ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، افراد معروف و چهره های متولد 10 اسفند و بیوگرافی چهره های متولد 10 اسفند و درگذشت بازیگران در 10 اسفند و هنرمندان فوت شده در ده اسفند سلبریتی های به دنیا آمده در دهم اسفند و مرگ افراد مشهور ایرانی را در نم نمک ببینید.

چهره های متولد و درگذشته در 10 اسفند

اگر برایتان جالب است که بدانید کدام یک از چهره های مشهور ایرانی در 10 اسفند متولد شده اند و سالروز تولد شما با کدام یک از چهره های مشهور ایرانی در یک روز است ادامه این مطلب را از دست ندهید.چهره های متولد و درگذشته در 10 اسفند [عکس و بیوگرافی]چهره های متولد و درگذشته در 10 اسفند [عکس و بیوگرافی]

در این مطلب شما را با سه تن از چهره های مشهور ایرانی که در 10 اسفند متولد شدند از جمله مهدی اخوان ثالث شاعر کشورمان و حمید بهمنی کارگردان سینمای آشنا میکنیم.

این چهره های مشهور ایرانی در 10 اسفند متولد شدند

فریدون جیرانی

فریدون جیرانی کارگردان ، مجری ، تهیه کننده و نویسنده کشورمان 10 اسفند سال 1330 متولد شد.

فریدون جیرانی از هنرمندان پیشکسوت کشورمان است که بازی در تئاتر را از سال 51 آغاز کرد و از سال 60 با نوشتن فیلمنامه فیلم آفتاب نشین ها به دنیای سینما راه یافت. فیلم آشفتگی ، خفه گی ، خواب زده ها ، پارک وی ، سالاد فصل ، شام آخر و ... از جمله فیلم های سینمایی فریدون جیرانی است.

فریدون جیرانی کارگردان و فیلمنامه نویس

فریدون جیرانی کارگردان و فیلمنامه نویس

مهدی اخوان ثالث

مهدی اخوان ثالث شاعر بلند آوازه کشورمان در 10 اسفند 1307 متولد شد.شاعر پرآوازه و موسیقی دان کشورمان متخلص به م.امید در سرودن اشعار حماسی چیره دست بود.او درون مایه های حماسی را در شعرش به کار می گیرد و جنبه هایی از این درون مایه ها را به استعاره و نماد آراسته می کند.

چهره های مشهور ایرانی متولد 10 اسفند +تصاویر

مهدی اخوان ثالث شاعر کشورمان در 10 اسفند متولد شد

شعرهای اخوان در دهه های 1330 و 1340 شمسی روزنه هنری تحولات فکری و اجتماعی زمان بود و بسیاری از جوانان روشنفکر و هنرمند آن روزگار با شعرهای او به نگرش تازه ای از زندگی رسیدند. مهدی اخوان ثالث بر شاعران معاصر ایرانی تأثیری عمیق داشته است.

هنر اخوان در آمیزش شعر کهن و سبک نیمایی و سوگ او بر گذشته ، مجموعه ای به وجود آورد که خاص او بود و اثری عمیق در هم نسلان او و نسل های بعد گذاشت.

حمید بهمنی

حمید بهمنی کارگردان سرشناس کشورمان در 10 اسفند 1339 متولد شد. وی فعالیت سینمایی را از سال 1360 در سپاه پاسداران آغاز کرد و پس از طی دوره فشرده ای در سینمای جوان چند فیلم کوتاه ساخت.

چهره های مشهور ایرانی متولد 10 اسفند +تصاویر

حمید بهمنی کارگردان کشورمان در 10 اسفند متولد شد

وی در شورای عالی فیلمنامه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس می باشد. فرزند او روح الله بهمنی یکی از مداحان سرشناس و پر طرفدار است که در زمینه مداحی بسیار توانا است.

چنگیز وثوقی

چنگیز وثوقی بازیگر پیشکسوت کشورمان در 10 اسفند 1326 در اصفهان متولد شد. او همسر سابق سارا خوئینی ها است. او بازیگری در سینما را ، در سال 1351 با ایفای نقش کوتاهی در بلوچ ، ساخته مسعود کیمیایی آغاز کرد.

چهره های مشهور ایرانی متولد 10 اسفند +تصاویر

چنگیز وثوقی بازیگر کشورمان در 10 اسفند متولد شد

سریال تبریز در مه جدیدترین سریال تلویزیونی چنگیز وثوقی است. فیلم سینمایی عشقولانس نیز آخرین کار سینمایی این بازیگر کشورمان محسوب میشود.

این چهره های مشهور ایرانی در 10 اسفند درگذشتند

زهره فکورصبور

زهره فکورصبور بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر اهل ایران 1 فروردین 1357 در تهران متولد شد.

زهره فکور صبور

زهره فکورصبور بازیگر کشورمان در 10 اسفند درگذشت

فکور صبور در فیلم ها و سریال هایی چون روزگار جوانی ، دردسرهای عظیم ، دنگ وفنگ و... ایفای نقش کرده است.

زهره فکور صبور بازیگر سینما و تلویزیون در 10 اسفند 1400 درگذشت.

علی ابوالحسنی

علی ابوالحسنی متولد 31 تیر 1351 در کرمانشاه مجری و بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود.

علی ابوالحسنی

علی ابوالحسنی بازیگر کشورمان در 10 اسفند درگذشت

این مجری و بازیگر در شامگاه 10 اسفند 98 به دلیل عارضه قلبی در سن 47 سالگی در بیمارستان قلب آمیرآباد درگذشت.

ابوالحسن خوشرو

ابوالحسن خوشرو متولد 14 دی 1325 در ساروکلا قائم شهر خواننده و نوازنده موسیقی محلی مازندران بود.از ابوالحسن خوشرو به عنوان «نمادِ موسیقی مازندران» و «شجریانِ مازندران» یاد شده است.

ابوالحسن خوشرو

ابوالحسن خوشرو خواننده کشورمان در 10 اسفند درگذشت

ابوالحسن خوشرو در 10 اسفند 1398 پس از تحمل یک دوره 2 ساله بیماری در سن 73 سالگی درگذشت.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
73.4%

نظر دادن