ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ،   در ادامه با بیوگرافی کامل مصطفی جنتی عطایی نویسنده ، مترجم ، نمایشنامه نویس و از پیشکسوتان نمایشنامه نویسی رادیویی به همراه عکس های خانوادگی مصطفی جنتی عطایی با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه مصطفی جنتی عطایی و همسرش(Mostafa Janatie Ataie)

  • نام اصلی : مصطفی جنتی عطایی
  • متولد : 1312 مشهد
  • مرگ : 19 آبان 1399 تهران
  • زمینه فعالیت : نویسندگی
  • پیشه : نویسنده ، مترجم ، نمایشنامه نویس
  • سالهای فعالیت : 1365 تاکنون
  • والدین : ابوالقاسم جنتی عطایی
  • فرزندان : رکسانا جنتی عطایی

بیوگرافی مصطفی جنتی عطایی مترجم و نویسنده

مصطفی جنتی عطایی متولد 1312 در شهر مشهد ، نویسنده ، مترجم ، نمایشنامه نویس و از پیشکسوتان نمایشنامه نویسی رادیویی بود که از سال 1337 تا کنونی به فعالیت های ادبی ادامه داد.بیوگرافی مصطفی جنتی عطایی و همسرش + زندگینامهبیوگرافی مصطفی جنتی عطایی و همسرش + زندگینامه

مصطفی جنتی عطایی - Mostafa Janatie Ataie

مصطفی جنتی عطایی - Mostafa Janatie Ataie

خانواده

او فرزند ابوالقاسم جنتی عطایی ، نویسنده ، مترجم ، روزنامه نگار و نمایشنامه نویس برجسته ایرانی؛ و از پیشگامان هنر نمایش و تئاتر نوین است.

وضعیت ازدواج و همسر

او سالها پیش اردواج کرده بود و یک دختر به نام رکسانا جنتی عطایی دارد.

فعالیت هنری

مصطفی جنتی عطایی نزدیک 3 دهه با رادیو ایران و سپس با صدای جمهوری اسلامی ایران بین سال های 77 تا 82 همکاری داشت که حاصل این فعالیت 250 نمایشنامه بود که در ساعات پرمخاطب از رادیو پخش می شد.

وی علاوه بر نگارش نمایشنامه ، داستان های کوتاه ، مقالات ، مطالب اجتماعی و خانوادگی نیز برای سایر برنامه های رادیو می نوشت که در مجموع بالغ بر 2 هزار مطلب رادیویی می شود.

جنتی عطایی در سال اخیر داستان هایی کوتاه را برای صفحه ادبی روزنامه جام جم ترجمه کرد.

همچنین «نامه های نام آوران» و «زنان سیاست گر» از جمله تألیفات مصطفی جنتی عطایی است.

افتخارات

جنتی عطایی 2 بار به عنوان نویسنده و مترجم برتر سال برای نمایشنامه های «درخت گل» در سال 1339 و «هری گل بنفشه نمی فروشد» در سال 1349 شد.

درگذشت

مصطفی جنتی عطایی مترجم و نویسنده باسابقه تئاتر در 19 آبان 1399 بعد از یک دوره بیماری در سن 87 سالگی و در تهران ، چشم از جهان فروبست.


منابع : نم نمک | مصطفی جنتی عطایی اینستاگرام/ مصطفی جنتی عطایی فیسبوک/ صفحه شخصی مصطفی جنتی عطایی/مصطفی جنتی عطایی ویکی پدیا/ مصطفی جنتی عطایی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن