ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل سید قاسم موسوی قهار مناجات خوان و مداح و خواننده دعای سحر ماه رمضان به همراه عکس های خانوادگی و شخصی سید قاسم موسوی قهار با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه سید قاسم موسوی قهار و همسرش(Ghasem Mosavi Ghahar)

  • نام اصلی : سید قاسم موسوی قهار
  • متولد : متولد 1327 خمین
  • مرگ : 18 آذر 1398 تهران (71 سال)
  • زمینه فعالیت : دین و مذهب
  • پیشه : مداح و مناجات خوان
  • مدرک تحصیلی :
  • سالهای فعالیت : 1357 تا 1398
  • فرزندان : علی

بیوگرافی کامل سید قاسم موسوی قهار

سید قاسم موسوی قهار متولد 1327 خمین مناجات خوان ، دعاخوان ، مداح و شاعر ایرانی بود.بیوگرافی سید قاسم موسوی قهار خواننده دعای سحر و همسرشبیوگرافی سید قاسم موسوی قهار خواننده دعای سحر و همسرش

سید قاسم موسوی قهار - Ghasem Mosavi Ghahar

سید قاسم موسوی قهار - Ghasem Mosavi Ghahar

اولین مناجات و دعای سحر

اولین دعای سحر ماه رمضان را بعد از انقلاب 1357 ایران وی خواند که از محبوبترین و معروفترین اجراهایش به شمار می رود و بعد از حدود سال ها هنوز در سحرگاهان رمضان از صدا و سیما پخش می شود.

صدای دعای سحر ماه رمضان توسط سید قاسم موسوی قهار(دانلود در انتهای مطلب)

بعد از انقلاب اسلامی در ایران و تغییر مشی در صدا و سیما و همچنین کنار گذاشته شدن بسیاری از دست اندرکاران و مجریان دوران پهلوی ، در این سازمان دولتی نیاز به چهره های جدیدی برای اجرای برنامه های متناسب با دوران جدید احساس می شد. دعای سحر موسوی قهار و ربنای محمدرضا شجریان از جمله اجراهای مذهبی ماندگاری بود که توانست جایگزینی برای آوای سید جواد ذبیحی در ماه رمضان های پس از انقلاب باشد .

عکس جوانی سید قاسم موسوی قهار

عکس جوانی سید قاسم موسوی قهار

سید قاسم موسوی قهار که در بین مردم به «قهار» شهرت یافت ، در سال 1359 سرودی با نام «شهیدم من» را در حضور روح الله خمینی اجرا کرد. وی به مناسبت های مختلف ، همواره اجراهایی در مقابل رهبر انقلاب هم داشته است.

وضعیت ازدواج و همسر سید قاسم موسوی قهار

سید قاسم موسوی قهار سالها پیش ازدواج کرده و دارای یک دختر و یک فرزند پسر به نام علی می باشد و صاحب نوه نیز است.

عکس خانوادگی سید قاسم موسوی قهار با همسر و فرزندش

عکس خانوادگی سید قاسم موسوی قهار با همسر و فرزندش

نحوه آشنایی و ازدواج از زبان همسرش

ما سال 52 با هم ازدواج کردیم و سید در آن زمان معروف نبود از خدا خواسته بودم شوهری که در مسیر مناجات با خدا و اهل بیت باشد که همان شد.

سید قاسم موسوی قهار و همسر و پسرش

سید قاسم موسوی قهار و همسر و پسرش

آثار

وی علاوه بر خواندن ادعیه مشهور مربوط به ماه رمضان ، دعاهای بسیاری از جمله : دعای کمیل ، عرفه ، سمات ، مجیر ، فرج ، جوشن کبیر ، ابوحمزه ثمالی ، مناجات شعبانیه ، صلوات شعبانیه و… را اجرا نموده است.

سروده های موسوی قهار نیز در قالب 3 جلد کتاب شعر به چاپ رسیده است.

بیماری و مشکلات حنجره

سید قاسم موسوی قهار به دلیل عوارض عمل جراحی تیروئید ، به بیماری شدید حنجره دچار گردید و به مدت 2 سال از فعالیت صوتی ناتوان ماند تا این که مجددا سلامتی خود را بازیافت.

عکسهای اینستاگرام سید قاسم موسوی قهار

عکسهای اینستاگرام سید قاسم موسوی قهار

ماجرای شفای حنجره

وقتی تیروئیدم را عمل کردم گرفتگی صدا پیدا کردم. کار به جایی رسید که صدایم قطع شد و اصلا صدا نداشتم. من تمام زندگی ام نذر امیرالمؤمنین است و همیشه نذر داشتم سه شب احیای ماه مبارک رمضان را در حرم حضرت عبدالعظیم بخوانم اما نمی توانستم بخوانم. پزشکان جوابم کردند و گفتند تارهای صوتی سمت چپت فلج شده.

در دو شب اول که به حرم حضرت عبدالعظیم رفتم نتوانستم ارتباط ممکن را بگیرم. نمی توانستم بخوانم. خیلی دلم گرفته بود اما شب بیست و سوم ماه رمضان که وارد حرم شدم انگار صدای کسی را شنیدم که می گفت خدایا به حق این شب عزیز موسوی قهار را شفا بده. آنجا از سیدالکریم خواستم صدایم برگردد. فردای آن روز بعد از مدتها توانستم حرف بزنم.

درگذشت

موسوی قهار پس از سال ها بیماری در بامداد 18 آذر 1398 درگذشت.

سید قاسم موسوی قهار مناجات خوان دعای سحر ماه رمضان

سید قاسم موسوی قهار مناجات خوان دعای سحر ماه رمضان


منابع : نم نمک | سید قاسم موسوی قهار اینستاگرام/ سید قاسم موسوی قهار فیسبوک/ صفحه شخصی سید قاسم موسوی قهار/سید قاسم موسوی قهار ویکی پدیا/ سید قاسم موسوی قهار تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(11 رای)
92.8%

نظر دادن