ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل مهرداد آسمانی خواننده به همراه ترانه شناسی و عکسهای مهرداد آسمانی و همسرش غزاله و فرزندانش در نم نمک با شما خواهیم بود.

زندگینامه مهرداد آسمانی و همسرش(Mehrdad Asemani)

  • نام اصلی : مهرداد آسمانی
  • نام مستعار : مهرداد
  • متولد 25 تیر 1346 ‏تهران
  • ملیت ایرانی ساکن لس آنجلس ، کالیفرنیا
  • سبک : موسیقی پاپ فارسی
  • ساز ها : پیانو سه تار تار
  • سال های فعالیت : 1992 - 1371 تاکنون
  • ناشرین : شرکت ترانه ، کلتکس رکوردز ، شرکت آونگ
  • همسر » غزاله
  • فرزندان : مهرزاد و ماهان

بیوگرافی کامل مهرداد آسمانی

مهرداد آسمانی با نام هنری مهرداد متولد 25 تیر 1346 خورشیدی در تهران خواننده ، آهنگساز و تنظیم کنندهی ایرانی مقیم لس آنجلس است.بیوگرافی مهرداد آسمانی خواننده و همسرش غزاله + طلاقبیوگرافی مهرداد آسمانی خواننده و همسرش غزاله + طلاق

مهرداد آسمانی - Mehrdad Asemani

مهرداد آسمانی - Mehrdad Asemani

زندگینامه مهرداد آسمانی

مهرداد آسمانی ، خواننده و آهنگساز ایرانی ، در تهران به دنیا آمد. دوران کودکی او در خیابان حافظ (سنگلج) گذشت. آسمانی ، دوران تحصیل خود را در دبستان فیروزکوهی و مدرسه راهنمایی هدف گذراند و موفق به گرفتن دیپلم ، از دبیرستان هدف شماره 2 شد.

جنگ ایران و عراق

هم زمان با سال های جنگِ عراق و ایران ، در کنکور سراسری شرکت کرد و پذیرفته شد. با این حال ، وی تصمیم گرفت برای دفاع از میهن به جبهه جنگ برود. مدت حضور مهرداد آسمانی در جبهه های جنگ نزدیک به 27 ماه بود.

مهرداد آسمانی در جبهه جنگ ایران و عراق

مهرداد آسمانی در جبهه جنگ ایران و عراق

خروج از ایران

مهرداد همزمان با تحصیل ، نزد اساتید فن به فراگیری موسیقی پرداخت و پس از اجرای چندین آهنگ برای رادیو و تلویزیون ایران ، زمانی که عرصه را برای انجام فعالیت های هنری آزاد تنگ دید ، در سال 1992 به لس آنجلس مهاجرت کرد. نخستین آلبومِ موسیقیِ مهرداد آسمانی با عنوان «صدای خورشید» منتشر شد که ترانه های «لیسانسه» (شما که سواد داری ، لیسانس داری) و «خانومی» از شناخته شده ترین ترانه های این آلبوم است. این آلبوم به صورت زیر زمینی در ایران ضبط شد و برخی از ترانه ها در لس آنجلس تنظیم شد و پخش شد.

یک سال و نیم بعد ، آسمانی با انتشار آلبوم «پوست شب» و ترانه معروف «چادر» (چادر ننداز سرت) با کلامی از مسعود امینی و آهنگی از حسن شماعی زاده او را به اوج شهرت رساند . ترانه های اجراشده در نخستین آلبوم های وی سروده محمد صالح علا و مسعود امینی بود. پس از این دو آلبوم ، مهرداد آسمانی پس از اجرای کنسرتی در لس آنجلس ، شروع به برگزاری کنسرت در شهرهای مختلفِ آمریکا و اروپا کرد. این تور موسیقایی در سال 1999 میلادی آغاز شد.

مهرداد آسمانی و همسر سابقش غزاله

مهرداد آسمانی و همسر سابقش غزاله

وضعیت ازدواج و همسر مهرداد آسمانی

مهرداد در سال 2000 با دختری به نام غزاله ازدواج کرد و در آلبوم بعدی خود که در سال 2002منتشر کرد ترانه ای را با همین نام تقدیم به همسرش کرد. حاصل این ازدواج دو پسر به نام های مهرزاد و ماهان است ، این زوج در سال2010 از یکدیگر جدا شدند.

مهرداد آسمانی و فرزندانش مهرزاد و ماهان

مهرداد آسمانی و فرزندانش مهرزاد و ماهان

آلبوم آنتیک

در سال 1995 میلادی ، آسمانی آلبوم «آنتیک» را روانه بازار موسیقی کرد. ترانه «آنتیک» (هر جای تهرون یه چیزایی داره) با کلام مسعود امینی از معروفترین ترانه های این آلبوم است که در آن به پیشینه و هویت تاریخی تهران می پردازد.

خاتون و سه آلبوم دیگر

در سال 1996 میلادی نیز مهرداد آسمانی آلبوم «خاتون» ، در سال 1997 میلادی ، آلبوم «عروسک» و در سال 2000 میلادی آلبوم «برگ گل» را منتشر کرد کرد. هم چنین ، وی در سال 2002 میلادی آلبوم «غزال» و آهنگ «ماه من» سروده ژاکلین را به بازار موسیقی عرضه کرد.

آلبوم جادوی عشق

سپس ، در سال 2003 میلادی ، آلبوم «جادوی عشق» با ترانه هایی از زویا زاکاریان منتشر شد بیشتر تنظیم های این آلبوم توسط منوچهر چشم آذر انجام شده بود و مهرداد با انتشار این آلبوم سبک تازه ای را در کارنامه هنری خود ثبت کرد. ترانه عاشقانه «شطرنج» و «فاصله» از شناخته شده ترین آهنگ های این آلبوم است.

آلبوم عکس فوری و همکاری با گوگوش

در ادامه ، مهرداد آسمانی فصل تازه فعالیت های هنری اش را با همراهی شهیار قنبری آغاز کرد. انتشار آلبوم «عکس فوری» نتیجه هم کاری مهرداد و شهیار بود. در این آلبوم ، گوگوش خواننده مهمان در سه آهنگ «نسل ما» ، «حریق شهر قصه» و «سروته نوار» است. البته ، سابقه هم کاری مهرداد با گوگوش به سال های قبل بازمی گشت. وقتی که مهرداد آسمانی آهنگ سازی دو آلبوم «کیوکیو بنگ بنگ» و «آخرین خبر» را برای گوگوش انجام داد. از میانِ آهنگ های آلبوم «عکس فوری» ، ترانه اجتماعی «دیوار یار» (مردا این ور ، زنا اون ور) با استقبال زیادی روبه رو شد. هم چنین ، کنسرت های مهرداد باگوگوش نیز موردتوجه مردم قرار گرفته بود.

آلبوم شب سپید مشترک با گوگوش

مهرداد آسمانی همکاری اش با گوگوش را ادامه داد و پس از آن که به عنوان آهنگ ساز و تنظیم کننده در آلبوم «مانیفست» حضور پیدا کرد ، آلبوم «شب سپید» را که در سال 1387 منتشر شد را به طور مشترک با وی منتشر کرد. مهرداد در این آلبوم چهار ترانه «جنگل شش وهشت» ، «هفته سپیدوسیاه» ، «بوسه های پیاده رو» و «کوچه لخت» سروده شهیار قنبری را اجرا کرد تمام ترانه های این آلبوم توسط شهیار قنبری سروده شد و مهرداد آسمانی وظیفه آهنگسازی را بر عهده داشت و اندی جی تنظیم آهنگ ها را انجام می داد. این همکاری در سال 2008 و پس از کنسرت نوکیا تیاتر به دلایلی نا معلوم قطع شد.

ادامه فعالیت هنری بعد قطع کار با گوگوش

نوروز سال 1388 مهرداد دو تک آهنگ را منتشر کرد. یکی از آن ها مدلی «عشق من گریه نکن» بود ، ترکیبی از دو آهنگ «عشق من» و «گریه نکن» بود که زنده یاد فرزین آن ها را با ترانه و آهنگی از جهانبخش پازوکی اجرا کرده بود. مهرداد این آهنگ را به یاد فرزین خواند و آن را به جهانبخش پازوکی تقدیم کرد. آهنگ دیگر مناجاتی بود به نام «عاشقانه ترین لحظه ها». متن این مناجات را نیز جهانبخش پازوکی نوشته بود و برای اولین بار بود که کسی جز خودش ، بر روی ترانه اش آهنگ می گذاشت.

او تاکنون 12 آلبوم موسیقی مستقل و یک آلبوم موسیقی مشترک منتشر کرده است.

آلبوم طعم رویا

پس از دو سال سکوت ، در زمستان 1389 مهردادآلبوم «طعم رویا» که حاصل همکاری او با ایرج جنتی عطایی به عنوان ترانه سرا و علی الهی به عنوان تنظیم کننده قطعات بود را منتشر کرد. هر چند ترانه پر سر و صدای «ترانه هامو پس بده» را هر کسی به نوعی برداشت کرد ، اما مهرداد و ایرج جنتی عطایی بر این باوراند که این ترانه صدای یک درد 50 ساله است که در موسیقی ایران ریشه دوانده و تنها حرف خواننده و ترانه سرای آن نیست. همه مؤلفین و صاحبان ترانه زخم خورده این بی مهری اند.

شبیه هیچ کس

وی پس از وقفه ای مجدد در مهرماه 1391 موزیک ویدیو «تمام ما» را منتشر کرد. در بیست و هشتم دی ماه 1391 مهرداد موزیک ویدئوی جدیدی به نام «ضد نور» را منتشر کرد. و سپس در سال 1392 آلبوم شبیه هیچ کس منشتر شد که در واقع ادامه همکاری مهرداد آسمانی با ایرج جنتی عطایی بود در این آلبوم ایرج جنتی عطایی به عنوان ترانه سرا ، مهرداد آسمانی به عنوان آهنگساز و خواننده و منوچهر چشم آذر به عنوان تنظیم کننده ظاهر شدند.

نبض گل

مهرداد پس از یک سال سکوت پس از انتشار آلبوم شبیه هیچ کس ترانه ای را به نام نبض گل با ترانه ای شهیار قنبری آهنگ خودش و تنظیم آرگامو تورس منتشر کرد پس از چند ماه آلبوم نبض گل در آذر ماه 1394 منشتر شد در این آلبوم مثل سابق تمام ترانه ها ساخته خود مهرداد بود بیشتر ترانه های این آلبوم نوشته یک سرباز ایرانی به نام سینا ایزدبین است . تنظیم های این آلبوم توسط حمید شمس ، مهدی ابراهیمی ، آرگامو تورس و نیما نور محمدی انجام شده است.

همکاری های هنری

مهرداد با ترانه سراهای به نامی نظیر ایرج جنتی عطایی٬ مسعود امینی٬ محمد صالح اعلا ، شهیار قنبری٬ همایون هوشیار نژاد٬ مسعود فردمنش٬ زویا زاکاریان٬ ژاکلین ... و آهنگ سازانی چون جهانبخش پازوکی٬ سیاوش قمیشی٬ حسن شماعی زاده٬ منوچهر چشم آذر ، بابک بیات و ... همکاری داشته است.

آلبوم های مهرداد آسمانی
  • یار شیرین 2017
  • نبض گل 2015
  • شبیه هیچکس 2013
  • طعم رویا 2011
  • شب سپید (به همراه گوگوش) 2008
  • عکس فوری 2004
  • جادوی عشق 2003
  • غزال 2002
  • برگ گل 2000
  • عروسک 1997
  • خاتون 1996
  • آنتیک 1995
  • پوست شب 1994
  • صدای خورشید اولین آلبوم مهرداد 1992
آهنگسازی برای خواننده های دیگر

مهرداد علاوه بر آهنگسازی برای خودش با دیگر هنرمندان ایرانی نیز فعالیت کرد اولین ترانه ای که او برای خواننده ای جز خود ساخت ، ترانه ای برای نوش آفرین بود به نام اگه بودی با ترانه ای از علیرضا میبدی و تنظیم فرهاد مرفه که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

پس از این ترانه دیگر خواننده ها نیز تمایل به همکاری با وی پیدا کردند ، در ادامه مهرداد با خوانندگانی مانند گوگوش ، شهره صولتی ، نوش آفرین ، ستار ، مهستی ، شهرام شب پره ، لیلا فروهر ، شهرام صولتی ، توکا ، بهزاد ، فرخ ترک زاده ، ناهید ، شیلا ، سوزان روشن ، منصور ، سامان و آرمان همکاری داشته است.

همکاری با گوگوش : اولین همکاری این دو نفر ترانه ای طولانی به نام کیو کیو بنگ بنگ با شعری از زویا زاکاریان و تنظیم منوچهر چشم آذر بود این ترانه در حدود 13 دقیقه است که در قالب آلبومی با دو ترانه به نام کیو کیو بنگ بنگ منتشر شد. ادامه این همکاری در آلبوم آخرین خبر در سال 1383 ادامه یافت تمام ترانه های این آلبوم (به جز پیر مشرق) توسط مهرداد آسمانی ساخته شد ترانه های این آلبوم سروده شهیار قنبری و زویا زاکاریان بود با تنظیم هایی از مهرداد آسمانی ، اندی جی و منوچهر چشم آذر که در این آلبوم مهرداد و گوگوش ترانه آخرین خبر را به صورت دو صدایی اجرا کردند. در ادامه فعالیت این دو نفر گوگوش به عنوان خواننده مهمان در آلبوم عکس فوری مهرداد حضور یافت و سه ترانه را با مهرداد به صورت و دو صدایی اجرا کرد. سپس مهرداد در آلبوم بعدی گوگوش به نام مانیفست

به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده با ترانه های از شهیار قنبری حضور یافت؛ و ترانه شناسنامه را به صورت دو صدایی با گوگوش اجرا کرد؛ و در سال 2008 پس از سه سال سکوت این دو نفر آلبوم شب سپید را به صورت مشترک منتشر کردند که مورد توجه بسیار قرار گرفت.

همکاری با شهره صولتی : بیشتر ترانه های مهرداد (بعد از گوگوش) توسط شهره صولتی اجرا شده است این همکاری 14 ترانه است که هنور 4 ترانه آن منتشر نشده است. از موفق ترین ترانه های این همکاری می توان به ترانه پیغام با کلام مسعود فردمنش و تنظیم منوچهر چشم آذر و ترانه نامه با ترانه مسعود فردمنش و تنظیم امیر بدخش اشاره کرد که مورد توجه زیادی قرار گرفت به گونه ای که شهره در تمام برنامه هایش ترانه نامه را اجرا می کند بخشی از ترانه به صورت دو صدایی با مهرداد اجرا شده است. همکاری مهرداد با شهره فقط به آهنگسازی و خوانندگی محدود نشد و این دو با یک دیگر برای اجرای تورهای اروپا و آمریکا به سرتاسر دنیا رفتند.

همکاری با ستار و مهستی : این همکاری در قالب یک آلبوم به نام گل گندم به صورت مشترک با حضور ستار و مهستی منتشر شد به صورتی که تمام آهنگ های این آلبوم توسط مهرداد ساخته و شعرها سروده علیرضا میبدی ، همایون هوشیار نژاد و مسعود امینی بود با تنظیم هایی از منوچهر چشم آذر ، شوبرت آواکیان و سعید قربانی که در سال 1379 منتشر شد و در آن مهستی و ستار ترانه ای دو صدایی به نام بوی نون بوی خاک بوی گندم را اجرا کردند.

مهرداد و آکادمی گوگوش
آکادمی گوگوش جز آبروریزی چیزی به همراه ندارد

این خواننده و آهنگساز ساکن لس آنجلس که با نام هنری “مهرداد” فعالیت می کند در فیس بوک خود نوشت : «من چند برنامه از آکادمی تلویزیون “من و تو ” را دیدم. فقط باید خلاصه عرض کنم حیف “گوگوش” و ترانه های زیبا و صدای زیبا و نامی بزرگ ، و حیف “هومن خلعتبری” که موزیسین بسیار خوبی هست. این آکادمی جز آبروریزی برای این دو عزیز چیزی به همراه نداره. این یک نمایش غم انگیز از یک شبکه تلویزیونی است که هدفمند و غیر حرفه ای برگزار می شه. صداهای بد ، انتخاب های از پیش تعیین شده ، رفتارهای بد جلوی دوربین با هنرمند بزرگی چون “گوگوش” توسط مجریان این برنامه ، همه و همه نشان دهنده هدفمند بودن این نمایش غم انگیز است. کسی که تا دیروز برای دیدن “گوگوش” به هزار نفر آویزان شده بود امروز جلوی دوربین نقش “آلکاپون” بازی می کنه ، کسی که فقط صد بار سراغ خود من آمد تا شاید بتونه یک مصاحبه با من ضبط کنه حالا نقشی بد و غیر قابل تصور بازی می کنه. در آینده اگر عمری بود برایتان حرف بسیار دارم… در آینده خواهید دید که از چهره های معروف دعوت خواهند کرد که شاید بتونن جلوی این آبروریزی را بگیرند یا با استفاده از این چهره های معروف به این شوی غم انگیز آبرو تزریق کنند… حیف “گوگوش” و حیف هومن خلعتبری … بقیه هم کشک …»

وی آکادمی گوگوش را نمایش غم انگیز من و تو خوانده و این گونه ادامه داده است که «اصلا فکر کردین فردا وقتی این نمایش تموم شد ، چه بلایی سر این بچه ها میاد؟ اینا فکر می کنن معروف شدن ، یعنی حق هم دارند ، چون چهار ماه جلو دوربین بودن ، مورد توجه قرار گرفتند ، از فردا همین بچه ها با عینک دودی می رن تو کوچه و خیابون ، می دونین حتا یک نفر سراغ این بچه ها را نخواهد گرفت؟ کدام کمپانی براشون ترانه ضبط خواهد کرد؟ کدام کنسرت؟ کدام توجه؟ این بچه ها حتا دیگه نمی تونن برن تو یک شرکت استخدام بشن و زندگی معمولی بکنن … به چه قیمتی با احساس این بچه ها بازی بشه در حالی که اصلا برای این کار ساخته نشدن… من دلم بیشتر برای کسانی می سوزه که وقتی این نمایش تموم شد دیگه نمی تونن اسم خودشونو ساده و معمولی معرفی کنن. حتما باید بگن من فلانی هستم از آکادمی گوگوش … یعنی شخصیت خودشونم از دست میدن… همین بچه ها که تو این برنامه هستند یک سال دیگه می فهمند که من چی گفتم…»


منابع : نم نمک | مهرداد آسمانی اینستاگرام/ مهرداد آسمانی فیسبوک/ صفحه شخصی مهرداد آسمانی/ مهرداد آسمانی ویکی پدیا/ مهرداد آسمانی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(13 رای)
81.6%

نظر دادن