ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، برنامه نویسی شی گرا در پی اچ پی و فیلم آموزش شی گرایی در php و جزوه برنامه نویسی php و کلاس ها در php و آموزش کلاس در php و آموزشگاه برنامه نویسی php و اموزش php oop و برنامه نويسي php در نم نمک.

برنامه نویسی شی گرا در php

در این درس میخواهیم برنامه نویسی شی گرا و اجزای آن را معرفی کنیم.آموزش برنامه نویسی شی گرا در phpآموزش برنامه نویسی شی گرا در php

اساس برنامه نویسی شی گرا و شی ها در PHP

در دنیای واقعی یک سری شی در اطراف ما است که هر کدام کار انجام میدهند برای مثال : ماشین و لامپ. با استفاده از ماشین میتوانیم رانندگی کنیم و لامپ ایجاد روشنایی میکند. این ها تنها عملکردی است که ما به چشم می بینیم اما این اشیا فقط این ویژگی ها را دارا نمی باشند. ماشین میتواند با یک سرعت و مسیر خاص حرکت کند ، لامپ میتواند روشن یا خاموش باشد ، گرما تولید و در یک زمان مشخص میزان وات مشخصی مصرف کند.

در PHP نیز اشیا همان گونه هستند ، میتوانید به آنها ویژگی خاص اختصاص دهید با این تفاوت که کاربران این ویژگی را در صفحه اصلی سایت مشاهده و با آن ها ارتباط برقرا میکنند. شما میتوانید با استفاده از برنامه نویسی شی گرا به هر یک از این اشیا بگویید چه صفتی و ویژ گی داشته باشند ، چگونه ارزیابی شوند و یا تغییر کنند.

کلاس ها در برنامه نویسی شی گرا

PHP یک راه بسیار ساده برای استفاده از اشیا در برنامه نویسی شی گرا تعریف کرده است و آن هم کلاس ها هستند. کلاس ها یک بسته بندی مشخص از اشیا با تمامی ویژگی ها و روش ها است. میتوانیم این گونه تصور کنید که کلاس ها نماینده های برنامه ریزی کننده برای اشیا هستند و رابط آن ها با افراد در محیط اصلی سایت کد ها PHP است! میتوانید یک بار کلاس PHP را تعریف کنید و در صورتی که نیاز داشتید بی نهایت بار از آن استفاده کنید.

یک نمونه از این برنامه نویسی شی گر

<?php
classImage{
publicfunctionImage(){
echo"We just created and object!";
}
}
$image=newImage();// prints "We just created and object!"
?>

منابع : W3schools/Stackoverfollow

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن