل می نشینند که حدود 60 هزار زنبور در هر کدام از این گروه یا کلونی ها وجود دارد. زنبور عسل ها در کنار یکدیگر به عنوان یک تیم کار می کنند تا تصمیم بگیرند که بهترین گل ها کجا هستند و سپس با استفاده از صدا ها ، تکان خوردن ها و حتی حرکات شبیه به رقص ، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

زنبور ها می توانند برقصند ، آن ها با این حرکات به یکدیگر نشان می دهند که بهترین غذا دقیقا کجاست. همه زنبور ها در طول زندگی نقش های متفاوتی دارند و همه این نقش ها بستگی به سن آن ها دارد. زنبور عسل کارگر برای درست کردن عسل تا 5 کیلومتر هم پرواز می کند تا بهترین گل ها و شهد شیرین را پیدا کند.

گرفتن شهد گل ها برای عسل

شهد گل ، اساسی ترین ماده ساخت عسل و همچنین منبع اصلی انرژی برای زنبورهاست. شهد از 80 درصد آب و انواع قندهای مرکب مثل ساکارز تشکیل شده است. شهد گیاه سبب می شود حشراتی مانند زنبور عسل جذب گیاه شده و گرده افشانی صورت گیرد.

زنبور عسل با استفاده از زبان خود ، قطرک های شهد گل را میک می زنند. زنبورهای عسل شهدها را در آنچه که معده عسل نامیده می شود ، ذخیره می کنند ، که با معده غذایی آن ها متفاوت است.

زمانی که این شهد به معده زنبور عسل می رسد ، معده اش قند پیچیده شهد را به قند های ساده تر تبدیل می کند تا کمتر در معرض بلوری شدن قرار بگیرد و یا جامد نشود ، به این فرایند وارونگی می گویند.

معده دوم زنبورعسل می تواند حدود 70 میلی گرم شهد ذخیره کند یعنی معادل وزن خود زنبور! و برای اینکه این که زنبور شکمش را پر از شهد کند باید از حدود 100 تا 150 گل بازدید کند.

فرایند تولید عسل توسط زنبورعسل

بعد از رسیدن زنبور عسل به کندو ، زنبور شهد جمع آوری شده را به زنبورهای جوان داخل کندو منتقل می کند و یا به صورت نارس آن را رها می کند و مجددا به سمت جمع آوری شهد می رود. زنبورهای داخل کندو شهد موجود در شکم زنبور دیگر را می مکند و به طور مرتب این شهد را دهان به دهان می کنند و آن را با آنزیم های خاصی که بدنشان ترشح می کند مخلوط می کنند.

در طی این فرایند زنبورعسل با ترشح آنزیم های خاص به نام آنزیم زنبور قندهای مرکب (ساکارز) موجود در شهد را به قندهای ساده (فروکتوز و گلوکز) تبدیل می کنند. این کار زنبورعسل باعث می شود که مصرف شهد برای زنبورها راحت تر شده و در مقابل حمله باکتری ها هم ایمن شود.

زنبورهای جوان که بین 12 الی 17 روز سن دارند با بال زدن سریع بادهای گرمی ایجاد می کنند که آب اضافی موجود در عسل را تبخیر کرده و به حدود 18 درصد می رساند اما در مناطق مرطوب و نزدیک دریا زنبور نمی تواند میزان آب را به مقدار مطلوب برساند و به همین دلیل این عسل ها رقیق تر هستند اما در مناطق کوهستانی و خشک زنبور به راحتی رطوبت عسل را کنترل می کند.

عسل از کجا تولید میشود

نکته مهم :

ددر پاسخ به سوال برخی از شما کاربران در مورد اینکه آیا عسل همون مدفوع زنبور است باید بگوییم که برخی به اشتباه فکر می کنند عسل مدفوع زنبورعسل است اما سیستم گوارش زنبور با سیستم تولید عسل کاملا مجزاست و زنبور عسل هرگز داخل کندو مدفوع نمی کند.

خزیدن زنبورها روی کندوی عسل

زنبور ها کندوی عسل را از عسل پر می کنند و هنگامی که عسل خشک می شود ، یک سرپوش روی کندو قرار می دهند. این سرپوش از موم عسل ساخته شده است و شبیه به شیشه های کوچک عسل عمل می کند.

در فصل زمستان هنگامی که گل ها پروسه شکوفه دادن را پشت سر گذاشته اند و هیچ شهد گلی در دسترس نیست ، زنبورها این درپوش را باز می کنند و عسل ذخیره شده را به اشتراک می گذارند. جالب است بدانید که زنبورعسل هرگز نمی خوابد و همیشه صدای وزوز زنبورهایی که مشغول تبخیر آب عسل و یا دهان به دهان کردن آن می باشند از کندو شنیده می شود.

زنبور ها و کندوی عسل

عسل غذایی برای همه زنبورهای کارگر و انسان

از آن جایی که شهد از گل به دست می آید ، صد ها نوع مختلف عسل با رنگ ها ، بوها و گل های متفاوت وجود دارد. بعضی از عسل ها به عنوان دارو هم استفاده می شوند و همچنین زنبور ها برای درست کردن عسل ، فقط شهد ها را جمع آوری نمی کنند.

زمانی که به گل ها می رسند ، گرده ها را هم جمع می کنند که منبع عالی از پروتئین برای سالم و قوی نگه داشتن بدن است. گرده یک نوع پودر است و گیاهان گلدار ، درختان و چمن ها از آن ها کمک می گیرند که باعث رشدشان می شود. گرده ها همچنین می توانند از طریق راه های مختلفی در هوا پخش شوند یا توسط یک حشره بین دو گیاه رد و بدل شوند.

سپس انتقال گرده بین گل ها باعث می شود که زنبور ها به گرده افشانی گل ها کمک کنند که معمولا ممکن است این گرده ها به دانه میوه هم تبدیل شود. تقریبا یک سوم مواد غذایی توسط گرده افشانی زنبور ها ایجاد می شود.

نحوه درست شدن کندوی عسل

گرده افشان ها در کل جهان

آیا می دانستید که زنبور عسل های زرد رنگ 20 هزار گونه مختلف دارند و بیش از 1700 گونه آن ها فقط در استرالیا یافت می شود و بعضی از آن ها هم عسل درست می کنند.

بعضی از زنبور های بومی بدون نیش فقط در استرالیا یافت می شوند و عسل هم تولید می کنند. همچنین 10 گونه زنبور عسل دیگر هم در خارج از کشور وجود دارد ، مثل زنبور عسل های بزرگ به نام آپیس درساتا در نپال و اندونزی.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن