ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل سحر خدایاری دختر آبی به همراه عکس های خانوادگی و علت خودسوزی و مرگ سحر خدایاری با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه سحر خدایاری و همسرش(Sahar Khodayari)

  • نام اصلی : سحر خدایاری
  • نام مستعار : دختر آبی
  • متولد : 1368 چهارمحال بختیاری
  • مرگ : 18 شهریور 1398 تهران
  • علت مرگ : خودسوزی
  • تحصیلات : کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی
  • والدین : حیدرعلی

بیوگرافی کامل سحر خدایاری

سحر خدایاری یا دختر آبی متولد 1368 در چهارمحال بختیاری از هواداران استقلال که بر اثر خودسوزی درگذشت.دختر آبی | بیوگرافی سحر خدایاری دختر آبی + علت خودسوزیدختر آبی | بیوگرافی سحر خدایاری دختر آبی + علت خودسوزی

سحر خدایاری ، دختر آبی - Sahar Khodayari

سحر خدایاری ، دختر آبی - Sahar Khodayari

خانواده و تحصیلات

کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی داشت و اصالتا اهل روستای سلم شهر کیار در استان چهار محال بختیاری می باشد 5 خواهر و دو برادر دارد ، پدرش در جنگ ایران و عراق در سال 61 به درجه جانبازی با 15 درصد نائل شده که کارمند بنیاد جانبازان و جهاد سازندگی می باشد

مرگ تلخ با خودسوزی

سحر خدایاری که در شبکه اجتماعی و رسانه ها با لقب دختر آبی شناخته می شود ، از هواداران تیم استقلال تهران بود که در اعتراض به دستگیری و محکومیت به زندان برای تلاش برای ورود به ورزشگاه و تماشای فوتبال ، اقدام به خودسوزی کرد.

وی در تاریخ 18 شهریور 1398 درگذشت. واقعه مرگ او بازتاب وسیعی را در سطح جهانی در میان هواداران ورزش فوتبال در پی داشت.

جزئیات خودسوزی سحر خدایاری ، دختر آبی

جزئیات خودسوزی سحر خدایاری ، دختر آبی

از کار تا عشق استقلال

سحر که به همراه خانواده ساکن قم می باشد در این شهر کار می کرد و به شدت طرفدار دو آتیشه استقلال تهران بود تا جایی که به گفته دوست اش برای هر بازی مرخصی می گرفته تا به استادیوم برود او در جریان آخرین حضور خود در استادیوم بازداشت می شود که با حضور پدر و ارائه وثیقه موقتا آزاد شده تا دادگاه برای حکم نهایی تشکیل شود با این حال پدرش می گوید او در اولین باری که به استادیوم و یکی از بازی های استقلال رفته دستگیر می شود وگرنه من و همسرم اجازه رفتم به او را نمی دادیم

ماجرای ورود غیرقانونی به ورزشگاه آزادی

در اسفند 1397 دختر آبی 29 ساله هنگام ورود به ورزشگاه آزادی ، برای تماشای بازی فوتبال بین تیمهای استقلال و العین توسط مأموران بازرسی کننده بازداشت شد.

او با کلاه گیس آبی و پالتوی بلند قصد ورود به ورزشگاه را برای تماشای بازی استقلال با العین را داشت. مأموران تصمیم به تفتیش بدنی او داشتند اما پیش از آن شخصا فاش کرد که دختر است ، سپس توسط مأموران بازداشت شد و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

علت خودسوزی

او پس از آزادی برای گرفتن تلفن همراهش که توسط دادگاه ضبط شده بود به دادگاه انقلاب مراجعه کرد. اما قاضی پرونده حضور نداشته و جلسه دادگاه تشکیل نشد. او در دادگستری می شنود که درصورت محکومیت ممکن است به شش ماه تا دوسال حبس برای ورود غیرقانونی به استادیوم محکوم شود. بر اساس این شنیده وی در مقابل دادگاه انقلاب تهران دست به خودسوزی زد.

علت خودسوزی سحر خدایاری ، دختر آبی

علت خودسوزی سحر خدایاری ، دختر آبی

وی در بیمارستان بستری شد و در 18 شهریور 1398 در «بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری تهران» درگذشت. مأموران در دوران بستری بودن وی در بیمارستان اجازه ملاقاتِ خبرنگاران با او را ، با توجیه امنیتی بودنِ پرونده اش ، نمی دادند. به بیان خواهر سحر ، او پس از خودسوزی دچار 90 درصد سوختگی شده بود.

وی پیشتر از سوی برخی رسانه ها با نام مستعار سارا معرفی شده بود.

وثیقه پنجاه میلیون تومانی

دادگاه پس از بازداشت شدن خدایاری برای آزادی اش وثیقه پنجاه میلیون تومانی تعیین کرد و از آنجایی که تهیه این مبلغ برای خانواده اش دشوار بوده زمان کافی برای تهیه وثیقه نبوده و خدایاری 2 روز در بازداشتگاه بود و همین مسئله در روحیه او تأثیر سو گذاشت.

وضعیت ازدواج و همسر سحر خدایاری

از وضعیت ازدواج و همسر سحر خدایاری اطلاعات دقیقی در دست نیست.

عکسهای واقعی سحر خدایاری ، دختر آبی

عکسهای واقعی سحر خدایاری ، دختر آبی


منابع : نم نمک | سحر خدایاری اینستاگرام/ سحر خدایاری فیسبوک/ صفحه شخصی سحر خدایاری/سحر خدایاری ویکی پدیا/ سحر خدایاری تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(14 رای)
87.2%

نظر دادن