ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، روز جهانی اسپاگتی و spaghetti day و تاریخ روز جهانی اسپاگتی و تاریخ شمسی روز جهانی اسپاگتی و روز جهانی اسپاگتی در تقویم امسال و تاریخچه روز جهانی اسپاگتی و روز جهانی اسپاگتی چه روزی است و تاریخ دقیق روز جهانی اسپاگتی و روز جهانی اسپاگتی چند شنبه است و روز جهانی اسپاگتی چندمه و روز جهانی اسپاگتی در تقویم میلادی و علت نامگذاری روز جهانی اسپاگتی و روز جهانی اسپاگتی و روز جهانی جهانی اسپاگتی در تقویم قمری و روز جهانی اسپاگتی در تقویم قمری در نم نمک.

روز جهانی اسپاگتی چه روزی است؟

15 دی 1403تاریخ روز جهانی اسپاگتی 1403 سال 2025تاریخ روز جهانی اسپاگتی 1403 سال 2025

برابر با 4 ژانویه

اسپاگتی یکی از غذا های مورد علاقه مردم در کل دنیا است که در پخت آن تنوع بسیار زیادی وجود دارد. اسپاگتی را می توان هم به شکل ساده و هم به شکل بسیار خوشمزه درست کرد. به همین دلیل غذایی عالی برای آشپزان و مادران خانه دار محسوب می شود.

روز جهانی اسپاگتی

تاریخچه روز جهانی اسپاگتی

بسیاری از افراد نمی دانند که اولین بار چه کسانی روز اسپاگتی را نامگذاری کرده اند. بهتر است بدانید که اولین بار این پیشنهاد توسط عرب ها در هزاران سال پیش ارائه شد یعنی خیلی قبل تر از این که ایتالیایی ها وارد کار شوند.

چیزی که در مورد ثبت وقایع تاریخی مخصوصا در مورد روز اسپاگتی قابل توجه است ، این است که این روز مربوط به نودل های خشک می شود که آن را از دست فروش های خیابانی خریداری می کرده اند ، یعنی از قرن 5 در مغازه ها به فروش می رسید.

روز جهانی اسپاگتی

البته که چنانچه در بخش سرگرمی نم نمک اشاره شده است پاستا روز جهانی مخصوص به خودش را در کشور ایتالیا دارد که در آن روز انواع پاستا را به شکل های مختلف درست می کنند.

اولین پاستا در کشور های غربی ، نودل های بسیار بلندی بود که تقریبا نزدیک به قرن 12 هجری کشف شد. تا آن روز اسپاگتی رایج ترین مدل پاستا محسوب می شد و اسپاگتی در زبان ایتالیایی به معنای خطوط کوچک است.

تبریک روز جهانی پاستا

اگرچه که محبوبیت پاستا کم کم در کل کشور ایتالیا افزایش پیدا کرد و کارخانجات زیادی برای تولید پاستا در قرن 19 هجری تاسیس شدند و زمان غذا پختن را کوتاه تر کردند. جریان ثابت مهاجران ایتالیایی در کشور آمریکا باعث شد که اسپاگتی در قرن 19 هجری وارد رستوران ها شود و محبوبیت زیادی در کل دنیا پیدا کند.

تبریک روز جهانی پاستا

پرطرفدارترین مشتریان پاستا

مردم تانزانیا ، یونان و ونزوئلا جزء پرطرفدارترین مشتریان پاستا محسوب می شدند و بعد از آن ایتالیا و آمریکا قرار داشتند. به طور مثال در کشور آمریکا سالانه بیش از دو و نیم تن پاستا عرضه می شد که عدد بسیار قابل توجهی است. به همین علت تصمیم گرفتند که یک روز جهانی برای اسپاگتی تعیین کنند.

فرق پاستا و ماکارونی و اسپاگتی

تفاوت ماکارونی ، اسپاگتی و پاستا

اسپاگتی و ماکارونی هردو از زیر شاخه های پاستا هستند و از آرد سمولینا ساخته می شوند.

ماکارونی یکی از گونه های پاستا است که بصورت خشک تولید شده و پیش از خوردن جوشانده می شود. شکل ماکارونی در هر کشور یا منطقه تفاوت دارد. مثلا در ایتالیا به نوعی پاستا به شکل میله ای سوراخ دار کوتاه ماکارونی گفته می شود و در ژاپن به گونه ای پاستا به شکل میله ای کوتاه سوراخ دار یا به شکل صدف یا طرح های گوناگون ماکارونی می گویند.

فرق پاستا و ماکارونی و اسپاگتی

مردم فیلادلفیا و نیویورک ، به همه گونه های «پاستا» ماکارونی می گویند. در ایران برای نامیدن انواع اسپاگتی و ماکارونی طرح دار از واژه ماکارونی استفاده می کنند. برای ساخت اسپاگتی خمیر را به شکل رشته های دراز در می آورند.

پاستا از ماکارونی و اسپاگیتی عام تر است و هر دو را شامل می شود. پاستا به معنای خمیر است و تمامی فرآورده های خمیری حاصل از آرد گندم را شامل می شود. پاستا با استفاده از مواد مختلف ساخته می شود و کمی مرطوب باقی می ماند.

ماکارونی همان پاستای خشک است ، به خاطر عدم وجود رطوبت ، می تواند عمر طولانی تری داشته باشد. مواد تشکیل دهنده اصلی در ماکارونی و پاستا تقریبا مشترک هستند ، تخم مرغ یکی از مواد تشکیل دهنده پاستاست ، در صورتی که در تهیه ماکارونی از تخم مرغ استفاده نمی شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن