ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی ملوک آنغوز ملقب به آفت خواننده قدیمی ایران به همراه عکسها و ترانه شناسی آفت و آفت خواننده شد شد نشد نشد ولش کن با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه آفت و همسرش (Afat)

  • نام اصلی : ملوک آنغوز
  • نام مستعار : آفت
  • متولد : 1313 تهران
  • مرگ : 12 دی 1386 (73 سال) تهران
  • سبک : موسیقی مردمی یا کوچه بازاری
  • سال های فعالیت : تا اواخر دهه 1340 خورشیدی 

بیوگرافی کامل آفت خواننده قدیمی

ملوک آنغوز شهرت یافته به آفَت (2006-1934) خواننده ایرانی در موسیقی مردم پسند بود.بیوگرافی آفت خواننده قدیمی و همسرش + فرزندانبیوگرافی آفت خواننده قدیمی و همسرش + فرزندان

زندگینامه آفت و همسرش

آفت - Afat

آفت در طول سال های دهه چهل خورشیدی ، همراه با مهوش و شهپر ، یکی از سه خواننده عامه پسند و پرطرفدار ایران بود. بانو آفت را رقیب مهوش خواننده مردمی کافه های تهران می دانستند ، اما لقب بلبل شرق در تئاترها و کافه کاباره ها فقط متعلق به آفت بود. کار خوانندگی را در کافه های ساز و ضربی لاله زار شروع کرد.

زندگی نامه آفت

آفت که در سال های دور به خواننده لاله زاری یا مردمی شهرت داشت در سال 1313 در تهران به دنیا آمد؛ و در کودکی پدرش را از دست داد و زندگی سختی را می گذارند و با توجه به سن کمی که داشت مجبور شد در یک کارخانه کار کند تا بتواند امورات خود و مادرش را بگذراند. آفت از کودکی عاشق بازیگری و خوانندگی بود و همیشه صفحه خوانندگان آن دوران را گوش می کرد و برای دوستانش آنها رو اجرا می کرد.

در نوجوانی مادرش را از دست داد و سرپرستی اش را دایی اش (که بعدها آفت ترانه بابا کرم را برای وی خواند) به عهده گرفت و به آفت کمک کرد تا بتواند به رویاهایش جامه واقعیت بپوشاند و ابتدا آفت در تئاتر پارس به همراه ستاره های تئاتر آن زمان لرتا ، شهلا و… نمایش هایی اجرا کرد که در آن ترانه های «میان پرده» می خواند ، صدایش بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت و اسمش بر سر زبانها افتاد وبه کاباره «شبهای تهران» دعوت شد که در ان زمان مهوش ستاره نو پا در آنجا می خواند. آفت در بسیار از فیلم ها بازی داشته یا آواز خوانده که می توان از آنجمله آتشپاره تهران ، آقای هفت رنگ و… نام برد. آفت همچنین در تبلیغ های تلویزیونی هم به عنوان یک چهره معروف حضوری فعال داشت که از آنجمله می توان به تبلیغ آدامس خروس نشان اشاره کرد.

آفت در اواخر دهه 1340 که سفری به آلمان و برای دیدار پسرش به سوریه رفته بود در آنجا وقتی به اصرار دوستان به زیارت رفته بودند توبه کرد ودیگر هیچ وقت نخواند و از عالم هنر کناره گرفت و به جمع درویشان پیوست و تا هنگام مرگ یکی از درویشان بلندپایه بوده و کتابی در دست چاپ دارد به نام «از فقر تا فقر» که هنوز مجوز انتشار نگرفته است.

آفت بعد از انقلاب نیز درویش ماند و در امور خیریه و کمک به مستمندان فعالیت داشت. قاسم جبلی یکی از نزدیک ترین دوست های آفت می باشد که این دوستی تا هنگام مرگ آفت هم دوام داشته و ترانه های دو صدایی زیادی در گذشته با هم خوانده اند که در دسترس نیستند. در روزهای آخر عمر مهوش در کنار وی بوده و مهوش وصیتش را به وی کرده (که گویا در مورد تقسیم اموالش بین فقرا و یتیمان بوده است).

همسر و فرزندان

از آفت دو پسر به نام های حسین و حسن و 7 نوه و یک نتیجه به جا مانده که در آلمان زندگی می کنند.

درگذشت

آفت در 12 دی 1386 در سن 73 سالگی در هنگام خواب در تهران در گذشت.

آهنگ های آفت

از آهنگ های معروف آفت که قدیمی ها هنوز آنها را زمزمه می کنند «دم گاراژ بودم» ، «مامان» ، «کوه نور» ، «عشق پوشالی» ، «دل منو شکستی» و «غریبه» را باید نام برد.

تاکسی بگی منو ، کله پاچه ، بلالی شیرفروش ، من خودم میدونم که زشتم ، افت آفت جونم ، یه بوس بده گل بانو و قناری از دیگر آهنگهای او هستند.

زندگینامه آفت و همسرش


آلبوم های آفت

مبارک باد

نام ترانه ترانه سرا آهنگساز
دم گاراژ بودم اسماعیل نواب صفا عباس شاپوری
فراموش کن محسن فرید عباس خوشدل
دنیا دنیا    
لالایی    
تورو میخوام    
مبارک باد محلی محلی
باباکرم    
خدا خودش کریمه    
دل منو شکسته    

کاست 5

نام ترانه ترانه سرا آهنگساز
بابا کرم    
چهل ستون    
دست به دلم نذار    
دم گاراژ بودم اسماعیل نواب صفا عباس شاپوری
باید برم    
دل    
دنیا وفا نداره    
فراموش کن گذشته ها رو    
دل منو شکستی    
تو رو میخوام    

آفت 9

نام ترانه ترانه سرا آهنگساز
می روم    
عروسی    
بگیر منو    
سلامو علیکم    
مرحبا    
مستم    
برو گودرزی گودرزی

منابع : آفت (خواننده)-ملوک آنغوز اینستاگرام/ آفت (خواننده)-ملوک آنغوز فیسبوک/ صفحه شخصی آفت (خواننده)-ملوک آنغوز/ آفت (خواننده)-ملوک آنغوز ویکی پدیا/ آفت (خواننده)-ملوک آنغوز تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(7 رای)
100%

نظر دادن

1 نظر

  • مهرداد شنبه, 16 دی 1402 19:43 توسط مهرداد

    روحش شاد