ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل نادر گلچین خواننده قدیمی سنتی ایران به همراه عکسهای نادر گلچین در نم نمک با شما هستیم.

بیوگرافی نادر گلچین و همسرش(Nader Golchin)

  • نام اصلی : نادر دلدار گلچین
  • زمینه فعالیت : موسیقی
  • متولد : 1 مهر 1315 رشت
  • مرگ : 31 شهریور 1396 (81 سال)
  • محل زندگی : ایران
  • پیشه : بازیگر
  • سال های فعالیت : 1327 تا 1357
  • والدین : حبیب و طوبی
  • فرزندان : نادیا گلچین

بیوگرافی کامل نادر گلچین

نادر گلچین متولد 1 مهر 1315 رشت خواننده آواز سنتی ایرانی بود.بیوگرافی نادر گلچین خواننده سنتی و همسرش + زندگینامهبیوگرافی نادر گلچین خواننده سنتی و همسرش + زندگینامه

نادر گلچین - Nader Golchin

گلچین از جمله خوانندگان صاحب سبک و دارای صدایی خاص خود است. بیشتر آثار او به سال های پیش از انقلاب باز می گردد ، این خواننده اصلی مدتی نیز وارد عالم بازیگری تئاتر شد.

خانواده و کودکی

نادر گلچین فرزند حبیب و طوبی بود و از همان کودکی به هنر موسیقی علاقه‏ مند شد به طوری که هنوز بیش از 12 سال از سنش نمیگذشت خواننده محلی آن دیار گشت و با رادیو رشت که در اختیار تیپ رشت بود و زیر نظر مدیران ارتش اداره می شد آغاز همکاری کرد.

بازیگری تا شهرت صدا

در سال سوم متوسطه به تحصیل اشتغال داشت که به هنرپیشگی روی آورد و در تئاتر رشت گیلان در پیس‏های «بارگاه هارون الرشید» ، «خواب‏های پینه دوز» ، شرکت و آوازهایی را نیز ضمن بازیگری در تئاتر میخواند.

صدای خوش و استعداد خدادادی وی موجب گشت تا پله‏ های ترقی را یکی پس از دیگری به‏سرعت در این شهرستان طی نماید و آوازه شهرتش به سایر شهرهای کشور به خصوص تهران رسید.

وضعیت ازدواج و همسر نادر گلچین

نادر گلچین ازدواج کرده بود و نادیا دلدار گلچین دختر اوست ، همچنین مرجانه گلچین بازیگر زن ایرانی برادر زاده استاد نادر گلچین می باشد.

نادر گلچین و مرجانه گلچین

نادر گلچین و مرجانه گلچین

فعالیت ها در تهران

1339 به تهران آمد و مستقیما فعالیت‏های هنری خود را در اداره هنرهای زیبا و وزارت فرهنگ و هنر وقت آغاز و اولین برنامه خود را با ارکستر استاد محمود تاج‏بخش اجرا کرد و تا سال‏های متمادی در این اداره با ارکسترهای : استاد فرامرز پایور ، عباس خوشدل ، عبدالکریم مهرافشان ، عماد رام و استاد مصطفی پورتراب به ترتیب ادامه داد.

در رادیو ملی

نادر گلچین در سال 1359 به رادیو دعوت شد و همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و در برنامه‏ های مختلف رادیو به خصوص گلها همراه با هنرمندانی مختلفی شرکت نمود و یکی از کارهای جالب وی که در رادیو اجرا کرد و مورد توجه واقع شد اجرای آهنگ آمد نوبهار مرحوم مهدی خالدی بود که به رهبری فرهاد فخرالدینی بازسازی شده بود و با گروه کر رادیو اجرا شد و تا سال 1362 همکاری خودرا با رادیو ادامه داد.

فعالیت بین المللی + خیریه

نادر گلچین تحت قراردادهای فرهنگی هنری بین ایران و کشورهای جهان همراه با ارکستر استاد فرامرز پایور مسافرتی به کشور الجزایر نمود و موسیقی سنتی ایران را به هنردوستان آن کشور معرفی کرد که بسیار مورد تشویق مقامات هنری و فرهنگی کشور الجزایر قرار گرفتند.

دیگر از کارهای قابل ذکر و باارزش گلچین کنستری بود که به نفع زلزله ‏زدگان بوئین ‏زهرا ترتیب داد.

عکسهای اینستاگرام نادر گلچین

عکسهای اینستاگرام نادر گلچین

شغل دوم

نادر گلچین در طول حیات هنری فعال خود متجاوز از سیصد آواز و آهنگ اجرا کرد.

در حال حاضر مدیر مسئول یک شرکت تکثیر نوار مجاز موسیقی میباشد و کلیه نوارهایی که از طرف وزارت ارشاد اسلامی اجازه پخش دارند ، تکثیر و پخش مینماید و خود از خواندن و فراگیری و تمرین هیچگاه غافل نمیباشد.

بعد از انقلاب

سالهای پس از انقلاب نادر گلچین از صحنه موسیقی کشور کناره گیری کرد.

من عضوی از وزارت فرهنگ و هنر بودم سالها در این وزارتخانه با ارکسترهای مختلف همکاری داشتم. آن موقع به اقتضای جوانی حس و حال فعالیت در من زیاد بود ولی با نزدیک شدن به ایام پیری خود به خود میل به فعالیت های هنری کاهش یافت. در ظاهر اینطور نشان نمی دهم ولی به قول شاعر «بر ظاهر آباد من امید مبند من خانه ویرانه ام از من بگریز.

بیماری و درگذشت

وی در 4 شهریور 1396 بر اثر تشدید بیماری قلبی ، ریوی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان گاندی ، تهران بستری شد و ظهر روز جمعه 31 شهریور 1396 بر اثر ایست قلبی در سن 80 سالگی درگذشت.

علت مرگ نادر گلچین

علت مرگ نادر گلچین

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
73.4%

نظر دادن