ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، انشا در مورد روز معلم به زبان کودکانه و انشا در مورد معلم عزیزم و انشا ادبی در مورد معلم وانشا و انشا در مورد سپاس معلم من و انشا در مورد معلم با مقدمه و انشا در مورد شخصیت معلم و انشا در مورد آموزگار و انشا در مورد مربی و مدرس و انشا در مورد استاد و دبیر را در نم نمک ببینید.

نمونه انشا در مورد روز معلم و استاد با متن ادبی و کودکانه

در ادامه بهترین انشا در مورد روز معلم به زبان کودکانه و انشا در مورد معلم عزیزم و انشا ادبی در مورد معلم و انشا کودکانه در مورد معلم و انشا در مورد معلم کلاس چهارم و انشا در مورد سپاس معلم من و انشا در مورد معلم با مقدمه و انشا در مورد شخصیت معلم و انشا در مورد آموزگار و انشا در مورد مربی و انشا در مورد مدرس و انشا در مورد استاد و انشا در مورد دبیر را در نم نمک ببینید.بهترین انشا در مورد روز معلم و استاد(1403) با متن ادبی و کودکانهبهترین انشا در مورد روز معلم و استاد(1403) با متن ادبی و کودکانه

بهترین انشا مخصوص روز معلم و استاد با متن ادبی و کودکانه

بهترین انشا مخصوص روز معلم و استاد با متن ادبی و کودکانه

باغچه کوچکت همیشه بهاری!

کلماتی که بر تخته سیاه می نویسی ، ابرهای بهاری اند که باران را به تشنگی گلبرگ ها مهمان می کنند. همه اتفاق های تو به گل سرخ می رسند. پنجره های کلاست را با پروانه ها فرش کرده ای و دیوارهای کلاست را با بوسه شاپرک ها ، کاغذدیواری. نیمکت های کلاس ، مثل کلام تو هیچ گاه بوی کهنگی نمی گیرند. کلاست باغچه ای از گل های همیشه بهار است که عطر زندگی را از جانت می آکنند.

نفس هایت رسولان روشنی اند. کلمات تو ساده ترین شکل ترجمه خورشید است؛ وقتی بر روی مستطیل جامانده بر دل دیوار می نویسی و نور را نقاشی می کنی. گرد گچ های سفید که بر شانه هایت می نشیند ، انگار با لبخندی مهربان ، دماوند در مقابلمان ایستاده است؛ با همان سربلندی همیشگی.

اگر کسی چروک های پیشانی ات را دنبال کند ، به رنج باغبانی می رسد که سال هاست گل هایش را از بیم خزان ، به بهارهای در راه سپرده است ، باغبانی که هر صبح ، با لبخندی بی پایان ، بهار را به باغش دعوت می کند.

همه جاده هایی که تو نشان می دهی ، به «خرد و روشنی» می رسند. صدای گام هایت ، زمزمه محبتی است که پیام آور دنیایی از مهربانی است.

صدایت ، قاصدک هایی اند که خبر از آینده ای روشن ، از روزهای نیامده برایمان می آورند. همیشه خستگی هایت را پشت لبخندهای ما گم می کنی؛ لبخندهایی که بوی افتخار و غرور و سربلندی می دهند ، لبخندهایی که بوی امید می دهند ، لبخندهایی که بوی بالندگی می دهند. ما ماهیان قرمز کوچکی هستیم که غیر از آب ندیدیم و از هم می پرسیم آب را و تو رودی هستی که به اقیانوس های دور ، پیوندمان می دهی و آب را برایمان بخش می کنی. تو ابری؛ جان تشنه کویری ما را از باران دانش سیراب می کنی. تو چشمه ای هستی که زلالی را در زیر سایه درخت دانایی ، به ما تعارف می کنی. تو به ما یاد می دهی تا مثل همه پرنده ها پرواز کنیم و یادمان می دهی که خویش را به خداوند برسانیم؛ مثل تمام آه هایی که از دل های سوخته می آید. وقتی که مثل همیشه آرام آرام شروع می کنی به صحبت کردن ، انگار قناری های مست ، دارند بهار را آواز می کنند! دست های گرمت را می فشاریم که گرم ترین دست دوستی هاست. آب حیات ، همین کلماتی اند که تو به ما می آموزی ، بی آنکه چشم طمعی داشته باشی؛ تنها لبخند ما کافیست. کلماتی که تو می آموزی ، هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد. ما درس چگونه زندگی کردن را از تو آموخته ایم و تمام دار و ندارمان ، کوله باریست از آموخته های تو که سال ها پیش از مسافر شدن ، در دست هایمان نهادی تا سربلند به مقصد برسیم. همیشه دلگرممان کردی تا جاده های پرپیچ و خم زندگی را با امیدواری طی کنیم. حالا که باغچه زیبایت به بار نشسته ، بخند؛ بخند مثل همیشه ، تا ما همه خستگی راه را فراموش کنیم. بخند ، زیبا بخند! بهار جاودانه گل هایی که تو پرورش دادی مبارک باغبان؛ خسته نباشی!

♥♥♥

بهترین انشا مخصوص روز معلم و استاد با متن ادبی و کودکانه

نفس پیامبرانه

اردیبهشت ، با نفس های پیامبرانه ات جوانه می زند و تو می آیی تا خورشید آگاهی را در قلب های حاصلخیز فرزندان سرزمینت بکاری. دستان سپیدت بر پیکر تخته سیاه ، نور می پاشد و الفبای روشنی ، در اذهان تاریکمان حک می شود. وارد که می شوی ، چشم های شوقمان چون پنجره هایی آفتابی ، به سویت گشوده می شوند. می آیی و عطر حضورت فضای کلاس را پر می کند. ای رازدار دل های کوچک و معصوم و سنگ صبور غم های پروانه ها! تو آمده ای تا روح حقیقت را پاسداری کنی و از چهره جاهل زمین ، گرد و غبار این همه ندانستن را بزدایی. آمده ای تا نهال های سبز را باد هرزه گرد پاییز ، به داس زردش نچیند. لب که به سخن می گشایی ، صدها پرنده سپید بال در آسمان معرفت به پرواز می آیند و من لبریز این همه آبی ، پریدن را تجربه می کنم. نگاهم که می کنی ، تار و پود جانم لبخند می زند. دست هایت ، ریشه های کنجکاوی ام را محکم می کند و صدای فرشته سانت ، سایه غول های نادانی را از کوچه های جانم می تاراند. ای آسمانی زمینی رخسار! اینگونه که عاشقانه به رویشمان کمر بسته ای ، دیر نیست که از هر گوشه این خاک ، صنوبرانی سربلند ، با انگشتان سبزشان ، گیسوان خورشید دانش و فن آوری را شانه بزنند و ستاره های فروزان پژوهش ، از چشمان آگاه همین نوباوه گان بزرگ اندیشه ، روشنی بخش رصد خانه های تاریک جهان گردد.

تو را چه نامم ای عصاره مهربانی و ایثار و عشق؟ از شیره جانت می نوشانی و رگ های کبودمان را از خون کاوش و تفکر می انباری ، تا نفس های زندگی مان ، با نبض آینه ها هماهنگ شود. دوستت داریم. می ستاییمت و خاطر خستگی ناپذیرت را به واحه های خرم ایمان و عشق می سپاریم.

♥♥♥

بهترین انشا مخصوص روز معلم و استاد با متن ادبی و کودکانه

انشا در مورد مقام معلم

هرکدام از انسان ها هر شغلی که داشته باشند ، از مقام و منزلت خاصی برخوردار هستند. در این میان شغلی هست که مقامش از همه مشاغل بالاتر است چرا که شغل انبیا است ، بله! مقام معلم بسیار والا است.

معلم همان کسی هست که در روز اول مدرسه برای ماندن پیش آن گریه می کردیم و در نهایت در روز آخر مدرسه برای جدایی از آن نیز باز گریه می کنیم گریه روز اول برای ترسیدن و تنها ماندن پیش افراد ناشناس است و گریه آخر برای جدایی از معلمی مهربان و دلسوز که به ما علاقه بر آموزش و علم آموزش و ایثار و فداکاری و مهربانی و از خود گذشتگی داد.

معلم که به ما درس زندگی داد. زندگی ای که سراسر فراز و نشیب هایی دارد که تنها با یادگیری و آموزش و تجربه دیگران می توان آن را سپری کرد که معلم بهترین آموزش دهنده این موضوع است.

معلم مادر دوم همه دانش آموزان است. برای دانش آموزانی خود ناراحت می شود و در کنار آن همراه آنها خوشحال می شود. همچنین کودکی با آنها بازی می کند و هنگام مریضی آنها برایشان مادری می کند و دلواپس و نگران آینده دانش آموزان یا معلم پرورش دهنده همان کودکی است که در آینده نقشی مهم در جامعه ایفا می کند و به گونه ای آینده سازی مملکت خویش هست.

معلم به دانش آموزان یاد می دهد که چگونه در زندگی فردی مفید باشند و با تلاش و کوشش باعث پیشرفت جامعه خود شوند. او دانش آموزان را با دنیای بزرگ آشنا می کند و تاریخ گذشتگان را به آنها می آموزد تا از آن درس عبرت بگیرند و آنها را با کوه ها و دریاها آشنا می سازد تا استقامت و عظمت را بیاموزند.

انسان ها در طول زندگی احتیاج به یک معلم و راهنما دارند تا شمع راهشان گردد و آنها را از نادانی و جهل دور سازد. به همین سبب معلم شغل انبیا بوده و شغلی مقدس است و همه ساله روز 12 اردیبهشت را به مناسبت روز معلم جشن می گیرند تا از معلم خود سپاسگزاری کنند. من نیز در پاس داشتن مقام معلم این روز را به همه معلمان تبریک می گویم.

♥♥♥

بهترین انشا مخصوص روز معلم و استاد با متن ادبی و کودکانه

عشق با تو آغاز شد

کلاس خاطره ها با یاد تو جان گرفت. تو در سپیدی برگ های دفتر دلمان جریان داری. تو بودی و کوله باری از مهر؛ ما بودیم و تشنگی در وادی محبت تو ما بودیم و خانه های دلمان در آستانه چلچراغی از مهربانی ات. بر لبت باران نور بود و دل ما کویر تاریکی؛ قطره قطره بر سطح ترک خورده زمین دلمان باریدی و علم در ما جوانه زد. نگاهت ، مکتب عشق بود و ما مکتب نشین چشم هایت بودیم. ما دست در دست تو نهادیم تا راه پرپیچ و خم زندگی را با تو گام برداریم. دل به دل ما سپردی و گرمای وجودت را در سرمای تمام فرازها و نشیب ها همراهمان کردی تا در یخ بندان جهالت ، در جا نزنیم. چراغ دانشی که در دست ماست ، روشنایی از تو دارد ، معلم!

♥♥♥

بهترین انشا مخصوص روز معلم و استاد با متن ادبی و کودکانه

انشا ادبی در مورد روز معلم

درس معلم گر بود زمزمه محبتی

جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را

انشای امروز در مورد روز معلم و درباره موضوعی بسیار بااهمیت است ، چراکه روز معلم روزی برای قدردانی از یکی از انسان های مهم زندگی ما است.

معلم ها دقیقا همان کسانی هستند که با دقت و مواظبت جوانه ذاتی انسان را می پرورانند و راه درست را به او نشان می دهند و زمانی که او را به درختی مقاوم تبدیل کردند ، در مسیر اصلی خود رها می کنند تا بارور شود. معلم ها سرشارند از حس عشق و محبت و صبر و استقامت. مانند مادری مهربان کودک را نوازش می کند ، به او درس می دهد و او را بزرگ می کند. معلم گاهی مانند پدری سخت گیر دانش آموز را به جلو هل می دهد و گاهی او را مورد سرزنش قرار می دهد و آنگاه که کودک بزرگ شد و پا گرفت و راه افتاد در گوشه ای می نشیند و اوج گرفتن او را تماشا می کند ، معلم ها همان پیله ای هستند که به دور کرم ابریشم می پیچند و آن را در قنداق خود و در آغوش خود نگاه می داند ، دقیقا مانند سپری در مقابل سرما و گرما و در مقابل سختی ها حفظ می کنند و آنگاه کرم که بال گرفت و بال های رنگارنگ خود را گشود از پروانه جدا می شود و اوج گرفتن او را نظاره می کند.

معلم ها دل بسیار دریایی و بزرگی دارند ، هر سال مجبورند تکه ای از وجود خود را رها کنند و او را به دیگری بسپارند ، مگر اینطور نیست که معلم ها هر بار به هر دانش آموز قسمتی از وجود خود را تقدیم می کنند ، از خود به آن ها محبت و عشق ، نوع دوستی ، فداکاری و ایثار را ایثار می کند؟

و در نهایت بعد از گذر سال ها ، زمانی که تمام وجود خود را صرف کودکانش کرد و هربار بخشی از جوانی اش را به آنها بخشید و زمانی که آن ها را جوان و بزرگ ساخت و خودش پیر و چروکیده شد در حالی که همه کودکانش او را ترک کرده اندو هر کدام به سمت زندگی خود رفته اند. آیا معلمی شغل انبیاء نیست؟

و این همه که گفتم گوشه ای از دلایل اهمیت روز معلم بود و هر دانش آموز باید روز معلم را ارج بنهد.

♥♥♥

بهترین انشا مخصوص روز معلم و استاد با متن ادبی و کودکانه

آفتاب بی دریغ معلم

اگر دستم را به دستان تو نسپارم ، در جاده سنگلاخ جهل ، به کدام دستاویز متوسل شوم؟ با تو ، هوای سرزمین دانش هرگز ابری نیست. آفتاب بی دریغ ، معلم! عشق ، معلم است و معلم ، عشق. خوشا آن که عاشق شود! بهترین معلم ، همان است که در کلاس نگاهش میان ذهن و دل دانش آموز ، طواف می کند. پایت را همیشه جای پای معلم بگذار؛ او راه را اشتباه نمی رود. کسی که برای معلم خود بهترین شاگرد باشد ، روزی برای شاگرد خود بهترین معلم خواهد بود. معلم بی مهر ، جهاد خود را تباه می کند. آموزگار خوب ، حتی نگاهش را بین شاگردان خود به مساوات تقسیم می کند. همه جا می تواند کلاس درس باشد و همه آدمیان برای یکدیگر ، معلم. آموزگاری که سینه اش لبریز از دانش و حقیقت است ، پیراهنش بوسیدنی است. آموزگار حقیقی ، غم هایش را پشت در جا می گذارد و با لبخند وارد کلاس درس می شود. آموزگارم! اگر تو نبودی ، کابوس شب هایم به رنگ سوالاتِ بی جواب بود. زنگ مدرسه ، اذانِ شتافتن به آستان مقدس معلم است. هر گیاه دانش که سر از خاک برمی آورد ، ابتدا به تو سلام می کند. هر انسانی که به دنیا می آید ، باری بر دوش معلمان زمین افزوده می شود. آن چه معلم روی تخته سیاه می نویسد ، کمترین چیزی است که از او می آموزیم. نهایت آموختن معلم ، رفتار اوست. معلم خوب ، ابتدا خوب زندگی کردن را به شاگرد می آموزد و پس از آن ، خوب درس خواندن را. عاقبت ، روزی تخته سیاه ها زبان می گشایند و خستگی قرن های معلم را شهادت می دهند. معلم ، لقمه های دانش را با دستان خویش ، در سفره ذهن دانش آموزان می گذارد.

♥♥♥

بهترین انشا مخصوص روز معلم و استاد با متن ادبی و کودکانه

انشا تشکر و سپاس از معلم

دوست دارم امروز در انشایم بگویم که چقدر به دانستن نیازمندم و شما تنها کسی هستید که می توانید دانایی را به من هدیه دهید. کلاس به واسطه حضور شما متبرک می شود… برترین طواف معلم سعی میان شاگرد و تخته سیاه است و این طواف زیباترین لحظه های زندگی تان را می سازد. محراب شما کلاس درس است آنجا که معبدیست راستین برای رسیدن به افق های دور خدایی شدن.

معلم ای که نفس های شما زندگی ام را طراوت می بخشد و ساحل نگاهتان دلم را آرامش ، حرفهایتان چون جواهر بر صندوقچه ذهنم به یادگار می ماند و پرنده ذهنتان نامه رسان عشق و محبت است.

ای که صفای روح هستید و صبوریتان به قامت سرو ، دلتان به صافی آینه و دستانتان یاری گر راه های دشوار زندگی ام است با چشمانم می بینم که چون شمع می سوزید و با گوش هایم می شنوم که صدایتان آرام آرام رسم دوستی را در گوشم زمزمه می کند ، با قلبم حس می کنم که تپش ثانیه ها را آرام کرده اید ، که با گچ و تخته روزهای درس را برایم خاطره ای جاودانه می کنید.

ای که با خنده هایتان کوله باری از غم را از دوشم بر می دارید ، ای پنجره رو به دریای من ، من با دروس شما با راز موفقیت آشنامی شوم ، با آداب زندگانی انس می گیرم و به تماشای بهار می رسم.

ای که مهرتان از خورشید تابان هم تابان تر است ، من با ضرب و حساب شما قضیه تالس را درک می کنم و با مساحت و حجم شما زمین را می شناسم. دفترچه خاطرات زندگی را با شما شناختم و می دانم که با یاد معلم عزیزم آن را به پایان می رسانم.

ای که با تمام توانایی هایتان تارهای وجودم را به صدا در آوردید و خواندن غزل با خدا بودن را به من آموختید و در سخت ترین لحظات زندگی ، سرود سرسبزی را در وجود سرو سرودید.

ای ساحل در سکوت مانده پرهیاهو ، ای معلم عزیزم! می دانم گوشه ای از سخنان گهربارتان را با هدیه کوچک انشای تبریک روز معلم جبران نمی توانم بکنم اما از اعماق وجودم از ته قلبم می گویم : دوستتان دارم.

♥♥♥

بهترین انشا مخصوص روز معلم و استاد با متن ادبی و کودکانه

انشا روز معلم

خیابان بهار ، کوچه اردیبهشت ، پلاک دوازدهم.

این نشانی ، نشانی منزل تمام معلم های ایران زمین است. روزی که شاید بتوان ذره ای از ارزش و وجود معلم را درک کرد. انشا روز معلم تقدیم به تمامی کسانی که بی منت از وجود خود به همه ما عطا کرده اند.

معلم واژه ای است چهار حرفی با یک دنیا معنا. شغلی بی نظیر که هر کسی لیاقت داشتن آن را ندارد. شاید از نظر آدم های پول پرست و مادی گرا یکی از پایین ترین حرفه ها باشد ولی از دید انسان های واقعی آن ها شایسته معلم بودن نیستند. افرادی که مانند شمع آب شده تا وجود یک نفر را روشن کنند. رفتار و کردار کودکی که با آموزش های درست یک معلم رشد کرده است ناخودآگاه بر تمام دنیا تاثیر خواهد گذاشت.

امیرالمومنین (ع) درباره مقام معلم می فرمایند : به احترام پدر و معلمت از جا برخیز ، گرچه فرمانروا باشی. همین یک جمله کافی است تا به ارزش مقام معلم پی برد.

سال های جنگ مدافعان وطن در خط مقدم می جنگیدند ، روزهای بیماری مدافعان سلامت و در تمامی دوران مدافعان فرهنگ و آموزش.

معلم عزیزم می دانم آنچنان که باید شان و منزلتتان حفظ نشده است و آنگونه که شایسته تقدیر هستید تقدیر نشده اید. از صمیم قلب روزهای خوب به همراه سلامت برایتان آرزو دارم. دوستدار شما دانش آموزی کوچک از سرزمین بزرگ ایران

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(18 رای)
64.4%

نظر دادن