ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، مراقبت از پوست و راه های مراقبت از پوست و برای پوست صورت چی خوبه و بهترین کرم برای خشکی پوست صورت و تاثیر استخر بر پوست و پماد برای خشکی پوست صورت و درمان تیرگی پوست صورت با طب سنتی و نکات مفید و عالی برای سلامت پوست در تابستان و راه های مراقبت از پوست و مو در تابستان و درمان های خانگی برای درخشندگی پوست را در نم نمک ببینید.

راه های مراقبت از پوست در تابستان و فصل گرما

تابستان می تواند بی رحم باشد. هنگامی که درجه حرارت بالا می رود گرما و رطوبت می توانند غده های چربی پوست را بیش از پیش فعال کنند. سرانجام با سبوم بیش از حد در اطراف منطقه تی ، بثورات خارش دار ، آفتاب سوختگی و علائم زودرس پیری مواجه خواهید شد. به همین دلیل در فصل تابستان به عنوان اولین خط دفاع از خود به یک روال مناسب برای مراقبت از پوست نیاز دارید. در این قسمت از سلامت پوست و موی نم نمک به شما نشان خواهیم داد که چگونه از پوست خود مراقبت کنید و در تابستان آن را درخشان نگه دارید.راه های مراقبت از پوست در تابستان و فصل گرماراه های مراقبت از پوست در تابستان و فصل گرما

15 نکته مفید برای سلامت و زیبایی پوست در تابستان

گرمای شدید تابستان می تواند روی پوست اثرات ناخوشایندی داشته باشد مانند:آلودگی ، آفتاب شدید ، گرما و رطوبت که باعث بسیاری از مشکلات پوستی می شود. برنزه کردن ، خشکی ، غدد چربی بیش از حد فعال ، آفتاب سوختگی ، رنگدانه های تیره و آکنه مواردی هستند که ممکن است در طول تابستان با آن ها روبرو شوید. به همین دلیل باید در این فصل از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. شما همچنین باید با تغییر فصول نیز روال مراقبت از پوست خود را به روز کرده و آن ها را انجام دهید. در ادامه ، برخی از تغییراتی که باید در روال مراقبت از پوست خود ایجاد کنید ، معرفی شده است:

1. تغییر شستشوی صورت خود را در نظر بگیرید:

پاک کردن صورت اساسی ترین روال مراقبت از پوست است که باید با در نظر گرفتن فصل رعایت کنید. در تابستان ، آب و هوا گرم و مرطوب است. در این مدت صورت شما تمایل به تولید چربی بیشتری دارد ، بنابراین باید پاک کننده خود را تغییر دهید. پوست های چرب حداکثر آسیب را به خود اختصاص می دهند زیرا منافذ پوستی آن ها به راحتی دچار گرفتگی می شود که ایجاد آکنه را به دنبال دارد. براین اساس یک پاک کننده کفی که حاوی اسید سالیسیلیک است را برای تابستان انتخاب کنید.

اگر پوست خشکی دارید ، ممکن است قرمزی و بثوراتی را روی پوست تجربه کنید. برای تمیز کردن صورت خود دو بار در روز از شستشوی صورتی بدون صابون استفاده کنید. همین امر در مورد افرادی که پوست ترکیبی دارند نیز صدق می کند. افرادی که پوست معمولی دارند می توانند در طول تابستان به سراغ شستشوی صورت ژل مانند بروند و دو تا سه بار در روز صورت خود را بشویند.

مراقبت از پوست

2. استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید :

این چیزی است که در طول تابستان مطلقا نباید آن را فراموش کرد. محافظت از صورت ، دست ها ، پاها و سایر قسمت های بدن در برابر افتاب بسیار حیاتی است. قرار گرفتن در معرض بیش از حداشعه ماوراء بنفش می تواند به طور دائمی به پوست آسیب برساند و باعث آفتاب سوختگی ، چین و چروک ، خطوط ریز ، سرطان پوست و پیری زودرس شود. ضد آفتابی باحداقل SPF 30 انتخاب کنید و روزی دو بار آن را روی تمام قسمت های پوست خود بمالید.

3. استفاده از آنتی اکسیدان ها:

سرم ها ، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب هایی که دارای آنتی اکسیدان هستند را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، ویتامین C از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت ، از ایجاد چین و چروک جلوگیری و رشد کلاژن را تقویت می کند. کرم ها و سرم های غنی از عصاره های طبیعی و آنتی اکسیدان باعث کاهش التهاب شده (در تابستان بسیار رایج است) ، رادیکال های آزاد مضر را خنثی و پوست را ترمیم می کنند.

4. میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید :

استفاده از آنتی اکسیدان ها به صورت موضعی کافی نیست بلکه برای حفظ درخشندگی پوست باید آن را به طور مناسب تغذیه کرد زیرا سالم خوری طی تابستان ضروری است پس میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید. آن ها حاوی ویتامین های ضروری ، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی هستند که تولید کلاژن را تقویت ، باعث کاهش التهاب و پوست شما را از اثرات مضر خورشید محافظت می کنند.

مراقبت از پوست و مو در تابستان

5. هیدراته بمانید :

آب زیادی بنوشید و فراموش نکنید که هر کجا که هستید ، یک بطری آب به همراه خود داشته باشید زیرا مرطوب نگه داشتن پوست به دفع سموم بدن در روزهای گرم تابستان کمک می کند و باعث می شود احساس طراوت داشته باشید.

6. آرایش کردن را آسان بگیرید :

هنگامی که صحبت از آرایش در فصل تابستان می شود بهتر است در آن زیاده روی نکنید و حداقل آن را انتخاب کنید زیرا وقتی هوا بسیار گرم و مرطوب است ، پوست باید نفس بکشد. اگر نمی توانید بدون فرمولاسیون آرایش بیرون بروید به دنبال مرطوب کننده های رنگی با SPF باشید و آن را با کرم پودر صورت مخلوط کنید تا از تشدید لکه های صورت جلوگیری کنید.

7. لایه برداری پوست:

در طول تابستان ، پوست برای حفظ سلامتی و بهبود هرگونه تحریک یا آفتاب سوختگی احتیاج به مراقبت و تنفس پوستی دارد. با لایه برداری به پوست خود در این فرآیند کمک کنید زیرا این امر به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و باعث می شود درخشان تر به نظر برسد. بدین منظور می توانید از اسکراب های طبیعی تهیه شده در منزل بر پایه شکر برای لایه برداری از پوست خود استفاده کنید و سپس به آرامی با آب پوست خود را بشویید. با این وجود باید مطمئن شوید که بیش از اندازه پوست تان را لایه برداری نمی کنید.

8. از تونر پوست استفاده کنید :

در فصل تابستان پوست نیاز به یک تونر دارد. در واقع یک تونر خوب چربی پوست را متعادل نگه می دارد که از طرفی باعث کاهش ظاهر منافذ پوستی نیز می شود. هنگام استفاده از تونر ، به قسمت Tصورت خود توجه کنید زیرا بخشی از صورت است که حداکثر چربی را در طول تابستان ترشح می کند.

سلامت و زیبایی پوست

9. مرطوب کننده خود را تغییر دهید :

اگر فکر می کنید پوست در ماه های تابستان به مرطوب کننده نیازی ندارد سخت در اشتباه هستید. تنها تفاوت این است که مرطوب کننده های سنگین که در زمستان از آن ها استفاده کرده اید در طول تابستان موثر نیستند پس هنگام گرم شدن هوا باید از مرطوب کننده سبک استفاده کرد. مرطوب کننده ای فاقد چربی و سبک انتخاب کنید که به رطوبت اساسی پوست کمک کند.

10. پاهای خود را فراموش نکنید :

پوست تنها به گردن محدود نمی شود. اکثر ما در تابستان پاهای خود را فراموش می کنیم در حالی که اکنون که چکمه های زمستانی خود را با صندل های تابستانی تعویض کرده ایم وقت آن رسیده است که از پاهای خود نیز مراقبت کنیم. بدین منظور پدیکور درمنزل و استفاده از اسکراب برای از بین بردن سلول های مرده و خشک پوستی را فراموش نکنید. پاهای خود را مرطوب کنید و از لوسیون ضد آفتاب برای آن ها استفاده کنید.

11. ورزش کنید :

اگر گرما ، تعریق و رطوبت تابستان شما را از ورزش دور می کند اما تردمیل را فراموش نکنید. اگرچه ماندن در منزل و تماشای فیلم در حالی که نوشیدنی خنکی می نوشید یک گزینه وسوسه انگیز است ، اما ورزش برای حفظ پوستی سالم در طول تابستان به همان اندازه نیز مهم است. فعالیت بدنی باعث بهبود جریان خون می شود بدان معنا که سلول های پوست اکسیژن بیشتری دریافت می کنند. بنابراین ، هرگونه آسیب بافتی (مانند آفتاب سوختگی یا آکنه) را به راحتی بهبود می بخشد. اگر فکر می کنید ورزش کردن در خانه یکنواخت است ، کافی است به ورزش های روزمره خود علاوه بر تردمیل روش های سرگرم کننده ای چون زومبا را اضافه و امتحان کنید. فراموش نکنید که هر نوع ورزش برای سلامتی مفید خواهد بود.

مراقبت پوست در تابستان

12. زمان استراحت خود را کاهش ندهید :

بدن برای ترمیم و حفظ پوست سالم به زمان نیاز دارد. به همین دلیل مهم نیست که چه برنامه ای را انجام می دهید بلکه باید سعی کنید زمان کافی را برای استراحت خود اختصاص دهید. این امر بسیار مهم است زیرا در ماه های تابستان ، روزها طولانی تر است و بیشتر ما تمایل به فعالیت بیشتر داریم. قرار گرفتن در معرض آفتاب منجر به افتادگی و ظهور علائم پیری برروی پوست می شود. خواب کافی از علائم پیری جلوگیری می کند ، عملکرد پوست را بهبود می بخشد و باعث می شود به طور کلی شاداب تر و جذاب تر به نظر برسید.

13. ناحیه چشم را فراموش نکنید :

اطراف چشم نسبت به بقیه صورت ظریف تر است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. هر زمان که قرار است در معرض آفتاب قرار بگیرید ، عینک آفتابی را فراموش نکنید زیرا از ایجاد چین و چروک اطراف چشم جلوگیری می کند. فراموش نکنید که از کرم های مرطوب کننده چشم در طول روز و شب استفاده کنید. از محصولاتی استفاده کنید که حاوی مواد آبرسان مانند اسید هیالورونیک ، عسل و خیار باشند هر روز ناحیه اطراف چشم خود را ماساژ دهید.

14. با یک اسپری آرامش بخش صورت خود را خنک کنید :

صورت شما در تابستان به یک خنک کننده احتیاج دارد تا به تسکین آفتاب سوختگی و التهاب کمک کند و باعث می شود پوست تازه و شاداب به نظر برسد. می توانید این اسپری را خریداری کنید یا حتی آن را در منزل تهیه کنید.

15. از دوش آب سرد استفاده کنید :

در هنگام تابستان از دوش و حمام بخار خودداری کنید زیرا باعث کمبود آب بدن می شود. به جای آن ، دوش آب سرد بگیرید تا به بستن منافذ پوست کمک و از ایجاد آکنه جلوگیری کند. این دستورالعمل های ساده مراقبت از پوست می تواند به درخشندگی و طراوت پوست در تابستان کمک کند.

درمان درخشندگی پوست

برخی از درمان های خانگی برای درخشندگی پوست در تابستان

1. اسپری خنک کننده صورت خیار (مناسب برای انواع پوست) :

مواد لازم :

  • یک قاشق غذاخوری گلاب
  • برگ نعناع
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو
  • یک بطری اسپری

طرز تهیه و طریقه استفاده :

استفاده از خیار روی پوست بسیار آرامش بخش است. بدین منظور یک خیار را رنده کرده و آب آن را با سایر مواد ذکر شده مخلوط کنید ، به خوبی هم بزنید و داخل بطری بریزید و در طول روز بر روی صورت خود اسپری کنید.

2. لایه بردار ملایم قهوه برای رفع برنزه بدن و صورت (مناسب برای انواع پوست):

مواد لازم :

طرز تهیه و طریقه استفاده :

چرا برای خرید اسکراب پول خرج می کنید؟ اگر در خانه قهوه دارید پس این اسکراب بدن را تهیه کنید تمام مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط را در یک ظرف شیشه ای ذخیره کنید. از این مخلوط به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید.

مراقبت های پوست و مو

3. ماسک آرامش بخش صورت بااستفاده از خیار و نعناع:

مواد لازم :

  • چند برگ نعنا
  • نصف فنجان آب خیار
  • نصف فنجان گلاب
  • یک تکه پنبه

طرز تهیه و طریقه استفاده :

یک ماسک برای ناحیه چشم می تواند تمام خستگی ها را از ناحیه ظریف چشم دور کند. برای تهیه این ماسک چشم ، را در برگ های نعنا را داخل مخلوط کن بریزید و آب آن را استخراج کنید و آن را با و گلاب و آب خیار مخلوط نمایید. سپس با استفاده از یک پنبه از این مخلوط بر اطراف چشم خود بمالید.

4. ماسک توت فرنگی و لیمو:

مواد لازم :

  • یک قاشق غذاخوری ماست
  • نصف قاشق چای خوری آب لیمو
  • توت فرنگی پوره شده
  • عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

اگر عاشق ماسک صورت میوه ای هستید ، حتما از این ماسک استفاده کنید.

تمام مواد را ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید و روی پوستتان اعمال کنید و بعد از خشک شدن صورت خود را بشویید. از آن جا که لیمو باعث زیبایی پوست و از طرفی حساسیت آن می شود ، قبل از استفاده از این ماسک در صورت داشتن پوست حساس ، از آب لیمو استفاده نکنید.

مراقبت از پوست در تابستان

5. ماسک صورت سفیده تخم مرغ :

مواد لازم :

طرز تهیه و طریقه استفاده :

تهیه این یک ماسک صورت خانگی آسان است. تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کرده ، به خوبی هم بزنید و سپس ماسک به دست آمده را روی صورت خود اعمال کنید و به مدت 15 دقیقه صبر کرده و سپس پوست تان را شستشو دهید.

6. ماسک صورت آلوئه ورا:

آلوئه ورا برای مراقبت از پوست بسیار مناسب است. این ماده حاوی آنتی اکسیدان هایی است که پوست را از آسیب های خورشید محافظت می کند. از ژل تازه یا برگ آلوئه استفاده کنید و آن را روی پوست خود بمالید.

7. ماسک صورت خیار و ماست :

مواد لازم :

  • یک و نیم قاشق غذاخوری آب خیار
  • یک قاشق غذاخوری ماست

طرز تهیه و طریقه استفاده :

برای تهیه این ماسک تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و این مخلوط را روی صورت و گردن خود اعمال کنید ، به مدت 15 دقیقه صبر کنید و پس از آن صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید.

8. گلاب :

صورت خود را با گلاب بشویید. این گیاه دارای خنک کننده های طبیعی است که برای تابستان مفید عمل می کند.

مراقبت از لب:

لب ها بسیار حساس هستند. در طول تابستان ، پرتوهای خورشید می تواند به بافت لب آسیب برساند و منجر به پوسته شدن آن شوند. برای محافظت از لب در برابر آفتاب ، از بالم لب استفاده کنید.

مراقبت از لب

مراقبت از مو در تابستان:

- اگر پوست سر شما خشک و پوسته پوسته است ماساژ منظم روغن داغ را انتخاب کنید. روغن را چند ساعت برروی موهای خود بمالید و سپس بشویید.

- اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید ، هفته ای یک بار این عمل را انجام دهید. از کرم های تهویه مطبوع سنگین استفاده کنید آن را روی تمام موها مالیده و با یک کلاه پلاستیکی موها را بپوشانید و به مدت 10-15 دقیقه از سشوار استفاده کنید در نهایت موهای نرم و ابریشمی خود را با آب سرد بشویید.

- اگر موهای مجعد دارید و می خواهید موهای خود را حفظ کنید ، مهم است که به طور مکرر از شامپو استفاده نکنید.

- قبل از رنگ کردن موهای خود از اسپری محافظت در برابر حرارت استفاده کنید. اسپری روغن مراکشی یکی از موارد خوبی است که می توانید از آن استفاده کنید.

- از بستن مدل موهای سفت خودداری کنید زیرا ممکن است سبب آلوپسی ، کشش یا طاسی در قسمت هایی شود که موها به طور مداوم کشیده می شوند.

- غذاهای غنی از آهن و کلسیم بخورید. اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی پروتئین مصرف می کنید.

- استرس را به حداقل برسانید.

- هر روز 8 ساعت خواب خوب داشته باشید.

- در صورتی که ریزش مو دارید آن را سریعا درمان کنید

- اگر خارش ، درد یا سوزش در پوست سر احساس کردید به متخصص پوست مراجعه کنید. چندین بیماری پزشکی مانند پسوریازیس ، خشکی بیش از حد ، عفونت های قارچی و غیره وجود دارد که می تواند بر روی پوست سر وریزش آن اثر بگذارند.

- موها همچنین به مرطوب کننده نیاز دارند ، بنابراین استفاده از نرم کننده ضروری است. هنگام استفاده از نرم کننده از اعمال آن به پوست سر خودداری کنید و در عوض آن را به مو محدود کنید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن