ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، افراد مشهور اراکی و خوانندگان اراکی و مهران مدیری کرهرود و ورزشکاران معروف اراکی و فامیلی های معروف اراک و خصوصیات مردم اراک و نویسندگان اراکی و بازیگران اراکی و هنرمندان اراکی و چهره های اراکی و متولد اراک و سلبریتی های اراکی و مشهور اراک و مجری اراکی در نم نمک.

چهره های موفق و سرشناس متولد شهر اراک

اَراک یکی از کلان شهرهای ایران و از بزرگترین شهرهای مرکز ایران و مرکز استان مرکزی و شهرستان اراک است.هنرمندان و بازیگران مشهور متولد شهر اراک [عکس و بیوگرافی]هنرمندان و بازیگران مشهور متولد شهر اراک [عکس و بیوگرافی]

در ادامه به معرفی افراد مشهور اراک از قبیل خوانندگان ، بازیگران ، دانشمندان و سایر هنرمندان اراکی در این بخش از نم نمک می پردازیم.

مهران مدیری

مهران مدیری متولد 18 فروردین 1346 در تهران کارگردان ، هنرپیشه ، خواننده ، مجری ، طراح صحنه و لباس ، مجری طرح ، صداپیشه و تهیه کننده ایرانی است. از جمله مجموعه های تلویزیونی که وی در آن ها کارگردان و بازیگر بوده می توان سریال های : ساعت خوش ، پاورچین ، جنگ 77، پلاک 14، نقطه چین ، شب های برره ، باغ مظفر ، نود شب ، مرد هزارچهره ، مرد دوهزارچهره ، قهوه تلخ ، ببخشید شما ، ویلای من ، شوخی کردم و در حاشیه را نام برد.مهران مدیری اصالتا اراکی است.

مهران مدیری بازیگر اراکی

مهران مدیری بازیگر اراکی


رضا کریمی

رضا کریمی متولد 1 بهمن 1356 در اراک بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر است.

رضا کریمی

رضا کریمی بازیگر اراکی

او فارغ التحصیل رشته بازیگری تئاتر می باشد. وی از سال 1378 به شکل حرفه ای ، کار خود را در زمینه بازیگری تئاتر آغاز کرد. قریحه شوخ طبعی وی در نوجوانی نوید دهنده آینده هنری روشنی در گونه کمدی برای او بود. او توانایی این را دارد که در ردیف بازیگران سرشناس دیگری از جمله جواد عزتی در زمینه کمدی قرار گیرد. بازی در سریال مسافران و ساختمان پزشکان از کارهای بیاد ماندنی او به شمار می رود.


آزیتا حاجیان

آزیتا حاجیان متولد 21 دی 1336 در اراک ، بازیگر تئاتر و تلویزیون است.

فارغ التحصیل لیسانس رشه بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر می باشد که زندگی اولش 30 سال طول کشد و در سال 1389 برای بار دوم ازدواج کرد.

آزیتا حاجیان بازیگر اراکی

آزیتا حاجیان بازیگر اراکی


ابراهیم حامدی

ابی در کنسرت سن پترزبورگ 2018 به اهل اراک بودن پدر و اهل کلاک بودن مادر خود اشاره می کند.

پدر ابی از اهالی اراک بوده و مادرش از اهالی کلاک.پدر ابی خیاط بوده و مادرش خانه دار او دوران کودکی خود را در محله میدان فوزیه تهران سپری کرده است و دارای چهار خواهر و یک برادر است.

ابراهیم حامدی خواننده اراکی

ابراهیم حامدی خواننده اراکی


منیژه حکمت

منیژه حکمت متولد 1341 در اراک از تهیه کنندگان و کارگردانان ایرانی است. اولین فیلم وی فیلم زندان زنان بود و پس از آن فیلم سه زن و لالایی را ساخت.

منیژه حکمت

منیژه حکمت کارگردان زن اراکی

همسرش جمشید آهنگرانی است و دو دختر به نام های پگاه آهنگرانی و مهشید آهنگرانی دارد ، پگاه آهنگرانی نیز بازیگر و مستندساز ایرانی است.


محمد صالح علا

محمد صالح علا متولد 1331 در اراک بازیگر ، شاعر ، نویسنده ، مجری تلویزیون ، فیلم ساز و ترانه سرای اهل ایران است.

محمد صالح علا

محمد صالح علا هنرمند اراکی

در 25 آذر 1331 در اراک به دنیا آمد. او در سال 1356 از مدرسه هنرهای دراماتیک رویال آکادمی لندن فوق دیپلم سینما و تلویزیون و در سال 1359 مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و در سال 1372 کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی گرفت. آغاز فعالیت هنری او از سال 1347 با قصه نویسی و قصه خوانی در رادیو و سپس نویسندگی متن برنامه و نمایش نامه بود. فعالیت سینمایی را از سال 1347 با ساخت فیلم های تبلیغاتی و بازی در سینما را از سال 1364 با «تیغ و ابریشم» کاری از مسعود کیمیایی آغاز کرده است. او بعد از انقلاب1357 با شورانگیز طباطبایی ازدواج کرد.


محسن شاه محمدی

محسن شاه محمدی متولد 1340 در اراک کارگردان و فیلم نامه نویس اهل ایران است.وی فعالیت سینمایی را سال 1355 در سینمای آزاد اراک آغاز کرد.

محسن شاه محمدی کارگردان اراکی

محسن شاه محمدی کارگردان اراکی


پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی متولد 2 مرداد 1363 در اراک بازیگر و مستندساز ایرانی است. او فرزند منیژه حکمت ، از کارگردانان ایرانی ، و جمشید آهنگرانی ، کارگردان سینما است.

پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی بازیگر زن اراکی

پگاه آهنگرانی اولین بار در 6سالگی در فیلم گربه آوازخوان (به کارگردانی کامبوزیا پرتوی) در سال 1369 جلوی دوربین بازی کرد. اما در دومین بازی کارنامه هنری اش در 15سالگی بود که درخشید : بازی در نقش تداعی در فیلم دختری با کفش های کتانی نظرات مثبتی را برای او در پی داشت. تاجایی که جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم قاهره ، جایزه بهترین بازیگر از جشن دنیای تصویر ، دیپلم افتخار از جشنواره بین المللی فیلم اجتماعی آبادان و جایزه بهترین نقش آفرینی از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان را در سال 1378 به دست آورد.


سپیده خداوردی

سپیده خداوردی متولد 6 اردیبهشت 1360 در اراک ، بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون است.

سپیده خداوردی بازیگر اراکی

سپیده خداوردی بازیگر اراکی

فعالیت خود در عرصه بازیگری را در سال 1382 با فیلم بچه های خیابان شروع کرد ، اما شهرت وی به سال 1392 و سریال آوای باران در نقش مرضیه باز میگردد.


سعید محمدی

سعید محمدی متولد 1343 در اراک خواننده ، آهنگساز ، ترانه سرا ، نوازنده گیتار موسیقی در سبک های پاپ و پاپ راک است.

سعید محمدی در یک خانواده شش نفری متولد اراک و بزرگ شده قلهک در تهران است.

سعید محمدی خواننده اراکی

سعید محمدی خواننده اراکی


رضا بدیعی

رضا بدیعی متولد 28 فروردین 1309 در اراک و درگذشته در 31 مرداد 1390 در لس آنجلس کالیفرنیا ، او یک کارگردان ایرانی بود که بیشتر به خاطر فعالیتش در تولید فیلم و سریال در هالیوود مشهور بود. رضا بدیعی از اوائل دهه شصت میلادی به کارگردانی فیلم های تلویزیونی پرداخت و در طول 6 دهه گذشته بیش از 430 قطعه فیلم تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی ساخت.

رضا بدیعی کارگردان اراکی

رضا بدیعی کارگردان اراکی


بهزاد فراهانی

بهزاد فراهانی متولد 1 بهمن 1323 ، روستای درمنک از توابع فراهان واقع در استان مرکزی اراک بازیگر و فیلمنامه نویس می باشد. دوره هایی از تئاتر را در فرانسه گذراند و در کارگردانی ، بازیگری و نویسندگی فارغ التحصیل شد. او فرزند دوم غلامرضا ، همسر فهیمه رحیمی نیا و پدر شقایق فراهانی ، گلشیفته فراهانی و آذرخش فراهانی است.

بهزاد فراهانی بازیگر اراکی

بهزاد فراهانی بازیگر اراکی


گلچهره سجادیه

گلچهره سجادیه متولد 23 مرداد 1333 در اراک بازیگر تئاتر ، سینما ، تلویزیون ایرانی است. این بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون پس از اتمام تحصیلات متوسطه در رشته تئاتر دانشگاهی ادامه تحصیل داد. فعالیت هنری را از 20 سالگی در عرصه تئاتر آغاز کرد.

گلچهره سجادیه بازیگر اراکی

گلچهره سجادیه بازیگر اراکی


محمدولی احمدلو

محمدولی احمدلو متولد 24 تیر 1327 - اراک بازیگر سینما اهل ایران است ، وی پدر شاهد احمدلو کارگردان و بازیگر سینما می باشد.

محمدولی احمدلو بازیگر اراکی و پسرش شاهد احمدلو

محمدولی احمدلو بازیگر اراکی و پسرش شاهد احمدلو


محمد حمزه ای

محمد حمزه ای متولد 30 شهریور 1359، اراک کارگردان و بازیگر اهل ایران است. او دارای مدرک کارشناسی سینما است.

محمد حمزه ای بازیگر اراکی

محمد حمزه ای بازیگر اراکی


حسین رفیعی

حسین رفیعی مجری برنامه های تلویزیونی و بازیگر اهل کشور ایران است. عمده شهرت وی به علت بازی در نقش «ف ف» در برنامه تلویزیونی «نیمرخ» بوده است که در دهه هفتاد اجرا کرد.

حسین رفیعی بازیگر اراکی

حسین رفیعی بازیگر اراکی


جمشید آهنگرانی

جمشید آهنگرانی متولد 15 خرداد 1338 در اراک طراح صحنه ، کارگردان سینمای ایران است. وی پدر پگاه آهنگرانی و همسر منیژه حکمت است.

جمشید آهنگرانی

جمشید آهنگرانی کارگردان اراکی

او کارگردانی فیلم های شبیخون (1376) و جوانمرد (1375) را بر عهده داشته است.


پروین قائم مقامی

پروین قائم مقامی بازیگر اهل شهر اراک ایران می باشد.وی مادر بهاره رهنما ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

او در مرد هزار چهره ، مرد دو هزار چهره ، ساختمان پزشکان و در حاشیه به عنوان بازیگر حضور داشته است.

پروین قائم مقامی بازیگر اراکی و دخترش بهاره

پروین قائم مقامی بازیگر اراکی و دخترش بهاره


زهره حمیدی

زهره حمیدی متولد 8 اردیبهشت 1336 در اراک بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. آغاز بازی وی در سینما از سال 1371 با فیلم دلاوران کوچه دلگشا به کارگردانی حسن هدایت بوده است.

زهره حمیدی بازیگر اراکی

زهره حمیدی بازیگر اراکی


گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی با نام شناسنامه ای «رهاورد فراهانی» متولد 19 تیر 1362 در تهران هنرپیشه ، خواننده و نوازنده ایرانی و از اعضای آکادمی اسکار است. وی هم اکنون ساکن فرانسه است.او اصالتا اراکی است.

گلشیفته فراهانی بازیگر اراکی

گلشیفته فراهانی بازیگر اراکی


شقایق فراهانی

شقایق فراهانی متولد 2 مرداد 1351 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. شقایق فراهانی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا ، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی ، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و آذرخش فراهانی سرپرست ، نوازنده ، ترانه سرا و خواننده گروه موسیقی «کوچ نشین» است.او اصالتا اراکی است.

شقایق فراهانی بازیگر اراکی

شقایق فراهانی بازیگر اراکی


پوری بنایی

پوری صدیقه بنایی متولد 19 مهر 1319 در اراک بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون است. او خواهر اکی بنایی خواننده است.

وی فعالیت سینمایی اش را در سال 1343 با بازی در فیلم «عروس فرنگی» به کارگردانی نصرت الله وحدت آغاز کرد. از بازی های به یاد ماندنی و خاطره انگیز وی می توان به نقش «اعظم» در دو فیلم «قیصر» و «کوچه مردها» اشاره کرد. او پس از انقلاب موفق به بازی در هیچ فیلمی نشد. محمدعلی نجفی برای مجموعه تلویزیونی سربداران 1362 به او پیشنهاد همکاری داد که بنایی به دلیل بیماری پدر و مادرش نپذیرفت. همچنین در سال های بعد از انقلاب چند بار به خارج از کشور رفت و به رغم پیشنهادهایی که برای بازیگری به او شد به ایران بازگشت و حاضر به اقامت در خارج از کشور نشد.

پوری بنایی بازیگر اراکی

پوری بنایی بازیگر اراکی


بهاره رهنما

بهاره رهنما متولد 10 آذر 1352 در اراک بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است . همسر سابق او پیمان قاسم خانی نویسنده مشهور سینما است. این زوج دختری به نام پریا قاسم خانی دارند که تجربه حضور در تئاتر پنجره ها و فیلم سینمایی دایره زنگی را دارد. بهاره رهنما در شهریور 1396 با امیر خسرو عباسی ازدواج کرد.

بهاره رهنما بازیگر اراکی

بهاره رهنما بازیگر اراکی


سحر زکریا

سحر زکریا متولد 28 آذر 1352، اراک بازیگر ایرانی است. سحر زکریا با بازی در مجموعه تلویزیونی «در پناه تو» در نقش دخترعموی رامین وارد دنیای بازیگری شد. سپس توانایی خود را با بازی در نمایش ها و تله تئاترهای مختلف آزمود. اما شاید از بازی در فیلم «مردی از جنس بلور» بود که دیده شد و بار دیگر به تلویزیون بازگشت و نقش های نه چندان مهمی در چند مجموعه بازی کرد.

او کار خود را با بازی در مجموعه های تلویزیونی مهران مدیری مانند پاورچین و مرد دوهزارچهره ادامه داد. همچنین در مجموعه ویدئویی قهوه تلخ بازی کرده است.

سحر زکریا بازیگر اراکی

سحر زکریا بازیگر اراکی


اکی بنایی

اکرم بنایی معروف به اکی بنایی متولد اراک بازیگر تئاتر ، سینما و خواننده است.

حرفه اصلی وی خوانندگی است و دارای مدرک دکتری کنسرواتواری موسیقی از دانشگاه کالیفرنیا است. وی هم اکنون در لس آنجلس ، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا زندگی می کند. او از شاگردان قمرالملوک وزیری بوده است. وی آهنگ های محلی بسیاری را خوانده است که از آن میان می توان به ترانه رشید خان اشاره کرد.

او خواهر پوری بنایی ، بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون است.

اکی بنایی بازیگر اراکی

اکی بنایی بازیگر اراکی


فریبا خاتمی

فریبا خاتمی متولد 1322 در تهران بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون ایرانی است.

فریبا خاتمی در سال 1322 در تهران متولد شد. او پس از اتمام تحصیلات متوسطه در 19 سالگی پس از طرد از خانه به دلیل عدم تقیدات مرسوم جامعه با بازی در فیلم های تبلیغاتی فعالیت هنری خود را آغاز نمود.

وی نخستین بار در سال 1342 با فیلم دوستت دارم مقابل دوربین قرار گرفت.

فریبا خاتمی بازیگر اراکی

فریبا خاتمی بازیگر اراکی


سوسن پرور

سوسن پرور متولد 1354، اراک بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. وی از سال 1372 بازی در تئاتر را آغاز کرده و در سال 1387 با سریال بزنگاه به شهرت رسید.

سوسن پرور بازیگر اراکی

سوسن پرور بازیگر اراکی

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(87 رای)
88%

نظر دادن

1 نظر

  • sajads سه شنبه, 07 شهریور 1402 13:22 توسط sajads

    تقریبا همه رو میدونستم به جز پگاه خانواده پگاه آهنگرانی. ضمنا چندین نفرو از قلم انداختین.