ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، روز مدارا و تاریخ روز مدارا و روز جهانی مدارا و تاریخچه و ماجرای روز جهانی مدارا و روز جهانی تحمل و روز جهانی بردباری و روز جهانی صبر و صبوری و تاریخچه روز جهانی تحمل و مدارا و 16 نوامبر و تاریخ شمسی روز مدارا و روز مدارا در تقویم امسال و تاریخچه روز مدارا و روز مدارا چه روزی است و تاریخ دقیق روز مدارا و روز مدارا چند شنبه است و روز مدارا چندمه و روز مدارا در تقویم میلادی و علت نامگذاری روز مدارا و روز مدارا در تقویم قمری در نم نمک.

روز جهانی مدارا چه روزی است؟

26 آبان 1403تاریخ روز جهانی مدارا 1403 سال 2024تاریخ روز جهانی مدارا 1403 سال 2024

برابر با 16 نوامبر

16 نوامبر از سوی سازمان ملل روز جهانی مدارا نامگذاری شده است. گفتگو و بردباری در برابر باورها و عقاید متفاوت بسیار پر اهمیت است و می تواند دنیای بهتر و بدون جنگی را برای انسان ها بسازد.

در ادامه جدیدترین عکس پروفایل روز جهانی مدارا و عکس نوشته تبریک روز جهانی مدارا و متن زیبا استوری برای روز جهانی مدارا و عکس نوشته مخصوص روز جهانی تحمل و جملات زیبا روز جهانی مدارا و sms تبریک روز جهانی مدارا و کپشن تبریک روز جهانی مدارا و متن استوری مخصوص روز جهانی مدارا و عکس پروفایل مخصوص روز جهانی مدارا برای اینستاگرام و عکس پروفایل مخصوص روز جهانی مدارا برای تلگرام و عکس پروفایل مخصوص روز جهانی مدارا برای واتس اپ را در نم نمک ببینید.

16 نوامبر روز جهانی مدارا

تاریخچه روز جهانی مدارا

کشورهای عضو یونسکو در بیست و هشتمین نشست کنفرانس عمومی سازمان یونسکو که از 25 اکتبر تا 16 نوامبر 1995 در پاریس برگزار شد ، اعلامیه اصول مدارا ، را تصویب نمودند و این اعلامیه را در شش ماده : مفهوم مدارا ، مدارا و دولت ، ابعاد اجتماعی ، آموزش و پرورش ، تعهد برای عمل ، روز جهانی مدارا تنظیم کردند.

در اعلامیه اصول مدارا بر آزادی عقیده که از اصول حقوق بشر است ، تاکید شده و در آن خشونت و تروریسم ، نژادپرستی و بیگانه ستیزی ، به حاشیه راندن و تبعیض علیه اقلیت های ملی ، قومی ، مذهبی و زبانی ، اذیت و آزار پناهندگان و... منع شده است زیرا این رفتار سبب تهدید صلح در سطح ملی و بین المللی و مانع توسعه می شود.

روز جهانی تحمل و مدارا

در اعلامیه مدارا قید شده که مدارا کوتاه آمدن و چشم پوشی نیست بلکه مدارا پذیرش این اصل است که انسان ها با همه اختلافات و تفاوت ها حق زندگی در صلح را دارا هستند و کسی نباید دیدگاه های شخصی خود را به دیگران تحمیل کند.

برخوردار شدن بدون تبعیض همه افراد از امکانات اقتصادی و اجتماعی از اصول مدارا می باشد و برای رسیدن به این اصل باید عدالت و بی طرفی در دستگاه قانون گذاری حاکم باشد.

در دنیایی که در حال جهانی شدن است ، مدارا از هر زمان دیگری مهم تر است زیرا ممکن است تبعیض و نفاق بگونه ای فزاینده هر منطقه ای را تهدید کند و این امر به یک کشور محدود نمی شود و یک خطر جهانی است.

هدف نامگذاری روز مدارا

روز جهانی مدارا مبارک

برای تعلیم مدارا باید روش های آموزش عقلانی و با برنامه تنظیم گردند که علل عمیق خشونت و محروم سازی را روشن کند ریشه های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و مذهبی نامدارائی را مشخص کند.

کشورهای عضو یونسکو تعهد کردند که با برنامه ریزی در سطوح آموزشی ، علمی ، فرهنگی و ارتباطات مدارا و عدم خشونت را ترویج نمایند و افکار عمومی را درباره مسئله مدارا و خطرات نامدارائی آگاه سازند.

در آخر این مطلب یادی می کنیم از کوروش کبیر پادشاه ایران زمین که بر خلاف پادشاهان دیگر معنای راستین «حقوق بشر» را به جهانیان آموخت و به دلیل از بین بردن تبعیضات نژادی و ملی ، آزادی انتخاب محل اقامت ، آزادی دین و مذهب و تلاش برای صلح پایدار میان ملت ها از محبوبیت بالایی بین مردم برخوردار بود.

تاریخچه روز جهانی مدارا

هدف از نامگذاری روز مدارا چیست؟

مدارا و بردباری از اصول اولیه زندگی اجتماعی هستند ، افزایش تحمل و درک متقابل میان فرهنگ ها و مردم برای صلح و رشد اقتصادی و اجتماعی همه ملت ها لازم و ضروری است.

همه ما انسان ها باید درک کنیم که تفاوت هایی با یکدیگر داریم و هیچ باوری مستحق تنفر یا تمسخر نیست و هر فرهنگی ارزش احترام دارد و تحمیل دیدگاه های شخصی به دیگران مجاز نیست. اگر همه به این باور برسیم با تمامی اختلافات ظاهری ، موقعیتی ، زبانی ، رفتاری و ارزشی می توانیم جامعه جهانی بدون جنگ داشته باشیم.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن