ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، شاید شما هم صحبت های کسانی که مرده و سپس زنده شده اند را شنیده باشید که معمولا می گویند نوری را در انتهای یک تونل طولانی دیده اند. یا این که احساس کرده اند برای مدتی روحشان بالاتر از جسمشان معلق بوده است.

شاید شما هم صحبت های کسانی که مرده و سپس زنده شده اند را شنیده باشید که معمولا می گویند نوری را در انتهای یک تونل طولانی دیده اند. یا این که احساس کرده اند برای مدتی روحشان بالاتر از جسمشان معلق بوده و شاهد ماجراهای بعد از مرگشان مانند شیون و زاری همراهان و تلاش پزشکان برای زنده نگه داشتن خود بوده اند. اما تا به امروز مشخص نشده که آیا ذهن ومغز بعد از مرگ به کارکرد خود ادامه می دهد یا خیر. مطالعات اخیر دانشمندان نشان داده که درست مانند آن چه که در فیلم علمی تخیلی اخیر «مرگ بازان» (Flatliners) با بازی الن پیج به تصویر کشیده شده است ، ذهن فرد بعد از مرگ نیز به کار خود ادامه خواهد داد.پس از مرگ چه اتفاقی برای مغز شما رخ می دهد؟پس از مرگ چه اتفاقی برای مغز شما رخ می دهد؟

در این فیلم گروهی از پزشکان یک آزمایش خطرناک را راه اندازی می کنند و با متوقف کردن نوبتی قلب هایشان می خواهند بفهمند که بعد از مرگ چه اتفاقی برایشان می افتد.

 دکتر سَم پارنیا و تیم تحقیقاتی اش از دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک سوال مشابهی داشتند. البته آن ها برای رسیدن به جواب این سوال از روش کم خطرتری استفاده کرده و مطالعات انجام شده در اروپا و ایالات متحده بر روی کسانی که سابقه سکته قلبی داشتند و به عبارتی «برگشت به زندگی» را تجربه کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. دکتر پارنیا در این مورد چنین گفته است : ” آن ها می گویند پزشکان و پرستاران را دیده اند که مشغول کار بوده و صحبت های آن ها را در آن زمان کاملا به یاد دارند ، یا اتفاقات تصویری که در آن زمان رخ داده است که در هر صورتی غیر از مرگ برایشان قابل درک نبوده است”.

 این ادعاها توسط کارکنان مراکز درمانی نیز تایید شده و آن ها نیز گفته اند که بیمارانشان به بسیاری از اتفاقات در این شرایط به درستی اشاره کرده اند که این موضوع نشان می دهد ذهن آن ها بعد از متوقف شده قلب نیز کارکرد خود را حفظ کرده است. مرگ ، از دیدگاه پزشکی ، زمانی رخ می دهد که قلب از تپیدن بازایستاده و جریان خون به سمت مغز پایان یابد. این موضوعبدان معنا خواهد بود که به محض رخ دادن چنین اتفاقی مغز نیز از کار خواهد افتاد و دیگر نمی تواند بدن را زنده نگه دارد. دکتر پارنیا می گوید که بافت خاکستری مغز که «بخش تفکر» مغز نامیده می شود بلافاصله بدنبال از کار افتادن قلب متوقف می شود و نوار مغزی بعد از 2 تا 20 ثانیه پس از مرگ هیچ فعالیتی در این قسمت از مغز را نشان نخواهد داد.

 این موضوع به معنای مرگ مغز خواهد بود. همچنین پارنیا و همکارانش ، به تحقیق در مورد واکنش مغز در حین حمله عصبی پرداخته اند تا دریابند که چه مقدار از تجربیات افراد پس از مرگ مربوط به فعالیت های مغزی آن ها بوده است. وی در این باره نیز چنین می گوید : ” همزمان ، ما ذهن انسان و هوشیاری او را در زمان مرگ مورد بررسی قرار می دهیم برای این که بفهمیم آیا هوشیاری از بین می رود یا برای مدت زمان معینی پس از مرگ ادامه خواهد داشت و این که این موضوع چه ارتباطی با واکنش هایی که در آن زمان در مغز می افتد خواهد داشت”. این اولین باری نیست که فعالیت های مغزی پس از مرگ ثبت می شود.

 در ماه مارس گذشته نیز پزشکان بخش مراقبت های ویژه در بیمارستانی در کانادا دریافتند که یکی از افرادی که در این واحد بستری بوده و تجهیزات حمایتی به وی متصل بود تا 10 دقیقه پس از جدا کردن این دستگاه ها از بدنش نیز همچنان فعالیت مغزی داشت اما در بسیاری از دیگر افراد چنین تجربه ای وجود نداشت. تا حدود 10 دقیقه پس از این که پزشکان مرگ بیمار را اعلام می کنند ، امواج مغزی مانند آن چه که در خواب تجربه می کنیم به فعالیت خود ادامه خواهند داد. همچنیی محققان دریافتند که تجربه مرگ در هر فردی ممکن است با افراد دیگر بسیار متفاوت باشد. نتایج فعالیت های مغزی در هر فرد قبل و بعد از مرگ با دیگر افراد بسیار متفاوت است.

منبع : روزیاتو

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن