ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل بیژن مرتضوی بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون به همراه عکس های خانوادگی و شخصی بیژن مرتضوی و عکس بیژن مرتضوی و همسرش و عکس همسر اول بیژن مرتضوی و عکس بیژن مرتضوی بدون کلاه گیس و ویلای بیژن مرتضوی و عکس عروسی بیژن مرتضوی و همسر اول بیژن مرتضوی و بیوگرافی ستاره سعیدی همسر بیژن مرتضوی و بیژن مرتضوی درگذشت با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه بیژن مرتضوی و همسرش(Bijan Mortazavi)

  • نام اصلی : بیژن مرتضوی
  • متولد : 25 آبان 1336 بابل
  • زمینه فعالیت : موسیقی
  • پیشه : موسیقی دان ، آهنگ ساز ، تنظیم کننده ، نوازنده ویولن
  • مدرک تحصیلی : دکترای موسیقی
  • سالهای فعالیت : 1368 تاکنون
  • قد : 181 سانتیمتر
  • همسر : ستاره سعیدی(فوت شده)

بیوگرافی کامل بیژن مرتضوی

بیژن مرتضوی متولد 25 آبان 1336 در بابلموسیقی دان ، آهنگ ساز ، تنظیم کننده ، نوازنده ویولن و خواننده اهل ایران است.بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرش(اول و دوم) + فرزندانبیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرش(اول و دوم) + فرزندان

بیژن مرتضوی - Bijan Mortazavi

بیژن مرتضوی - Bijan Mortazavi

فارغ التحصیل دکترای موسیقی از دانشگاه ساوت همپتون انگلستان می باشد و سبک آثار بی کلام او ، ترکیبی از موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی پاپ است. با وجود آن که آلبوم های او حق انتشار در ایران ندارند ، قطعات بی کلام او بارها از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

بیژن مرتضوی

خانواده

یک برادر بنام فرهاد و دو خواهر بنام های آرزو و آذر دارد و پس از تولد در یکی از توابع شهر ساری به همراه خانواده به تهران مهاجرت کردند.

از 3 سالگی

او نواختن ویولن را از سن سه سالگی آغاز نمود و در تهران زیر نظر پنج تن از استادان ویولن از جمله پرویز یاحقی ، جهانگیر کامیان و عادل کریمی نیا به یادگیری این ساز پرداخت و تکنیک های ویژه ای همچون بداهه سازی ، بداهه نوازی ، ارکستراسیون ، ترتیب و تنظیم ، گام ربع پرده و غیره را آموخت.

بیژن مرتضوی

7 سالگی

در سن هفت سالگی او با استعداد یادگیری نواختن پیانو گیتار سازهای کوبه ای و سازهای زهی موسیقی سنتی مانند عود تار و سنتور را فرا گرفت. در یازده سالگی توانست مقام نخست مسابقه کشوری موسیقی دانش آموزان در ایران را کسب کند.

تشکیل گروه ارکستر

او تنها چهارده سال داشت که یک گروه ارکستر 32 نفری تشکیل داد و ساخته های خود را در اردوی معروف تابستانی «رامسر» در ایران اجرا کرد.

بیژن مرتضوی

مهاجرت به انگلستان

او بعد از اتمام مقطع دبیرستان به انگلستان رفت. در آنجا تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مورد علاقه اش مهندسی و نقشه کشی شهری ادامه داد. همچنین اجرای موسیقی و یادگیری ویولن را دنبال کرد.

عکس های اینستاگرام بیژن مرتضوی

عکس های اینستاگرام بیژن مرتضوی

مهاجرت به آمریکا

در سال 1979 میلادی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و به تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه ایالت تگزاس ادامه داد. سپس در سال 1985 ساکن کالیفرنیا شد و اولین آلبوم خود را عرضه کرد.

بیژن مرتضوی آهنگساز

بیژن مرتضوی آهنگساز

ویژگی منحصر به فرد

مشخصه ای که او را از نوازندگان دیگر متمایز می کند توانایی او در نواختن همه سازهای به کار رفته در آثارش به جز سازهای برنجی (سازهای بادیِ فلزی) است.

عکس های اینستاگرام بیژن مرتضوی

عکس های اینستاگرام بیژن مرتضوی

اولین آلبوم

ایشان در سال 1368 آولین آلبوم خود بنام بیژن مرتضوی 1 را انتشار دارد و یکسال بعد تورهای کنسرت اش را بصورت جهانی در کشورهای مختلف شروع کرد.

بیژن مرتضوی

پخش آثار در صداوسیما

دائماً می شنوم که ساخته هایم در داخل کشور ، چه از رسانه های دولتی و چه از رسانه های خصوصی پخش می شود.

جدا از بحث با اجازه و یا بی اجازه پخش کردن این آثار ، باعث خوشحالی من است ، این مساله برای من نوعی رضایت روحی به همراه دارد.

وضعیت ازدواج و همسر بیژن مرتضوی

بیژن مرتضوی تاکنون دوبار ازدواج کرده است.

عکس عروسی بیژن مرتضوی و همسرش

عکس عروسی بیژن مرتضوی و همسرش

ازدواج اول و طلاق

بیژن مرتضوی اولین بار بعد از مهاجرت در آمریکا ازدواج کرد که ثمره آن پسری بنام پژمان می باشد ، با این حال این زندگی چندین سال بعد به جدایی ختم شد.

بیژن مرتضوی و همسر دومش ستاره سعیدی

بیژن مرتضوی و همسر دومش ستاره سعیدی

ازدواج دوم و اختلاف سنی با همسر

مرتضوی برای بار دوم بصورت رسمی سال 1395 با دختری بنام ستاره سعیدی ازدواج کرد که اختلاف سنتی 26 ساله این زوج مدتی در فضای مجازی حاشیه ساز بود.

بیژن مرتضوی و همسرش ستاره سعیدی

بیژن مرتضوی و همسرش ستاره سعیدی

ستاره سعیدی کیست؟

ستاره سعیدی متولد 31 شهریور 1362 در لس آنجلس ، دانش آموخته مقطع لیسانس در رشته مدیریت بود.

جراحی ، اغماء و درگذشت همسر

خانم سعیدی در مرداد 1402 تحت عمل جراحی سختی قرار گرفت تا جایی که پزشکان مجبور شدند به مدت پنج روز او را در حالت خواب مصنوعی نگه داشته تا آسیب جراحی را کم کنند.

با این حال این مدت به بیش از 10 روز طول کشید و خانم سعیدی به اغمای غیر قابل کنترلی رفت و در نهایت در آخرین ساعات روز پنجشنه 9 شهریور 1402 در 41 سالگی درگذشت.

بیژن مرتضوی و نصرالله معین

بیژن مرتضوی و نصرالله معین

رفت و آمد به ایران

این هنرمند موسیقی زمان ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی به ایران رفت و آمد داشت و حتی پس از بازگشت مرحوم حبیب محبیان نیز دوباره به ایران آمد.

تلاش او اما برای گرفتن مجوز فعالیت به ثمر نرسید و با رسیدن دولت محمود احمدی نژاد نیز دیگر امکان سفر به ایران پیدا نکرد ، او حتی ویلایی در شمال ایران هم دارد.

عکس های شخصی بیژن مرتضوی

عکس های شخصی بیژن مرتضوی

تدریس در دانشگاه

بیژن مرتضوی در سال 2009 دکترای موزیک خود را گرفت و حالا بعنوان یکی اساتید مدعو دانشگاه ساوت همپتون در رشته موسیقی است.

زندگی شخصی بیژن مرتضوی

زندگی شخصی بیژن مرتضوی

ساخت و ساز

دکتر مرتضوی که تحصیلکرده مهندسی راه و ساخت از دانشگاه یوتی (آستین تگزاس) هم می باشد ، مدتی در عرصه ساختمان سازی و ساخت و ساز درگیر بود.

او در ایام تحصیل هم برای امرار معاش بعنوان راننده و گارسون کار کرده است.

بیژن مرتضوی ، انوشیروان روحانی و محمدرضا شجریان

بیژن مرتضوی ، انوشیروان روحانی و محمدرضا شجریان

داوری در برنامه د وویس ام بی سی پرشیا

مرتضوی در سال 1401 یکی از داوران مسابقه صدای برتر شبکه MBC persia در کنار لیلا فروهر ، سوگند سهیلی و کامیار احمدزاده بود.

ابتلا به کرونا

در سال 1399 همسر بیژن مرتضوی اعلام کرد که او به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و با افت اکسیژن خونش به بخش مراقبت های ویژه انتقال یافته است.

پس از بهبود نسبی وضع جسمانی مرتضوی او را به بخش عمومی انتقال دادند و همسرش حال او را رضایت بخش اعلام کرد.

درگذشت بیژن مرتضوی


آلبوم ها
سال نام آلبوم
1368 بیژن مرتضوی 1
1370 بیژن مرتضوی 2
1372 خواب و بیداری
1373 بیژن مرتضوی 3
1375 آتش روی یخ
1377 بوی خوش عشق
1379 آواز خاموش
1382 یه قطره دریا
1385 به من چه
1389 موسیقی و من

بیژن مرتضوی


منابع : نم نمک | بیژن مرتضوی اینستاگرام/ بیژن مرتضوی فیسبوک/ fdCk lvjq ، d/صفحه شخصی بیژن مرتضوی/بیژن مرتضوی ویکی پدیا/ بیژن مرتضوی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(9 رای)
100%

نظر دادن