ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، سریال های محرمی و ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون و سریال های اربعین و سریال تلویزیون در عاشورا و سریال های مناسبتی در تاسوعا و بهترن سریال های محرمی و قشنگ ترین سریال های محرمی و مجموعه های تلویزیونی مخصوص محرم و ماه محرم در نم نمک.

ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون

سریال های مناسبتی جایگاه ویژه ای در میان سریال های تلویزیونی دارند و اغلب جزو پربیننده ترین ها و ماندگارترین های تلویزیون هستند.بهترین و ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون [عکس]بهترین و ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون [عکس]

در ادامه مروری بر ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون در چند سال اخیر داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نم نمک همراه ما باشید.

پربیننده ترین سریال های محرم در تلویزیون

از همان سالهایی که تلویزیون تنها به دو شبکه محدود میشد اهالی دنیای هنر به فکر ساخت فیلم های مناسبتی بودند و اگر بخواهیم به چند سال اخیر نگاهی بیاندازیم و مروری در ذهنمان داشته باشیم حتما چند سریال محرمی و شخصیت هایی که با این سریال ها ماندگار شدند را به خاطر خواهیم آورد.

سریال شب دهم

شب دهم به کارگردانی حسن فتحی یکی از سریال های محرمی پربیننده و ماندگار است که ماه محرم سال 81 از شبکه یک سیما پخش شد و اغراق نیست اگر بگوییم یکی از ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون است.

بازی کتایون ریاحی و رویا تیموریان در سریال شب دهم

کتایون ریاحی و رویا تیموریان در سریال شب دهم

شب دهم روایتی از دلدادگی یک جوان به دختری از تبار قاجار در اواخر حکومت رضاخان است که دختر شرط ازدواج را اجرای تعذیه در ده شب محرم قرار میدهد و همین شرط زندگی حیدر شخصیت اصلی سریال را با بازی حسین یاری که از لات های کوچه بازار بود دگرگون میکند.

حسین یاری و کتایون ریاحی در سریال شب دهم

بازی حسین یاری و کتایون ریاحی در سریال شب دهم

حسین یاری بازیگر نقش حیدر خوش مرام ، کتایون ریاحی فخرالزمان ، ثریا قاسمی مادر حیدر ، رویا تیموریان عمه فخرالزمان و... شخصیت های ماندگار سریال شب دهم را تشکیل میدادند.

سریال مختارنامه

مختارنامه یکی دیگر از سریال های محرمی ماندگار در تلویزیون است که به کارگردانی داوود میرباقری سال 89 روی آنتن شبکه یک سیما رفت و در سالهای بعد عنوان پرتکرارترین سریال محرمی تلویزیون را از آن خود کرد.

فریبرز عرب نیا در سریال مختارنامه

بازی فریبرز عرب نیا در سریال مختارنامه

مختارنامه به قیام مختار ثقفی می پردازد که به خونخواهی امام حسین(ع) بعد از عاشورا قیامی را به راه می اندازد و فریبرز عرب نیا بازیگر نقش اصلی این سریال یعنی مختار ثقفی است.

فریبا کوثری و نسرین مقانلو در سریال معصومیت از دست رفته

بازی فریبا کوثری و نسرین مقانلو در سریال معصومیت از دست رفته

فریبرز عرب نیا در نقش مختار ثقفی ، امین زندگانی در نقش مسلم‏بن عقیل ، رضا رویگری در نقش کیان ایرانی ، الهام حمیدی در نقش زن کیان ایرانی ، عنایت شفیعی در نقش ابن کامل ، ژاله علو در نقش مادر مختار ، فریبا کوثری در نقش عمره همسر مختار ، نسرین مقانلو در نقش همسر دیگر مختار ، محمد فیلی در نقش شمر ، رضا کیانیان در نقش حاکم مکه ، محمدرضا شریفی نیا در نقش محمدبن حنفیه ، حسن پورشیرازی در نقش بهرام رنگرز ، ویشکا آسایش در نقش جعده ، داوود رشیدی در نقش حاکم کوفه ، کریم اکبری مبارکه در نقش احمربن شمیط ، فرهاد اصلانی در نقش عبیدالله‏بن زیاد ، انوشیروان ارجمند در نقش رفاعةبن شداد ، جعفر دهقان در نقش مصعب بن زبیر ، بهرام شاه محمدلو و محمد صادقی در نقش حاکمان کوفه ، پرویز پورحسینی در نقش میثم تمار و بازیگرانی دیگری که در این سریال ایفای نقش کردند.

سریال معصومیت از دست رفته

معصومیت از دست رفته یکی دیگر از سریال های محرمی است که به کارگردانی داوود میرباقری سال 82 روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

عکسی از فریبا کوثری و امین تارخ در سریال معصومیت از دست رفته

فریبا کوثری و امین تارخ در سریال معصومیت از دست رفته

معصومیت از دست رفته ، جنایت و مکافات دینداران آن زمان در مواجهه با حادثه کربلا را به تصویر می کشد و لغزش شخصیت اصلی داستان( یعنی شوذب که از یاران حضرت علی (ع) است اما در آستانه قیام عاشورا ، خزانه دار کوفه میشود) در واقعه کربلا و سکوت وی در برابر امویان را روایت میکند که با عاقبت تلخ کشته شدن پسرش ، دیوانه شدن خودش و کشتن دخترش نمایان میشود.

داریوش فرهنگ در سریال معصومیت از دست رفته

بازی داریوش فرهنگ در سریال معصومیت از دست رفته

امین تارخ شخصیت اصلی داستان معصومیت از دست رفته یعنی شوذب را جلوی دوربین میبرد و فریبا کوثری و سارا خوئینی ها دو بازیگر دیگر این سریال در نقش همسر شوذب هشتند. امین زندگانی ، حدیث فولادوند ، انوشیروان ارجمند ، مرضیه برومند ، داریوش فرهنگ و ... در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

سریال سفر سبز

سفر سبز سریالی به کارگردانی محمدحسین لطیفی بود که محرم سال 81 روی آنتن شبکه سه سیما رفت و با به تصویر کشیدن داستانی بکر به یکی از ماندگارترین سریال های محرمی تبدیل شد.

عکسی از پارسا پیروزفر در سریال سفر سبز

بازی پارسا پیروزفر در سریال سفر سبز

سفر سبز داستانی از زندگی دنیل با بازی پارسا پیروزفر است که در ایران متولد شد اما بعد از فرزندخوانده شدن توسط یک خانواده به آلمان برده میشود و در پی دیدن یک خواب برای پیدا کردن خانواده اش راهی ایران میشود و داستان این سریال با این قصه رقم میخورد.

لادن مستوفی و سارا خوئینی ها در سریال سفر سبز

بازی لادن مستوفی و سارا خوئینی ها در سریال سفر سبز

پارسا پیروزفر ، امین تارخ ، گوهر خیراندیش ، آزیتا حاجیان ، محمدرضا شریفی نیا ، حسن پورشیرازی ، سارا خوئینی ها ، لادن مستوفی ، هایده هائری و ... در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

سریال پریدخت

یکی دیگر از سریال های ماندگار ماه محرم سریال پریدخت به کارگردانی سامان مقدم بود که محرم سال 86 روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

لیلا حاتمی در سریال پریدخت

نقش متفاوت لیلا حاتمی در سریال پریدخت

پریدخت داستانی عاشقانه را در تاریخ معاصر و همزمان با ماه محرم به تصویر کشید و توانست نظر بسیاری از مخاطبان تلویزیون را جلب کند و در لیست ماندگارترین سریال های محرمی قرار بگیرد.

 لیلا حاتمی در سریال محرمی پریدخت

بازی لیلا حاتمی در سریال محرمی پریدخت

لیلا حاتمی ، علی مصفا ، داریوش ارجمند ، کامبیز دیرباز ، شاهرخ استخری ، عباس امیری ، مهرداد ضیایی و ... در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

سریال سرزده

سریال سرزده به کارگردانی بهادر اسدی یک مینی سریال است. این سریال با مشارکت صدا و سیمای خراسان رضوی ساخته شده است و یک درام اجتماعی و مذهبی است.

داستان سریال سرزده

داستان سریال سرزده درباره دو دوست به نام اصلان و رضا است که رفاقت دیرینه ای با هم دارند و رقبای کشتی چوخه بوده اند اما تقدیر داستان دیگری را برایشان رقم میزند و رضا پلیس میشود و اصلان به سمت خلاف میرود.

بازیگران سریال سرزده

نسیم ادبی ، مریم مومن ، بهرنگ علوی ، رویا میرعلمی ، علی انصاریان ، رحیم نوروزی ، رامبد شکرآبی ، کیمیا خلج ، کوروش رحمانی ، یاشار هاشم زاده و... در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

نسیم ادبی و رویا میرعلمی در سریال سرزده

نسیم ادبی و رویا میرعلمی در سریال سرزده

سریال بوم و بانو

سریال بوم و بانو به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب سریال محرمی است.

بوم و بانو سریالی تاریخی است که روایتگر داستانی عاشقانه و تاریخی در دوره پهلوی است.

در خلاصه داستان سریال بوم و بانو آمده است :

در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می شود و شورشان به یغما می رود ، عشقی بی آلایش سر بر می آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می رود ، اما در واپسین لحظات ، چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد...

بازیگران سریال بوم و بانو عبارتند از :

بهنام تشکر ، فریبا متخصص ، مسعود رایگان ، ساغر قناعت ، مهدی احمدی ، دیبا زاهدی و... در سریال بوم و بانو ایفای نقش میکنند.

دیبا زاهدی در سریال بوم و بانو

دیبا زاهدی در سریال بوم و بانو

سریال زمین گرم

سریال زمین گرم به کارگردانی سعید نعمت الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی است.

زمین گرم روایتگر داستانی خانوادگی در سایه مذهب است.

در خلاصه داستان سریال زمین گرم آمده است :

بعد از سال ها بی خبری دو برادر از هم ، برادر بزرگ تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می گذارد به سراغ برادر کوچک تر می رود تا وصیت کند ، وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می کند.

بازیگران سریال زمین گرم عبارتند از :

علیرضا خمسه ، کامران تفتی ، نادر فلاح ، اصغر همت ، مرجان شیرمحمدی ، شیوا ابراهیمی ، مارال فرجاد ، علیرضا آرا ، دنیا مدنی ، ندا عقیقی ، صادق برقعی ، مسعود شریف ، مرتضی درویش زاده ، وحید فعال ، علیرضا اولیایی و... بازیگران این سریال را تشکیل میدهند.

مرجان شیرمحمدی و نادر فلاح در سریال زمین گرم

مرجان شیرمحمدی و نادر فلاح در سریال زمین گرم

سریال نجلا

سریال نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و تهیه کنندگی سعید سعدی است.

داستان این سریال درباره ایام عاشورا و امام حسین (ع) است.

بازیگران سریال نجلا عبارتند از :

حسام منظور ، سوگل طهماسبی ، آزیتا حاجیان ، هدایت هاشمی ، ملیکا شریفی نیا ، سارا رسول زاده ، سیدمهرداد ضیایی ، مصطفی ساسانی ، مرتضی شاه کرم ، جواد پورزند ، محسن پوشانی ، علی غابشی ، مرتضی شاه کرم ، وحید نفر ، بدرالسادات برنجانی ، ابراهیم گله دارزاده ، محسن سلیمانی ، سجاد دیرمینا و... .

آزیتا حاجیان در سریال نجلا

آزیتا حاجیان در سریال نجلا

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن