ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل فلورا سام بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما ، تئاتر و تلویزیون و همسرش مجید اوجی و بیوگرافی فریال اوجی دخترشان به همراه عکس های خانوادگی و فیلمشناسی فلورا سام با شما در نم نمک خواهیم بود.

بیوگرافی کامل فلورا سام و همسرش(Flora Sam)

  • نام اصلی : فلورا سام
  • زمینه فعالیت : سینما ، تلویزیون و تئاتر
  • پیشه : بازیگر ، نویسنده و کارگردان
  • متولد : 12 آبان 1344 شیراز
  • محل زندگی : تهران
  • سال های فعالیت : از 1374 تاکنون
  • همسر : مجید اوجی(Majid Oji)
  • مدرک تحصیلی : کارشناسی نمایش
  • قد : 160 سانتیمتر
  • فرزندان : فریال اوجی

بیوگرافی کامل فلورا سام

فلورا سام متولد 12 آبان 1344 در شیراز بازیگر ، نویسنده و کارگردان سینما ، تلویزیون و تئاتر ایرانی است.بیوگرافی فلورا سام بازیگر و همسرش + زندگینامهبیوگرافی فلورا سام بازیگر و همسرش + زندگینامه

فلورا سام - Flora Sam

فلورا سام - Flora Sam

فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشگاه تهران است و قبل از ورود به دانشگاه ازدواج کرده ، فعالیت خود را از بازیگری شروع کرد و بعنوان کارگردان و فیلمنامه نویس هم بسیار موفق بود.

شروع فعالیت حرفه ای

حدود سال 1359 که من دانش آموز دبیرستانی بودم ، تلویزیون اطلاعیه ای مبنی بر تشکیل کلاس های تئاتر در شیراز پخش کرد و من هم به علت علاقه ای که به این حوزه داشتم ، در این آزمون شرکت کرده و پذیرفته شدم. در آن زمان زنده یاد مجید افشاریان سرپرست گروه بود.

شروع فعالیت حرفه ای وی در تلویزیون با بازی در مجموعه تلویزیونی «مهر و ماه» در سال 1369 به کارگردانی حمید لبخنده بود. او همچنین در مجموعه های شیخ مفید ، روزهای زندگی ، همسایه ها ، شبی از شب ها ، نشانی و ماه عسل ایفای نقش کرده است. سریال توطئه فامیلی ، آخرین کار اوست. فیلمنامه این سریال را نیز او نوشته بود. اخرین فیلمنامه پخش شده توسط صدا و سیماکه به دست وی نوشته شده با عنوان تا… رهایی می باشد که در پاییز 90 شروع به پخش شده است.

عکسهای شخصی فلورا سام بازیگر

عکسهای شخصی فلورا سام بازیگر

فلورا سام در سریال روزهای زندگی

او در سریال روزهای زندگی در کنار بازیگرانی همچون افسانه بایگان ، حسن جوهرچی ، داریوش ارجمند و کتایون ریاحی و ... بازی کرده است.

روزهای زندگی یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی «سیروس مقدم» است که طی سال های 1378-1377 تهیه و در سال 1379 از شبکه 3 پخش گردید.

فلورا سام بازیگر سریال روزهای زندگی

فلورا سام بازیگر سریال روزهای زندگی

کارگردانی فلورا سام

مجموعه تلویزیونی راز پنهان در ماه رمضان سال 1391 از تلویزیون پخش شد که نویسندگی و کارگردانی آن به عهده فلورا سام بود. در ایام نوروز 1393 “ما فرشته نیستیم” از این کارگردان از شبکه تهران پخش شد. تاکنون متن تله فیلم ها و سریال هایی چون اگه تو نبودی ، لاله ها ، اگه رسیده باشی ، روشنایی دریا و حماسه ماندگار را نوشته است. سام در سریال «همسایه ها» همسر کیهان ملکی بود و در نقش یک معلم خوب ظاهر شد.

عکسهای اینستاگرام فلورا سام

عکسهای اینستاگرام فلورا سام

وضعیت ازدواج و همسر فلورا سام

همسر فلورا سام مجید اوجی میباشد که شغل ایشان تهیه کنندگی می باشد .

فلورا سام در 19 مرداد سال 1363 با مجید اوجی ازدواج کرد. او یک دختر به نام فریال دارد که متولد 64 و فارغ التحصیل رشته عکاسی است و ازدواج کرده و متاهل است.خانوم سام یک نوه هم دارد.

خانواده فلورا سام و نوه اش

خانواده فلورا سام و نوه اش

درگذشت همسر

مجید اوجی تهیه کننده و همسر فلورا سام پس از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان روز جمعه 17 آبان ماه 98 در سن 58 سالگی درگذشت.

فلورا سام و همسرش مجید اوجی

فلورا سام و همسرش مجید اوجی

نحوه آشنایی تا ازدواج فلورا سام

وقتی انقلاب فرهنگی رخ داد ، آقای اوجی دانشجوی دانشگاه تهران بود و به علت این اتفاق به شیراز برگشته بود و چون اطلاعات بسیاری در این زمینه داشت ، به عنوان کمک استاد به این گروه پیوست. باب آشنایی ما از آن زمان آغاز شد. من با ایشان تئاترهای بسیاری را کار کردم که در نهایت سال 62 اتفاقات جدیدی در زندگی من افتاد و آقای اوجی به اتفاق خانواده به خواستگاری آمدند و سال 63 نیز ما با هم ازدواج کردیم.ما خیلی زود ازدواج کردیم و به بیان بهتر جوانی زیادی را تجربه نکردیم.

عکس عروسی فلورا سام و همسرش مجید اوجی

عکس عروسی فلورا سام و همسرش مجید اوجی

زود ازدواج کردیم

شاید هر کسی فکر می کرد که ازدواج ما در اوج جوانی به دور از عقل باشد ، اما برای ما ازدواج تنها مراسم عقد و عروسی نبود ، باید از شهرمان جدا می شدیم و به تهران می آمدیم. من یک دختر 18 ساله بودم و وقتی چشم باز کردم دیدم چقدر تنها هستم ، چون ما درست بعد از گذشت یک هفته از ازدواج مان به تهران آمدیم. حتی خیابان های تهران را نمی شناختم.

تنها کسی که در تهران به عنوان یک نعمت الهی برای من و همسرم بعد از خدای بزرگ بود ، وجود خاله عزیزم بود که مادرانه برای ما وقت می گذاشت و ما همیشه از مهر و محبت و توجه و همیاری او سپاسگزاریم.

مجید اوجی و فلورا سام

عکسهای فلورا سام و همسرش

دوران جنگ تحمیلی

سال های جوانی ما با انقلاب فرهنگی و دوران جنگ تحمیلی روبه رو بود. می توان گفت ما به سرعت از این دوران عبور کردیم و به همین خاطر باید به افرادی با مسوولیت پذیری بالا تبدیل می شدیم.آن دوران برای ما سال های بی خیالی نبود.

مجید اوجی و همسرش فلورا سام و سارا خوئینی ها در پاریس

مجید اوجی و همسرش فلورا سام و سارا خوئینی ها در پاریس


خدا دخترم را 2 بار به من برگرداند

حادثه اول

با خانواده بیرون رفته بودیم و در حالی که ماشین پارک بود و خودمان هم در محوطه سرسبزی نشسته بودیم مادرم دخترم را که خواب بود داخل ماشین گذاشت و با خواهرهای کوچک ترم برای قدم زدن به پارک رفتند. من و پدرم کنار ماشین نشسته بودیم که ناگهان یک ماشین که ترمزش بریده بود به عقب ماشین ما زد و به تیر چراغ برق جلویمان خورد.

چون دخترم داخل ماشین بود ، آسیبی ندید. هر کسی از آنجا رد می شد می گفت این اتفاق حتما یکی دو تا کشته داده است ، اما نه من و نه پدرم و نه دخترم هیچ کدام چیزیمان نشد و حتی یک خراش هم برنداشتیم.

فریال اوجی دختر فلورا سام و همسرش

فریال اوجی دختر فلورا سام و همسرش

حادثه دوم

دخترم در زمستان و هوای یخ زده تصمیم گرفته بود با ماشین به خانه یکی از دوستانش برود. یک ربع بعد با من تماس گرفت که تصادف مختصری کرده ام. ما خودمان را به محل تصادف رساندیم ، اگر خودش با من صحبت نکرده بود ، نمی توانستم باور کنم سالم است. وقتی که صحنه تصادف را دیدم ، وحشت کردم. ماشین کاملا اوراق و له شده بود ، چون 2 تا معلق خورده بود و گاردریل کنار اتوبان را شکسته و جلو رفته بود و هیچ چیز از آن نمانده بود.

فلورا سام در کنار دختر و همسر و دامادش

فلورا سام در کنار دختر و همسر و دامادش

ذاتا آشپزم!

علاقم به آشپز امری ارثی است و باید در خون هر کسی باشد.

معمولا غذاهای محلی درست می کنم ، ما شیرازی ها خوراکی داریم بنام کلم پلو و یا دم پختک که آنرا درست می کنیم ، البته قلیه ماهی هم داریم.

استایل و مدل مانتو فلورا سام

استایل و مدل مانتو فلورا سام

وقتی فلورا سام فریاد می کشد

مجید اوجی همسر خانوم فلورا می گوید : خانوم سام در منزل چنان ابهتی دارند که وقتی فریاد می کشند من و دخترم پا به فرار می گذاریم و حتما جایی پنهان می شویم ( می خندد) .

مجید اوجی و فلورا سام

فلورا سام و همسرش مجید اوجی


آثار هنری فلورا سام

سریال و فیلمهای سینمایی فلورا سام

سال نام سمت
1398 مرضیه نویسنده و کارگردان
1395 قرارمون پارک شهر
1393 ما فرشته نیستیم
1392 باغ سرهنگ نویسنده ، کارگردان و بازیگر (فصل دوم شبکه دو سیما)
بی قرار 1 و 2
1391 راز پنهان نویسنده ، کارگردان و بازیگر
1390 توطئه فامیلی نویسنده و بازیگر
راز و نیاز نویسنده و کارگردان
1389 بوی خاک عطر گلاب (تله فیلم)
1388 ماه عسل بازیگر و نویسنده
1387 نشانی بازیگر و نویسنده
1383 شبی از شب ها بازیگر
1381 مشق عشق نویسنده
1379 همسایه ها بازیگر
1377-78 روزهای زندگی
1374 پدرسالار چهره پرداز
1373 شیخ مفید بازیگر
1372 خورشید شب
1371 مزد ترس چهره پرداز
1369 مهر و ماه بازیگر

فلورا سام و مجید صالحی در سریال باغ سرهنگ

فلورا سام و مجید صالحی در سریال باغ سرهنگ

فلورا سام ، شقایق فراهانی و گلچهره خلیلی در قرارمون پارک شهر

فلورا سام ، شقایق فراهانی و گلچهره خلیلی در قرارمون پارک شهر

فلورا سام ، آتیلا پسیانی و پژمان بازغی در سریال مرضیه

فلورا سام ، آتیلا پسیانی و پژمان بازغی در سریال مرضیه

فلورا سام نفیسه روشن ، شاهرخ استخری و یوسف تیموری در سریال ماه عسل

فلورا سام نفیسه روشن ، شاهرخ استخری و یوسف تیموری در سریال ماه عسل


منابع : نم نمک | فلورا سام اینستاگرام/ فلورا سام فیسبوک/ صفحه شخصی فلورا سام/فلورا سام ویکی پدیا/ فلورا سام تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(24 رای)
87.6%

نظر دادن