ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ،  در ادامه با بیوگرافی سیاوش زندگانی از پیشکسوتان فقید موسیقی کشور و پدر امید و امین زندگانی به همراه ترانه شناسی و آلبومهای سیاوش زندگانی با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه سیاوش زندگانی و همسرش(Siavash Zendegani)

  • نام اصلی : سیاوش زندگانی جهرمی
  • نام مستعار : سیاوش زندگانی
  • متولد : 15 شهریور 1321 آبادان
  • مرگ : 2 اردیبهشت 1383(62 سال)
  • ساز(ها) : ویولن و کمانچه
  • والدین : عباسعلی آخوندی
  • همسر : گلناز کریمی
  • فرزندان : امید زندگانی و امین زندگانی

بیوگرافی کامل سیاوش زندگانی

سیاوش زندگانی متولد 15 شهریور 1321 در شهر صنعتی آبادان آهنگساز و نوازنده ویولن بود.بیوگرافی سیاوش زندگانی آهنگساز و نوازنده + زندگی و همسربیوگرافی سیاوش زندگانی آهنگساز و نوازنده + زندگی و همسر

عکس سیاوش زندگانی

عکس سیاوش زندگانی

همکاری سیاوش زندگانی با هایده و مهستی

وی قبل از انقلاب ، برای خوانندگان سرشناسی همچون هایده و مهستی می نواخت و آهنگسازی می کرد اما در سال های بعد از انقلاب ، فعالیتش بسیار محدود شد. سبک نوازندگی او در ویولن متأثر از نوازندگیِ ساز کمانچه بود.

عکس سیاوش زندگانی و هایده

عکس سیاوش زندگانی و بانو هایده

تغییر نام خانوادگی

او در کودکی والدین خود را در حادثه رانندگی جاده دزفول از دست می دهد و پس از آن نزد عموی خود زندگی می نمایند. نام پدر وی عباسعلی آخوندی بود اما سیاوش نام خانوادگی خود را به زندگانی تغییر داد.

آغاز فعالیت سیاوش زندگانی

سیاوش از سن هفت سالگی به صورت خودآموز با نواختن فلوت آشنا شد و پس از دو سال همکاری خود را با رادیو آبادان (شرکت نفت) آغاز کرد ، در واقع وی از 9 سالگی همکاری خود را با مؤسسات هنری کشور شروع نمود. او مدت دو سال همکاری خود را با این رادیو ادامه داد و در ارکسترهای گوناگون مشغول فعالیت شد.

عکس قدیمی سیاوش زندگانی قبل از انقلاب

عکس قدیمی سیاوش زندگانی قبل از انقلاب

زندگانی در یازده سالگی توسط سید احمد هاشمی پور به حسن علنسا که از نوازندگان چیره دست ویولن و کمانچه آن دوران بود معرفی شد و با ویولن و نواختن آن آشنا گشت و پس از مدتی بسیار کوتاه در تلویزیون آبادان (کانال 3) هفته ‏ای یک شب به صورت زنده مشغول تکنوازی و اجرای برنامه گردید ، سپس ارکستری را بوجود آورد و با خوانندگان آماتور شهر آبادان و حومه اقدام به اجرای برنامه ‏های موسیقی گردید. به گونه ای که در مدتی کوتاه مکتب نوازندگی خود را بنا کرد.

سیاوش ، در سن بیست سالگی به تهران آمد و همکاری خود را با سازمان رادیو و تلویزیون ایران آغاز کرد و پس یک سال که از ادامه همکاری وی با این سازمان گذشت ، به سمت کارمند دبیرخانه و تهیه کننده موسیقی مشغول کار شد.

وی ضمن تکنوازی ویولن و اداره ارکستر ، آهنگ سازی را نیز به عهده داشت و با ویولنیست های معروفی نظیر پرویز یاحقی ، حبیب الله بدیعی و اسدالله ملک هم دوره بود.

همسر و فرزندان سیاوش زندگانی

زندگانی در سال 1346 با خانم گلناز کریمی ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند به نام های امید و امین بود که هر دو بازیگر هستند.

امید و امین زندگانی

امید و امین زندگانی

مرگ سیاوش زندگانی

سیاوش زندگانی در روز 2 اردیبهشت 1383 در تهران در سن 62 سالگی در تهران درگذشت و در روز جمعه 1383/2/4 در قطعه88 (قطعه هنرمندان) بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

آلبوم های سیاوش زندگانی

  • خاطره 1
  • خاطره 2

منابع : نم نمک | سیاوش زندگانی اینستاگرام/ سیاوش زندگانی فیسبوک/ صفحه شخصی سیاوش زندگانی/ سیاوش زندگانی ویکی پدیا/ سیاوش زندگانی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(13 رای)
75.4%

نظر دادن