ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل مریم حیدرزاده شاعر، ترانه سرا، نویسنده و نقاش به همراه عکس های خانوادگی و شخصی و آثار مریم حیدرزاده و ماجرای شکست عشقی مریم حیدرزاده و همسر مریم حیدرزاده و عکس مریم حیدرزاده و همسرش و مریم حیدرزاده بدون عینک و مریم حیدرزاده عاشق کیست؟ و علت نابینایی مریم حیدرزاده و زیباترین شعر مریم حیدرزاده و بیوگرافی مریم حیدرزاده و همسرش با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه مریم حیدرزاده و همسرش(Maryam Heydarzadeh)

  • نام اصلی : مریم حیدرزاده
  • متولد : 29 آبان 1356 تهران
  • زمینه فعالیت : ادبیات و هنر
  • پیشه : شاعر ، ترانه سرا ، نویسنده و نقاش
  • مدرک تحصیلی : لیسانس حقوق قضایی

بیوگرافی کامل مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده متولد 29 آبان 1356 در تهران شاعر، ترانه سرا، نویسنده و نقاش ایرانی است.بیوگرافی مریم حیدرزاده شاعر و همسرش + فرزندانبیوگرافی مریم حیدرزاده شاعر و همسرش + فرزندان

مریم حیدرزاده - Maryam Heydarzadeh

مریم حیدرزاده - Maryam Heydarzadeh

فارغ التحصیل لیسانس رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران می باشد و ترانه سرای معروفی است.

خانواده و اصالت

مریم حیدرزاده از میانه دهه هفتاد کار خود را به عنوان ترانه سرا آغاز کرد و در اواخر همین دهه بود که نخستین کتابش را به چاپ رسانید.

عکس کودکی مریم حیدرزاده

عکس کودکی مریم حیدرزاده

علت نابینایی مریم حیدرزاده

سه و نیم ساله بودم و همه دنیا را مثل شماها می دیدم که متأسفانه چشمانم آب مروارید آورد.

با اینکه به یک چشم پزشک پروفسور مراجعه کردیم اما در عمل جراحی اعصاب پشت چشمم قطع شد تا ارتباط شبکیه با مغز از بین برود و من نابینا شوم.

مریم حیدرزاده

تحصیلات مریم حیدرزاده

پزشکم گفت متاسفم !

پزشک من پروفسور محمد صادق زاده اسکویی بود که فردای عمل جراحی ام به آمریکا پرواز کرد و رفت او بعدها متوجه نابینایی من شد و فقط گفت که متأسفم.

مریم حیدرزاده

عکسهای جدید مریم حیدرزاده

شروع فعالیت

از 3 سالگی نقاشی کردن را دوست داشتم و از 4 سالگی هم گفته هایم را قافیه بندی می کردم و سعی داشتم به شکل آهنگینی سخن بگویم.

آغاز دوران شعرگویی من به 8 سالگی بر می گردد که در آن زمان اشعار کودکانه می سرودم.

مریم حیدرزاده

عکسی زیبا از مریم حیدرزاده

شکست عشقی مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده خالق ترانه نفرین یعنی اولین قطعه اولین آلبومی است که بصورت زیرزمینی با نام محسن چاووشی پخش شد یعنی همان قطعه ای که مطلع آن چنین است : الهی سقف آرزوت خراب بشه روی سرت/بیای ببینی که همه حلقه زدن دور و برش.

مریم حیدرزاده درباره نگاه نفرت انگیزی که در این کار به معشوق داشته است بیان می دارد : این ترانه برآمده از اتفاقی کاملا شخصی بود که در سال 79 برای من رخ داد و این کمترین کاری بود که بعد از یک شکست وحشتناک از دستم برمی آمد. البته مهم نیست و الان خوشحالم در کتاب اخیرم هم نوشته ام که از همه کسانی که از زندگیم رفتند متشکرم چون اگر نمی رفتند آن کسی که بنا بود بیاید نمی آمد.

مریم حیدرزاده

دوست داشتم پزشک شوم

ورود به تلویزیون

نادر کاشانی یکی از تهیه کنندگان قدیمی تلویزیون اولین کسی بود که به قوت قلم حیدرزاده ایمان آورد و او را برای پاسخ دادن به نامه های برنامه شب های تابستان به تلویزیون آورد و باعث شد که استعدادهای حیدرزاده شناخته شود.

مریم حیدرزاده

ورزش مورد علاقه مریم حیدرزاده

وضعیت ازدواج و همسر مریم حیدرزاده

من آدم ایده آلیستی هستم و دوست دارم یا با کسی که دلم می خواهد ازدواج کنم یا با هیچ کس! ملاک و معیار من هم برای ازدواج این است که طرف مقابلم هنرمند باش وفاداری ، صداقت و بااحساس بودنش به اثبات برسد.

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده پرسپولیسی دو آتیشه

شدیدا طرفدار پرسپلیسی هستم و پرسپولیسی ها را دوست دارم، ولی متعصب ترین آنها علی انصاریان است. علاقه ام به پرسپولیس به حدی است که در بازی های مهم من به اردوی آنها می روم . من به جز برنامه نود و بازی های پرسپولیس برنامه دیگری را از تلویزیون نگاه نمی کنم اما کارهای آقای خواجه امیری چون معمولا خوب هستند را می پسندم.

عکس مریم حیدرزاده با بازیکنان پرسپولیس

عکس مریم حیدرزاده با بازیکنان پرسپولیس

اولین دکلمه

من اولین دختر پس از انقلاب بودم که با مجوز و قانونی توانستم این کار را انجام بدهم. آن زمان دکلمه زیاد مرسوم نبود ، درست است که آلبوم های استاد شاملو را با آهنگسازی زنده یاد بابک بیات داشتیم اما کمتر به زبان محاوره و مردم ترانه به صورت دکلمه اجرا می شد و اگر اشتباه نکنم هر اتفاقی هم که به وجود آمد پس از آن بود ، شاید هم آدم های آن دوره نسبت به الان با احساس تر بودند. به نظرم همانند یک پازل تمامی این موارد در کنار هم قرار گرفت تا این آثار شنیده شود.

مریم حیدرزاده

علت ممنوع الکاری مریم حیدرزاده

متاسفانه هشت سال ناعادلانه من را حذف کردند ، رشته دانشگاهی من حقوق قضایی بوده است و با وجود اصطلاح همه در برابر قانون یکسان هستند ، در آن دوره همه در برابر قانون یکسان نبودند و آن ایرادهایی که به من گرفتند را می توانستند به خیلی های دیگر بگیرند. به من گفتند شما با خواننده های خارج از کشور کار کردید ، خیلی ها با خواننده هایی که از نظر دوستان مطرودتر بودند کار کردند و اسامی شان در تیتراژهای سریال های ماه رمضانی تلویزیونی نوشته شد. اگر همه در برابر قانون یکسان هستند باید آن اتفاقی که برای من افتاد برای دیگران هم می افتاد که متاسفانه اینطور نشد.

مریم حیدرزاده

عکسهای مریم حیدرزاده شاعر

پیشنهاد کار در سینما و تلویزیون

در سینما و تلویزیون پیشنهادهایی بود که به علت آن محدودیت ها اجازه نوشتن نام من را نداشتند و من هم گفتم که بودن اسم برایم اهمیت دارد و این کارها به سرانجام نرسید.

سلفی مریم حیدرزاده با شقایق فراهانی و حامد کمیلی در پشت صحنه یک نمایش

سلفی مریم حیدرزاده با شقایق فراهانی و حامد کمیلی در پشت صحنه یک نمایش

نمایشگاه نقاشی مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده که پس از سال ها دوری با انتشار آلبومی از دکلمه هایش و برگزاری نمایشگاهی از نقاشی هایش به فضای هنری ایران بازگشته است ، معتقد است هشت سال به صورت ناعادلانه حذف و کنار گذاشته شده و مورد بی عدالتی قرار گرفته بود.

در این بین مریم حیدرزاده در این دوره وجهی دیگر از توانایی هایش را نیز به معرض نمایش گذاشته است؛ نقاشی. نقاشی به عنوان یک شاعر نابینا؛ که می تواند کنجکاوی برانگیز باشد. خود شاعر درباره این جنبه از کارش می گوید : ایده هایم در نقاشی ایده هایی کاملا ذهنی هستند. در حقیقت می توانم بگویم که در نقاشی هایم حس اشعارم را ترسیم می کنم...

مریم حیدرزاده

زندگینامه مریم حیدرزاده شاعر

حسرت های مریم حیدرزاده

وقتی بچه بودم می دیدم. این را دقیق به یاد دارم. حتی یاد دارم که پلنگ صورتی را با عینک ذره بینی می دیدم و آن را به خوبی به یاد دارم. از تصاویر دیگری که به ذهن دارم یکی هم رنگ قرمز دسته گل عروسی خاله ام است. پس رنگ ها در ذهن من تعریف دارند. در حقیقت مشکل چشم من جز آب مروارید چیزی نبود. من از یک و نیم سالگی تا سه و نیم سالگی در این دو سال سه بار چشم هایم را جراحی کردم. اما داستان حسرت نقاشی به جایی دور برمی گردد. به روزهای سه سال و نیمی ام؛ که یکی از دوستان پدرم برای من از کیش یک بسته آبرنگ هدیه آورده بود. آن موقع خیلی ذوق و شوق داشتم که آبرنگ را باز کنم و با آن نقاشی بکنم. اما آن عمل جراحی...

بعداز عمل جراحی حسرت نقاشی با من ماند؛ قد کشید؛ بزرگ شد. هیچ چیزی هم آن جای خالی را پر نکرد. آن حسرت همیشه همراهم بود و همیشه هم از این حسرت می گفتم؛ تا این که هشت سال پیش استادی بهم گفت که به جای این که مدام از حسرت نقاشی بگویی ، شروع کن و نقاشی بکش! و چنین شد که آن کودک سه ساله بعد از چند سال حسرت بالاخره بسته آبرنگش را به دست گرفت...

مریم حیدرزاده

فیلم و بازیگران مورد علاقه

بهترین فیلم من لیلا ساخته داریوش مهرجویی است . بیشتر فیلم هایی که ساخته می شود فیلم های خوبی نیستند. بازیگرهای مورد علاقه ام : لیلا حاتمی ، علی مصفا، محمد رضا فروتن و عرب نیا هستند.

مریم حیدرزاده و لیلا حاتمی

مریم حیدرزاده و لیلا حاتمی

مریم حیدرزاده

مصاحبه با مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

شعرهای مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

عکس و بیوگرافی کامل مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

عکسهای اینستاگرامی مریم حیدرزاه

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده در کنار کامران و هومن

مریم حیدرزاده در کنار کامران و هومن


منابع : نم نمک | مریم حیدرزاده اینستاگرام/ مریم حیدرزاده فیسبوک/ صفحه شخصی مریم حیدرزاده/مریم حیدرزاده ویکی پدیا/ مریم حیدرزاده تلگرام/lvdl pdnvchni

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(6 رای)
73.4%

نظر دادن