ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل حمید کیانیان برادر رضا کیانیان و بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون به همراه عکس های خانوادگی و فیلمشناسی حمید کیانیان با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه حمید کیانیان و همسرش(Hamid Kianian)

  • نام اصلی : حمید کیانیان
  • متولد : 15 مهر 1343 تهران
  • زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه : بازیگر
  • مدرک تحصیلی : دیپلم
  • سالهای فعالیت : 1350 تاکنون
  • قد :
  • همسر : سمیرا صالح زاده (همسر سابق)

بیوگرافی کامل حمید کیانیان

حمید کیانیان متولد 15 مهر 1343 در تهران کارگردان و بازیگر تئاتر ایران است.بیوگرافی حمید کیانیان کارگردان و بازیگر [زندگینامه]بیوگرافی حمید کیانیان کارگردان و بازیگر [زندگینامه]

حمید کیانیان - Hamid Kianian

حمید کیانیان - Hamid Kianian

خانواده

متولد مشهد است پدرش معروف به حسین تهرانی ، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود ، حمید در خانواده نسبتا شلوغی به دنیا آمده و دارای 4 برادر و دو خواهر می باشد.

او برادر رضا کیانیان بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون است.داوود کیانیان ، دیگر برادرش هم اهل هنر نمایش است.

رضا کیانیان ، داوود کیانیان و حمید کیانیان

حمید کیانیان و برادرانش رضا کیانیان و داوود کیانیان

از تهران تا کله پزی در مشهد!

ابتدا ساکن تهران بودیم و دو تا برادرها رضا کیانیان و داوود کیانیان آنجا به دنیا آمدند ، اما پدرم به خاطر ارادتی که به امام رضا(ع) داشت به مشهد آمد و کله پزی راه انداخت ، آن هم 11 شعبه و همه ما برادرها هم همان جا کار می کردیم.

کودکی حمید کیانیان

کودکی حمید کیانیان

11 شعبه؟! الان هم این کله پزی ها کار می کنند؟

یعنی می شود گفت بیشتر کله پزی هایی که در مشهد هم اکنون مشغول اند ، ریشه گرفته از شاگردان پدر من هستند. می دانید که همه بچه های کیانیان یک جوری به سمت هنر رفتند و فقط یک شعبه که در چهاراه تعبدی است را یکی از شاگردان باوفای پدر به نام او نگه داشت.

عکسهای اینستاگرام حمید کیانیان

عکسهای اینستاگرام حمید کیانیان

شروع فعالیت

از سال 1350 وارد تئاتر شدم. تقریبا سال های 1360 گروه ما به هم ریخت و چند سالی از تئاتر دور بودم تا اینکه با بچه های بزهکار زیر 16 سال داخل زندان تئاتر را آغاز کردم. مجددا 13 سال به دلیل مخالفت همسرم با تئاتر از آن دور شدم و از سال 1386 باز هم به سمت تئاتر برگشتم ، چرا که آدم هیچ وقت چیزی که با گوشت و پوست خودش لمس کرده است را نمی تواند کنار بگذارد.

حمید کیانیان برادر رضا کیانیان

حمید کیانیان برادر رضا کیانیان

پدر من مذهبی ، اما واقعا هنرمند بود. یادم می آید سال 1377 که هنوز در مغازه پدر شاغل بودم همزمان جایزه بهترین کارگردان تئاتر بچه های مسجد را گرفتم و همان جا خبرنگاری ازم پرسید خودتان را معرفی کنید ، جواب دادم «من کیانیان دیپلمه هستم و کله پز»! (می خندد.)

وضعیت ازدواج و همسر حمید کیانیان

کیانیان در 16 مهر 1389 با خانم سمیرا صالح زاده ازدواج کرد و در سال 1400 از او جدا شده است.

حمید کیانیان در یک نمایش

حمید کیانیان در یک نمایش

بچه های باران

شروع کار تئاترم بعد از وقفه 13 ساله بود که یکی از دوستانم که از قضا مددکار آسایشگاه معلولان بود بهم گفت دختری را به مرکز فیاض بخش آورده اند که بازیگر تئاتر بوده است و در تصادفی قطع نخاع از گردن شده است ، دیدن شما می تواند او را خوشحال کند. آن دیدار ساده شکل گرفت و تبدیل به دیدار همیشگی من از مرکز فیاض بخش در روزها و ماه های بعد شد.

حمید کیانیان و محمد بحرانی


منابع : نم نمک | حمید کیانیان اینستاگرام/ حمید کیانیان فیسبوک/ pldn ;dhkdhk/صفحه شخصی حمید کیانیان/حمید کیانیان ویکی پدیا/ حمید کیانیان تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(5 رای)
100%

نظر دادن