ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، افراد معروف و چهره های متولد 8 فروردین و بیوگرافی چهره های متولد 8 فروردین و درگذشت بازیگران در 8 فروردین و هنرمندان فوت شده در هشت فروردین سلبریتی های به دنیا آمده در هشتم فروردین و مرگ افراد مشهور ایرانی در نم نمک.

چهره های متولد و درگذشته در 8 فروردین

امروز 8 فروردین همزمان با سالروز درگذشت یکی از مشهورترین چهره های سینمای ایران است ، مردی که اولین فیلم ناطق ایرانی را ساخت و با ساخت این فیلم جایگاه دیگری برای سینمای ایران در جهان باز کرد.چهره های متولد و درگذشته 8 فروردین [عکس و بیوگرافی]چهره های متولد و درگذشته 8 فروردین [عکس و بیوگرافی]

عبدالحسین سپنتا هنرمند سرشناس کشورمان در 8 فروردین از میان ما رفت و اینک بعد از سالها هنوز یاد او یادآور اولین فیلم ناطق در سینمای ایران است. ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون هم در چنین روزی متولد شد.

این چهره های مشهور ایرانی در 8 فروردین متولد شدند و درگذشتند

ناصر ملک مطیعی

ناصر ملک مطیعی بازیگر و کارگردان سینمای پیش از انقلاب 8 فروردین 1309 در تهران متولد شد.

ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینما

8 فروردین سالروز تولد ناصر ملک مطیعی

ناصر ملک مطیعی یکی از بازیگران سینمای پیش از انقلاب بود که سالهای سال دور از دنیای هنر زیست و در سال 82 در فیلم نقش نگار علی عطشانی جلوی دوربین رفت.

عبدالحسین سپنتا

عبدالحسین سپنتا مردی که فیلم دختر لر را به عنوان اولین فیلم ناطق ایرانی ساخت و کشورش را خیلی زود در زمره نخستین کشورهایی قرار داد که توان ساخت فیلم ناطق را کسب کرده اند در 4 خرداد 1286 در تهران متولد شد.

چهره های مشهور ایرانی درگذشته 8 فروردین +تصاویر

عبدالحسین سپنتا پدر سینمای ناطق ایران در 8 فروردین درگذشت

این هنرمند فقید کشورمان در سال 1306 مطالعه و تحصیل در زمینه تاریخ و فرهنگ و ادبیات کهن را در بمبئی آغاز کرد. در ادامه ، به علت جذبه سینما در فرهنگ هند به سمت سینما گرایش یافت و در نهایت ، با همکاری اردشیر ایرانی به ساخت نخستین فیلم ناطق فارسی در سرزمین هند دست زد.

چهره های مشهور ایرانی درگذشته 8 فروردین +تصاویر

عبدالحسین سپنتا خالق دختر لر

عبدالحسین سپنتا ، در هشتم فروردین 1348ش ، در اصفهان بر اثر سکته قلبی درگذشت ، پیکرش را در تخت فولاد اصفهان ، مقبره خانوادگی به خاک سپردند.

منوچهر اسماعیلی

منوچهر اسماعیلی دوبلور سینما و تلویزیون 8 فروردین 1318 در کرمانشاه متولد شد.

8 فروردین سالروز تولد منوچهر اسماعیلی

8 فروردین سالروز تولد منوچهر اسماعیلی

اسماعیلی به صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و تیپ گویی (صحبت با صداهای مختلف) شهرت دارد. در فیلم هزاردستان به کارگردانی علی حاتمی ، اسماعیلی به جای شعبان جعفری (محمدعلی کشاورز) ، به جای رضا تفنگچی (جمشید مشایخی) و هزاردستان (عزت الله انتظامی) و جمشید لایق صحبت کرد. وی همچنین پسر عمه زهره شکوفنده است.

وی دوشنبه 31 مرداد 1401، پس از گذشت چند روز از ترخیص از بیمارستان ، به دلیل ابتلا به عارضه قلبی در منزل شخصی اش درگذشت.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(6 رای)
73.4%

نظر دادن