ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی فریدون آسرایی خواننده سرشناس کشور به همراه عکسهای فریدون آسرایی و ترانه شناسی فریدون آسرایی و فریدون آسرایی چند بار ازدواج کرده و بیوگرافی فریدون آسرایی و خانواده اش و عکس جوانی فریدون اسرایی با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه فریدون آسرایی و همسرش(Fereydoun Asraei)

  • نام : فریدون آسرایی
  • متولد : 15 مرداد 1335 آسرا ، کرج
  • زمینه فعالیت : موسیقی
  • پیشه : خواننده ، ترانه سرا و آهنگساز
  • سبک ها : پاپ فارسی
  • سال های فعالیت : 1376 تاکنون
  • تحصیلات : فوق لیسانس مهندسی کشاورزی
  • والدین : عذرا افضلی

بیوگرافی کامل فریدون آسرایی

فریدون آسرایی متولد 15 مرداد 1335 در آسارا خواننده موسیقی پاپ ، ترانه سرا و آهنگساز اهل ایران است.بیوگرافی فریدون آسرایی خواننده و همسرش [زندگینامه]بیوگرافی فریدون آسرایی خواننده و همسرش [زندگینامه]

فریدون آسرایی - Fereydoun Asraei

فریدون آسرایی - Fereydoun Asraei

فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته مهندسی کشاورزی از فیلیپین می باشد ، در منطقه آسارا در 40 کیلومتری کرج در جاده چالوس به دنیا آمد.او بچه یکی مانده به آخر است.

محل تولد و خوانندگی در کودکی

در روستای آسارا از توابع کرج متولد شدم و از کلاس پنجم دبستان شروع به خواندم کردم ، آن موقع علاقه زیادی هم به اذان آقای موذن زاده داشتم.

در کلاس های درس هم همیشه من می خواندم و بچه ها گوش می کردند.

فریدون آسرایی و مادرش عذرا افضلی

فریدون آسرایی و مادرش عذرا افضلی

سربازی در فلسطین

در سال 1355 وقتی 20 ساله بودم زمان خدمت بعنوان گروه سربازان حافظ صلح به بلندی های جولان در مرز بین مناطق اشغالی و سوریه اعزام شدم.

علاوه بر ایران ، کانادا ، لهستان و اتریش هم در منطقه حضور داشتند.

عکس خدمت سربازی فریدون آسرایی

عکس خدمت سربازی فریدون آسرایی

از فیلیپین تا کانادا

دیپلمش را در ایران گرفت و در لشکر 64 ارومیه خدمت کرد و چون زن برادرش فیلیپینی بود.به کمک ایشان در شهر مانیل آن کشور 8 سال درس خواند که حاصلش مهندسی کشاورزی بود که 3 سال آن را برای فوق لیسانس خواند که منصرف شد و به تهران آمد . فریدون آسرایی بعد از تحصیلات مقدماتی ، در ژوئیه 1987 به شهر ونکوور کانادا مهاجرت کرد و 14 سال در آنجا زندگی کرد .

عکس قدیمی فریدون آسرایی در خانه پدری

عکس قدیمی فریدون آسرایی در خانه پدری

بیزینس در کانادا

فریدون آسرایی در کانادا بصورت جدی وارد کار بیزینس شد ، از رستوران داری تا 3 فروشگاه DVD و CD پخش موسیقی بخش از فعالیت های اقتصادی وی در کانادا بود.

عکس جوانی فریدون آسرایی

عکس جوانی فریدون آسرایی

خوانندگی از 42 سالگی

بعد از اتمام دوره دانشجویی در سال 13987 میلادی ، وقتی به کانادا رفتم با یکی از دوستانم که موزیسین بود دور هم که جمع می شدیم برای دل خودمان شروع می کردیم به خواندن. من هم می خواندم.

بعد از یک مدت دوست من یک کیبورد خریداری کرد و از من خواست با او موسیقی کار کنم آن موقع گروهی به نام غزال کار موسیقی انجام می دادند. ما هم به آنها اضافه شدیم که نتیجه آن تبدیل شد به اجرای 2 کنسرت در تورنتو و دیگری در شهر اتاوا و بعد از آن به ونکوور کانادا رفتم. در سال 81 هم گروه پرواز با حضور کامران ، هنگامه ، رامین زمانی و... را تشکیل دادم و مدت ها خواننده آن گروه بودم.

فریدون آسرایی و مهران غفوریان

فریدون آسرایی و مهران غفوریان

اولین آلبوم رسمی

بعد از بازگشت از خارج ، او اولین آلبومش را با تنظیم رامین زمانی و با نام اولین سلام ، در سال 1380 روانه بازار کرد این آلبوم ، موفقیتی حاصل نکرد ولی دومین آلبوم رسمی وی به نام غریبه ، توانست موفقیت قابل توجهی کسب کند

خوانندگی ارثی

علاقه به خوانندگی ارثی است ، در خانواده من عمویم صدای خیلی خوبی داشت پدر و برادر بزرگم سال های سال در مراسم های مختلف خانوادگی آواز می خوانند.

عکس های شخصی فریدون آسرایی

عکس های شخصی فریدون آسرایی

سفیر مبارزه با مواد مخدر

آسرای تک آهنگی بنام نه بگو را در راستای کمک به پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش سطح اطلاع افراد جامعه نسبت به آسیب های مواد مخدر منتشر کرد.

به همین جهت پلیس مبارزه با مواد مخدر وی را بعنوان سفیر مبارزه با مواد انتخاب کرد که او نیز فعالیت های چشمیگری در این حوزه داشت.

داوری شب کوک

شهرت آسرایی بصورت همه گیر از سال 1394 با داوری در شوی استعدادیابی ایرانی بنام شب کوک از شبکه نسیم شروع شد که باربد بابایی مجری آن بود.

فریدون آسرایی در برنامه شب کوک

فریدون آسرایی در برنامه شب کوک

فعالیت ها در ایران

من یک استودیوی صدابرداری در شهرک غرب به نام استودیو فرزین دارم که یک مدت در اجاره دوستی بوده و اکنون پس گرفتم و خودم دوباره آن را راه اندازی کردم.

اهل فوتبال و تیم مورد علاقه

من در زمین چمن حیدرنیای تهران به طور منظم فوتبال بازی می کنم و خیلی هم فوتبالی ام ، در ایران طرفدار تیمی نیستم ، چون فوتبال باشگاهی ایران را متاسفانه در حد کشورم نمی دانم و ضعیف است .من رئال مادرید را خیلی دوست دارم.

فریدون آسرایی خواننده آهای خوشگل عاشق

فریدون آسرایی خواننده آهای خوشگل عاشق

وضعیت ازدواج و همسر فریدون آسرایی

فریدون آسرایی خارج از کشور دوران نامزدی کوتاهی داشته و چندین بار به گفته خود عاشق شده ولی به ازدواج نرسیده است ، او در حال حاضر مجرد می باشد .

عکس های شخصی فریدون آسرایی

عکس های شخصی فریدون آسرایی

فریدون آسرایی چند بار ازدواج کرده؟!

وقتی که وارد کانادا شدم ، آن جا در یک مکانیکی کار کردم و بعد مدتی به کار پیتزا رسانی مشغول بودم. بعد هم نامه رسانی کردم و کم کم تاکسی خریدم تا اینکه یک رستوران زدم. مابین این اتفاقات عاشق شدم و بعد ترک عشق کردم و از آن جا رفتم. پس از این ها یک بار در کانادا نامزد کردم که به هم خورد و به ایران برگشتم. در این جا بعد از مدتی عاشق شدم و آهنگ «خوشگل عاشق» را برای او خواندم ، اما پس از مدتی وی به خارج رفت و اینجا بودکه «خداحافظ» را خواندم و بعد «سلام» و والسلام .

فریدون آسرایی و پوری بنایی

فریدون آسرایی و پوری بنایی

علاقه به فیلیپین

فیلیپین را با اینکه هوایش مرطوب و گرم است بیشتر از جاهای دیگر دوست دارم و همیشه برای سفر فیلیپین را ترجیح می دهم چون سال ها در آن زندگی کردم.

فیلیپین تقریبا مثل کشورم می ماند و با محیط آن آشنایی دارم.

عکس های شخصی فریدون آسرایی

عکس های شخصی فریدون آسرایی

شایعه سرطان حنجره

در سال 1395 خبر ابتلای آسرایی به سرطان حنجره رسانه ای شد اما خیلی زود خود اعلام کرد بعد از 30 اجرای پشت سرهم دچار مشکلاتی در حنجره شده است.

او بعد از طی یک دوره درمانی ، سلامت حنجره خود را بدست آورد.

فریدون آسرایی و زنده یاد علی انصاریان

فریدون آسرایی و زنده یاد علی انصاریان

برند مورد علاقه

یکسری از برندها هستند که من از زمانی که در کانادا زندگی می کردم دوست داشت ، از آن زمان لباس های Boss را بیشتر از همه دوست دارم.

برندهای دیگری مثل جورجیو آرمانی؛ اما Boss همیشه برند مورد علاقه ام بوده ، ورساچی هم برند خوبی است و از برندهای روز دنیاست.

فریدون آسرایی و اکبر عبدی

فریدون آسرایی و اکبر عبدی

بهترین سبک

صدای اسطوره ای موسیقی مایکل جکسون را دوست دارم همینطور جورج مایکل ، سلندیون و همچنین یکسری فضاهای خاص در موسیقی را گوش می دهم.

زندگی خصوصی فریدون آسرایی

زندگی خصوصی فریدون آسرایی

باغداری

من یک باغچه ای در زادگاهم پدری ام در آسارا دارم.

در آنجا یکسری از ایده های خودم را پیاده کرده ام یک مدت در آن باغ خیلی زحمت کشیدم و در آنجاها بیشتر با درخت های میوه طرفیم.

ما گل هم در آنجا داریم مانند یاس و رز ولی بیشتر توجهمان روی میوه است.

از گوجه گرفته ، زردآلو ، آلبالو ، گیلاس ، سیب ، گردو و … هر نوع میوه ای که از هر فصلی شروع می شد ما در باغمان داریم.

فریدون آسرایی خواننده پاپ

فریدون آسرایی خواننده پاپ

آهنگ مورد علاقه مردم

آهنگ آهای خوشگل عاشق شامل بیشترین همراهی مخاطبان حاضر در سالن می شود که از این جهت خیلی خوشحال هستم.

به طور معمول این قطعه یک مرتبه در میان کنسرت و یک مرتبه در پایان زمان اجرا برای هواداران خوانده می شود.

عکس های جدید فریدون آسرایی

عکس های جدید فریدون آسرایی

جوایز و افتخارات

فریدون در سال 1394 جایزه بهترین آلبوم سال برای «عشق یعنی» به انتخاب کارشناسان موسیقی در سومین جشن سالانه موسیقی دریافت کرد.

عاشق میوه و گوشت

زیاد اهل غذا نیستم و بیشتر به میوه علاقه مندم اما ما ایرانی ها کباب خوریم ، شما کسی را پیدا نمی کنید که بگوید سلطانی یا برگ دوست ندارم ، زیاد اهل مرغ نیستم و جوجه کباب می خورم و گوشت گوساله را بهترین گوشت می دانم و به گوشت قرمز بدون چربی بیشتر علاقه مندم.

زندگی شخصی فریدون آسرایی

زندگی شخصی فریدون آسرایی


آلبوم ها
  • سرگذشت (1377)
  • اولین سلام (1380، ترانه)
  • غریبه (1383)
  • از تو دورم (1386، سروش)
  • ریمیکس (1387، ایران گام)
  • خاطرات گم شده (1390، جهان تصویر)
  • عشق یعنی (1393، آوای هنر)

فریدون آسرایی

عکس های اینستاگرام فریدون آسرایی


منابع : فریدون آسرایی اینستاگرام/ فریدون آسرایی فیسبوک/tvdn,k Hsvhdd/ صفحه شخصی فریدون آسرایی/ فریدون آسرایی ویکی پدیا/ فریدون آسرایی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(8 رای)
90%

نظر دادن