ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در این مطلب فهرستی از سینماگران و چهره های مشهور ایرانی که در سینمای هالیوود فعالیت دارند را تهیه کرده ایم که آشنایی با این چهره ها خالی از لطف نیست.

چهره های مشهور ایرانی در هالیوود

هستند سینماگران ایرانی که در عرصه جهانی مشغول فعالیت هستند و مستعد چندین نامزدی اسکار و جوایز معتبر دیگر را در کارنامه خود ثبت کرده اند. در ادامه با برخی چهره های مشهور ایرانی در هالیوود آشنا میشوید که شاید حتی اسم آنها را هم نشنیده باشید.بازیگران و چهره های مشهور ایرانی در هالیوود + تصاویربازیگران و چهره های مشهور ایرانی در هالیوود + تصاویر

رضا بدیعی

(28 فروردین 1309 در اراک - 31 مرداد 1390 در لس آنجلس کالیفرنیا) ، او یک کارگردان ایرانی بود که بیشتر به خاطر فعالیتش در تولید فیلم و سریال در هالیوود مشهور بود. رضا بدیعی از اوائل دهه شصت میلادی به کارگردانی فیلم های تلویزیونی پرداخت و در طول 6 دهه گذشته بیش از 430 قطعه فیلم تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی ساخت.

کارگردان ایرانی در هالیوود

به بدیعی لقب «پدرخوانده تلویزیون آمریکا» داده شده بود. از جمله فیلم ها و سریال هایی که بدیعی کارگردان آن ها بوده می توان به تغییرمسیر ، بالاتر از خطر ، هاوایی فایو او ، بارتا ، مرد شش میلیون دلاری ، کاگنی و لیسی ، بافی قاتل خون آشام و پیشتازان فضا اشاره کرد. بدیعی توانست جایزه یک عمر فعالیت هنری اتحادیه کارگردانان سینمای آمریکا را برای کارگردانی بیشترین تعداد سریال های یک ساعته تلویزیونی نیز به دست آورد.


پیمان معادی

پیمان معادی فرزند یک زوج ایرانی است که در سال 1970 در نیویورک ، ایالات متحده به دنیا آمده است. او به عنوان فیلمنامه نویس با نگارش فیلمنامه آواز قو فعالیت خود را در سینما آغاز کرد و تا چند سال ، به نوشتن فیلم نامه مشغول بود. به عنوان بازیگر در سال 1387 برای اولین بار در فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی ظاهر شد و بازی ماندگاری از خود به جای گذاشت.

 

پیمان معادی

2سال بعد ، او جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد را برای فیلم جدایی نادر از سیمین اثر اصغر فرهادی (2011 میلادی) از جشنواره بین المللی فیلم برلین دریافت کرد. وی هم اکنون ساکن لس آنجلس است. معادی در سریالی به نام «عدالت کیفری» (به انگلیسی : Criminal Justice) به کارگردانی استیون زایلیان ، در کنار رابرت دنیرو بازی کرد. او در این سریال نقش شخصیتی به نام سلیم خان را ایفا می کند. زایلیان یکی از نویسندگان فیلمنامه «فهرست شیندلر» اثر استیون اسپیلبرگ است. بازی در فیلم «کمپ اشعه ایکس» اثر پیتر ستلر و فیلم تاریخی «آخرین شوالیه» اثر کازئواکی کی ریا نیز در کارنامه پیمان معادی دیده میشود.


یارا شهیدی

بازیگر 13 ساله از پدری ایرانی است . او در فیلم «سالت» با «آنجلینا جولی» همبازی بود.

یارا شهیدی بازیگر ایرانی در هالیوود


مرجان نشاط

او در سریال «فرینج» مطرح است.

مرجان نشاط


رامین بحران

رامین بحرانی 37 ساله که متولد آمریکاست ، یکی از شناخته شده ترین چهره های سینمای مستقل آمریکا محسوب می شود که فیلم های بلند و همینطور فیلم های کوتاه او در جشنواره های کن ، ونیز ، برلین ، تورنتو و ساندنس حضوری موفق داشته است.

رامین بحران

راجر ایبرت منتقد معروف شیکاگو سان تایمز ، «چاپ شاپ» دومین فیلم بلند بحرانی را به عنوان ششمین فیلم بر تر سینمای جهان در دهه اول قرن بیست و یکم و بحرانی را به عنوان بر ترین کارگردان دهه گذشته انتخاب کرده است! لئونارد مالتین هم آثار او را در فهرست 151 فیلم برتری که دیده نشده قرار داده است.


حسین امینی

حسین امینی که سال گذشته فیلمنامه «درایو» اثر نیکلاس ویندینگ رفن را نوشته بود ، یکی از شناخته شده ترین ایرانیان فعال در سینمای جهان است. امینی که کارش را با نوشتن تله فیلم شروع کرده ، در سال 1997 برای فیلم «بال های فاخته» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

حسین امینی

او در سال 2010 تریلر جاسوسوی «شانگهای» ساخته مایکل هفستروم را نوشت و امسال هم دو فیلم پرخرج را در اکران دارد؛ اکشن رزمی «47 رونین» با حضور کیانو ریوز و فیلم فانتزی «سفیدبرفی و شکارچی» با بازی چارلیز ترون و کریستین استوارت.


نازنین بنیادی

وی متولد تهران است ، والدین نازنین در بیستمین روز بعد از تولدش او را از ایران خارج کردند. او تا 19 سالگی ساکن لندن بود و سپس به لس آنجلس آمریکا نقل مکان کرد. وی از یک مدرسه خصوصی در لندن فارغ التحصیل شد.به گزارش پارس ناز وی دارای مدرک تحصیلی عالی از دانشگاه کالیفرنیا ، ارواین در رشته زیست شناسی است. وی تحقیقاتی هم در مورد سرطان داشته است که او را صاحب جایزه چانگ پی چون دانشجوی دوره لیسانس کرد.

نازنین بنیادی

وی همچنین در سن کم زمانی که در انگلستان بوده است در تلویزیون بخش کودکان ایفای نقش کرده است. او خود در این مورد در مصاحبه ای با بی بی سی گفته است : «تنها کار تلویزیونی که کردم در سنین جوانی در لندن در برنامه کودکان بنام «یرلی برث» بود. ولی در اصل عشق و علاقه ام به فیلم است.» نازنین در حال گذراندن دوره PhD در دانشگاه تورنتو است.


کاترین لیزابل : ( Catherine lisa bell)

بازیگر انگلیسی-آمریکایی ایرانی-تبار سریال های تلویزیونی (JAG) آمریکا است. کاترین در 14 اوت 1968 در لندن بدنیا آمد. او از پدری اسکاتلندی و مادری ایرانی زاده شده. والدینش بعدا از همدیگر جدا شدند. کاترین سپس در 3 سالگی به همراه مادرش مینا به لس آنجلس رفت.

کاترین لیزابل بازیگر و مدل هالیوودی

او در زمان کودکی در تبلیغ های تلویزیونی زیادی ظاهر گردید ، و قصد داشت که پزشک یا مهندس بیومدیکال بشود سر از حرفه مدل تمام وقت در آورد.او به زبان های انگلیسی و فارسی تسلط دارد.او در فیلم «بروس قدرتمند» با «جیم کری» هم بازی است.


شان طوب

از بازیگران کلیمی ایرانی است که در تهران به دنیا آمد و در منچستر بزرگ شد. او بازیگر تلویزیون است و مهمترین تجربه سینمایی او بازی در فیلم «مرد آهنی» است.

شان طوب


داریوش خنجی

او از اولین سینماگران بین المللی ایرانی الاصلی است که در داخل کشور هم شهرت قابل توجهی کسب کرده است. خنجی که از پدری ایرانی و مادری فرانسوی در تهران متولد شده ، تحصیلات سینمایی خود را در آمریکا دنبال کرده است. خنجی ، با فیلمبرداری «هفت» و تیزرهای دیوید فینچر به شهرت رسید و برای فیلمبرداری «اویتا» نامزد اسکار شد.

داریوش خنجی

خنجی تاکنون با کارگردانان بزرگی همچون برناردوبرتولوچی ، آلن پارکر ، رومن پولانسکی ، سیدنی پولاک ، وونگ کار وای و وودی آلن همکاری کرده است. علاوه بر دو فیلم آخر وودی ، «عشق» جدید ترین فیلم می شائیل هانکه کارگردان مشهور اتریشی را هم خنجی فیلمبرداری کرده که نخل طلایی کن 2012 را برد.


شهره آ غداشلو

البته این بازیگر نیاز زیادی به معرفی ندارد.وی با نام اصلی شهره وزیری تبار (زاده 21 اردیبهشت 1331)(عده ای به اشتباه تصور می کنند نام وی پری بوده است.) بازیگر ایرانی-آمریکایی سینما و تلویزیون است.او فامیل آغداشلو را به خاطر مخالفت خانواده پدری اش با داشتن نام خانوادگی آنان وپس از ازدواج با آیدین آغداشلو انتخاب کرد.به گزارش پارس ناز وی در سال 2003 میلادی ، کاندید جایزه اسکار بهترین بایگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم خانه ای از شن و مه شد.

شهره آغداشلو

شهره آغداشلو هم چنین در سال 2009 میلادی ، برای بازی در نقش مکمل زن در مجموعه تلویزیونی خاندان صدام ، موفق به دریافت جایزه معتبر اِمی شد.شهره آغداشلو پیش از انقلاب ایران ، در سه فیلم مطرح آن زمان بازی کرد و با سه کارگردان بزرگ سینمای ایران : عباس کیارستمی ، علی حاتمی و محمدرضا اصلانی همکاری داشت. او پس از انقلاب به آمریکا رفت و به اتفاق همسرش هوشنگ توزیع در نمایش های متعددی بازی کرد.


نادیا بیورلین : (Nadia Björlin)

(زاده 2 اوت 1980) هنرپیشه سینمای هالیوود می باشد. او در نیوپورت ایرلند از پدری سوئدی و مادری ایرانی تبار متولد شده و در مدرسه هنر در نیویورک مشغول به تحصیل می باشد. نادیا به زبان فارسی و سوئدی و انگلیسی تسلط دارد.

نادیا بیورلین  : (Nadia Björlin)

همچنین از صدای سوپرانو برخوردار است و اغلب در سوپ اپرا ایفای نقش می کند. او به سازهای فلوت و گیتار و پیانو و چنگ تسلط دارد.


دانیال پاسدار

در بین ایرانیانی که در فیلم ها و سریال های هالیوودی بازی کرده اند معمولا همه تنها فرصت ایفای نقش شخصیت های اهل خاورمیانه را پیدا کرده اند. شاید دانیال پاسدار تنها بازیگر ایرانی الاصلی است که در پروژه های هالیوودی نقش شهروندان آمریکایی را بازی کرده است.

دانیال پاسدار بازیگر هالیوود

پاسدار که پدرش ایرانی است ، کار خود را با ایفای نقشی کوتاه در «تاپ گان» شروع کرد.. در بین کارهای قدیمی پاسدار «راه کارلیتو» اثر برایان دی پالما شاخص ترین فیلم او محسوب می شود اما پاسدار با ایفای نقش در سریال ها بود که به شهرت رسید. پاسدار علاوه بر حضور در سریال های پرطرفداری همچون «خانه دارهای مستاصل» و «کسل» یکیک از نقش های اصلی سریال پربیننده «قهرمانان» را هم برعهده داشت.


حبیب زرگرپور

زرگرپور یکی دیگر از ایرانیانی است که نامزد جایزه اسکار شده ، آن هم دو بار! زرگرپور از اوایل دهه 90 به عنوان طراح جلوه های ویژه به کمپانی ILM پیوست. زرگرپور با عناوین مختلف در طراحی جلوه های ویژه فیلم های مشهوری همچون «ماسک» ، «پیشتازان فضا» ، «جومانجی» ، «اسپاون» ، «چشمان مار» ، «گردباد» ، «جنگ ستارگان : اپیزود اول - تهدید شبح» ، «توفان کامل» ، «هویت بورن» و «نشانه ها» همکاری داشته و برای فیلم های توفان کامل و گردباد هم نامزد اسکار شده است.

حبیب زرگرپور

زرگرپور از سال 2003 به عنوان مدیر هنری به کمپانی بازی های کامپیوتری EA پیوسته و سری بازی های «نید فور اسپید» از جمله کارهای شاخص او محسوب می شود. زرگرپور هم اکنون از اعضای فعال آکادمی هنر ها و علوم سینمایی آمریکا و بفتا در زمینه جلوه های ویژه است.


آهو جهانسوز - سارا شاهی : (Aahoo Jahansouz "Sarah” Shahi)

(زاده 10 ژانویه 1980، اولس ، تگزاس) مُدل و بازیگر ایرانی تبار آمریکایی است.او از نوادگان فتحعلیشاه قاجار می باشد شاهی رتبه 90ام را در مجله ماکزیم در لیست 100 جذاب ترین سال 2005 کسب کرده است و در سال 2006 به رتبه 66ام صعود کرده است.او در تلویزیون آمریکا و سینمای هالیوود به فعالیت در زمینه بازیگری اشتغال دارد.

آهو جهانسوز سارا شاهی


بهار سومخ : ( Bahar Soomekh)

(زاده 30 مارس 1975 در شهر تهران) بازیگر ایرانی تبار آمریکایی-یهودی است که در سینمای هالیوود به فعالیت در زمینه بازیگری اشتغال دارد. وی در فیلم های مطرح تصادف ، ماموریت غیرممکن 3 و اره 3 بازی کرده است.

بهار سومخ


امیر مکری

(21 خرداد 1335) یک فیلمبردار ایرانی است. وی در سال 1977 به آمریکا مهاجرت کرده و در کالج امرسون تحصیل کرده است. از معروف ترین فیلم هایی که او در آن ها فیلمبرداری کرده است می توان به پسرهای بد 2، ارباب جنگ (فیلم) ، گنجینه ملی : کتاب رمز ، سریع و خشمگین 4، تغییرشکل دهندگان : تاریکی ماه و مرد پولادین اشاره کرد.

امیر مکری فیلمبردار


گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی با نام شناسنامه ای «رهاورد فراهانی» (زاده 19 تیر 1362 در تهران) هنرپیشه ، خواننده و نوازنده ایرانی و از اعضای آکادمی اسکار است. وی هم اکنون ساکن فرانسه است.

گلشیفته فراهانی بازیگر هالیوود

گلشیفته فراهانی بازیگر هالیوود

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن