ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، این روغن های گیاهی قادر به کمک به افرادی هستند که دچار مشکلات شناختی مختلفی شده اند مانند خستگی ذهنی، وضوح کم، کاهش کارایی عقلانی، کاهش تمرکز، حافظه کم و حافظه ضعیف می باشند.

روغن های گیاهی شگفت انگیز برای بهبود سلامت مغز و نحوه استفاده از آنها

این راز بزرگی نیست و نشان می دهد که وقتی فرد به سبک زندگی سالم و فعال پایبند باشد ، احتمال دارد که به طور قابل توجهی به سلامتی مغز خود سود برساند و برایش مفید باشد ، با اینکه اکثریت قریب به اتفاق مردم آن را نادیده می گیرند اما سبک زندگی سالم نقش حیاتی در سلامت مغز انسان ایفا می کند.6 روغن گیاهی شگفت انگیز برای حفظ سلامت مغز + نحوه استفاده6 روغن گیاهی شگفت انگیز برای حفظ سلامت مغز + نحوه استفاده

در اصل ، وقتی مساله "شیوه زندگی سالم" مطرح می شود ، اکثریت افرادی که به دنبال شرایط بهتر سلامتی خود هستند صرفا از اهمیت استفاده از روغن های گیاهی به منظور ارتقا سلامت مغز خود غفلت می کنند.

همانطور که مشخص می شود ، روغن های گیاهی در هنگام افزایش و رها کردن قدرت مغز واقعی فرد بسیار مفید هستند. برخی متخصصان گیاهی همراه با پزشکی مدرن در ابتدا تشخیص داده اند و متعاقبا تایید کرده اند که روغن های گیاهی فواید بسیاری را به مغز می دهند.

این روغن های گیاهی قادر به کمک به افرادی هستند که دچار مشکلات شناختی مختلفی شده اند مانند خستگی ذهنی ، وضوح کم ، کاهش کارایی عقلانی ، کاهش تمرکز ، حافظه کم و حافظه ضعیف - این ها تنها چند مورد از نشانه ها و شرایط روغن های گیاهی هستند که قادر به بهبودش می باشند.

بنابراین آیا روغن های گیاهی موثر خواهند بود؟

در اصل ، روغن های گیاهی در آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرند و دلیل اصلی که چرا این روغن ها در آروماتراپی به کار می روند این است که حس بویایی ، قوی ترین حواس ما است و بهتر است قادر به نفوذ و کنترل فعالیت مغزی خود باشیم و با وجود این ، پیش از این که ببینید چگونه روغن های گیاهی برای افزایش قدرت مغز استفاده می شوند ، لازم است درک کنیم که کدام روغن های گیاهی برای این هدف خاص از بهترین ها هستند و بهترین عملکرد را خواهند داشت.

روغن برای سکته مغزی

روغن های گیاهی برای سلامت مغز

چه روغن های گیاهی برای مغز مفید هستند؟

1. روغن اسطوخودوس :

روغن اسطوخودوس دارای خواص آرام کننده و آرامش بخشی است که ثابت کرده به سیستم عصبی فرد در حالت استراحت پاراسمپاتیک کمک می کند و تاثیر آرام بخشی اش به فرد کمک می کند تنش عصبی و افسردگی را تسکین دهد و علاوه بر این ، روغن اسطوخودوس نیز به توانایی های شناختی مختلفی مثل توجه پایدار ، مهار واکنش ، سرعت پردازش اطلاعات ، توجه همزمان ، حافظه کار ، شکل گیری گروه ، شناسایی الگو ها و غیره کمک قابل توجهی می دهد.

تعداد زیادی از تحقیقات نشان داده اند افرادی که در معرض عطر روغن اسطوخودوس قرار دارند تمایل دارند راحت تر باشند و کم تر افسرده می شوند و قادر به انجام محاسبات مختلف ریاضی بسیار سریع تر و دقیق تر در مقایسه با افرادی هستند که در معرض بوی روغن اسطوخودوس قرار ندارند.

2. روغن رزماری برای مغز :

روغن رزماری به عنوان یک محرک شناختی موثر عمل می کند و در نتیجه به بهبود حافظه و تمرکز ذهنی فرد کمک خواهد کرد و یک جز قابل توجه از روغن اسانس رزماری 1، 9 - سینول است ، که به نوبه خود نشان داده شده است به طور قابل توجهی حافظه فرد را بالا می برد و علاوه بر این ، بوی این روغن ممکن است به فرد کمک کند تا حافظه آینده خود را افزایش دهد و یعنی می تواند گذشته اش را به خاطر داشته باشید تا بتواند کارهای آینده اش را تکمیل کند.

روغن مفید برای مغز

روغن زرماری برای تقویت مغز

3. فواید روغن لیمو :

بله ، لیمو فقط یک گونه درخت همیشه سبز کوچک نیست که روزانه مصرف می کنیم بلکه لیمو یک روغن خوش بو می باشد که برای سلامت مغز بسیار مفید است.

چنانچه در بخش سلامت نم نمک گفته ایم بوی قوی روغن لیمو به افزایش تمرکز کمک می کند و هم چنین در آرام کردن ذهن در زمانی که فرد احساس اضطراب ، عصبانیت می کند تاثیر گذار خواهد بود و به طور مشابه ، روغن لیمو هم می تواند به کاهش استرس کمک کند و علاوه بر این ، این نوع خاص از روغن های گیاهی با شرایط عصبی ما مرتبط هستند.

4. فواید روغن نعناع فلفلی برای مغز :

از طرف دیگر ، روغن نعناع فلفلی برای تحریک ذهن فرد به حافظه پشتیبانی ، تمرکز و عملکرد ذهنی شناخته می شود. در روشی مشابه ، روغن نعناع فلفلی یک اثر درمانی و خنک کنندگی دارد که به ترویج آرامش و تفکر شفاف کمک خواهد کرد و بوی این روغن هم چنین قسمت هایی از مغز را که مسئول هوشیاری است ، پشتیبانی می کند.

5. روغن دارچین برای مغز :

این روغن خاص می تواند به مصرف کنندگان خود برای مبارزه با خستگی ذهنی کمک کند (که شرایطی است که با فعالیت شناختی طولانی مدت ایجاد می شود) و عملکرد مغز که مربوط به حافظه کار ، سرعت حرکتی بصری ، حافظه تشخیص مجازی ، توجه و غیره است را بهبود می بخشد و علاوه بر این روغن دارچین به فرد کمک می کند تا هر گونه پلاک مغز را بشکند و التهاب را کاهش دهد که در نهایت منجر به برخی مشکلات شدید حافظه می شود. در عین حال ، روغن دارچین در پیش گیری و یا به تاخیر انداختن علایم بیماری آلزایمر بسیار موثر است.

6. روغن زیتون برای مغز :

یکی از بهترین روغن های گیاهی برای مغز روغن زیتون است ، روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب امگا-9 میباشد که برای مغز یکی از بهترین و مهم ترین هاست.

مطالعه ای که به تازگی در نشریه Journal of Molecular Biology منتشر شد ، نشان داد که اسید اولئیک موجود در زیتون و روغن زیتون میتواند تا حد قابل توجهی به پیشگیری یا توقف سرطان مغز کمک کند. البته این یک مطالعه اولیه بوده و ثابت شدن این مسئله نیازمند انجام بررسی ها و مطالعات بیشتر است.

خواص روغن زیتون برای مغز و خواص روغن های گیاهی

فواید روغن زیتون برای مغز

روش استفاده از روغن های گیاهی برای سلامت و تقویت مغز

چگونه می توان از روغن های گیاهی برای سلامت مغز استفاده کرد؟

حالا که می دانید روغن های گیاهی برای مغز خوب هستند ، زمان مناسبی برای صحبت در مورد این است که چطور باید از روغن های گیاهی ذکر شده در بالا برای بهبود سلامت مغز استفاده کرد.راه های زیادی وجود دارند که در آن ها می توانید از عطر قوی پنج روغنی که گفتیم استفاده کنید تا قدرت مغز را بهبود بخشیده و سلامت ذهنی را به طور چشمگیری افزایش دهید.

در ادامه این بخش از سلامت نم نمک در بحث روغن های گیاهی مفید برای مغز می توانید درباره شش مورد از بهترین روش هایی استفاده کنید که می توانید از آن ها برای دریافت تمام مزایایی که روغن های گیاهی برای ارائه دارند ، استفاده کنید.

1. روش دستمال برای استفاده از روغن های گیاهی :

روش دستمال ساده ترین روش برای استفاده از روغن های گیاهی است. شما فقط باید دوتا سه قطره روغن انتخابی خود را بر روی یک دستمال قرار دهید و سپس گاهی آن را بو کنید و هم چنین می توانید دستمال "بو دار" را کنار بالش خود قرار دهید قبل از این که به عمق خواب شیرین خود بروید و این راهی است که شما می توانید از فواید بسیاری از روغن گیاهی برخوردار شوید ، حتی زمانی که خواب هستید.

2. روش قابلمه و آب برای استفاده از روغن گیاهی :

در این روش به تنها چیزی که نیاز دارید یک قابلمه و آب است. مقداری آب را در یک قابلمه کوچک بریزید و شش تا هفت قطره روغن گیاهی انتخابی خود را اضافه کنید و لطفا اجازه دهید آب جوش بیاید و زمانی که آب جوشید ، حرارت را کم کنید و قابلمه را دو دقیقه روی شعله روشن نگه دارید تا روغن گیاهی در هوا پخش شود.

3. حمام آرماتراپی و ماساژ :

سه قطره روغن گیاهی را در یک قاشق چای خوری روغن حامل (روغن زیتون ، روغن نارگیل و یا روغن بادام شیرین) مخلوط کنید و این ترکیب روغن تازه را در یک وان حمام پر از آب گرم بریزید و کامل با کف دست تان مخلوط کنید که این مهم ترین چیز است و در نهایت از این حمام آسوده برای حدود پانزده تا بیست دقیقه در هفته لذت ببرید.

برای ماساژ آروماتراپی نهایی :

دو قاشق سوپ خوری روغن حامل ، مانند روغن بادام شیرین را در یک کاسه قرار دهید و ده تا دوازده قطره روغن گیاهی انتخابی خود را در کاسه بریزید و سپس شقیقه ها و پشت گردن خود را با این محلول ماساژ دهید. و این کار را برای چند بار به صورت هفتگی انجام دهید و همچنین ، به خاطر داشته باشید که این روغن را در چشمانتان نریزد و در صورتی که روغن در چشمانتان ریخت ، فقط فورا با آب پاک کنید!

راههای محافظت از مغز با روغن های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی

4. روش عطر جامد خانگی :

فرد قادر است با آمیختن برخی از روغنهای گیاهی در عطرهای جامد ، قدرت ذهنی خود را بهبود بخشد. فقط ترکیبی از روغنهایی را استفاده کنید که دوست دارید و یا بسته به اولویت خود انتخابشان کنید.

روش اجرای این روش :

یک ظرف از هر گونه عطر تجاری قوی و یا عطر قوی خانگی را باز کنید و چند قطره روغن گیاهی را در ظرف عطر (یا خانگی و یا تجاری) بریزید و در آن را به دقت و محکم ببندید و هر زمان که به آن نیاز داشتید ، کمی از عطر روی شقیقه هایتان بزنید.

5. روش میستر :

همچنین با روش میستر می توانید تمام مزایای آروماتراپی را بدست آورید.

اجرای این روش :

اضافه کردن یک به شش قطره روغن اسانس به یک ظرف اسپری که پر از آب مقطر است و سپس مخلوط را به خوبی هم بزنید تا آب و روغن مخلوط شوند و آن را اطراف خود اسپری کنید.

6. روش دیفیوزر شمع :

این تنها روشی است که شما نیاز دارید تا یک قطعه تجهیزات ویژه ای بخرید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

یک قطعه از تجهیزات ویژه ای که من در مورد آن صحبت می کنم ، دیفیوزر شمع است و آن ها به آسانی در بازار موجود هستند ، به فروشگاه های محلی که روغن های گیاهی را می فروشند بروید و یک دیفیوزر شمع بخرید.

اجرای این روش :

مقداری آب را بر روی کاسه بالای دیفیوزر شمع بریزید و سپس چند قطره روغن گیاهی را به آن اضافه کنید و شمع زیر ظرف را روشن کنید تا حرارت بتواند روغن را در اطراف شما پخش کند و فقط مهم است توجه داشته باشید که روغن های گیاهی می توانند قابل اشتعال باشند ، پس مراقب باشید.

تقویت مغز در طب سنتی

استفاده از روغن های گیاهی برای تقویت مغز

آیا چیزی بیشتر از این وجود دارد؟

اگر می خواهید دنیا را با درخشندگی خود مبهوت کنید ، ممکن است بخواهید تصمیم بگیرید که به مصرف یک مکمل رژیم غذایی پایبند باشید.

وقتی نوبت مصرف هر گونه مکمل های غذایی می رسد ، یاد گرفتن یک قاعده خاص ضروری است - همیشه یک مکملی را خریداری کنید که مواد تشکیل دهنده طبیعی در ساختار اصلی اش به وفور وجود داشته باشد . به یاد داشته باشید ، قوی تر بودن ضرورتا به معنای منفعت بیشتر نیست ، به خصوص زمانی که این مساله به سلامتی مغز شما مربوط می شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن