ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، صدام و هیتلر چه نسبتی داشتند و صدام پسر هیتلر و نسبت فامیلی هیتلر و صدام و بیوگرافی صدام و بیوگرافی هیتلر در نم نمک.

صدام حسین و آدولف هیتلر چه نسبتی داشتند؟

سوال هایی که درباره سرنوشت صدام وجود دارد را بگذارید کنار اتفاقی که در جنگ جهانی دوم برای هیتلر افتاد. ماجرا وقتی ترسناک می شود که این فرضیه به میان بیاید که آدم کشان نسل های پیشین و کنونی می توانند ارتباط خونی با یکدیگر داشته باشند ، ادعایی که در کتاب با عنوان «فرزند رایش» مطرح شده این است که صدام پسر هیتلر است. روزنامه حریت - چاپ کشور ترکیه - گزارش مفصلی درباره آنچه در این کتاب مطرح و ادعا شده ، آورده است اما آیا واقعا می توان بر این ادعا تامل کرد یا نه؟صدام و هیتلر چه نسبتی داشتند؟!صدام و هیتلر چه نسبتی داشتند؟!

شایعه زنده ماندن هیتلر

در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم وقتی که روس ها برلین را محاصره کردند ، بلافاصله محل استقرار هیتلر را تصرف و اطرافیانش را بازداشت کردند. وقتی از آنها بازجویی شد متوجه شدند هیتلر به همراه معشوقه خود ، اوا بروان که شب قبل با او ازدواج کرده بود خودکشی کرده و وصیت کرده جسد او و تازه عروسش را در محوطه باغ با بنزین بسوزانند و سپس دفن کنند اما بعد از پایان جنگ جهانی دوم و با فروکش کردن تب تعقیب نازی های فراری ، خبرهایی پخش شد که دنیا را متعجب کرد؛ افراد زیادی در آرژانتین شهادت دادند که هیتلر را بعد از جنگ جهانی دوم دیده اند.

صدام پسر هیتلر بود!

یک پیام ناشناس

اگرچه بر اساس اعلام اولیه ، هیتلر و براون خودکشی کردند اما برای ماه ها این موضوع قطعی نشد و ابهامات زیادی وجود داشت که باعث می شد فرضیات مختلفی شکل بگیرد. همان طور که گفته شد ، اولین بیانیه معتبر در این مورد ، اول ماه می در برلین اعلام شد؛ هنگامی که یک ایستگاه رادیویی هامبورگ اعلام کرد که پیشوا مبارزه ای شجاعانه با دریاسالار ، کارل دونیتس داشته و مرده است. دونیتس به رادیو آمد و گفت هیتلر همانند یک قهرمان مرد. در همین حین ناگهان صدایی ناشناس حرف دریادار را قطع کرده و اعلام می کند «این یک دروغ است» و شنوندگان را تحریک می کند که علیه دونیتس قیام کنند.

این برنامه رادیویی ترکیبی از امید و ناباوری در میان پروپاگاندا ایجاد کرد اما اینکه پایتخت آلمان نه به دست آمریکایی ها و انگلیس ها بلکه به دست شوروی افتاده بود ، مشکوک بودن اطلاعات را بیشتر می کرد. در تاریخ دوم می ، هری ترومن ، رییس جمهور آمریکا به گزارشگران گفت آمریکا اطلاعات رسمی دارد که هیتلر مرده است اما نه او و نه مشاورانش نمی توانند مدرکی دال بر این ادعا ارائه کنند.

صدام پسر هیتلر بود!

شایعاتی که دامن زده شد

ژوزف استالین ، رهبر شوروی ، تردیدها در مورد مرگ هیتلر را دامن زد. روز دوم می ، تاس ، خبرگزاری رسمی شوروی سابق هشدار داد که بر اساس اعلام رادیو ، مرگ پیشوا یک ترفند فاشیستی برای ایجاد فرصت برای فرار هیتلر بوده است. ششم ژوئن مقامات ارتش سرخ در برلین اعلام کردند جسد هیتلر را پیدا کرده اند اما فقط سه روز بعد فرمانده این ارتش ، مارشال گئورکی زوکوف شناسایی جسد هیتلر را رد کرد و گفت احتمالا او در دقایق آخر توانسته از برلین خارج شود.

در ماه ژوئن ، استالین شخصا به ترومن ، وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه ایالات متحده ، هری هاپکینز گفت که اطمینان دارد هیتلر زنده است. سپتامبر 1945 مسکو ، بریتانیا را متهم به پنهان کردن هیتلر و براون کرد. یکی از داستان های جدی که در این میان مطرح بود این بود که آدولف هیتلر در قطب جنوب مخفی شده است. تداوم افسانه زنده بودن هیتلر این نگرانی ها را ایجاد می کرد که ممکن است این موضوع باعث تولد دوباره نازیسم با خود هیتلر یا فرزندان احتمالی اش شود. آنچه در این افسانه ترسناک وجود دارد این است که این هیولا اصل و نسبی طولانی داشته باشد.

ارتباط صدام و هیتلر

در حالی که افسانه زنده بودن هیتلر تا سال های اخیر هم وجود داشت و برخی معتقد بودند هیتلر با او براون فرار کرده است ، حالا این ادعای باورنکردنی مطرح است که یکی از معشوقه های هیتلر سال 1937 صدام را به دنیا آورده است. این ادعا در کتابی با عنوان «فرزند رایش» که در آمریکا به چاپ رسید ، مطرح شد. در این کتاب ادعا شده صدام فرزند نامشروع هیتلر است ، به طوری که حتی در جنگ خلیج فارس دونالد رامسفلد می گوید : «شکست صدام حسین یک پیروزی دو جانبه است و ما با حذف صدام به نوعی به زندگی رایش سوم هم پایان دادیم.»

صدام پسر هیتلر بود!

صدام چطور به دنیا آمد

طبق ادعای این کتاب سال 1936 یکی از معشوقه های جوان هیتلر باردار می شود ولی حتی خود هیتلر هم از این ماجرا بی خبر می ماند. سرویس مخفی آلمان از اینکه این نوزاد برای پیشوا دردسرساز شود ، دختر جوان را برای زایمان به بیروت منتقل می کند. در همان زمان ، مامور سرویس اطلاعاتی آلمان ، رینهارد هوفمان در بغداد با یک جوان عرب به نام خیرالله تولفا مذاکره می کند. هوفمان با پرداخت مبلغ قابل توجهی پول به تولفا ، از او می خواهد نوزادی را که در آوریل متولد خواهد شد ، به یک خانواده مطمئن و مناسب بسپارد. تولفا هم برای نگهداری از کودک ، خواهرش صبحا را که او هم در آوریل بچه دار می شد ، پیشنهاد می دهد.

به این ترتیب معشوقه هیتلر ، 20 آوریل 1937 صدام را به دنیا می آورد. هفت روز بعد وقتی که مادر صدام درد زایمان می گیرد ، ماموران مخفی نازی وارد بیمارستان بیروت می شوند و به زور ، نوزاد (صدام) را از آغوش مادرش جدا می کنند. در همان شب ، ماموران نوزاد را مخفیانه به تکریت برده و در زاغه خانواده فقیر تولفا می گذارند. تولفا در حال برنامه ریزی بود که کسی متوجه نشود خواهرش فرزند زن دیگری را به عنوان فرزند خود می خواند اما در این بین یک اتفاق عجیب می افتد؛ فرزند صبحا مرده به دنیا می آید و صبحا هم به دلیل خونریزی شدید بیهوش می شود. تولفا هم از این فرصت استفاده کرده و فرزند هیتلر را به جای فرزند خواهرش می گذارد و نوزاد مرده را هم ماموران مخفی آلمانی از بین می برند.

صدام پسر هیتلر بود!

پدر صدام که بود؟

صدام هنگامی که بزرگ شد ادعا می کرد نام پدرش حسین الماجد است و قبل از تولدش ، او و مادرش را ترک کرده است. دایی صدام ، تولفا که سمپات نازی ها بود و دیدگاهی افراطی درباره ملیت عرب داشت ، در سال 1941 به نیروهای راشد علی که علیه انگلیسی ها قیام کرده بودند پیوست و به همین دلیل مدت شش سال را در زندان گذراند. به طور کلی تولفا همیشه کنار صدام بود. او به عنوان رییس دولت صدام و همچنین مدتی نیز به عنوان شهردار بغداد ایفای نقش کرده بود اما از سوی دیگر صدام بارها گفته بود که پدرش را نمی شناسد. او به عنوان یک فرزند بی پدر توسط دایی اش بزرگ شده بود. ارتباط دایی او با نازی ها مدت ها قبل اثبات شده بود.

صدام پسر هیتلر بود!

کتاب چه می گوید؟

در کتاب «فرزند رایش» ادعا می شود که دو دیکتاتور تاریخ ، صدام و هیتلر با هم ارتباط خونی دارند و صدام فرزند نامشروع هیتلر و معشوقه اش است. در این کتاب آمده است با اینکه هیتلر از این جریان بی اطلاع بوده ، ماموران مخفی نازی از تمام این اتفاق ها اطلاع داشتند. واقعیت این است که آلمان نازی ارتباط گرمی با رهبران عراق داشت و این کتاب برای ارتباط گرم آلمان و عراق این موضوع را مطرح می کند که آدولف هیتلر در سال 1932 به پادشاه عراق یک ماشین مرسدس بنز هدیه کرده بود و این را دلیلی بر تقویت احتمالی که مطرح کرده می داند.

صدام پسر هیتلر بود!

شباهت پدر و پسر

بعد از کشته شدن صدام و قبل از آن که این کتاب منتشر شود ، دوباره این دیکتاتور با هیتلر مقایسه شد. برخی گفتند که صدام به بدی هیتلر نبود ولی شباهت آنها در این بود که هر دو روحیه مرگ طلبانه ای داشتند و این طرز فکر را به نیروهای شان منتقل می کردند. این موضوع به یک دلیل جالب است که هر دوی آنها نمایش بزدلانه ای داشتند و زمانی که نیروهای شان خلع سلاح شدند خود را مخفی کردند اما تفاوت هیتلر با صدام حسین در این است که هیتلر وقتی در نهایت متوجه شکست آلمان شد خودکشی کرد؛ در حالی که صدام حسین مسیر متفاوتی را انتخاب کرده و به جای خودکشی خود را پنهان کرد تا در نهایت ، سال 2003 دستگیر شد.

صدام حسین با حمایت یاسر عرفات جنایات زیادی علیه یهودیان مرتکب شد. همان طور که هیتلر دست به نسل کشی علیه یهودیان در اروپا زد و شاید نفرت شدید یهودیان از این دو ، انگیزه اصلی برای پیدا کردن شباهتی بین این دو دیکتاتور است. با اینکه قساوت و توحشی که در صدام حسین سراغ داشته ایم ، ممکن است متقاعدمان کند که به راحتی این ادعاها را بپذیریم اما باید کمی صبر کنیم تا صحت چنین ادعاهایی تایید شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(13 رای)
81.6%

نظر دادن