ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل شیخ حسن روحانی سیاستمدار و هفتمین رییس جمهور ایران به همراه عکس های خانوادگی با همسرش صاحبه عربی و سوابق سیاسی و حواشی حسن روحانی با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه حسن روحانی و همسرش(Hasan Rouhani)

  • نام اصلی : حسن روحانی
  • متولد : 21 آبان 1327 سرخه سمنان
  • زمینه فعالیت : سیاست
  • مدرک تحصیلی : دکترای حقوق اساسی
  • سالهای فعالیت : 1340 تاکنون
  • والدین : سکینه پیوندی
  • قد حسن روحانی : 165 سانتیمتر
  • همسر : صاحبه عربی(صاحبه روحانی)
  • فرزندان : 3 پسر و 2 دختر

بیوگرافی کامل حسن روحانی

حسن روحانی متولد 21 آبان 1327 در سرخه سمنان ، سیاست مدار و هفتمین رییس جمهور ایران است.بیوگرافی حسن روحانی و همسرش صاحبه عربی + فرزندانبیوگرافی حسن روحانی و همسرش صاحبه عربی + فرزندان

حسن روحانی - Hasan Rouhani

حسن روحانی - Hasan Rouhani

تاریخ تولد واقعی حسن روحانی

طبق شناسنامه ای که در اختیار من است ، متولد 21 آبان 1327 هجری شمسی هستم که این تاریخ با دهم محرم الحرام 1368 هجری قمری منطبق است.

درباره تاریخ دقیق تولدم از مادرم سوال کردم که آیا تولد من در روز عاشورا بوده است؟ ایشان گفتند : نه ، در شب بیست و هشتم ماه صفر بوده ، لذا متوجه شدم که تاریخ تولد شناسنامه ای من با تاریخ تولد واقعی من منطبق نیست در واقع تاریخ تولد را در شناسنامه چهل و هشت روز زود تر از تولد واقعی ثبت کرده اند.

حسن روحانی و مادر مرحومش

حسن روحانی و مادر مرحومش

تحصیلات

فارغ التحصیل لیسانس رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران و فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه ام فیل و دکترای حقوق اساسی از دانشگاه کلدونین گلاسگو و تحصیلات حوزه از قم است.

وی از سال 86 وکیل پایه یک دادگستری شده است.

عکس جوانی حسن روحانی

عکس جوانی حسن روحانی

کودکی و کشاورزی

حسن روحانی تا پایان دوره دبیرستان در سرخه بوده است.

در کنار کار دبستان ، در مغازه پدرم هم به او کمک می کردم ، پدرم شغل خاصی نداشتند آخه مغازه یک روستا که شغل تخصصی نمی شود ، در مغازه یک روستا همه چیز در آن هست. سوپر مارکت روستا بود تابستان ها هم معمولا کلاس چهارم ، پنجم که بودم ، دنبال کار کشاورزی می رفتم.

حسن روحانی و پدر مرحومش

حسن روحانی و پدر مرحومش

خانواده و خواهر و برادران

پدر و مادرش پیش از تولد حسن روحانی صاحب یک پسر و یک دختر می شود که هر دو در کودکی در گذشتند ، روحانی یک برادر و سه خواهر کوچک تر از خود دارد ، برادرش حسین فریدون است و سه خواهرش طوبی ، فاطمه و طاهره نام دارند که هر سه ازدواج کرده اند.

خانواده حسن روحانی

خانواده حسن روحانی

حسین فریدون برادر حسن روحانی در اوایل انقلاب فرماندار نیشابور و مدتی هم فرماندار کرج بود.مادرش سکینه پیوندی در سال 1293 درگذشته است.

نحوه ورود به حوزه و مهاجرت به قم

درس تابستانی ام خوب بود ، در کلاس همیشه شاگرد اول بودم ، سال های آخر ، یعنی کلاس ششم ابتدایی را که تمام کردم ، درس های حوزوی را هم شروع کردم ، یک سال در سمنان بودم و در حوزه علمیه سمنان درس می خواندم از سال دوم سال 1340 وقتی 13 ساله بودم برای تحصیل به قم رفتم.

علت تغییر نام خانوادگی از فریدون به روحانی

وقتی در سال 1340 وارد قم شدم ، دوستان طلبه به نام خانوادگی من ایراد می گرفتند و می گفتند : فردا که آیت الله شدید ، مردم شما را آیت الله فریدون بخوانند؟! اصلا این نام فامیل مناسب فعالیت آینده شما نیست و باید آن را تغییر دهی ، در نهایت تصمیم گرفتم نام فامیل مناسبی انتخاب کنم.

یکی پیشنهاد می کرد نام خانوادگی خود را اسلامی انتخاب کنم و دیگری امامی یا تشیعی را مطرح می کرد ، هر کس نامی را پیشنهاد می کرد تا در نهایت نام روحانی را برای خود برگزیدم و به اصرار دوستان سور هم دادم و از آن پس به همین نام معروف شدم.

حسن روحانی و برادرش حسین فریدون

حسن روحانی و برادرش حسین فریدون

از حوزه تا دانشگاه

من در حوزه تا وقتی که رسیدم به رسایل و مکاسب درس خواندم در واقع درس عالی “سطح” می شود ، بعد تصمیم گرفتم که بروم درس های دبیرستانی را هم شروع کنم ، در قم خواندن درس های دبیرستانی خیلی سخت بود چرا که اولا ، اگر می فهمیدند و کشف می شد ، حتما او را از مدرسه بیرون می کردند.

در یک سال بصورت متفره 7 و 8 دبیرستان را خواند و نهایتا در سه تابستان دوران متوسطه را تمام کرد و در سال 1348 قبل از انقلاب در رشته حقوق وارد دانشگاه تهران شد.

خواهران حسن روحانی

خواهران حسن روحانی

وضعیت ازدواج و همسر حسن روحانی و فرزندان

حسن روحانی در سال 1348 در سال اولی که در دانشگاه قبول شد با صاحبه عربی دختر خاله اش ازدواج کرد ، این دو صاحب 3 پسر و 2 دختر هستد.

صاحبه عربی همسر حسن روحانی

صاحبه عربی همسر حسن روحانی

صاحبه عربی خانه دار متولد 1333 در سرخه است و به فعالیت سیاسی چندانی مشغول نیست ، تحصیلات وی تا مقطع دبیرستان می باشد ، وی در تیرماه 1393 عهده دار ساخت 10 مهدکودک شد.

تغییر نام خانوادگی صاحبه عربی + بیوگرافی

همسرش صاحبه عربی نام خانوادگی خود را به صاحبه روحانی تغییر داد.

صاحبه روحانی در سال 1333 در سرخه سمنان در یک خانواده مذهبی و سنتی متولد شده است. پدرش عبدالعظیم عربی راننده مینی بوس در مسیر بین سرخه و سمنان بوده است. در سال 1347، با مهریه «دو دانگ منزل مسکونی پدر و مادر داماد ، مقداری زمین ، آب و چند مثقال طلا» به عقد پسرخاله بیست ساله اش ، حسن روحانی درآمد.

یکی از دامادهای حسن روحانی به نام کامبیز مهدی زاده فرساد سمت دولتی دارد.

همسر و دختر حسن حسن روحانی

همسر و دختر حسن حسن روحانی

طناز دختر روحانی در اتریش زندگی می کند

دختر کوچک حسن روحانی در اتریش سکونت دارد. طناز که در رسانه های ایران شهرت زیادی ندارد ، تنها در مراسم تحلیف پدرش در مقام رییس جمهور بود که برای نخستین بار دوربین ها از او تصویری منتشر کردند.

طناز فریدون دختر حسن روحانی

طناز دختر حسن روحانی

عکس فوق به عنوان دختر حسن روحانی در فضای مجازی منتشر شده که گفته میشود شایعه است.

قتل یا خودکشی پسر حسن روحانی

محمد فریدون پسر حسن روحانی در آستانه 20 سالگی مرگ پر ابهامی داشته است ، عده ای مرگ او را قتل سیاسی ذکر میکنند و عده ای آنرا مربوط به یک شکست عشقی می دانند ، با رایزنی های صورت گرفته اقوام وی با تولیت حرم حضرت امام خمینی ، جنازه وی در این محل دفن شد.

حسن روحانی در کتاب خاطرات خود اشاره ای به این موضوع نکرده است.

عکسهای اینستاگرام حسن روحانی

عکسهای اینستاگرام حسن روحانی

فعالیت های سیاسی قبل از انقلاب

حسن روحانی فعالیت سیاسی خود را با پیروی از امام خمینی آغاز کرد.

از سال 1344، سفرهای تبلیغی و سخنرانی علیه حکومت وقت را در شهرهای مختلف ایران آغاز نمود و در همان نخستین سفر ، توسط ماموران حکومتی شاه بازداشت شد وی در طول سال های مبارزه بارها دستگیر و ممنوع المنبر شد.

فرار از ایران و بازداشت

با تحت تعقیب قرار گرفتن توسط ساواک ، به توصیه آیت الله بهشتی و مرتضی مطهری از کشور خارج شد ، پیش از انقلاب 1357 ایران ، هنگامی که در اسکاتلند زندگی و تحصیل می کرده از سوی پلیس آن کشور به ظن فعالیت های سیاسی دستگیر شده است پلیس بریتانیا در سال آخر رژیم پهلوی او را دستگیر و مدتی را به بازداشتگاه منتقل کرده است.

حسن روحانی هفتمین رییس جمهور ایران

حسن روحانی هفتمین رییس جمهور ایران

تحصیلات و زبان ها

او همزمان با تحصیلات حوزوی در سال 1348 به دانشگاه تهران راه یافت و در سال 1351 لیسانس خود را در رشته حقوق قضایی اخذ کرد با ادامه تحصیل در بریتانیا ، مدرک کارشناسی ارشد (M.Phil) در رشته حقوق عمومی را در سال 1373 - 1374 و دانشنامه دکتری (Ph.D) در رشته حقوق اساسی را از دانشگاه کلدونین گلاسگو به تاریخ 1376 - 1377 اخذ نمود.

حسن روحانی دارای مرتبه علمی استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک می باشد وی به زبان های عربی و انگلیسی مسلط است.

حسن روحانی و همسر حمید معصومی نژاد

حسن روحانی و همسر حمید معصومی نژاد

پست ها و سمت ها

بعد از انقلاب ، طبق نظر آیت الله خامنه ای ، مامور تشکیل عقیدتی سیاسی در ارتش بودم و بعدش هم در سال 58 در انتخابات مجلس از حوزه سمنان شرکت کردم و پنج دوره قانونگذاری به مدت بیست سال از سال 1359 تا 1379 در مجلس حضور داشتم.

وی در دوره مجلس ششم از تهران برای ورود به مجلس رای نیاورد.

مسئولیت ها در جنگ

دوران جنگ ایران و عراق ، روحانی مسئولیت های متعددی ، از جمله عضویت در شورای عالی دفاع از سال 1361 تا 1367، عضویت در شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیسیون اجرائی آن از سال 1365 تا 1367، معاونت فرماندهی جنگ از سال 1362 تا 1364، ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء از سال 1364 تا 1366 و فرماندهی پدافند هوایی کل کشور از سال 1364 تا 1370 را برعهده داشت.

عدم توافق با رفسنجانی

با آغاز به کار دولت هاشمی رفسنجانی ، حسن روحانی گزینه اول وی برای وزارت اطلاعات بود ، اما این دو بر سر مسئله بودجه نتوانستند با هم به توافق برسند و علی فلاحیان به عنوان وزیر اطلاعات به مجلس معرفی شد.

حسن روحانی و جواد ظریف

حسن روحانی و جواد ظریف

دبیری شورای امنیت

پس از تشکیل نهاد شورای عالی امنیت ملی ، سمت نمایندگی آیت الله خامنه ای را در این شورا تا سال 1392 در اختیار داشته است و به مدت 16 سال از سال 1368 تا 1384 در دوره های ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است

ریاست جمهوری

حسن روحانی ، در روز 22 فروردین 92، با شعار دولت تدبیر و امید در میان هوادارانش رسما اعلام کاندیداتوری کرد وی با حمایت اصلاحات و در راس آنها سید محمد خاتمی ، هاشمی رفسنجانی و کناره گیری محمرضا عارف از نامزدی ریاست جمهوری به نفع وی توانست در 25 خرداد 1392 با کسب بیش از 18 میلیون رای در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران رسما به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران برگزیده شد.

شیخ حسن روحانی و رهبری

شیخ حسن روحانی و رهبری

کلید تدبیر حسن روحانی

بعد از کاندید شدن حسن روحانی در انتخاب ریاست جمهوری ، وی در یک برنامه زنده تلویزیونی ، کلیدی نشان داده و آن را به عنوان کلید تدبیر عنوان کرد که بعد از آن ، ستاد انتخاباتی وی کلید را برای تبلیغ و نماد ستاد انتخاباتی او علم کردند.

کلید معروف حسن روحانی

کلید معروف حسن روحانی

از اعتیاد به کار تا علاقه به شجریان

حسین موسویان : روحانی معتاد به کار است ، ساعت 7 صبح در محل کارش حاضر می شود و به ندرت پیش از ساعت 10 شب آنجا را ترک می کند.

روحانی دو تا سه بار در هفته به کوه های شمال تهران در منطقه ولنجک می رود و به طور منظم به شنا می رود ، روحانی عاشق سینمای ایران و هنر سنتی کشورش است و خواننده محبوبش شجریان است.

عکسهای شخصی حسن روحانی

عکسهای شخصی حسن روحانی

نویسندگی و کتابها

حسن روحانی استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک می باش وی از سال 1374 تا 1378، عضو هیئت امنای دانشگاه های تهران و منطقه شمال بوده و از سال 1371 تا 1392، ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک را برعهده داشته است ، از او کتب و مقالاتی به زبان های فارسی ، انگلیسی و عربی ترجمه شده است.

نشریات

روحانی مدیرمسئول نشریات راهبرد - فصلنامه بین المللی روابط خارجی و مجله انگلیسی زبان بنام Iranian Review of Foreign Affairs بوده است که همگی دارای درجه علمی ژوهشی هستند روحانی همچنین عضو هیئت تحریریه فصلنامه علمی پژوهشی حکومت اسلامی است که وابسته به پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری است.

حسن روحانی با لباس شخصی در منزل

حسن روحانی با لباس شخصی در منزل


منابع : نم نمک | حسن روحانی اینستاگرام/ حسن روحانی فیسبوک/ صفحه شخصی حسن روحانی/حسن روحانی ویکی پدیا/ حسن روحانی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(52 رای)
60%

نظر دادن