ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، روز جهانی محیط زیست و world environment day و تاریخچه روز جهانی محیط زیست و روز جهانی محیط زیست چه روزی است و تاریخ شمسی روز جهانی محیط زیست و علت نامگذاری روز جهانی محیط زیست در نم نمک.

روز جهانی محیط زیست چه روزی است؟

16 خرداد 1403تاریخ روز جهانی محیط زیست 2024 سال 1403تاریخ روز جهانی محیط زیست 2024 سال 1403

برابر با 5 ژوئن

طبیعت ، بسان مادری مهربان انسان را در دامن خود می پروراند و سخاوتمندانه ، همه منابع و سرمایه های خود را به پای او می ریزد. تاکنون همه موجودات روی زمین کوشیده اند تا به قانون و نظام طبیعت پیرامون خود گردن نهند و خود را با آن سازگار کنند ، اما انسان ، خواسته و ناخواسته ، روند طبیعی محیط زیست خود را دگرگون کرده است.

موضوعاتی مثل آلودگی ، تغییرات آب و هوا ، تخریب جنگل ها و رشد زیاد جمعیت ، همگی به طرز وسیعی جهان را تحت تاثیر قرار داده است. اهمیت این موضوعات بسیار زیاد است و به همین دلیل ایالات متحده روز جهانی را مخصوص روز محیط زیست تعیین کرده است تا به آموزش افراد در مورد نتایج فعالیت انسانی کمک کند. روز جهانی محیط زیست به افراد در مورد مسائل محیط زیست آموزش می دهد و فرصتی را در اختیار آن ها قرار می دهد تا عادت هایشان را تغییر دهند و بتوانند به محیط زیست کمک کنند و در جهت تغییر آن تلاش داشته باشند.

روز جهانی محیط زیست با هدف تشویق مردم به افزایش آگاهی آن ها برای حفظ محیط زیست ایجاد شده است. این روز پر رنگ تر از روزهای جهانی دیگر است و اولین بار در سال 1974 برگزار شد و یک کمپین پرچمدار برای افزایش آگاهی روی مشکلات مختلف محیط زیست روی کار آمد تا بتواند دغدغه های مختلف از جمله آلودگی آب های دریایی ، رشد بی رویه جمعیت و گرمای جهانی ، مشکلات حیات وحش و دیگر مسائل را بهبود ببخشد.

در این روز همه ما می توانیم به خودمان یادآوری کنیم که باید اطلاعات و آگاهی خود در مورد حفظ محیط زیست را افزایش دهیم و یکدیگر را تشویق کنیم و این اطلاعات را در اختیار دیگران هم قرار دهیم.

تاریخچه روز جهانی محیط زیست

پس چنانچه در نم نمک میخوانید روز جهانی محیط زیست ، یک نمونه بارز از چگونگی مراقبت مردم از محیط زیست و افزایش آگاهی آن ها در مورد سطح آلودگی ها و مشکلات دیگر است. روز جهانی محیط زیست از سال 1972 به بعد در بیش از 100 کشور جشن گرفته می شود و هر سال یک تِم مخصوص برای این روز تعیین می کنند تا توجه بیشتری به سمت آن ایجاد شود.

حتی بسیاری از اسپانسر های مختلف و معتبر ، میزبان برگزاری روز جهانی محیط زیست می شوند تا سطح آگاهی مردم را افزایش دهند و در مورد مشکلات محیط زیست با مردم صحبت می کنند. همچنین بسیاری از افراد در این روز می توانند برای اسپانسری ثبت نام کنند تا فعالیت های مختلف و آگاهی رسانی را به مردم انجام دهند و کار های بزرگ مثل کاشت درخت ، تمیز کردن ساحل ها با جمع کردن زباله و غیره را در کنار مردم انجام دهند.

هدف نهایی این روز ، ایجاد یک تغییر در طولانی مدت و افزایش سطح فرهنگ مردم است. تا به امروز بیش از 143 کشور در روز جهانی محیط زیست شرکت می کنند و آن را جشن می گیرند.

روز جهانی محیط زیست چه روزی است

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن