ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در این مطلب به جزئیاتی از یک جشن دیرینه در هندوستان پرداخته ایم که هر ساله پیش از رسیدن بهار برگزار می شود.

کشوری که مردان آن نزدیک نوروز از همسرانشان کتک می خورند

در کشور هندوستان هرساله نزدیک بهار ، مردم جشنی به نام "هولی" برپا می کنند که معادل همان مراسم نوروزی است با این تفاوت که در آن مردان آماده کتک خوردن از همسران خود در ملاء عام شده و حق هیچگونه اعتراضی را ندارند.کتک خوردن شوهر در رسمی عجیب در هند! + فیلمکتک خوردن شوهر در رسمی عجیب در هند! + فیلم

سرچشمه این جشن به روزگاری باز می گردد که زنی توسط همسرش شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفت و زنان محله فردای آن روز مرد ضارب را با چوب ، کتک جانانه ای زدند.

پس از آن گروهی زنانه شکل گرفت که به حمایت از حقوق بانوان می پرداخت و همین موضوع به تدریج پایه های برگزاری چنین مراسمی را بنا کرد که تا امروز نیز ادامه داشته و هر سال شاهد آن هستیم.پیام این جشن بازگرداندن حقوق از دست رفته زنان و همچنین حفظ استقلال در عین داشتن علاقه به همسر است.

گفتنی است در روز هولی یک هلیکوپتر مقدار بسیاری"گولال : پودر رنگی" روی سر شرکت کنندگان  می ریزد.ناگفته نماند که در این روز هیچ دختری حق ازدواج ندارد.به عبارتی می توان گفت که این مراسم یک نمایش تمام عیار فمینیستی با موسیقی و خشونت در دنیای رنگ هاست.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(5 رای)
64%

نظر دادن