ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل مهدی خدابخشی تکواندوکار به همراه عکس های خانوادگی با همسرش تانجا تاناکوویچ و مهدی خدابخشی صربستان و افتخارات مهدی خدابخشی با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه مهدی خدابخشی و همسرش(Mahdi Khodabakhshi)

  • نام اصلی : مهدی خدابخشی
  • القاب : نابودگر
  • متولد : 1 اردیبهشت 1370 تهران
  • زمینه فعالیت : ورزش تکواندو
  • پیشه : تکواندوکار
  • مدرک تحصیلی : فارغ التحصیل رشته تکواندو
  • قد : 192 سانتیمتر
  • والدین : عنایت الله خدابخشی
  • همسر : تانجا تاناکوویچ(Tanja Tanackovic)

بیوگرافی کامل مهدی خدابخشی

مهدی خدابخشی متولد 1 اردیبهشت 1370 در تهران ، تکواندوکار ایرانی با تابعیت صربستان است.بیوگرافی مهدی خدابخشی تکواندوکار و همسرش + فرزندانبیوگرافی مهدی خدابخشی تکواندوکار و همسرش + فرزندان

مهدی خدابخشی - Mahdi Khodabakhshi

مهدی خدابخشی - Mahdi Khodabakhshi

فارغ التحصیل رشته تکواندو از مرکز آموزش علمی کاربردی فدراسیون تکواندو می باشد ، نابودگر لقبی است که به او دادند ، حالا ازدواج کرده و ساکن صربستان است.

خانواده

در اسلام شهر تهران به دنیا آمده اما بزرگ شده کرج می باشد و بجز خود سه خواهر دارد ، او تکواندو را از سال 1374 وقتی تنها 4 سال داشت شروع کرد.

مهدی خدابخشی

خانواده تکواندو کار

علاقه ای به تکواندو نداشت ولی به اجبار پدرش این رشته را ادامه داد.

بجز خودش؛ تمام اعضای خانواده تکواندو کار کردند و خود حالا با دان 4 یکی از ارزشمندترین دارایی های فدراسیون تکواندو ایران می باشد.

پدر و مادر مهدی خدابخشی

پدر و مادر مهدی خدابخشی

اولین مدال

خدابخشی سال 1390 وقتی 20 ساله بود اولین بار توانست طلای مسابقات قهرمانی ارتش های جهانی را در کشور ویتنام به گردن بیاوزید.

مهدی خدابخشی تکواندوکار

مهدی خدابخشی تکواندوکار

شهرت جهانی

او سال 1391 در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در اندونزی دوباره طلا گرفت اما شهرت او بیشتر به مسابقات گرندپری سال 2012 در مکزیک باز می گردد.

در آن مسابقه ارون که صدرنشین رنکینگ جهانی بود مورد حمایت شدید تماشاچیان قرار داشت اما در نهایت مهدی توانست با نتیجه 13 به 11 برنده این مسابقه شود.

عکسهای اینستاگرام مهدی خدابخشی

عکسهای اینستاگرام مهدی خدابخشی

تغییر تابعیت

این قهرمان تکواندو آخرین بار در سال 2018 موفق به گرفتن برنز در بازی های آسیایی برای ایران شد ولی وی در تاریخ 14 آبان 1398 پناهنده کشور صربستان شد.

او از این به بعد زیر پرچم کشور صربستان به زمین می رود.

مهدی خدابخشی و همسرش صربستانی اش

مهدی خدابخشی و همسرش صربستانی اش

وضعیت ازدواج و همسر مهدی خدابخشی

مهدی خدابخشی با دختری صربستانی به نام تانجا تاناکوویچ(Tanja Tanackovic) ازدواج کرده و متاهل است.

عنایت الله خدابخشی پدر مهدی در واکنش به تغییر تابعیت پسرش گفت : پسرم با یکی از اعضای تیم ملی تکواندو صربستان ازدواج کرده و همسرش نیز مسلمان است!

مهدی خدابخشی

مهدی خدابخشی و همسرش تانجا تاناکوویچ

عملکرد برای صربستان

در آخرین رنکینگ اعلامی فدراسیون جهانی تکواندو در ماه نوامبر نیز وی به عنوان نماینده کشور صربستان در جایگاه چهل و هشتم وزن چهارم المپیک حضور دارد.

بر همین اساس نیز خدابخشی در تورنمنت بین المللی صربستان در وزن 87 کیلوگرم به عنوان نماینده صربستان به رقابت پرداخت و با کسب مدال برنز نخستین مدال خود را نیز برای این کشور کسب کرد.

مهدی خدابخشی و همسرش

مهدی خدابخشی و همسرش

افتخارات

از افتخارات وی می توان به کسب مدال طلا تکواندو وزن 87 کیلوگرم در مسابقات ارتش های جهان 2012 ویتنام و مدال طلا وزن 87 کیلوگرم در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی 2013 اندونزی و قهرمانی در مسابقات جهانی تکواندو 2015 اشاره کرد.

همسر مهدی خدابخشی کیست؟

همسر مهدی خدابخشی کیست؟

درباره آقای نابودگر

اگر فیزیک مناسبی برای تکواندو وجود داشته باشد ، بی شک می توان فیزیک این ورزشکار را مثال زد. ضربات جلوی پای او بسیار قوی است اما او به ضربات چرخشی پا علاقه دارد.

او هنگام مبارزه با اعتماد به نفس بالایی که دارد بسیار خطرناک به نظر می رسد و سعی می کند طوری مبارزه کند که تماشاچیان از دیدن بازی او لذت ببرند.

خدابخشی بعنوان جانشین یوسف کرمی وارد تیم ملی ایران شد ، اما بی مهری با ورزشکاران باعث شده یکی پس از دیگری دنبال مهاجرت و تغییر تابعیت باشند.

Tanja Tanackovic Khodabakhshi

Tanja Tanackovic Khodabakhshi

جوائز و مدالها
مسابقات جهانی
طلا روسیه 2015 80- کیلوگرم
مسابقات ارتش های جهان
طلا ویتنام 2012 87+ کیلوگرم
بازی های همبستگی کشورهای اسلامی
طلا اندونزی 2013 87+ کیلوگرم
تکواندو بازی های آسیایی
طلا اینچئون 2014 80- کیلوگرم

مهدی خدابخشی بازیکن تکواندو و همسرش تانجا تاناکوویچ

مهدی خدابخشی بازیکن تکواندو و همسرش تانجا تاناکوویچ


منابع : نم نمک | مهدی خدابخشی اینستاگرام/ مهدی خدابخشی فیسبوک/ صفحه شخصی مهدی خدابخشی/مهدی خدابخشی ویکی پدیا/ مهدی خدابخشی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(12 رای)
86.6%

نظر دادن