ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل داوود کیانیان برادر رضا کیانیان و بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون به همراه عکس های خانوادگی و شخصی و فیلمشناسی داوود کیانیان با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه داوود کیانیان و همسرش(Davood Kianian)

  • نام اصلی : داوود کیانیان
  • متولد : 25 دی 1321 تهران
  • زمینه فعالیت : تئاتر
  • پیشه : نویسنده ، کارگردان و بازیگر
  • مدرک تحصیلی : دکتری هنر
  • سالهای فعالیت : 1344 تاکنون
  • قد :

بیوگرافی کامل داود کیانیان

داوود کیانیان متولد 25 دی 1321 در تهران نویسنده ، کارگردان و بازیگر تئاتر ایران است.بیوگرافی داوود کیانیان کارگردان و همسرش + زندگینامهبیوگرافی داوود کیانیان کارگردان و همسرش + زندگینامه

داوود کیانیان - Davood Kianian

داوود کیانیان - Davood Kianian

کاردانی هنر در گرایش تئاتر از انستیتو مربیان امور هنری 1350، کارشناسی ارشد (معادل) از وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1376، دارای نشان درجه یک هنری (معادل دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 1387 دارد.

خانواده و برادر هنرمند

متولد میدان خراسان در تهران است پدرش معروف به حسین تهرانی ، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود ، داوود اولین فرزند خانواده و دارای 4 برادر و دو خواهر می باشد.

او برادر بزرگ رضا کیانیان بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون است.حمید کیانیان ، دیگر برادرش هم اهل هنر نمایش است.

برادران کیانیان ، رضا کیانیان ، داوود کیانیان و حمید کیانیان

برادران کیانیان ، رضا کیانیان ، داوود کیانیان و حمید کیانیان

بیوگرافی حمید کیانیان

حمید کیانیان متولد 1343 در مشهد بازیگر و کارگردان تئاتر است.

مهاجرت به مشهد و کله پزی

پدرم ابتدا ساکن تهران بود و من و برادرم رضا آنجا به دنیا آمدیم اما وقتی پدرم به مشهد آمد 11 شعبه کله پزی زد و ما برادرها هم همان جا کار می کردیم الان هم این کله پزی ها کار می کنند.

قصه های کودکی

هنگامی که مشهد به سکونت دائم انتخاب شد ، قصه و بازی پای به عرصه گذاشت. گوش سپردن به قصه های عامیانه نامادری مادر که مهربان بود و قصه گو ، محصول همین دوره کوتاه بود ، که نیاز به ادامه آن در نوجوانی باعث کتابخوانی و عشق به کتاب های افسانه ای شد.

عکسهای اینستاگرام داوود کیانیان

عکسهای اینستاگرام داوود کیانیان

اولین بازی

طعم خوب تشویق و بازیگری در صحنه را که برای اولین بار در کلاس اول در تهران ، در مدرسه ای واقع در چهارراه مختاری شاپور چشیده بودم هرگز در مدرسه های ابتدایی مشهد تکرار نشد ، مگر در خانه با اجرای نمایش های خانگی با برادرم رضا و در کوچه باغ خونی با قصه گویی برای بچه ها. این علاقه در دوران نوجوانی در دبیرستان های مختلف مشهد به صورت سیری ناپذیری دنبال شد. مربی تئاتر ما آقای مستوفی که خود از شاگردان نوشین بود ، ما را با تئاتر حرفه ای و مطالعه تئاتری آشنا کرد.

داوود کیانیان برادر رضا کیانیان

داوود کیانیان برادر رضا کیانیان

معلمی

بعد از سربازی (سپاه دانش دوره سوم) معلم شدم و در اوائل دهه چهل بعد از اجرای تعدادی نمایش های نیمه حرفه ای و مناسبتی ، با دوستانم گروه نمایشی پارت را در سال 1344 تشکیل دادیم و به اجرای تئاترهای حرفه ای مشغول شدیم. تئاتر در حرفه معلمی من بسیار نفوذ کرد و پی بردن به این تاثیرگذاری در آموزش نوجوانان با کار آموزی در دوره اول «انستیتو تربیت مربیان امور هنری» فوق دیپلم و مربیگری تئاتر مدارس را نصیبم کرد ، همانی که در پی اش بودم. پس از این بود که در سال پنجاه گروه تئاتر ویژه نوجوانان در دل گروه نمایشی پارت متولد شد و با نوجوانان به اجرای تئاتر حرفه ای برای آنها پرداختیم که منجر به برپایی یک جشنواره بنام تئاتر جوان شد.

وضعیت ازدواج و همسر داود کیانیان

از وضعیت ازدواج و همسر داوود کیانیان اطلاعات دقیقی در دست نیست.

وضعیت ازدواج و همسر داود کیانیان

داوود کیانیان و پروانه باغچه بان


منابع : نم نمک | داود کیانیان اینستاگرام/ داوود کیانیان فیسبوک/ صفحه شخصی داوود کیانیان/داوود کیانیان ویکی پدیا/ داوود کیانیان تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
100%

نظر دادن