ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل جواد اسفنجانی کشتی گیر در ژاپن به همراه عکس های خانوادگی و شخصی جواد اسفنجانی با شما در نم نمک خواهیم بود.

بیوگرافی جواد اسفنجانی کشتی گیر ژاپنی و همسر و فرزندانش

هیچ کس فکرش را نمی کرد که نام های ایرانی سر از کشتی ژاپن دربیاورند.بیوگرافی جواد اسفنجانی کشتی گیر ژاپنی و همسر و فرزندانشبیوگرافی جواد اسفنجانی کشتی گیر ژاپنی و همسر و فرزندانش

همه اینها فرزندان جواد اسفنجانی هستند ، کشتی گیری که شاگرد مغازه بهروز یاری بوده و حدود سال 1372 به ژاپن مهاجرت کرده است. او پس از ازدواج صاحب 6 فرزند (5 پسر و یک دختر) شده است که همگی کشتی گیر هستند. آنها که با ملیت ژاپنی و نام خانوادگی مادر خود (یوشیدا) مسابقه می دهند ، در حال تبدیل شدن به چهره های شاخص در کشتی ژاپن و شاید آسیا و جهان هستند.

پدری ایرانی با 6 فرزند کشتی گیر در ژاپن : می خواهم پرچم ایران را بالا ببرم

نام فرزندان
  • کیوان یوشیدا
  • امین یوشیدا
  • آرش یوشیدا
  • آریا یوشیدا
خانواده و اصالت

من بچه کرج هستم. البته مادرم کرد و پدرم گرمساری هستند. در قدیم در مغازه برادران یاری کار می کردم و همزمان با بهروز یاری هم به تمرین کشتی می رفتم. مقام کشوری ندارم اما فوت و فن کشتی را بلدم و این رشته را دوست دارم. ریزه کاریهای کشتی را از بهروز یاری یاد گرفتم. جرقه مهاجرت من به ژاپن از زمانی زده شد که بهروز یاری در بازیهای آسیایی هیروشیما مدال طلا گرفت. زمانی که او از ژاپن برگشت از آنجا تعریف کرد و گفت تا کی می خواهی در مغازه ما شاگردی کنی. این اتفاقات جرقه ای شد تا در 23 سالگی به ژاپن بروم.

شروع فعالیت در ژاپن

در دانشگاه میهون ژاپن فعالیت کشتی خود را آغاز کردم. آن موقع "تومی یاما" قهرمان المپیک 1984 لس آنجلس که الان رئیس فدراسیون کشتی ژاپن است ، در این دانشگاه حضور داشت. سه پسر من در این دانشگاه فارغ التحصیل شدند و الان پسر دیگرم آرش در اینجا تحصیل می کند.

پدری ایرانی با 6 فرزند کشتی گیر در ژاپن : می خواهم پرچم ایران را بالا ببرم

ژاپن وفور نعمت است

اینجا وفور نعمت است. من یک نفر کار می کنم و 8 نفر راحت زندگی می کنند. 3 تا از فرزندانم هم از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. علاوه بر اینکه کار نجاری انجام می دهم ، اینجا باشگاه کشتی هم زده ام و 50 شاگرد دارم. علاوه بر پسرم که قهرمان آسیا شد ، یکی از شاگردانم هم در آسیا سوم شد. در گذشته نیز تیم نونهالان - نوجوانان ژاپن را به مسابقات بین المللی کرج آوردم و دوم شدیم. امین پسر بزرگم را به ایران فرستادم و مدتی تمرین می کرد. پسر دومم کیوان نیز دوست داشت بیاید اما موضوع سربازی داشت. امین و کیوان فارسی را خوب صحبت می کردند اما الان یادشان رفته است. البته فارسی را تقریبا می فهمند.

متاسفانه در دو دهه قبل برخی ایرانی ها بخاطر برخی مسائل وجهه خوبی در ژاپن نداشتند و من تمام تلاشم این است که با فعالیت ورزشی و قهرمان سازی یک جوری وجهه ایرانی ها را در بین مردم اینجا بهتر کنم و یک طوری پرچم ایران را بالا ببرم.

پدری ایرانی با 6 فرزند کشتی گیر در ژاپن : می خواهم پرچم ایران را بالا ببرم

پسر افتخار آفرین

آرش پس از 40 سال ژاپن را صاحب مدال طلای سنگین وزن آسیا کرد. پیش از این یکبار "تامون هوندا" که رقیب مرحوم علیرضا سلیمانی بود ، در وزن 100 کیلوگرم و در مسابقات قهرمانی آسیا 1983 برای ژاپن طلا گرفت و دیگر در اوزان سنگین مدال طلا نداشتند. پس از قهرمانی آرش ، کمیل قاسمی به ما تبریک گفت که برایم بسیار ارزش داشت.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن