ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه قیاس آمار ازدواج و طلاق با هم اشتباه است ، گفت : طی سال ­های اخیر رفتار جامعه جوان کشور که بخش اعظم ازدواج و طلاق­ ها به این گروه اختصاص دارد الگوی واحدی داشته و بر خلاف تحلیل های نادرست ، ازدواج و طلاق در میان جوانان کشور وضعیتی ثابت را تجربه کرده است.

افزایش میانگین «سن» ازدواج و طلاق در کشور

حجت الاسلام مهدی متقی فر در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه یکی از مهم­ ترین شاخص­ هایی که برای برنامه­ ریزی در حوزه ازدواج جوانان اهمیت دارد بحث میانگین سن ازدواج در کشور است ، اظهار کرد : میانگین سن ازدواج مردان برای بار اول در سال 1400 معادل 27.8 سال و برای زنان 23.6 سال است که البته این وضعیت در چند سال اخیر اندکی رو به افزایش بوده است.آمار جدید ازدواج و طلاق در سال 1402آمار جدید ازدواج و طلاق در سال 1402

افزایش میانگین «سن» ازدواج و طلاق در سال های اخیر

وی ادامه داد : میانگین سن طلاق مردان نیز در سال 1400 برابر با 38.2 سال و برای زنان 33.4 سال است. در واقع روند سن طلاق مردان و زنان نیز در سال های اخیر اندکی افزایشی بوده و به طور کلی در فاصله سال­های 1395 تا 1400 بر میزان میانگین سن ازدواج و طلاق در ایران تا حدی افزوده شده است. در توضیح چرایی این امر می ­توان اذعان داشت که مجموعه عوامل فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و... در تأخیر سن ازدواج نقش دارند و با تأخیر در وقوع ازدواج­ ها ، احتمالاً سن طلاق نیز به همان اندازه تحت تأثیر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ، معتقد است که یکی دیگر از شاخص­ های مهم برای برنامه­ ریزی در حوزه ازدواج جوانان به نرخ ازدواج و طلاق اختصاص دارد.

متقی فر عنوان کرد : در تعیین وضعیت نرخ ازدواج و طلاق از نرخ ­های مختلفی استفاده می­ کنند که یکی از دقیق ترین آنها ، نرخ خالص ازدواج و طلاق است. درواقع ازدواج­ ها را بایستی به افرادی نسبت داد که قابلیت ازدواج را دارند و این افراد همان جمعیت واقع در سن قانونی ازدواج هستند. این شاخص ، شمار ازدواج ­ها را در جمعیت مورد مطالعه برای هر هزار نفر از افرادی که در سن قانونی ازدواج هستند و قابلیت ازدواج دارند ، در یک سال تقویمی معین به دست می آورد. به همین ترتیب می­ توان نرخ خالص ازدواج و طلاق گروه­ های اجتماعی مشخصی مانند جوانان را محاسبه کرد.

نرخ ثابت «ازدواج» و «طلاق» جوانان

وی با بیان اینکه مطالعات نشان می ­دهد نسبت طلاق به ازدواج جوانان در سال­ های اخیر به گونه ای است که حدود 84 درصد از مجموع وقایع ثبت شده طلاق و ازدواج در هر سال به ازدواج و 16 درصد به طلاق اختصاص داشته است ، افزود : می­ توان گفت این وضعیت طی این سال­ ها تقریباً ثابت بوده و تغییری نداشته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه قیاس آمار ازدواج و طلاق با هم اشتباه است ، خاطر نشان کرد : به عبارت دیگر طی سال ­های اخیر رفتار جامعه جوان کشور که بخش اعظم ازدواج و طلاق­ ها به این گروه اختصاص دارد ، الگوی واحدی داشته و بر خلاف تحلیل های نادرست مبتنی بر ارقام خام یا نرخ ناخالص که تحت تأثیر ساخت جمعیت است ، ازدواج و طلاق در میان جوانان کشور وضعیتی ثابت را تجربه کرده است.

  • تاریخ: چهارشنبه, 14 تیر 1402
  • برگرفته از: ایسنا

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن