ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، مه آلود بودن شیشه های ماشین ممکن است برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. در این قسمت از نم نمک به ارائه راهکار مناسب برای برطرف کردن این وضعیت خواهیم پرداخت.

راههای جلوگیری و رفع بخار گرفتگی شیشه خودرو

مه آلود بودن شیشه های ماشین ممکن است برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. در این قسمت از نم نمک به ارائه راهکار مناسب برای برطرف کردن این وضعیت خواهیم پرداخت.راههای جلوگیری و رفع بخار گرفتگی شیشه ماشین و اتومبیلراههای جلوگیری و رفع بخار گرفتگی شیشه ماشین و اتومبیل

هوایی که بخار داخل ماشین را ایجاد می کند

هوایی که تنفس می کنیم دارای ویژگی های بسیاری از جمله دما و رطوبت است. این دو عامل ممکن است باعث ایجاد بخار بر روی شیشه های ماشین و یا پنجره ها شود.

رفع بخار گرفتگی شیشه ماشین

نحوه از بین بردن بخار شیشه ماشین

نقطه شبنم ( بخار) چیست ؟

در دمای خاص ، رطوبت موجود در هوا تبدیل به قطرات یخ و شبنم خواهند شد. دانشمندان این فرآیند را چگالش می نامند. چگالش وضعیتی است که در آن در دمایی مشخص رطوبت هوا متراکم شده و به شکل شبنم در خواهد آمد و بنابراین بخار و شبنم ایجاد شده بر روی شیشه های ماشین و پنجره ها ، نتیجه چگالش و میعان هستند. عوامل مختلفی در بروز این وضعیت نقش دارند اما به طور کلی زمانی که رطوبت با شیء ای خنک برخورد می کند ، به صورت مه در خواهد آمد.

بخار ایجاد شده در قسمت بیرونی پنجره اتوموبیل

هنگامی که در هوای سرد ، در حال حرکت هستید رطوت موجود در دمای پایین هوا به شیشه های اتوموبیل برخورد کرده و بر روی آن بخار ایجاد خواهد شد اما با این حال در صورت آفتابی بودن هوا ، احتمال ایجاد بخار بر روی شیشه ها کمتر خواهد بود. با این وجود نیازی به نگرانی نبوده و کافیست برای برطرف کردن بخار موجود بر روی شیشه از برف پاک کن استفاده کنید. خاموش کردن بخاری ماشین نیز به برطرف شدن این وضعیت کمک خواهد کرد.

روشن کردن سیستم گرم کننده شیشه ها

یکی دیگر از راه هایی که به برطرف شدن بخار ایجاد شده بر روی شیشه های ماشین کمک می کند ، روشن کردن سیستم گرم کننده شیشه های آن است. به این ترتیب دمای شیشه ها بالا رفته و رطوبت هوا باعث ایجاد شدن بخار بر روی شیشه ها نخواهد شد.

یکی دیگر از راهکار های مناسب برای جلوگیری از ایجاد بخار بر روی شیشه های اتوموبیل افزایش دمای شیشه ها است. به همین منظور با استفاده از دستمال و آب گرم دمای شیشه های ماشین خود را افزایش دهید. همچنین ریختن آب گرم در محفظه آب شیشه پاک کن ها به بالا نگه داشتن دمای شیشه ها کمک خواهد کرد.

کارهایی برای رفع بخار گرفتگی شیشه ماشین

روشن کردن سیستم تهویه

در صورت روشن کردن سیستم گرم کننده شیشه های ماشین خود ، سیستم تهویه آن را نیز فعال کنید. همچنین در صورتی که تمایل به روشن کردن بخاری اتوموبیل تان دارید ، بهتر است شیشه اتوموبیل را اندکی باز کنید تا دمای شیشه ها به میزان متعادل درآمده و از سرد و گرم شدن و در نهایت شکسته شدن آن جلوگیری شود.

*نکاتی برای جلوگیری از بروز بخار بر روی شیشه های اتوموبیل

برای شفاف نگه داشتن شیشه اتوموبیل خود و جلوگیری از ایجاد بخار بر روی آن ، از هرگونه ماده ای که باعث ایجاد رطوبت درون ماشین می شود خودداری کنید. عوامل مختلفی باعث ایجاد رطوبت درون اتاقک اتوموبیل می شوند که برخی از این عوامل عبارتند از : خیس بودن کفی های ماشین ، نگه داشتن فنجان چای درون ماشین و یا صحبت کردن بیش از حد در ماشین.

خودداری کردن از ایجاد جیغ و داد در ماشین

فریاد کشیدن ، جیغ زدن و و ایجاد سر و صداهای مختلف در ماشین باعث افزایش میزان رطوبت ایجاد شده در ماشین و در نهایت ایجاد بخار بر روی شیشه ها خواهد شد.

تعویض به موقع سیستم تهویه ماشین

سیستم هوای سالم به جلوگیری از ایجاد بخار بر روی شیشه های اتوموبیل کمک فراوانی خواهد کرد. بنابراین مرتبا آن را مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. تلاش برای دیدن مقابل در هنگام رانندگی ، ممکن است بسیار دشوار و سخت باشد و بنابراین با رعایت راهکارهای ذکر شده به جلوگیری از این وضعیت کمک کنید.

جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه ماشین

چگونه می توان بخار داخل ماشین را با روشهای ساده جلوگیری و رفع کرد ؟

در ادامه نکات ارائه شده در این بخش از دانستنی های خودرو در نم نمک به روش هایی ساده و متفاوت در این زمینه خواهیم پرداخت.

روش اول

برای جلوگیری و رفع بخار داخل ماشین یک جوراب کهنه و بدون سوراخ را انتخاب کنید. جوراب را از سنگ نمک ریز و خرد شده پر کرده و دهانه آن را گره بزنید .سپس آن را داخل جوراب دیگری قرار دهید. استفاده از پودر جاذب رطوبت هم موثر می باشد. در نهایت جوراب پر شده را در جلوی داشبورد و یا زیر صندلی راننده قرار دهید تا تمام نم و بخار داخل ماشین را به خود بگیرد. با این روش علاوه بر اینکه نم و رطوبت داخل ماشین گرفته می شود ، شیشه ها نیز دیگر بخار نمی کند.

روش دوم

لوازم مورد نیاز : حلقه چسب ، جوراب ، خاک گربه

ابتدا سر جوراب را دور حلقه چسب بپیچانید. خاک گربه را داخل جوراب بریزید تا پر شود ، حلقه چسب را بردارید تا سر جوراب را گره بزنید. اکنون می توانید جوراب را داخل ماشین قرار دهید.

خاک گربه باعث جذب رطوبت داخل ماشین می شود و همچنین از بخار کردن شیشه های ماشین جلوگیری می کند. در نتیجه شیشه ها تمیز و شفاف باقی می مانند.

روش سوم

یک سیب زمینی خام را پس از شستشوی کامل ، نصف کنید. از سیب زمینی های پلاسیده و دور ریز برای این کار استفاده کنید. قسمت بدون پوست سیب زمینی را روی شیشه قرار دهید. انجام این کار علاوه بر تمیز کردن شیشه ، لایه ای محافظ برای ممانعت از ایجاد بخار و مه روی شیشه ایجاد می کند. البته شیشه باید از قبل خشک شده باشد.

روش چهارم

یک تکه ابر یا پنبه را به مایع ظرف شویی ، شامپو و یا فوم اصلاح آغشته کرده و بر روی شیشه ها از داخل ماشین به صورت بالا به پایین بکشید تا بخار شیشه ها از بین برود و مانع بخار مجدد شود.

روش هایی برای رفع و جلوگیری از بخار گرفتن شیشه ماشین

نکات این روش :

  1. انجام این روش در صبح زود ، نتیجه بهتری خواهد داشت.
  2. برای جلوگیری و رفع بخار از روی شیشه عینک آفتابی و عینک اسکی نیز می توانید این روش را انجام دهید.
  3. چسبندگی سیب زمینی سبب جذب گرد و خاک و حشرات می شود. بعد از مدتی شیشه ها را تمیز کنید.
  4. در صورت ماندن بیش از اندازه سیب زمینی روی شیشه ها ، شاید دید شما مختل شود.
  5. از سیب زمینی مصرف شده می توانید دوباره در ساخت کود استفاد کنید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن