ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با زندگی نامه عادل فردوسی پور از چهره های محبوب و مشهور ورزشی کشور به همراه عکس های خانوادگی با خواهرش مرجان فردوسی پور این چهره با شما در نم نمک خواهیم بود

زندگی نامه عادل فردوسی پور و همسرش(Adel Ferdosipour)

  • نام اصلی : عادل فردوسی پور
  • متولد : 11 مهر 1353 یزد
  • تحصیلات : کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
  • پیشه : مجری تلویزیونی ، گزارشگر فوتبال
  • سال های فعالیت از 1372 تاکنون
  • شناخته شده : برای مجری برنامه 90
  • قد : 189 سانتیمتر

بیوگرافی کامل عادل فردوسی پور

عادل فردوسی‌ پور متولد 11 مهر 1353 در تهران، مجری ورزشی است.بیوگرافی عادل فردوسی پور و همسر و فرزندانشبیوگرافی عادل فردوسی پور و همسر و فرزندانش

عادل فردوسی پور - Adel Ferdosipour

عادل فردوسی پور - Adel Ferdosipour

فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران می باشد.

عکس کودکی عادل فردوسی پور

عکس کودکی عادل فردوسی پور

خانواده

در شهر تهران متولد شده اما اصالتا اهل شهر رفسنجان کرمان می باشد، پدرش مهندس برق بود و یک خواهر به نام مرجان و یک برادر کوچکتر از خود دارد.

عکس مرجان فردوسی پور خواهر عادل فردوسی پور

عکس مرجان فردوسی پور خواهر عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور و برادرش

عادل فردوسی پور و برادرش

علاقه به فوتبال

علاقه زیادی به نشریات ورزشی داشتم و تمام امید و آرزویم مجله دنیای ورزش یا کیهان ورزشی بود که در دوران نوجوانی و جوانی­ ام هر هفته برای بدست آوردنش کلی تلاش می­کردم.

خانواده ام اهل فوتبال نبودند و هضم این موضوع که من فوتبال را دوست دارم برایشان دشوار بود؛ ولی با این حال چند باری با التماس زیاد، پدرم مرا به استادیوم برد.

فردوسی پور در کنار جواد خیابانی

فردوسی پور در کنار جواد خیابانی

شروع با روزنامه نگاری

عادل فعالیت مطبوعاتی خود را از سال 1372 وقتی 19 ساله و دانشجوی ترم سه کارشناسی بود با روزنامه ابرار ورزشی در بخش ترجمه اخبار فوتبال خارجی شروع کرد.

عادل فردوسی پور در کنار مهران مدیری

عادل فردوسی پور در کنار مهران مدیری

ورود به تلویزیون

در اواخر سال 1373 پس از چند بار شرکت در آزمون به صدا و سیما راه یافت و با گزارش برنامه های آرشیوی شبکه سه در نیمه شب شروع به کار کرد.

شهرت و همکاری با انگلستان

فردوسی پور با گزارش جام جهانی فوتبال 1377 توانست خود را به همه بشناساند و از آن پس بعنوان گزارشگر بازی های زنده و مهم ایران و خارج انتخاب شد.

او سپس با مجله سروش جوان، همشهری و روزنامه جام جم نیز شروع به همکاری کرد و گهگاهی برای ماهنامه ورزش انگلستان بنام ورلد ساکر نیز مطلب می نویسد.

عکسهای اینستاگرام عادل فردوسی پور

عکسهای اینستاگرام عادل فردوسی پور

شهرت با 90

او در خرداد ماه 1378 وقتی 25 ساله بود با ایده از یک برنامه ایتالیایی و موافقت مسئولان صدا و سیما برنامه نود را از شبکه سه به روی آنتن برد.

این برنامه تخصصی فوتبال او را به شهرت زیادی رساند.

قدرت سیاسی ورزشی

هفته نامه نیوزیک از فردوسی پور بعوان نوزدهمین فرد قدرتمند مشهور در ایران نام برده و مجله ورلد ساکر بخاطر فعالیت های حرفه ای به وی لقب جان ماتسن ایران داده است.

تند حرف زدن

یکی از شاخصه این گزارشگر با سواد که مسلط به زبان انگلیسی است تند حرف زدن اوست که بعضی اوقات به گاف هایی عجیبی هم منتهی می شود.

می گوید از بچگی این طور بودم خیلی هم تمرین کردم و بازم دارم تمرین می کنم که این طور نباشم ولی در کل، خیلی تند صحبت می کنم.

ازدواج و همسر شمالی ؟!

اخبار ضد و نقیضی از ازدواج و همسر او منتشر می شود، با این حال او در یکی از مصاحبه هایش گفته : فوتبال تمام زندگی من است و همسرم هم این موضوع را پذیرفته است.

با اینکه گفته می شود همسرش شمالی بوده اما تا کنون هیچ عکسی منتشر نشده و برخی سایت ها با سو استفاده از عکس هوادارانش مطالب کذب منتشر می کنند.

اخباری هم از جدایی او از همسرش منتشر شده که هیچگاه تکذیب یا تایید نشد، با این حال شایعه ازدواج وی با مرجان محتشم بازیگر نیز منتشر شده بود که صحت ندارد.

زندگی شخصی عادل فردوسی پور

زندگی شخصی عادل فردوسی پور

پرسپولیسی خنثی

در دوره ای که در دانشگاه شریف درس می خواند، پرسپولیسی بود.

امروز اصلا حاضر نیست به طرف خاصی متمایل شود، می گوید الان دیگه اصلا برام فرق نمی کنه الان واقعا بی طرفم، گزارشگر، یه ذره به یک تیم گرایش داشته باشه، تو کارش تاثیر می گذارد.

بازیکنان مورد علاقه خارجی

تو دوره های زمانی مختلف بازیکن محبوب زیاد داشتم از لیورپولی ها امثال ایان راش، جان بارنز، رابی فاولر و سوارز رو دوست داشتم و دارم.

خارج از لیورپول هم مارادونا، باجو، فان باستن، زیدان و مسی مورد علاقه ام هستند.

ترجمه کتاب

فردوسی­ پور با تجربه­ ای که در روزنامه ابرار ورزشی داشت توانست برای ترجمه کتاب فوتبال در برابر دشمن با نشریه چشمه قرارداد امضا کند.

این قرارداد در سال 1388 بسته شد، بعد از این کتاب، کتاب دیگری به نام تاب جامع فوتبال در اردیبهشت 1391که درمورد فوتبال است منتشر کرد.

سومین کتابی که عادل فردوسی ­پور ترجمه کرد، هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی با موضوع روش­های مدیریت بود. این کتاب در سال 1394 توسط انتشارات نشر چشمه منتشر شد.

او در سال 97 هم کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر آندره موروا است را ترجمه و منتشر کرد.

عادل فردوسی پور و گلاره عباسی

عادل فردوسی پور و گلاره عباسی

آرزوی مرگ با سقوط هواپیما

یکی از فانتزی های مرگ اش سقوط با هواپیماست …

دوست دارد با هواپیما سقوط کرده و به صخره ای سخت بخورد و این سقوط تا رسیدن به صخره یک دقیقه بیشتر طول نکشد و ترجیح می دهد آنهایی هم که دوستشان دارد همراهش باشند.

محمدحسین میثاقی با اشاره به همین ماجرا گفت:

با استاد در هواپیما نشسته بودیم که یکی از مهماندارها جلو آمد و با عصبانیت از آقا عادل پرسید چرا آن حرف را زده است و آخرش هم گفت ؛ انشااله در این پرواز نه، در پرواز دیگری به آرزویتان برسید !

بازیکن حرفه ای فوتبال

عادل فردوسی ­پور علاوه برگزارش، فوتبال هم بازی می­کند در تیم خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران ورزشی عضو است و در اغلب این تیم ها کاپیتان هم می باشد.

عادل فردوسی پور مجری نود

عادل فردوسی پور مجری نود

اس ام اس اشتباهی زیاد می زنم

من معمولا اس ام اس اشتباه می فرستم. یک بار یکی از خواننده های خیلی معروف به من پیامک داد که کنسرت من بیا، همزمان یک تورنمنت بود تا تیمی فوتبالی را انتخاب کنیم.

چند اسم برای کسی که می خواست این تیم را راه بیندازد نوشتم که او قبول نکرد نوشتم می خواهی برایت مسی را بیاورم که اشتباهی این پیامک برای خواننده ای که از من دعوت کرده بود فرستاده شد.

فردوسی پور در ادامه نیز اعلام کرد یک بار می خواسته به یکی از عوامل برنامه اش زنگ بزند تا کلیپ موردنظرش را سریعا آماده کند و اشتباها شماره داورزنی، رئیس وقت فدراسیون والیبال را گرفته و با عصبانیت از او خواسته تا کلیپ را به برنامه برساند.

تدریس تا لقب استاد

آقای گزارشگر فوتبال یکی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف بود و درس زبان تخصصی رشته صنایع رو تدریس می کند او در بین همکاران خود به استاد معروف است.

اتاق کار و شماره تلفن

با اینکه اتاق کارش در صداوسیما، طبقه پنجم، اتاق شش متری است، اما هیچ‌ گاه در این اتاق با خبرنگار یا رسانه‌ ای مصاحبه نکرده است.

جالب است بدانید شماره تلفن او هیچ‌ گاه تغییر نکرده است اما خیلی کم موفق می‌ شوید که با او صحبت کنید و تنها می‌ توانید با گذاشتن پیغام صوتی منتظر جواب‌ تان باشی.

ماجرای سرقت از منزل

دی ماه 1387 سر برنامه نود خبر سرقت از منزلش را که شنید به خانه برگشت و تا دید مدارکش دست نخورده به استودیو 90 برگشت و به کارش ادامه داد.

حالا حساب کنید بنده خدا همسرش چه حرصی از او می خورد !

ممنوع الکاری

اخباری از ممنوع الکاری وی و جواد خیابانی در سال 1388 بعلت حمایت از محمد خاتمی و میر حسین موسیقی منتشر شد و حتی کار به تعطیلی برنامه 90 هم کشید.

اما در نهایت با حمایت مردم او به برنامه نود بازگشت.

جنجال با مدیر جوان شبکه 3

اواخر مهر ماه 1397 بدنبال روی کار آمدن علی فروغی مدیر متولد 1367 شبکه سه حاشیه های این برنامه ورزشی شروع شد و به دستور ایشان جلوی فعالیت برنامه گرفته شد.

با اینکه وعده وعید های مختلفی از بازگشت این برنامه به تلویزیون داده شد اما در نهایت این برنامه بعد از 19 سال برای همیشه تعطیل شد.

عکسهای عادل فردوسی پور

عکسهای عادل فردوسی پور

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(21 رای)
92.4%

نظر دادن

1 نظر

  • پارسا جمعه, 20 بهمن 1402 17:39 توسط پارسا

    ببخشیدا ماله کشی هم حدی دارد شما نمی توانید یک واقعیت را از مردم برای زمانی طولانی کتمان کنید . شما در این مورد از این بقول شما اسطوره سوال کنید . برغم شهرت و وجود هزاران دختر و زن ورزشکار بویژه در بخش زنان وی کمترین حضور را با جنس مخالف داشته است .علاقه وافر وی به جنس موافق و بروز حرکاتی از نوع طبقه خاصی از جامعه نشان از چیست ؟ وی که رسانه ای شخصی براه انداخته ودر برنامه های خود مهیمانی را از مشاهیر دعوت می کند در این گونه برنامه ها بخود اجازه میدهد تا عمق زندگی شخصی آنها سرک بکشد ولی در مورد ابتدائی ترین موضوع در مورد خودش هیچ وقت حاضر به جواب نبوده است آیا این عدم جواب گوئی نوعی ترس از برملا شدن حقیتی نیست که اگر معلوم شود دیگر این فردوسی پور نخواهد توانست با مظلوم نمائی نوعی برای خود شهرت کسب کند .ظاهرا هم بیشتر بخاطر همین گرایش بوده که از صدا و سیما اخراج شده است ولی صدا و سیما بخاطر حفظ آبروی خودش از علنی کردن آن پرهیز می کند راه حل این موضوع هم بسیار روشن است شما بعنوان یک رسانه با وی مصاحبه ترتیب دهید و در این مورد و نظر وی را در مورد هم جنس گرائی بپرسید شاید از لابلای جوابها بتوان به حقیت امر پی برد بقول معروف آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است بسم الله