ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، اشتباه رایج هنگام خرید خودرو و آنچه هنگام خرید خودرو نادانسته اشتباه انجام میدهید و نادیده گرفتن تحقیق آنلاین و نادیده گرفتن تست رانندگی و فکر نکردن در مورد ارزش وام گرفتن برای ماشین و فروختن ماشین قبلی و در نظر نداشتن هزینه های ماشین در طولانی مدت در نم نمک.

20 اشتباه رایج هنگام خرید خودرو

خرید یک خودروی جدید می تواند یکی از اقداماتی باشد که بزرگ ترین خرج را روی دست ما می گذارد و بنابراین مایلیم که از خرید خود مطمئن باشیم و هیچ گاه احساس پشیمانی نداشته باشیم.بدترین اشتباهات رایج هنگام خرید خودروبدترین اشتباهات رایج هنگام خرید خودرو

در حقیقت ، ارتباط و صحبت با فروشنده خودرو یکی از هوشمندانه و ظریف ترین مراحل خرید آن می باشد ، آن ها هر کاری را می کنند تا شما باور کنید که دوستتان هستند و می خواهند که بزرگ ترین کمک را به شما کنند اما نباید فراموش کنید که این افراد قطعا به فکر سود خود نیز هستند و هرکاری را برای سود بیشتر انجام می دهند پس سرسختانه در برابر فروشنده ایستادگی کنید و اجازه ندهید که شما را وادار کند که کاری را انجام دهید که دوست ندارید و این یکی از مهم ترین قوانینی است که در انتخاب و خرید یک خودروی جدید باید رعایت کنید ، حتی اگر قوانین دیگر را فراموش کرده باشید ؛ با خواندن موارد اشاره شده در این بخش از دانستنی های خودرو در نم نمک می توانید از تعدادی از اشتباهات رایج خود بکاهید.

آنچه هنگام خرید خودرو نادانسته اشتباه انجام میدهید

هنگام خرید یک خودروی جدید باید به موارد زیادی توجه کنید اما در این بین افراد معمولا اشتباهات زیادی را انجام می دهند و به همین دلیل در این قسمت از سایت نم نمک به رایج ترین این اشتباهات اشاره کرده ایم.

1.نادیده گرفتن تحقیق آنلاین

فراموش نکنید که اینترنت در این مواقع می تواند یک منبع فوق العاده قابل اعتماد و کمک کننده باشد و حتی برای خرید خودرو نیز بسیار اطلاع دهنده می باشد ، اینترنت نه تنها به پیدا کردن یک ماشین مناسب کمک می کند ، بلکه می تواند انتخاب های بیشتری را مقابل شما بگذارد. بیشتر افراد امروزه برای خرید هر چیزی در اینترنت جستجو می کنند که این لیست های جستجویی می تواند شامل قیمت ها و نوع ماشین و ویژگی های آن ها باشد.

تحقیق در مورد ماشین مورد نظر

اشتباهات خرید خودرو

2. نادیده گرفتن تست رانندگی

اینترنت می تواند یک منبع اطلاعاتی عالی برای خرید ماشین باشد اما تا زمانی که خودتان پشت ماشین ننشینید ، نمی توانید اعتماد کامل را به دست بیاورید ، پس با نشستن پشت ماشین و تست کردن آن می توانید بفهمید که آیا با این ماشین احساس راحتی می کنید یا خیر.تست ماشین می تواند یک ساعت طول بکشد و در این مدت اطلاعات زیادی در مورد آن به دست خواهید آورد مثلا می توانید عملکرد آن را در جاده ، ترافیک یا با سرعت های مختلف بسنجید.

3.فکر نکردن در مورد ارزش وام گرفتن برای ماشین

برای خرید ماشین معمولا به پس انداز زیادی نیاز دارید و بیشتر اوقات افراد مجبور می شوند که برای خرید ماشین وام بگیرند که در این مورد باید دقت کنید آیا وام ، ارزش گرفته شدن برای این ماشین را دارد و اینکه در حال گرفتن چه وامی هستیم و باید چه تعهداتی نسبت به آن داشته باشیم.

4.فروختن ماشین قبلی

یکی از بهترین کارها برای ذخیره بیشتر پول این است که ماشین قبلی خود را بفروشید و برای این کار بهتر است که خودتان فروشنده مستقیم باشید زیرا اگر این کار را به نمایشگاه ها بسپارید ، مجبورید که سودی از فروش ماشین را نیز به آن ها بپردازید.

5.در نظر نداشتن هزینه های ماشین در طولانی مدت

بسیاری از افراد تنها به قیمت ماشین نگاه می کنند و این افراد به هزینه های ماشین مثل مصرف بنزین ، هزینه تعمیر ماشین و دیگر موارد هزینه بردار آن نگاه نمی کنند پس باید قبل از خرید ماشین ، هزینه هایی مثل سوخت ، لوازم ودیگر هزینه ها را در نظر بگیرید و ببینید که در بلند مدت از پس آن ها برمی آیید یا خیر.

توصیه های خرید خودرو

6.خرید ماشین به علت تحت فشار بودن

بسیاری از فروشندگان عادت دارند که مشتری را تحت فشار و رودربایسی قرار دهند تا آن ها مجبور شوند که ماشین را بخرند اما مطمئن باشید که با رودربایسی نمی توانید هیچوقت هیچ ماشین خوبی بخرید پس بهتر است که تنها منافع خود را در نظر بگیرید و از مخالفت با فروشنده خجالت نکشید.

7.تحقیق ناکافی

بسیاری از افراد قبل از خرید ماشین ، حوصله کافی برای گشتن و تحقیق کردن را ندارند. نم نمک توصیه می کند که هیجان و عجله را کنار بگذارید و خرید یک ماشین را از تمامی جنبه ها بررسی کنید تا پشیمانی کمتری داشته باشید و مواردی مثل نوع ماشین ، قیمت کنونی آن ، قیمت آن در آینده ، نوع موتور و امنیت را باید حتما در لیست بررسی های قبل از خرید قرار بدهید.

8.اکتفا کردن به یک فروشنده

از آن جایی که همه ما می دانیم فروشنده ها بیشتر به دنبال سود خودشان هستند ، باید به نظر خودمان اعتماد کنیم اما نمی شود که بدون هیچ فروشنده ای ، هیچ ماشینی را خریداری کرد پس برای یک تصمیم درست و مطمئن بهتر است که به فروشنده های زیادی مراجعه کنید و تنها به یک جا و یک نفر اکتفا نکنید و هرچقدر که می توانید بگردید.

9.غیرواقعی فکر کردن

اکنون دیگر اهمیت تحقیق قبل از خرید برایتان روشن شده است اما گاهی اوقات افراد در جستجو های خود در اینترنت ، بیش از حد وارد دنیای خیال و توهمات می شوند و در واقع این افراد به دنبال ماشین های بیش از حد گران می روند که با نیاز آن ها هیچ تناسبی ندارد پس بهتر است که واقع بینانه انتخاب کنید.

10.اعتماد بیش از حد

بسیاری از فروشندگان به شما خواهند گفت که اگر از آن ها ماشین بخرید ، قطعا سود خواهید کرد.آن ها حتما این جمله را به کار می برند که خرید از ما بهترین اپشن ها را برای شما دارد پس بهتر است که به حرف آن ها اعتماد نکنید و مزایا و آپشن ها توسط دیگر نمایشگاه ها را نیز بسنجید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

اعتماد به فروشنده خودرو

11.اطلاعات ناکافی در مورد مزایا و معایب ماشین قبلی

بسیاری از افراد برای ماشین جدید اقدام به خرید می کنند. در حالی که این افراد هیچ اطلاعات مهمی در مورد ماشین قبلی ندارند. یعنی اینکه دقیقا نمی دانند که اشکالات موجود در ماشین های قبلی آن ها چه بوده است و این افراد نمی توانند که اشکالات قبلی را در ماشین جدید جستجو کنند و همچنین با ندانستن مزایای ماشین قبلی نیز می توان اطلاعات کامل تر و انتخاب بهتری داشت.

12. نادیده گرفتن نیاز ها برای خرید ماشین

این موضوع را در نظر بگیرید که برای خرید این ماشین باید بخش زیادی از پول خود را خرج کنید پس بهتر است ماشینی بخرید که قادر باشد نیازهای شما را از یک ماشین به طور تمام و کمال رفع کند پس کمی فکرتان را از مدل ماشین رها کنید و به نیازهای خودتان هم فکر کنید.

13. درس نگرفتن از اشتباهات گذشته

گاهی اوقات بدون اینکه از صاحبان ماشین سوال بپرسیم ، اقدام به خرید می کنیم و این افراد می توانند گلایه ها و مشکلات خود را از این ماشین بیان کنند و به ما بفهمانند که آیا این ماشین می تواند در طولانی مدت برای ما مفید ظاهر شود یا خیر.

14. درگیر زیبایی تا کیفیت

دلایل بسیاری وجود دارد که ما اقدام به خرید یک ماشین دیگری می کنیم و آن را به دیگر ماشین ها ترجیح می دهیم اما اشتباه اینجا است که ملاک و معیار بعضی از افراد فقط زیبایی ماشین می باشد و به کیفیت آن توجه خاصی ندارند و قطعا این افراد نمی توانند انتخاب مناسب و راضی کننده ای در طولانی مدت داشته باشند.

راهنمای انتخاب خودرو

15. نادیده گرفتن نظر متخصصان

حتی اگر افراد نظرات مثبتی از این ماشین را ارائه دادند ، کار شما هنوز تمام نشده است ، مخصوصا اگر ماشین دست دوم را خریداری می کنید باید قبل از هر کاری آن را نزد یک متخصص ببرید و هر اطلاعاتی که لازم است را از او بگیرید.

متخصص ماشین می تواند به شما بگوید که آیا ماشین قبلا تصادف یا رنگ داشته؟ و یا اینکه موتور آن تا چه حد سالم است و این فرد کمک بسیار زیادی در تصمیم گیری به شما خواهد کرد.

16. جستجوی ویژگی های غیر ضروری

یکی دیگر از اشتباهات رایج در مود خرید ماشین جدید ، این است که ما به دنبال آپشن های بی مورد و غیر ضروری هستیم و گاهی اوقات فروشنده ویژگی هایی را با هیجان برایتان شرح می دهد و شما را به وجد می آورد اما اگر کمی بیشتر فکر کنید خواهید دید که این آپشن ها هیچ گاه به کار شما نمی آیند.

17. پایبند نبودن به برنامه ها

از آن جایی که باید برای خرید به مکان های مختلفی مراجعه کنید و ماشین های متعددی را ببینید اما گاهی اوقات ممکن است در این بین دلتان پیش یک ماشین بماند و دیگر نتوانید فکر آن را از سرتان بیرون کنید و فروشنده که متوجه این هیجان شما می شود ، بیش از قبل اسرار می کند که هر چه سریع تر اقدام به خرید همین ماشین کنید پس یادتان نرود که در هر شرایطی تنها باید به قوانین و نیازهای خودتان پایبند باشید.

18. توجه نکردن به بودجه کنونی

گاهی اوقات افراد به قدری تحت تاثیر یک ماشین قرار می گیرند که حاضرند به هر صورتی آن را با قیمت گزاف خریداری کنند ، یادتان باشد که برای خرید ماشین نباید کل زندگی را به باد داد و زیر بار قسط ها و قرض های مختلف و زیاد رفت پس حتما به بودجه خود توجه کنید.

19. چانه نزدن

این را بدانید که فروشنده ها در هر جایگاهی می خواهند که قیمت را بالا ببرند اما شما نباید در این امر کوتاه بیایید و از بیان کردن قیمت مورد نظر خود حتی در پایین ترین حالت ، ترس نداشته باشید و آن را بیان کنید.

20. خرید در زمان اشتباهی از سال

زمان هایی در سال هستند که برای فروش و یا خرید ماشین نباید اقدام کرد و بهتر است که این زمان ها را بدانید و در آن ها خرید نکنید مگر اینکه مجبور باشید و اگر فروشنده آشنایی داشته باشید ، می توانید زمان های ارزانی و مناسب را از او بپرسید.

نکات ارائه شده در این بخش از دانستنی های خودرو در نم نمک لیست کلی است که براساس تجربیات و بررسی ها تهیه شده است و ممکن است برخی از آنها را اکثر شما انجام داده باشید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن