ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، افراد معروف و چهره های متولد 20 اردیبهشت و بیوگرافی چهره های متولد 20 اردیبهشت و درگذشت بازیگران در 20 اردیبهشت و هنرمندان فوت شده در بیست اردیبهشت سلبریتی های به دنیا آمده در بیستم اردیبهشت و مرگ افراد مشهور ایرانی را در نم نمک ببینید.

چهره های متولد و درگذشته در 20 اردیبهشت

هنرمندان و چهره های مشهور ایرانی یکی از پرطرفدارترین اقشار جامعه محسوب میشوند که مردم علاقه زیادی به دانستن رازهای مهم زندگی آنها دارند. اگر شما هم از طرفداران سینما و تلویزیون باشید قطعا برایتان جالب است که درباره تاریخ تولد ، همسر ، فرزند و زندگی خصوصی و حرفه ای هنرمند محبوبتان بیشتر بدانید. ما در این مطلب شما را با بیوگرافی کوتاهی از چهره های مشهور ایرانی متولد 20 اردیبهشت آشنا میکنیم.چهره های متولد و درگذشته 20 اردیبهشت [عکس و بیوگرافی]چهره های متولد و درگذشته 20 اردیبهشت [عکس و بیوگرافی]

این چهره های مشهور ایرانی متولد 20 اردیبهشت هستند

مریم هژیروند

مریم هژیروند ، برنامه ریز ، دستیار کارگردان ، منشی صحنه و بازیگر ایرانی است.

مریم هژیروند متولد 20 اردیبهشت

مریم هژیروند متولد 20 اردیبهشت

وی در بیست اردیبهشت ماه سال 1346 در تهران متولد شد و در سال 64 دروه بازیگری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را گذراند.

رضا عطاران

رضا عطاران در سال 1347 در مشهد متولد شد. وی فرزند سوم خانواده و اصالتا اهل کاخک است.

رضا عطاران متولد 20 اردیبهشت

رضا عطاران متولد 20 اردیبهشت

او در مشهد و در رشته اقتصاد دیپلم خود را دریافت کرد و برای ادامه تحصیل در رشته طراحی صنعتی به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت. او پس از مدتی تحصیل را رها کرد. به سینما و بازیگری روی آورد. وی شروع فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر حسن حامد در دهه 1360 آغاز کرد. این همکاری تا سال 1371 ادامه داشت.

پیام دهکردی

پیام نادری دهکُردی (زاده 20 اردیبهشت 1356، شهرکرد) بازیگر سینما و تئاتر ایرانی و مدرس فن بیان و بازیگری است.

پیام دهکردی متولد 20 اردیبهشت

پیام دهکردی متولد 20 اردیبهشت

وی از بازیگرانی موفق در عرصه تئاتر بوده و در سینما و تلویزیون نیز کارهای تأثیرگذاری از خود بجا گذاشته است. پیام دهکردی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تئاتر از دانشگاه تهران است. پیش از آن دهکردی مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات دراماتیک (نمایشی) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گرفته بود.

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی (20 اردیبهشت 1362 تهران) بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.

طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت

طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت

طناز طباطبایی وی فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر است. از سال 1380 وارد عرصه بازیگری شد و در کلاس های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری را بگذراند. پس از یک ماه برای بازی در مجموعه جوانی انتخاب شد. اما اولین فیلم سینمایی او دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی بود که در فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم های سینمایی رقم زد. به جز بازیگری در عرصه های دیگر از جمله موسیقی و نقاشی هم فعالیت داشته است.


این چهره های مشهور ایرانی درگذشته در 20 اردیبهشت هستند

عبدالوهاب شهیدی

عبدالوهاب شهیدی متولد 10 مهر 1301 در میمه اصفهان موسیقی دان ، خواننده ، آهنگساز ، مدرس آواز و نوازنده عود اهل ایران بود.

عبدالوهاب شهیدی در 20 اردیبهشت درگذشت

عبدالوهاب شهیدی در 20 اردیبهشت درگذشت

عبدالوهاب شهیدی از اوایل دهه 1320 فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز ، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. او در سال 1339 در برنامه گل ها شروع به فعالیت و همکاری با رادیو کرد و تا سال 1357 در بسیاری از این برنامه ها شرکت کرد.

وی در تاریخ 20 اردیبهشت سال 1400 بر اثر کهولت سن و عارضه قلبی در بیمارستان رسالت تهران درگذشت.

عبدالله دوامی

عبدالله خان دوامی (1270 روستای طاد ، تفرش - 20 دی 1359) از استادان و ردیف دانان موسیقی اصیل ایرانی بود.

عبدالله دوامی در 20 اردیبهشت درگذشت

عبدالله دوامی در 20 اردیبهشت درگذشت

به گفته روح الله خالقی وی استاد برگزیده نواهای ضربی و تصنیف بوده است. شاگردانی نظیر محمدرضا شجریان ، فاخره صبا ، محمود کریمی ، نصرالله ناصح پور ، رضوی سروستانی ، فرامرز پایور ، مجید کیانی ، محمدرضا لطفی و شهرام ناظری و همچنین داریوش طلایی نوازنده تار و سه تار در آموختن ردیفهای آوازی در محضر دوامی پرورش یافته اند.

تحریرهای چکشی ، غلت ، آکسان ، ملودی پردازی زیبای گوشه ها و تلفیق موسیقی سازی و آوازی برخی از ویژگی های آوازی اوست.

ایرج زهری

ایرج زُهری نمایشنامه نویس ، منتقد ، مدرس و کارگردان تئاتر ایران سال 1311 متولد و 20 اردیبهشت 1391 درگذشت. ایرج زهری در سالهای پیش از انقلاب سال 1357 به عنوان منتقد ، مدرس و کارگردان تئاتر در ایران مشهور بود.

ایرج زهری در 20 اردیبهشت درگذشت

ایرج زهری در 20 اردیبهشت درگذشت

ایرج زهری با «دانشکده هنرهای دراماتیک» ، «شورای تئاتر» و «واحد نمایش» در «تلویزیون ملی ایران» ، مجله تماشا و سازمان «جشن هنر» شیراز همکاری نزدیک داشت.

ایرج زهری به زبان های آلمانی و فرانسوی تسلط داشت. او ده ها اثر نمایشی را به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است ، از جمله نمایشنامه هایی از : گئورگ بوشنر ، برتولت برشت ، ارنست تولر ، اگوست استریندبرگ ، داریو فو ، هاینر مولر ، کارل فالنتین ، ژان تاردیو و…

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
100%

نظر دادن