ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بازیگران نقش پیامبر و بازیگران مردی که پیغمبر شدند و بازیگر نقش یوسف پیامبر و بازیگر نقش حضرت محمد و حضرت یعقوب و حضرت عیسی و موسی و ابراهیم و بازیگرانی که با نقش پیامبر ماندگار شدند و بازیگرانی که در نقش پیامبر خوش درخشیدند و بازیگران نقش پیامبر در سینما و تلویزیون در نم نمک.

کدام بازیگران ایرانی نقش پیامبر را بازی کرده اند؟

فیلم های مذهبی یکی از ماندگارترین فیلم هایی هستند که در طول تاریخ ساخته شده و مورد استقبال از سوی مردم قرار گرفته اند. بازیگران فیلم و سریال های مذهبی به دلیل نقش خاصی که ایفا میکنند تا مدتها با همان نقش شناخته میشوند.کدام بازیگران ایرانی نقش پیامبر را بازی کرده اند؟کدام بازیگران ایرانی نقش پیامبر را بازی کرده اند؟

در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نم نمک مروری بر بازیگرانی که در نقش پیامبر مقابل دوربین رفتند و با این نقش در میان مردم ماندگار شدند داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

این بازیگران در نقش پیامبر مقابل دوربین رفتند

در این مطلب مروری بر بازی بازیگران در چند نقش ماندگار پیامبر در فیلم و سریال ها خواهیم داشت.

مصطفی زمانی در نقش یوسف پیامبر

یکی از ماندگارترین نقش های پیامبر در سریال های تلویزیون نقش یوسف پیامبر با بازی مصطفی زمانی در سریالی به همین نام به کارگردانی فرج الله سلحشور سال 87 بود.

سریال یوسف پیامبر روایتگر داستان زندگی یعقوب نبی و پسرش یوسف از کودکی تا بزرگسالی است که مصطفی طمانی توانست یکی از بهترین بازی هایش را در این سریال ارائه دهد و بعد از گذشت سالها هنوز هم با نقش یوسف پیامبر در میان مردم شناخته میشود.

بازی در نقش یوسف پیامبر اولین تجربه بازیگری مصطفی زمانی بود که بسیار موفق و ماندگار شد و بازی در کنار بازیگران با سابقه دنیای هنر به مانند کلاس درسی برای مصطفی زمانی بود.

مصطفی زمانی در نقش یوسف پیامبر

مصطفی زمانی در نقش یوسف پیامبر

فرج الله سلحشور در نقش حضرت ایوب

فرج الله سلحشور کارگردان و بازیگر سینما که آثار درخشانی را در کارنامه هنری اش دارد سال 72 فیلم ایوب پیامبر را ساخت و خودش در این فیلم ایفاگر نقش ایوب نبی شد.

این کارگردان مشهور که ساخت فیلم و سریال ماندگاری چون یوسف پیامبر ، مردان آنجلس و ایوب پیامبر را در کارنامه هنری اش دارد و در سریال ایوب پیامبر در این نقش مذهبی مقابل دوربین رفت و خاطره بازی در این نقش را در اذهان ثبت کرد.

فرج الله سلحشور در نقش حضرت ایوب

فرج الله سلحشور در نقش حضرت ایوب

حسام نواب صفوی در نقش حضرت اسماعیل

حسام نواب صفوی یکی دیگر از بازیگرانی است که تجربه بازی در نقش پیامبر را در کارنامه هنری اش دارد.

این بازیگر کشورمان در فیلم ابراهیم خلیل الله به کارگردانی محمدرضا ورزی در سال 84 نقش اسماعیل پسر حضرت ابراهیم را بازی کرد و بازی در این نقش یکی از کارهای ماندگار کارنامه هنری او است.

این فیلم دوران به پیامبری رسیدن حضرت ابراهیم را به تصویر میکشد و قصه حضرت اسماعیل و ماجرای قربانی کردن او در راه خدا هم بخش هایی از داستان این فیلم است.

حسام نواب صفوی در نقش حضرت اسماعیل

حسام نواب صفوی در نقش حضرت اسماعیل

امین زندگانی در نقش حضرت سلیمان

فیلم سینمایی ملک سلیمان به کارگردانی شهریار بحرانی سال 86 و 87 ساخته شد و روایتی از زندگی حضرت سلیمان را به تصویر کشید.

امین زندگانی بازیگر کشورمان یکی دیگر از هنرمندانی است که در نقش پیامبر مقابل دوربین رفت و در این سریال ایفاگر نقش حضرت سلیمان بود و این نقش در کارنامه هنری او ماندگار شد.

امین زندگانی در نقش حضرت سلیمان

امین زندگانی در نقش حضرت سلیمان

محمد صادقی در نقش حضرت ابراهیم

فیلم ابراهیم خلیل الله به کارگردانی محمدرضا ورزی در سال 84 ساخته شد و یکی از آثار شاخص سینمای ایران است.

محمد صادقی در این فیلم ایفاگر نقش حضرت ابراهیم بود و روایتی از قصه زندگی این پیامبر در فیلم ابراهیم خلیل الله با نقش آفرینی محمد صادقی به تصویر کشیده شد.

محمد صادقی در نقش حضرت ابراهیم

محمد صادقی در نقش حضرت ابراهیم

محمود پاک نیت در نقش حضرت یعقوب

محمود پاک نیت بازیگر پیشکسوت کشورمان یکی دیگر از هنرمندانی است که تجربه بازی در نقش پیامبر را دارد.

این بازیگر کشورمان در سریال یوسف پیامبر ، بازیگر نقش حضرت یعقوب پدر یوسف نبی بود که سالها در انتظار دیدن فرزند ، درد فراق را به جان خرید و داستانی از زندگی او و حضرت یوسف در این سریال به تصویر کشیده شد.

محمود پاک نیت در نقش حضرت یعقوب

محمود پاک نیت در نقش حضرت یعقوب

امیر حیدری بازیگر نقش نوجوانی پیامبر در فیلم محمد (ص)

یکی دیگر از هنرمندانی که تجربه بازی در نقش پیامبر را در کارنامه هنری اش دارد ، یک بازیگر نوجوان است که در 12 سالگی نقش حضرت محمد (ص) را در فیلم مجید مجیدی بازی کرد.

فیلم محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی سال 93 ساخته شد و زندگی حضرت محمد(ص) در مقاطع گوناگون در این فیلم به تصویر کشیده شد.

امیر حیدری بازیگر نوجوان کشورمان در فیلم محمد رسول الله(ص) ایفاگر نقش این حضرت در سن 12 سالگی بود.

امیر حیدری بازیگر فیلم محمد (ص)

امیر حیدری بازیگر فیلم محمد (ص)

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(7 رای)
77.2%

نظر دادن